PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE
Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE
teoreticky ano...aspon tak to pise manual...v praxi som ju vsak este bezat nevidel. Teda okrem situacii, ked bezi aj klima.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
- Amon
- Příspěvky: 677
- Registrován: 02 srp 2016 18:34
- tel.: 774882368
- auto: ex RR P38
- Bydliště: Plzeň, Litoměřice
Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE
Fungovani sahary tedy nema vliv na prehrivani? Pomaha ale ochlazovat olej a chladi klimu, ne?
Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE
na prehrievanie v zasade nema. Na olej tiez nie. Resp. inak...motorova vrtula s viskospojkou taha vzduch cez vsetky chladice vratane klimoveho. Klimove vrtule sa spustaju v pripade zvysenia tlaku v klimatizacnom systeme (tzn. zvysi sa teplota) a je potrebne medium dochladit.
Klimove vrtule by podla manualu mala zopinat aj jednotka motora, ale za akych podmienok som sa akosi nedocital. Ked mam klimu zapnutu, tak mi vrtule zopina normalne. Ale nezaregistroval som, ze by ich niekedy zoplo pri prehriati motora. Je mozne, ze uplne v cervenom pasme by ich zoplo, ale az tam sa nedostanem - ked sa teplota zacne zvysovat, tak vacsinou prisposobim jazdny styl, aby som to neuvaril - to ale na 99% iba znamena, ze podradim, aby tocil vyssie otacky a snazim sa ist plynulejsie bez prudkych pridavani...
Klimove vrtule by podla manualu mala zopinat aj jednotka motora, ale za akych podmienok som sa akosi nedocital. Ked mam klimu zapnutu, tak mi vrtule zopina normalne. Ale nezaregistroval som, ze by ich niekedy zoplo pri prehriati motora. Je mozne, ze uplne v cervenom pasme by ich zoplo, ale az tam sa nedostanem - ked sa teplota zacne zvysovat, tak vacsinou prisposobim jazdny styl, aby som to neuvaril - to ale na 99% iba znamena, ze podradim, aby tocil vyssie otacky a snazim sa ist plynulejsie bez prudkych pridavani...
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE
este detail...saharu myslis predne ventilatory klimy, alebo plast za chladicom v ktorom sa toci hlavna vrtula s viskospojkou? Ak myslis, tie elektricke klimove, tak plati to co som pisal predtym. Ak ten plast, tak bez neho to nefunguje a neuchladi sa.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
- Amon
- Příspěvky: 677
- Registrován: 02 srp 2016 18:34
- tel.: 774882368
- auto: ex RR P38
- Bydliště: Plzeň, Litoměřice
Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE
Diky, hned jsem chytrejsi Mam na mysli ty dve male uplne vpredu - jak jsi psal poprve. Kryt kolem visko vrtule mam v poradku.
Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE
Ja tam ten plast nemam a v klude si to jazdi.
Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE
Ja som to skusal aj aj a s demontovanou saharou sa to malo tendenciu hriat. Ale to bolo este so starym (na vyssiu teplotu=zlym) termostatom a vieckom expanzky.
Ale nehovorim o beznej premavke ked sa to chladi naporom, ale pomalsia jazda pod zatazou.
Ale nehovorim o beznej premavke ked sa to chladi naporom, ale pomalsia jazda pod zatazou.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE
Dialnica 140 do prahy v pohode a pred prahou zapcha hodina a v pohode. Rucicka sa ani nepohla. Ale keby si ju mal nahodou na predaj sa ozvy
Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE
Na dialnici vrtulu ani nepotrebujes. Pri tej rychlosti sa iba vezie. Pomala kolona na volnobeh tiez nieje pre chladenie za normalnych okolnosti problem. Problem moze byt prudke pomale stupanie kedy sa to nechladi naporom. Ja tu mam taky testovaci kopec, ktory odhali rozne zaludnosti a ked som ho vybehol bez sahary, tak bola teplota vyssie. Naopak so saharou o par minut neskor to bolo OK. Tot moj poznatok, ze ma vplyv na chladenie.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE
Ja som mal test cez makov ked som siel kokeskovy do ostravy z topolcian a v poho tak tiez a zima nebola v auguste
Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE
gratulujem, mas super kus, ktory Ti mozeme zavidiet V kazdom pripade ja radsej zostavam zastancom sahary
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE
okolo viskovrtule.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE
Mě odešla viskospojka vrtule.. Úplně volně se protacela jak za tepla tak za studena.. Úplně bez odporu. Ujel jsem na to domu 350km, když jsem jel víc jak 50tak se to uchladilo náporem a když jsem jel min tak jsem zapinal elektrickou saharu a zvládlo to taky, ale jel jsem lehkou nohou. To jsem měl ještě starý chladič kterej vařil v každým 3kopci
(O)Range Rover p38 2.5 TDS
kup svému dítěti Land Rover a už nikdy nebude mít peníze na drogy
kup svému dítěti Land Rover a už nikdy nebude mít peníze na drogy
Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE
Bez visko to neda to auto. Mam doma asi 2 do nahrady
- jawakain
- Příspěvky: 41
- Registrován: 06 črc 2018 00:57
- tel.: +421948039802
- auto: Ex RR p38, D2 TD5
- Bydliště: Blažice
Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE
Pridám svoje skúsenosti s varením, snáď niekomu poôžem, až to tu bude čítať.
Môj RR '96, varil v záťaži. kým so jazdil s ľahkou nohou anezapínal klímu, vše Ok. Ale keď som prihulil, hlavne v tiahlom kopci, ručička šla do červeného. RR dostal nový chladič, termostat a vodnú pumpu. Už nevaril, len vybehol k červenému, ale koňovlek ho doháňal stále k varu.
Po porade s mechanikom som odpojil webasto a montol originálnu hadicu ku kúreniu (hadice dve, samozrejme). Auto už nevarilo v kopcoch, ani s klímou, ale koňovlek furt tlačil k červenému.
RR dostaln novú visko. A furt nepomohlo, už som začínal byť zúfalý a hľadal som druhý motor. Mechanik poradil vymeniť zátku expanzky a odvzdušniť, ale poriadne.
Zohrial som poriadne auto, postavil ho z kopca čumákom dole, mierne naklonené naľavo, aby bola expanzka najvyšším bodom sústavy a striedavo zvýšenými otáčami a masírovaním hadíc som odvzdušňoval podľa mňa, už odvzdušnené auto.
HA!
Po procedúre a odstavení na rovinke hladina v expanzke padla medzi max a min a kurňa, auto nevarí, ani s tonovým vlekom hore kopcami a že som ho pučil cez 3000rpm celý čas.
Pred odvzdušnením sa mi ručička držala tesne nad polkou rozsahu, teraz krásne v strede a dole kopcom dokonca jemne klesne.
Ešte dodatok, ďakujem Vám páni za rady tuto na fóre. Síce som sa natrápil, ale výsledok ma uspokojil, ako 18 ročná nadržaná sociálna pracovíčka
Môj RR '96, varil v záťaži. kým so jazdil s ľahkou nohou anezapínal klímu, vše Ok. Ale keď som prihulil, hlavne v tiahlom kopci, ručička šla do červeného. RR dostal nový chladič, termostat a vodnú pumpu. Už nevaril, len vybehol k červenému, ale koňovlek ho doháňal stále k varu.
Po porade s mechanikom som odpojil webasto a montol originálnu hadicu ku kúreniu (hadice dve, samozrejme). Auto už nevarilo v kopcoch, ani s klímou, ale koňovlek furt tlačil k červenému.
RR dostaln novú visko. A furt nepomohlo, už som začínal byť zúfalý a hľadal som druhý motor. Mechanik poradil vymeniť zátku expanzky a odvzdušniť, ale poriadne.
Zohrial som poriadne auto, postavil ho z kopca čumákom dole, mierne naklonené naľavo, aby bola expanzka najvyšším bodom sústavy a striedavo zvýšenými otáčami a masírovaním hadíc som odvzdušňoval podľa mňa, už odvzdušnené auto.
HA!
Po procedúre a odstavení na rovinke hladina v expanzke padla medzi max a min a kurňa, auto nevarí, ani s tonovým vlekom hore kopcami a že som ho pučil cez 3000rpm celý čas.
Pred odvzdušnením sa mi ručička držala tesne nad polkou rozsahu, teraz krásne v strede a dole kopcom dokonca jemne klesne.
Ešte dodatok, ďakujem Vám páni za rady tuto na fóre. Síce som sa natrápil, ale výsledok ma uspokojil, ako 18 ročná nadržaná sociálna pracovíčka
Ex RR P38 2,5DSE automat (ma to auto automato), D2 TD5
- Miklosxxx
- Příspěvky: 1081
- Registrován: 27 říj 2016 15:20
- tel.: +421908968832
- auto: P38V8,L322V8
- Bydliště: Dolný Kubín
Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE
Tu saharu zapinas manualne??
Tiez sme dosikovali do rodiny P38 TD na ceste je to OK,ale teren v malych otackach jemne zdvyhne rucicku teploty zhruba 4mm ale ked sa prida plyn tak sa vrati hned do normalu.
Mam mat z toho obavy?
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic
- jawakain
- Příspěvky: 41
- Registrován: 06 črc 2018 00:57
- tel.: +421948039802
- auto: Ex RR p38, D2 TD5
- Bydliště: Blažice
Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE
Ach, priskoro so sa tešil.
Auto dnes s koňovlekom liezlo s teplotou až k červenému. Ale prdel je tá, že najčastejsie v nižších otáčkach, v tiahlých kopcoch. keď som pridal plyn, auto si podradilo a podržalo 2800-3500 otáčok, teplota klesla.
Na druhej strane, keď som tomu poriadne naložil, hrialo sa aj vo vyšších otáčkach.
Okrem víčka expanzky som vymenil všetko. Má zmysel meniť aj to? Môže to robiť víčko?
Už som z toho jeleň...
Auto dnes s koňovlekom liezlo s teplotou až k červenému. Ale prdel je tá, že najčastejsie v nižších otáčkach, v tiahlých kopcoch. keď som pridal plyn, auto si podradilo a podržalo 2800-3500 otáčok, teplota klesla.
Na druhej strane, keď som tomu poriadne naložil, hrialo sa aj vo vyšších otáčkach.
Okrem víčka expanzky som vymenil všetko. Má zmysel meniť aj to? Môže to robiť víčko?
Už som z toho jeleň...
Ex RR P38 2,5DSE automat (ma to auto automato), D2 TD5
Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE
myslím si že môže být horší visco. zkus auto nechat na volnoběh,jestli se uchladí. v malých otáčkách se visco pomalu točí a neproudí tolik vzduchu, může prokluzovat víc než je třeba. mě, i když jsem vařil každej kopec když jsem na něj trochu šlapal a nejel pod kopcem 90 a na kopci 40,tak v terénu nikdy nevařil, ručička se ani nezvedla, ale jak mi odešla visco tak se neuchladil na volnoběh a ani na pomalou jízdu. nevím jestli se může visco pomalu zhoršovat, mě se to stalo, že jsem jel 40km uplně v pohodě, ale jak jsem zastavil skoro jsem vařil. sranda byla,že jsem byl cca350km od domova a s rozbitou visco jsem do odjel. při rychlejší jízdě to chladil nápor vzduchu jako normálně a při pomalé tak do 50km/h jsem zapínal manuálně saharu. samozrejmě jsem skoro nešlapal na plyn a topil si na plno topením v autě, ten den bylo skoro 40stupnů, takže pravej LR zážitek
(O)Range Rover p38 2.5 TDS
kup svému dítěti Land Rover a už nikdy nebude mít peníze na drogy
kup svému dítěti Land Rover a už nikdy nebude mít peníze na drogy
- Miklosxxx
- Příspěvky: 1081
- Registrován: 27 říj 2016 15:20
- tel.: +421908968832
- auto: P38V8,L322V8
- Bydliště: Dolný Kubín
Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE
Diki Lenovo kukneme sa na to.
Ak ho dochladi mala by byt visco OK?
Este ho skusime odvzdusnit a uvidim co to povie..
Ak ho dochladi mala by byt visco OK?
Este ho skusime odvzdusnit a uvidim co to povie..
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic