
A s tím vypínáním to vidím podobně - druhá 90Ah baterka mi v létě utáhne ledničku zhruba 3 dny bez dobíjení, takže nějakej mobil nebo tablet je mi jedno. A když auto "odstavuju", tak stejně vše kontroluju, jestli něco nezůstalo zapnuté.
Moderátor: Miky_CZ
Ved prave ze su aj krajsie starosti a preto mi tiez kamera pribudne ked sa k tomu dostanem.Omlouvám se předem za mírný off-topic, ale já se vždy ptám, co hrozného se muselo stát, že člověk považuje to stálé natáčení svého veškerého okolí -bez vědomí, souhlasu či nějakého upozornění - za nutné. ... Boha jeho nejsou na světě hezčí starosti?
Konečně jsem kameru koupil a zkušebně zatím nainstaloval kabelem pod polstrováním do zásuvky. Ale i tak bych to rád udělal napřímo přes stropní světlo. V té souvislosti mě ale napadá, jestli to půjde udělat tak, aby se proud do kamery dostal jen když otočím klíčkem v zapalování - ve starém autě i tady to mám tak, že kameru nepouštím, ale pustí se sama tím, že otočím klíčem a zásuvka se dostane pod napětí. To ale u stropního světla nepůjde ne? To je přece pod napětím pořád, takže bych musel kameru pouštět pokaždé ručně, jestli to chápu správně?xxx píše: 14 zář 2016 22:19Na D3 to mám tažené pod polstrem do zásuvky, protože jsou vpředu 2, tam mě to neomezuje. Na druhém autě to mám zapojené do stropního osvětlení a je to bez problémů.marwak píše:
A máš to vyzkoušené? Jako jestli s tím nejsou nějaké problémy, jestli se k tomu dá nějak rozumně dostat atd.? To by se mi líbilo úplně nejvíc - nejen volná zásuvka, ale taky nemuset tahat kabel někde přes půl auta...
Stropní světlo (u D3) je tam jen nacvaknuté a nad ním je dostatek místa. Nemusíš sundávat ani žádné polstrování.
ano, stropní světlo je pod napětím stále, tzn. že ti kamera poběží nonstop. Má to i své výhody. Spousta kamer se dokáže při stání přepnout do parkovacího módu, přejde do pohotovostního režimu a má pohybový senzor, který ji zapne, když se něco před autem děje. Třeba nahraje, jak do tebe někdo na parkingu ducnemarwak píše: 20 bře 2017 22:12Konečně jsem kameru koupil a zkušebně zatím nainstaloval kabelem pod polstrováním do zásuvky. Ale i tak bych to rád udělal napřímo přes stropní světlo. V té souvislosti mě ale napadá, jestli to půjde udělat tak, aby se proud do kamery dostal jen když otočím klíčkem v zapalování - ve starém autě i tady to mám tak, že kameru nepouštím, ale pustí se sama tím, že otočím klíčem a zásuvka se dostane pod napětí. To ale u stropního světla nepůjde ne? To je přece pod napětím pořád, takže bych musel kameru pouštět pokaždé ručně, jestli to chápu správně?xxx píše: 14 zář 2016 22:19
Na D3 to mám tažené pod polstrem do zásuvky, protože jsou vpředu 2, tam mě to neomezuje. Na druhém autě to mám zapojené do stropního osvětlení a je to bez problémů.
Stropní světlo (u D3) je tam jen nacvaknuté a nad ním je dostatek místa. Nemusíš sundávat ani žádné polstrování.
sice nepřekáží, ale nemá displej, kde je dobrá indikace, jestli kamera funguje a nahrává. U této bude jen signalizační dioda, na kterou může být i špatně vidět.petr štrof píše: 20 bře 2017 22:18 mě se líbí tohle , nikde to nepřekáží
https://www.aliexpress.com/item/For-Lan ... -3-Car-DVR
Jasně, tohle ta kamera umí, ale umí to i při zapojení do zásuvky (tzn. že parkovací mód běží na baterku kamery - ještě nemám vyzkoušeno, ale podle návodu jsem to takto pochopil). Jenže jak ta kamera při zapojení do stropního světla pozná, že auto nastartovalo a má znovu začít nahrávat kontinuálně? Možná se ptám blbě, ale pořád si tím nejsem úplně jist a nerad bych se dělal s připojením do stropního světla, abych pak zjistil, že to nefunguje tak, jak bych potřeboval...ano, stropní světlo je pod napětím stále, tzn. že ti kamera poběží nonstop. Má to i své výhody. Spousta kamer se dokáže při stání přepnout do parkovacího módu, přejde do pohotovostního režimu a má pohybový senzor, který ji zapne, když se něco před autem děje. Třeba nahraje, jak do tebe někdo na parkingu ducne![]()
Když se rozjedeš, začne nahrávat zase kontinuálně.
pozná to tak, že se auto rozjede, má senzor. Klidně to můžeš nejdříve vyzkoušet pouze přes zásuvku.marwak píše: 21 bře 2017 07:32Jasně, tohle ta kamera umí, ale umí to i při zapojení do zásuvky (tzn. že parkovací mód běží na baterku kamery - ještě nemám vyzkoušeno, ale podle návodu jsem to takto pochopil). Jenže jak ta kamera při zapojení do stropního světla pozná, že auto nastartovalo a má znovu začít nahrávat kontinuálně? Možná se ptám blbě, ale pořád si tím nejsem úplně jist a nerad bych se dělal s připojením do stropního světla, abych pak zjistil, že to nefunguje tak, jak bych potřeboval...ano, stropní světlo je pod napětím stále, tzn. že ti kamera poběží nonstop. Má to i své výhody. Spousta kamer se dokáže při stání přepnout do parkovacího módu, přejde do pohotovostního režimu a má pohybový senzor, který ji zapne, když se něco před autem děje. Třeba nahraje, jak do tebe někdo na parkingu ducne![]()
Když se rozjedeš, začne nahrávat zase kontinuálně.A navíc - když poběží na stropní světlo pořád (i když jen v parkovacím módu), nebude to zbytečně zatěžovat baterku auta? Třeba v zimě, kdy déle stojí doma před domem bez pohybu? Není to asi velký odběr, ale přece...
to samozřejmě.
Myslel jsem klidový odběr kamery, pokud bude napojená přímo na kabel, který vede ke světlu, i když světlo samotné svítit nebude. Ten rozdíl napětí je asi dobrý nápad, jen nevím, jestli je to technicky proveditelné - někde výš se tu psalo, že odběr kamery je jen 5V, takže tam stejně mezi tím bude muset něco být? Výchozí funkčnost kamery je ale taková, že se zapne sama po otočení klíčkem, tedy když oproti nulovému napětí najednou dostane přes zásuvku 14 V. Nevím, jestli dokáže rozlišit 12,5V a 14V, ale počítám, že spíš ne.MadTom píše: 21 bře 2017 08:34 Světlo bude svítit jenom tehdy, když má. Nemusí svítit trvale. A to že auto nastartovalo kamera může poznat z napětí - v klidu tam bude 12,5V nebo méně a po nastartování okolo 14V.
To ano, ale ten funguje (u tohoto konkrétního typu) v režimu, kdy je kamera "vypnutá", tedy bez napětí ze zásuvky a pouze na baterku. Myslím, že pokud bude pod napětím, tak bude automaticky zapnutá a natáčet, ale ještě to vyzkouším, takto jsem to pochopil z návodu.
pozná to tak, že se auto rozjede, má senzor. Klidně to můžeš nejdříve vyzkoušet pouze přes zásuvku.