PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2664
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE

#61 Příspěvek od teslo » 02 říj 2018 11:48

teoreticky ano...aspon tak to pise manual...v praxi som ju vsak este bezat nevidel. Teda okrem situacii, ked bezi aj klima.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Amon
Příspěvky: 677
Registrován: 02 srp 2016 18:34
tel.: 774882368
auto: ex RR P38
Bydliště: Plzeň, Litoměřice

Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE

#62 Příspěvek od Amon » 02 říj 2018 13:24

Fungovani sahary tedy nema vliv na prehrivani? Pomaha ale ochlazovat olej a chladi klimu, ne?

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2664
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE

#63 Příspěvek od teslo » 02 říj 2018 14:10

na prehrievanie v zasade nema. Na olej tiez nie. Resp. inak...motorova vrtula s viskospojkou taha vzduch cez vsetky chladice vratane klimoveho. Klimove vrtule sa spustaju v pripade zvysenia tlaku v klimatizacnom systeme (tzn. zvysi sa teplota) a je potrebne medium dochladit.
Klimove vrtule by podla manualu mala zopinat aj jednotka motora, ale za akych podmienok som sa akosi nedocital. Ked mam klimu zapnutu, tak mi vrtule zopina normalne. Ale nezaregistroval som, ze by ich niekedy zoplo pri prehriati motora. Je mozne, ze uplne v cervenom pasme by ich zoplo, ale az tam sa nedostanem - ked sa teplota zacne zvysovat, tak vacsinou prisposobim jazdny styl, aby som to neuvaril - to ale na 99% iba znamena, ze podradim, aby tocil vyssie otacky a snazim sa ist plynulejsie bez prudkych pridavani...
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2664
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE

#64 Příspěvek od teslo » 02 říj 2018 14:17

este detail...saharu myslis predne ventilatory klimy, alebo plast za chladicom v ktorom sa toci hlavna vrtula s viskospojkou? Ak myslis, tie elektricke klimove, tak plati to co som pisal predtym. Ak ten plast, tak bez neho to nefunguje a neuchladi sa.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Amon
Příspěvky: 677
Registrován: 02 srp 2016 18:34
tel.: 774882368
auto: ex RR P38
Bydliště: Plzeň, Litoměřice

Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE

#65 Příspěvek od Amon » 02 říj 2018 15:07

Diky, hned jsem chytrejsi :nerd Mam na mysli ty dve male uplne vpredu - jak jsi psal poprve. Kryt kolem visko vrtule mam v poradku.

Uživatelský avatar
uhlic
Příspěvky: 475
Registrován: 07 zář 2014 20:58
auto: RR P38 1999
Bydliště: Prašice

Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE

#66 Příspěvek od uhlic » 02 říj 2018 19:14

Ja tam ten plast nemam a v klude si to jazdi.

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2664
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE

#67 Příspěvek od teslo » 02 říj 2018 23:13

Ja som to skusal aj aj a s demontovanou saharou sa to malo tendenciu hriat. Ale to bolo este so starym (na vyssiu teplotu=zlym) termostatom a vieckom expanzky.
Ale nehovorim o beznej premavke ked sa to chladi naporom, ale pomalsia jazda pod zatazou.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
uhlic
Příspěvky: 475
Registrován: 07 zář 2014 20:58
auto: RR P38 1999
Bydliště: Prašice

Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE

#68 Příspěvek od uhlic » 03 říj 2018 04:17

Dialnica 140 do prahy v pohode a pred prahou zapcha hodina a v pohode. Rucicka sa ani nepohla. Ale keby si ju mal nahodou na predaj sa ozvy :wink:

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2664
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE

#69 Příspěvek od teslo » 03 říj 2018 11:27

Na dialnici vrtulu ani nepotrebujes. Pri tej rychlosti sa iba vezie. Pomala kolona na volnobeh tiez nieje pre chladenie za normalnych okolnosti problem. Problem moze byt prudke pomale stupanie kedy sa to nechladi naporom. Ja tu mam taky testovaci kopec, ktory odhali rozne zaludnosti a ked som ho vybehol bez sahary, tak bola teplota vyssie. Naopak so saharou o par minut neskor to bolo OK. Tot moj poznatok, ze ma vplyv na chladenie.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
uhlic
Příspěvky: 475
Registrován: 07 zář 2014 20:58
auto: RR P38 1999
Bydliště: Prašice

Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE

#70 Příspěvek od uhlic » 03 říj 2018 11:38

Ja som mal test cez makov ked som siel kokeskovy do ostravy z topolcian a v poho tak tiez a zima nebola v auguste :ty jeden...:

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2664
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE

#71 Příspěvek od teslo » 03 říj 2018 12:14

gratulujem, mas super kus, ktory Ti mozeme zavidiet ;) V kazdom pripade ja radsej zostavam zastancom sahary :)
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Amon
Příspěvky: 677
Registrován: 02 srp 2016 18:34
tel.: 774882368
auto: ex RR P38
Bydliště: Plzeň, Litoměřice

Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE

#72 Příspěvek od Amon » 03 říj 2018 12:37

teslo píše: 03 říj 2018 11:27 Naopak so saharou o par minut neskor to bolo OK. Tot moj poznatok, ze ma vplyv na chladenie.
Ted myslis saharu kolem viskovrtule nebo ty predni male elektricke vrtulky? :?:

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2664
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE

#73 Příspěvek od teslo » 03 říj 2018 13:03

okolo viskovrtule.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

LevonHD
Příspěvky: 177
Registrován: 07 čer 2018 12:57
auto: Orange Rover P38 2.5

Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE

#74 Příspěvek od LevonHD » 03 říj 2018 14:36

Mě odešla viskospojka vrtule.. Úplně volně se protacela jak za tepla tak za studena.. Úplně bez odporu. Ujel jsem na to domu 350km, když jsem jel víc jak 50tak se to uchladilo náporem a když jsem jel min tak jsem zapinal elektrickou saharu a zvládlo to taky, ale jel jsem lehkou nohou. To jsem měl ještě starý chladič kterej vařil v každým 3kopci :-)
(O)Range Rover p38 2.5 TDS

kup svému dítěti Land Rover a už nikdy nebude mít peníze na drogy

Uživatelský avatar
uhlic
Příspěvky: 475
Registrován: 07 zář 2014 20:58
auto: RR P38 1999
Bydliště: Prašice

Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE

#75 Příspěvek od uhlic » 03 říj 2018 17:16

Bez visko to neda to auto. Mam doma asi 2 do nahrady :)

Uživatelský avatar
jawakain
Příspěvky: 41
Registrován: 06 črc 2018 00:57
tel.: +421948039802
auto: Ex RR p38, D2 TD5
Bydliště: Blažice

Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE

#76 Příspěvek od jawakain » 14 říj 2018 11:10

Pridám svoje skúsenosti s varením, snáď niekomu poôžem, až to tu bude čítať.

Môj RR '96, varil v záťaži. kým so jazdil s ľahkou nohou anezapínal klímu, vše Ok. Ale keď som prihulil, hlavne v tiahlom kopci, ručička šla do červeného. RR dostal nový chladič, termostat a vodnú pumpu. Už nevaril, len vybehol k červenému, ale koňovlek ho doháňal stále k varu.

Po porade s mechanikom som odpojil webasto a montol originálnu hadicu ku kúreniu (hadice dve, samozrejme). Auto už nevarilo v kopcoch, ani s klímou, ale koňovlek furt tlačil k červenému.

RR dostaln novú visko. A furt nepomohlo, už som začínal byť zúfalý a hľadal som druhý motor. Mechanik poradil vymeniť zátku expanzky a odvzdušniť, ale poriadne.

Zohrial som poriadne auto, postavil ho z kopca čumákom dole, mierne naklonené naľavo, aby bola expanzka najvyšším bodom sústavy a striedavo zvýšenými otáčami a masírovaním hadíc som odvzdušňoval podľa mňa, už odvzdušnené auto.
HA!
Po procedúre a odstavení na rovinke hladina v expanzke padla medzi max a min a kurňa, auto nevarí, ani s tonovým vlekom hore kopcami a že som ho pučil cez 3000rpm celý čas.

Pred odvzdušnením sa mi ručička držala tesne nad polkou rozsahu, teraz krásne v strede a dole kopcom dokonca jemne klesne.

Ešte dodatok, ďakujem Vám páni za rady tuto na fóre. Síce som sa natrápil, ale výsledok ma uspokojil, ako 18 ročná nadržaná sociálna pracovíčka :clap
Ex RR P38 2,5DSE automat (ma to auto automato), D2 TD5

Uživatelský avatar
Miklosxxx
Příspěvky: 1081
Registrován: 27 říj 2016 15:20
tel.: +421908968832
auto: P38V8,L322V8
Bydliště: Dolný Kubín

Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE

#77 Příspěvek od Miklosxxx » 18 říj 2018 19:59

teslo píše: 03 říj 2018 12:14 gratulujem, mas super kus, ktory Ti mozeme zavidiet ;) V kazdom pripade ja radsej zostavam zastancom sahary :)
Tu saharu zapinas manualne??

Tiez sme dosikovali do rodiny P38 TD na ceste je to OK,ale teren v malych otackach jemne zdvyhne rucicku teploty zhruba 4mm ale ked sa prida plyn tak sa vrati hned do normalu.
Mam mat z toho obavy?
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic

Uživatelský avatar
jawakain
Příspěvky: 41
Registrován: 06 črc 2018 00:57
tel.: +421948039802
auto: Ex RR p38, D2 TD5
Bydliště: Blažice

Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE

#78 Příspěvek od jawakain » 18 říj 2018 23:08

Ach, priskoro so sa tešil.

Auto dnes s koňovlekom liezlo s teplotou až k červenému. Ale prdel je tá, že najčastejsie v nižších otáčkach, v tiahlých kopcoch. keď som pridal plyn, auto si podradilo a podržalo 2800-3500 otáčok, teplota klesla.
Na druhej strane, keď som tomu poriadne naložil, hrialo sa aj vo vyšších otáčkach.

Okrem víčka expanzky som vymenil všetko. Má zmysel meniť aj to? Môže to robiť víčko?

Už som z toho jeleň...
Ex RR P38 2,5DSE automat (ma to auto automato), D2 TD5

LevonHD
Příspěvky: 177
Registrován: 07 čer 2018 12:57
auto: Orange Rover P38 2.5

Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE

#79 Příspěvek od LevonHD » 19 říj 2018 06:33

Miklosxxx píše: 18 říj 2018 19:59
teslo píše: 03 říj 2018 12:14 gratulujem, mas super kus, ktory Ti mozeme zavidiet ;) V kazdom pripade ja radsej zostavam zastancom sahary :)
Tu saharu zapinas manualne??

Tiez sme dosikovali do rodiny P38 TD na ceste je to OK,ale teren v malych otackach jemne zdvyhne rucicku teploty zhruba 4mm ale ked sa prida plyn tak sa vrati hned do normalu.
Mam mat z toho obavy?
myslím si že môže být horší visco. zkus auto nechat na volnoběh,jestli se uchladí. v malých otáčkách se visco pomalu točí a neproudí tolik vzduchu, může prokluzovat víc než je třeba. mě, i když jsem vařil každej kopec když jsem na něj trochu šlapal a nejel pod kopcem 90 a na kopci 40,tak v terénu nikdy nevařil, ručička se ani nezvedla, ale jak mi odešla visco tak se neuchladil na volnoběh a ani na pomalou jízdu. nevím jestli se může visco pomalu zhoršovat, mě se to stalo, že jsem jel 40km uplně v pohodě, ale jak jsem zastavil skoro jsem vařil. sranda byla,že jsem byl cca350km od domova a s rozbitou visco jsem do odjel. při rychlejší jízdě to chladil nápor vzduchu jako normálně a při pomalé tak do 50km/h jsem zapínal manuálně saharu. samozrejmě jsem skoro nešlapal na plyn :grin: a topil si na plno topením v autě, ten den bylo skoro 40stupnů, takže pravej LR zážitek :grin: :grin:
(O)Range Rover p38 2.5 TDS

kup svému dítěti Land Rover a už nikdy nebude mít peníze na drogy

Uživatelský avatar
Miklosxxx
Příspěvky: 1081
Registrován: 27 říj 2016 15:20
tel.: +421908968832
auto: P38V8,L322V8
Bydliště: Dolný Kubín

Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE

#80 Příspěvek od Miklosxxx » 19 říj 2018 06:57

Diki Lenovo kukneme sa na to.
Ak ho dochladi mala by byt visco OK?
Este ho skusime odvzdusnit a uvidim co to povie..
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic

Odpovědět