eliott píše: 21 úno 2017 08:37
pma1 píše: 21 úno 2017 00:49
A všechny automat?
Těch manuálů jezdí tak málo, že se to nedá posuzovat, např. já měl na dílně všeho všudy asi 3.
Já dva
Ohledně té litiny si myslim že dochazí k varintě číslo 1 a 2.
ad 1) longlife olej dlouhodobá zátež a když se vymění olej za nový po cca 30-60tis tak pro mě z pochopitelných důvodů dojde k zadření kliky a následnému zlomu na druhem mostu, protože tam je největší technologická chyba výroby at' už z důvodu rozkladu teploty nebo zrání litiny atd...a tot se stane pravděpodobněji u motoru s najezdem od 50-150tis. Ostatni loziska nepusi kliku nema prostor uhnout.
ad 2)při pravidelných výměnách oleje po 10-15tis (poctivec majitel+poctivec servis) dojde k postupnému zaklepaní (uvolnění či deformací) některého z mostů tak aby klika získala vůli mimo přesnou osu rotace, ale důsledkem správneho užívaní motoru vystaveného krátkodobým teplotním šokům v zátěži
nedojde k zadření, protože kvalitní médium zvládne ložisko jak umazat tak uchladit. Nastává problém číslo dvě a tím jsou vibrace tvrdého materiálu kterému se vibrovat nechce když je ukrutně tvrdý a proto
praskne. Vetšinou u motoru s najezzdem od 150tis nahoru, kde ostatní ložiska jsou již zaběhnutá nájezdem kilometrů a dojde k uvolnění kliky mírně mimo osu definovanou původním otvorem uložení kliky. Proto motory s najezdem kolem 250tis a více už většinou fungují pokud majitel nezanedbal olej a používa kvalitní medium xx-40 na max 10tis km. Tyto motory jsou přirozeně hlučnější ale to nemá žadny vliv na funkci....
