Dík za nabídku Eliote, mám v merku orig. starší, ale ještě nejsem pevně rozhodnutý. Musí se vrtat díry, nebo je u TD5 příprava a jen je našroubuju? Nemám u sebe De Feeka, tak nemohu kouknout.
Klasika-tuning nebo off road?
Moderátor: Acon
To netvrdím naopak jsem zastáncem užších gum, ale problém je spíš v tom, že se gumy 35" nedělají užší než 10,5" v 15" ráfku a v 16" akorát jeden protektor fedima sirocco ikdyž je 10,5" široký tak má šířku běhounu 245 mm, bohužel při průměru kola 932 mm ho na Discárnu nedám ikdybych se snažil sebevíceliott píše:Nechápu, kam chodí většina na názor, že čím širší guma tím lepší
Naposledy upravil(a) karel dne 07 říj 2008 20:42, celkem upraveno 1 x.
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!
- erik
- Příspěvky: 2892
- Registrován: 16 říj 2006 19:00
- tel.: +421905448329
- auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
- Bydliště: skalica
- Kontaktovat uživatele:
S tou sirkou gum je to nekdy jako s Tdi a TD5...karel píše:To netvrdím naopak jsem zastáncem užších gum, ale problém je spíš v tom, že se gumy 35" nedělají užší než 10,5" bez rozdílu průměru ráfku akorát jeden protektor fedima sirocco ikdyž je 10,5" široký tak má šířku běhounu 245 mm, bohužel při průměru kola 932 mm ho na Discárnu nedám ikdybych se snažil sebevíceliott píše:Nechápu, kam chodí většina na názor, že čím širší guma tím lepší
No , ja mam asi tyto zkusenosti. Na tvrdem hornatem , skalnatem a prudkych svahu se mi nejlepe osvedcily MT-Micheline XZL 7.5- dostatecny pritlak a kola tak neprokluzuji. Dobry kompromis na pritlak a blato s dobrym vedeni pri vyssich rychlostech v terenu jsou MT- BFG 235x85x16 stejne i Matador Wissenta 235x85x16. Pro tezky bahenni teren jsou o tridu lepsi MT BFG 255x85x16 az 285x75x16- zaberove hrany jsou znatelne dal od sebe jak u 235 tek a tim se lepe cisti. Dalsi velkou vyhodou je to, ze se zdvihne dif. o cca 1.5cm. AT jsou spis na cestu, ci polnacku bez kopecku, do terenu kde je hlina, blato pouzitelne sporadicky. No na hladke prudke skale? Tak tam drobne hrany jsou urcite lepsi nez MT.
Zimni guma je na led a snih jako zJineho Sveta a do tezsiho zimniho terenu retez samo, ze nakladni- cca 60 kg na 2 sady.
Tak jak? Pro nase auta urcite nevystaci 1 sada gum, ale 3-4. Pak podle potreby prezouvat a netvrdit, ze siroke gumy jsou ty nej... protoze vlastne jine nemam...
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu
Discovery 3 ,bez skrabancu
-
Luboš M.
- Příspěvky: 3311
- Registrován: 09 úno 2007 17:16
- tel.: 608 969 607
- auto: Defender 110
- Kontaktovat uživatele:
Ano přesně tak to je. Proč široké a velké pneu v MT provedení, když ročně najezdím 20 tis km po silnici a 1 tis v terénu. Pak AT je ta nejlepší volba a na zimu samoz. sadu zimních. Každý používáme auto na něco jiného a přiznejme si to, kolik kdo v terénu najezdí. Na Islandu je šířka a velikost balonu prostě nutná a na seriové auto je prostě nedáš a s tím jsou spojeny další doplňky viz. C 
http://WWW.I-DEFENDER.CZ" onclick="window.open(this.href);return false; vlastní výroba a prodej doplňků na offroady Tel: 608-96 96 07
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.
- Jenda
- Příspěvky: 3573
- Registrován: 22 lis 2007 21:58
- tel.: 775 391 907
- auto: 110
- Bydliště: Praha-Smetanova lhota
Asi bych ti trochu oponoval.AT jsou bezva protoze jsou ,,univerzal"ale az po porizeni MT(BfG-255/85/16)jsem si v terajnu poradne uzil.To doslova,byl to skok o tridu jinamLuboš M. píše:Ano přesně tak to je. Proč široké a velké pneu v MT provedení, když ročně najezdím 20 tis km po silnici a 1 tis v terénu. Pak AT je ta nejlepší volba a na zimu samoz. sadu zimních. Každý používáme auto na něco jiného a přiznejme si to, kolik kdo v terénu najezdí. Na Islandu je šířka a velikost balonu prostě nutná a na seriové auto je prostě nedáš a s tím jsou spojeny další doplňky viz. C
Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info
http://www.christophermccandless.info
-
Luboš M.
