Zapojení relé Cyrix a druhé baterie
Moderátor: Miky_CZ
Zapojení relé Cyrix a druhé baterie
Ahoj,
tak už po stránce fyzické instalace druhé baterie do Discovery 2 mám vše hotovo. Baterka je v kaslíku v kufru, kabely natažené, ale teď to zapojení. Mám relé Cyrix, ale nejde mi ted do hlavy jak to správně zapojit, jelikož relé má jen dva kontakty na připojení hlavní a sekundární baterie. To by bylo vše v pořádku, kdybych tím oddělil sekundární baterii, ale pak bych ke každému spotřebiči, který bych chtěl z ní napájet musel dotahnout zvlášť kabel, ne? Nebo použít 2x relé Cyrix, jedno by oddělovalo sekundární baterii a druhé primární, tím pádem by při vyplém motoru jeli všechny spotřebiče na sekundární a při zaplém by se připojila hlavní. Možná jsem jen blbej a poradíte zapojení co bude mít hlavu a patu.
Všem předem děkuji
T.
tak už po stránce fyzické instalace druhé baterie do Discovery 2 mám vše hotovo. Baterka je v kaslíku v kufru, kabely natažené, ale teď to zapojení. Mám relé Cyrix, ale nejde mi ted do hlavy jak to správně zapojit, jelikož relé má jen dva kontakty na připojení hlavní a sekundární baterie. To by bylo vše v pořádku, kdybych tím oddělil sekundární baterii, ale pak bych ke každému spotřebiči, který bych chtěl z ní napájet musel dotahnout zvlášť kabel, ne? Nebo použít 2x relé Cyrix, jedno by oddělovalo sekundární baterii a druhé primární, tím pádem by při vyplém motoru jeli všechny spotřebiče na sekundární a při zaplém by se připojila hlavní. Možná jsem jen blbej a poradíte zapojení co bude mít hlavu a patu.
Všem předem děkuji
T.
Re: Zapojení relé Cyrix a druhé baterie
Ahoj, napájet spotřebiče ze sekundární baterie je právě účelem hry, aby ti nevybíjely startovací, takže ano, natáhnout ke každému spotřebiči...


Re: Zapojení relé Cyrix a druhé baterie
Díky, jasně schématu rozumím. Já trochu žil v představě zapojení, že nebudu muset zvlášť tahat kabel ke všemu, ale že při vyplém motoru komplet auto pojede z druhé baterie a hlavní bude odpojena a právě teď při realizaci mi došlo, že to tak vlastně nedokážu zapojit. Právě představa, že potáhnu kabel k zásuvce v kufru, zásuvce dopředu, k měniči, k bufíku, k ventilátoru topení atd. mě úplně netěší. Chtěl jsem to nějak zapojit do okruhu auta, kde je to teď už dávno připojené.
Re: Zapojení relé Cyrix a druhé baterie
Rozumím, asi jedině najít si ve schématu pojistky větví, které tě zajímají a dovést to k nim. Já mám na druhou baterii osvětlení pod markýzu, zadní pracovní světlo, lednici, čerpadlo ke sprše, takže všechno nově tahané, tak jsem to moc neřešil...
- komin
- Příspěvky: 939
- Registrován: 31 kvě 2010 14:45
- tel.: 0904543118
- auto: LR Defender 110 Td5
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapojení relé Cyrix a druhé baterie
Tak mas dve moznosti bud z baterie, alebo priamo z kontaktu na Cyrix kde je pripojena sekundarna bateria, tak by som to tahal vzdy odtial co je blizsie.
LR DEFENDER 110 SW
-
- Příspěvky: 15189
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Zapojení relé Cyrix a druhé baterie
K tomu jedna poznámka - je to potřeba pořádně jistit správně dimenzovanýma pojistkama - a to jak koncová zařízení, tak dráty k nim. Pokud se odpíchnu z toho Cyrixu, ke kterému mi půjde drát jak palec, a já budu dál pokračovat slabým drátkem k malému světýlku, tak by měla být malá (na malý proud) pojistka odpovídající tomu slabému drátku a světýlku na konci.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Zapojení relé Cyrix a druhé baterie
Ahoj,DIIPatl píše: 14 bře 2018 00:22 Ahoj,
tak už po stránce fyzické instalace druhé baterie do Discovery 2 mám vše hotovo. Baterka je v kaslíku v kufru, kabely natažené, ale teď to zapojení. Mám relé Cyrix, ale nejde mi ted do hlavy jak to správně zapojit, jelikož relé má jen dva kontakty na připojení hlavní a sekundární baterie. To by bylo vše v pořádku, kdybych tím oddělil sekundární baterii, ale pak bych ke každému spotřebiči, který bych chtěl z ní napájet musel dotahnout zvlášť kabel, ne? Nebo použít 2x relé Cyrix, jedno by oddělovalo sekundární baterii a druhé primární, tím pádem by při vyplém motoru jeli všechny spotřebiče na sekundární a při zaplém by se připojila hlavní. Možná jsem jen blbej a poradíte zapojení co bude mít hlavu a patu. Fanoušek online her. Často hraji na https://mostbet1.cz, kde jsou podmínky pro hru nejlepší.
Všem předem děkuji
T.
to, co popisuješ, je poměrně běžný problém při instalaci sekundární baterie do auta. Relé Cyrix je skvélé pro oddělení obou baterií, ale je potřeba to správně napojit, aby vše fungovalo, jak má.
Pokud máš jen jedno relé, jak píšeš, teoreticky by to znamenalo, že když je motor vypnutý, sekundární baterie je oddělená, ale pokud chceš používat spotřebiče, které jsou napojené na sekundární baterii, budeš potřebovat samostatné vedení. S tímto řešením bys tedy opravdu musel k sekundární baterii natáhnout vlastní kabely pro každé zařízení, což je komplikované.
Pokud chceš, aby všechno fungovalo jednodušeji, můžeš použít dvě relé Cyrix, jak jsi zmínil. To by znamenalo, že při zapnutém motoru bude relé připojovat obě baterie k sobě a spotřebiče budou napájeny jak z hlavní, tak ze sekundární baterie. Když je motor vypnutý, relé odpojí hlavní baterii od sekundární, ale sekundární baterie bude stále fungovat pro napájení spotřebičů, které k ní budeš mít připojené.
Pokud se rozhodneš pro tuto variantu, je nutné mít správně nastavené zapojení, aby se při vypnutí motoru nezatížila hlavní baterie, což by mohlo vést k jejímu úplnému vybití. Také je důležité zajistit, aby vše bylo dobře jištěné, aby nedošlo k přetížení a poškození obvodů.
Doufám, že to pomůže, i když to může vypadat trochu složitě, ale určitě to není nic, co bys nezvládl. Držím palce s dokončením instalace!
- VencaZE
- Příspěvky: 3608
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapojení relé Cyrix a druhé baterie
Ještě je tu jedno nestandardní řešení- používat baterií v kufru jen pro startování, resp. pro oživení hlavní baterie. Ale je potřeba kabely i samotne relé dostatečně dimenzovat protože tam budou velké proudové nárazy. A musíš doplnit tlačítko pro ovládání relé aby jsi mohl relé sepnout ještě před startem. V mém autě mi odcházela hlavní baterie a nebyla už schopná startu takže jsem ji takhle podpořil a start proběhnul.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
- VencaZE
- Příspěvky: 3608
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapojení relé Cyrix a druhé baterie
Ehm, diskuse z roku 2018. Tak to už má asi vyřešené 

Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD