#18
Příspěvek
od JSK » 30 čer 2017 14:51
Po výměně vodní pumpy (bez změny) následovala výměny hlavy (bez změny). Pak test na plyny v chladící soustavě, pozitivní, takže hlava znovu sundat, udělat přípravek na test bloku a hle, prasklina. Následovala výměna celého motoru, výrazně lepší, ale ve vedru se při větším zatížení stále hřála. Protože bylo vyměněno vše, kromě visko větráku, měnilo se visko (i když "novinový" test ukazoval, že by měla být dobrá, nebyla). Potom ve 30 stupních dlouhý táhlý kopec na plný plyn bez jakéhokoli pohybu ručičky teploměru. Z toho plyne zapůjčit prokazatelně funkční viskospojku a zkusit to s ní.
Topení s tím nemá nic společného, pokud jedna strana stále topí, je v háji servomotor ovládání klapky (přístup k němu příšerný, dle RAVE sundat přístrojovku, ale jde to i bez toho po vyvrtání "technologických" děr). V servomotoru obvykle odejde potenciometr, který hlásí Hevacu aktuální polohu, jde vyměnit, možná je někde ještě mám. P38 jsem sice už předloni prodal, ale vzpomínám na ni v dobrém, i když jsem řešil snad všechny standartní poruchy a problémy (vybíjení aku, zámky, přehřívání, topení, pérování, řazení redukce................). U Eliotta jsem byl pro rozumy každou chvíli.