- Příspěvky: 3311
- Registrován: 09 úno 2007 17:16
- tel.: 608 969 607
- auto: Defender 110
- Kontaktovat uživatele:
Asi bych ti trochu oponoval.AT jsou bezva protoze jsou ,,univerzal"ale az po porizeni MT(BfG-255/85/16)jsem si v terajnu poradne uzil.To doslova,byl to skok o tridu jinam
Na cestach stejne rychle nejezdim a na koskach def klouze tak jako tak.Snad jen ten snih a led bude horsi ale ono se to podda
Honza[/quote]
Není větší sranda na AT? Když tím neohrožuješ svůj a něčí život a neničíš techniku tak obtížnost na AT je přeci super.
Honza[/quote]
Není větší sranda na AT? Když tím neohrožuješ svůj a něčí život a neničíš techniku tak obtížnost na AT je přeci super.
http://WWW.I-DEFENDER.CZ" onclick="window.open(this.href);return false; vlastní výroba a prodej doplňků na offroady Tel: 608-96 96 07
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.
- Sláma Karel
- Příspěvky: 7929
- Registrován: 21 črc 2007 00:04
- tel.: +420608333403
- auto: to se mi sem nevejde
- Bydliště: Mníšek Pod Brdy
karel píše:To netvrdím naopak jsem zastáncem užších gum, ale problém je spíš v tom, že se gumy 35" nedělají užší než 10,5" v 15" ráfku a v 16" akorát jeden protektor fedima sirocco ikdyž je 10,5" široký tak má šířku běhounu 245 mm, bohužel při průměru kola 932 mm ho na Discárnu nedám ikdybych se snažil sebevíceliott píše:Nechápu, kam chodí většina na názor, že čím širší guma tím lepší
Ale dáš Karle. Já měl 35x12,5x15 na RRC a neměl ani osdazenou kastli. A Mammut má 36x14,5x15, ale ten má 10cm bodylift.
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe
28 let praxe
- erik
- Příspěvky: 2892
- Registrován: 16 říj 2006 19:00
- tel.: +421905448329
- auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
- Bydliště: skalica
- Kontaktovat uživatele:
Jo Mamut je Otesanek a ma velky apetit.RudaK píše:Karle já se na toho Mamuta budu muset dojet podívat. ( udělat si vejlet )
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu
Discovery 3 ,bez skrabancu
- Sláma Karel
- Příspěvky: 7929
- Registrován: 21 črc 2007 00:04
- tel.: +420608333403
- auto: to se mi sem nevejde
- Bydliště: Mníšek Pod Brdy
Aha
nachytal, nachytal
K 
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe
28 let praxe
- DjALF
- Příspěvky: 1811
- Registrován: 26 dub 2007 02:34
- auto: Toyota LC 100
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Me se libi B a C.(ale jak tu bylo nekolikrat poznameno u toho C s jinyma kolama)
Discovery I 300TDI "Užovka" - lehka OFF kosmetika "už EX"
Toyota Land Cruiser 100 "želva"
http://www.djalf.cz/ http://sportrescue.cz/
Toyota Land Cruiser 100 "želva"
http://www.djalf.cz/ http://sportrescue.cz/
Jestli se můžu ještě přidat...tak mně se teda líbí ten červenej (A). Toho bych chtěla jen pro sebe. Jezdit s ním na chalupu na babince
Ten nafintěnej (C) určitě budí největší pozornost a je to možná i trochu věc vkusu. Ale ať už si kdo pořídí jakýkoliv doplňky, tak asi není od věci mít třeba dvě sady kol s různou šířkou a vzorkem a podle potřeby je střídat. V tom C to musí být na silnici děsnej hukot, ale v terénu asi dost dobrý!
DEF DEF!
- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Na Islandu hučí aj vodopády.Ale ve vnitrozemí na sněhu ( v zimě ) nutnost.
Viz todle.Není to LR,ale ty tam moc neupravujou,japonec nakonec
Na sněhu :
http://www.youtube.com/watch?v=5rOGmGXcR7M
http://www.youtube.com/watch?v=ZujSGtlG ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=-d_XR_1- ... re=related
Tady něco bez sněhu :
http://www.youtube.com/watch?v=ent4EO2K ... re=related
Jó a ve vodě : (sem si nemoh odpustit
)
http://www.youtube.com/watch?v=_elNVBhOSRc
Viz todle.Není to LR,ale ty tam moc neupravujou,japonec nakonec
Na sněhu :
http://www.youtube.com/watch?v=5rOGmGXcR7M
http://www.youtube.com/watch?v=ZujSGtlG ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=-d_XR_1- ... re=related
Tady něco bez sněhu :
http://www.youtube.com/watch?v=ent4EO2K ... re=related
Jó a ve vodě : (sem si nemoh odpustit
http://www.youtube.com/watch?v=_elNVBhOSRc
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
- DjALF
- Příspěvky: 1811
- Registrován: 26 dub 2007 02:34
- auto: Toyota LC 100
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Tady je jedna Diskoteka 
- Přílohy
-
- landdisco.jpg (44.46 KiB) Zobrazeno 4196 x
Discovery I 300TDI "Užovka" - lehka OFF kosmetika "už EX"
Toyota Land Cruiser 100 "želva"
http://www.djalf.cz/ http://sportrescue.cz/
Toyota Land Cruiser 100 "želva"
http://www.djalf.cz/ http://sportrescue.cz/
- MOPADŽI
- Příspěvky: 4308
- Registrován: 08 zář 2007 22:35
- auto: Def,Def a Def+Disco
- Bydliště: Orlickoústecko
- Kontaktovat uživatele:
Pořád se tady ve více vlaknech řeší ta šířka gum. Já mám MT i AT BfG 285/75x16 což znamená velká kola a jsem spokojený (zatím)
Kdybych šel směrem dolů, tak na max. = min.255, užší bych nechtěl. O značkách pneu tady nemluvím BfG je podle mne 1v těchto typech gum, pro normání terení využití na extrém, to je pak zřejmě Simex (nemám osobní zkušenost).
Nemám také tak bohaté zkušenosti jako někteří tu, ale s Defem jezdím tak 50/50 silnici/terén, takže nějaké poznatky mám. Ze silnice - širší guma = větší valivý odpor = větší spotřeba. Hukot je v Defovy stejný jak u šíře 7,5" tak 235, 255, 285 v MT v AT se to trošku liší, ale ne moc. (krom 255 jsem měl všechny gumy na autě v MT) V terénu, převážně v hlíně a velmi hustou až středně hustou konzistencí což je bahno až bahýnko
(podklad který je zde u nás na Orlicku nejčastější na všech nezpevněných cestách) se mně nejvíce osvědčili 285. Vydrží jet nejdéle po povrchu měkkého podkladu, tzn. vždy dojedou nejdále, protože mají největší styčnou plochu pro rozložení hmotnosti auta (nejlepší by byly pásy). Navíc, když je správně podhustíš, vydrží na povrchu bahna ještě déle. Krizový bod, je moment prokluzu kol, kdy začne, i přes jejich značnou šíři, docházet k jejich pozvolnému zahrabání. Pak už jenom naviják, nebo erik s dlóóóuhou kurtou. Jinak se k tobě nikdo tak daleko nedostane... Uzké kolo je dobré podle mne na kamenitý až skalnatý povrch a na vysloveně tvrdý podklad (vyschlá, až vyprahlá jílová hlína apod.) a také, ale se zimním vzorem, do umrzlého sněhu. Snáze se totiž "prohrábne" na tvrdý podklad. A teď písek. Krom nedalekých písáků okolo H.Králové, jsem v písku ještě pořádně nejezdil, ale jelikož jsem dost často v Kopřivnici, občas tam potkám někoho kdo má zkušenosti s Dakarem (Kahánek, Tomeček atd.) A co mě radí ? Do písku široká kola s jemnějším vzorem a podhušťovat, tak dojedeš nejdál. Na uzkých kolech se začneš bořit téměř okamžitě po vjezdu do hlubšího písku. S hrubým vzorem MT, se zase okamžitě zahrabeš, až dojde k prokluzu kol. Postupovat se má, že jak mile dojde u širokých, podhuštěných kol k jejich prvnímu prokluzu, ihned kola podložit nájezdovými plechy a pozvolně vyjet z obtížné situace. Čím více, se budeš pokoušet "hrabáním" vyjet, bez nájezdových plechů, tím více a hlouběji uvázneš... To jsem teda napsal elaborát 
Nemám také tak bohaté zkušenosti jako někteří tu, ale s Defem jezdím tak 50/50 silnici/terén, takže nějaké poznatky mám. Ze silnice - širší guma = větší valivý odpor = větší spotřeba. Hukot je v Defovy stejný jak u šíře 7,5" tak 235, 255, 285 v MT v AT se to trošku liší, ale ne moc. (krom 255 jsem měl všechny gumy na autě v MT) V terénu, převážně v hlíně a velmi hustou až středně hustou konzistencí což je bahno až bahýnko
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu
- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Proto BFG koupil Michelin
Naposledy upravil(a) RudaK dne 10 říj 2008 19:11, celkem upraveno 1 x.
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "