Uchycení navijáku

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
syncro
Příspěvky: 57
Registrován: 16 kvě 2008 14:40
Bydliště: K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Uchycení navijáku

#1 Příspěvek od syncro » 17 říj 2008 15:19

Poté, co se mi podařilo zapadnout o víkendu v bažince, začal jsem vážně uvažovat nad navijákem. Přece jen, ne vždy je po ruce "vejtřaska" 8-)

Chtěl bych se vyhnout permanentní montáži navijáku na předek vozidla, nechce se mi kupovat nárazník, tahat ssebou pořád 100kg váhy, atd.

Napadlo mne, umístit naviják externě, na plechovou vaničku s průvlakem a rolnami. Připravit si na autě zásuvku a naviják brát do kufru jenom když jedu na vyjížďku. V případě potřeby jej připojit k elektrice, vaničku chytit dvěma lany (nebo tyčemi) k tažným okům auta (vepředu či vzadu), vytáhnout se a zase jej sbalit do kufru. Aby to bylo pochopitelnější, pokusil jsem se to dole namalovat.

Máte s tím někdo zkušenost? Zabývali jste se podobným nápadem?

Děkuji.

Uživatelský avatar
low
Admin fóra
Příspěvky: 4204
Registrován: 04 led 2007 10:39
tel.: +420 603462950
auto: def 110 + L322
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od low » 17 říj 2008 15:39

patrik to ma v nabidce, docela pekne udelany www.hunter-cz.eu je u nej dohodla 5procent sleva. PS ne vsude je nejakej stromek za kterej se da prinavinovat

Uživatelský avatar
syncro
Příspěvky: 57
Registrován: 16 kvě 2008 14:40
Bydliště: K. Vary
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od syncro » 17 říj 2008 15:51

low: Díky. Takže úplný nesmysl to tedy asi není. Teď jen, jestli s tím má někdo praktickou zkušenost?

PS: Se stromkem máš samozřejmě pravdu 8-) Ale tam zrovna byl... Nebyl ten naviják 8-)

Uživatelský avatar
low
Admin fóra
Příspěvky: 4204
Registrován: 04 led 2007 10:39
tel.: +420 603462950
auto: def 110 + L322
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od low » 17 říj 2008 16:21

zkusenost ohledne ceho?

Uživatelský avatar
syncro
Příspěvky: 57
Registrován: 16 kvě 2008 14:40
Bydliště: K. Vary
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od syncro » 17 říj 2008 16:43

zkusenost s tim, jestli se sanky nezarazi o terenni nerovnosti, je to pouzitelne v bahne, atd. Zkratka vyhody a nevyhody. Dik moc.

Uživatelský avatar
low
Admin fóra
Příspěvky: 4204
Registrován: 04 led 2007 10:39
tel.: +420 603462950
auto: def 110 + L322
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od low » 17 říj 2008 17:11

to tam nandas az kdyz potrebujes. Ma to takovej ctyrhran se zavlackou

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2667
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

#7 Příspěvek od teslo » 17 říj 2008 17:40

asi rozpravete kazdy o niecom inom...
LOW ma na mysli system ukotvenia navijaku do narazniku na predpripraveny mechanizmus...( v narzniku je stvorhranna zosilnena diera, do ktorej sa ukotvi mechaniznus s navijakom)

Syncro, mne sa napad sanok nezda prave stastny. Podla mna to moze byt aj poriadne nebezpecne, uchytavat navijak na nieco co nieje pevne spojene s autom.
Systemy na demontovatelnu montaz existuju a su vyskusane. Isiel by som radsej tou cestou.( I ked ja som zastancom myslienky montaze navijakov "napevno").
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
syncro
Příspěvky: 57
Registrován: 16 kvě 2008 14:40
Bydliště: K. Vary
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od syncro » 17 říj 2008 19:47

low, teslo: Děkuji, pánové. Ano, skutečně mluvíme každý o něčem jiném. Ten systém na čtyřhran už jsem na síti našel, ale byla tam montáž do přípravy v krycím plechu řízení dole pod nárazníkem. Já to myslel tak, jak jsem to namaloval, tedy úplně nezávislé, jenom s připravenou el. zástrčkou. Chtěl bych tím vyřešit to, abych mohl tahat dopředu i dozadu a hlavně, abych mohl případně tahat i jiné auto než svoje (tedy půjčit takový naviják LR kamarádům).

V čem je hlavní úskalí toho, že naviják není napevno spojen s autem (v čem je to nebezpečné)? A jaké jsou jiné možnosti demontovatelných navijáků kromě toho čtyřhranu?

Omlouvám se za neznalost, ale je to pro mne nové téma a odpověď jsem ani po pečlivém hledání nenašel. Díky za trpělivost.

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5123
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#9 Příspěvek od DanoDEF » 17 říj 2008 20:10

teslo píše: ...Syncro, mne sa napad sanok nezda prave stastny. Podla mna to moze byt aj poriadne nebezpecne, uchytavat navijak na nieco co nieje pevne spojene s autom.
... ano Erik priklanam sa k tvojmu nazoru. Je to vtakovina.

... pevne uchytenie je nutnost. Vytvori to paku, ktora nedovoli aby sa navijak pretacal.

... kludne sa ti moze satat, ze sa ti "vanicka" pretoci a navinie sa ti lano medzi vanickou a autom

... doporucujem neobjavovat teplu vodu... tu uz objavil niekto iny.

... jednoznacne pouzit prenosnu montaz do "stvorhranu"

... riesenie sa vola Multi-Mount
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
syncro
Příspěvky: 57
Registrován: 16 kvě 2008 14:40
Bydliště: K. Vary
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od syncro » 18 říj 2008 20:05

DanoDef: Díky, koukám tedy na Multi-Mount.

Uživatelský avatar
marcel
Příspěvky: 255
Registrován: 03 úno 2007 22:58
tel.: 0915 833178
auto: DISCOVERY I
Bydliště: Dudince SR

#11 Příspěvek od marcel » 18 říj 2008 21:51

Taký multi mont máme na jednom firemnon aute.Skúšal som ho nasadiť v garáži čo sú v podstate laboratórne podmienky a mal som čo robiť.Neviem si dobre predstaviť nahadzovať ho v hlbokom blate.Suma sumárum navijak je hodený pod ponkom,lebo v kufri zavadzia.Ten multimont je origo warn a určite bol drahší ako čínsky nyvijak.Je k tomu aj adaptér,ktorý sa dáva na ťažné zariadenie.

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3584
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Land Jirka » 19 říj 2008 08:08

Vypadá to takto a nasadit to na auto v bahně je práce pro dva chlapy. Výhoda je, že se můžeš tahat i dozadu a pokud máš víc aut můžeš mít jen jeden naviják.
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

Uživatelský avatar
Kuťas
Příspěvky: 242
Registrován: 14 úno 2008 13:25
Bydliště: Bernartice n. Odrou

#13 Příspěvek od Kuťas » 19 říj 2008 09:55

Ten systém máme v práci na L200. Ve předu je ten jäkl na pevno. Vzadu je adaptér na kouli tažného a je na volno. Naviják je při práci ve vzduchu. Když přestane táhnout, tak jedna strana zůstane viset na kouli a druhá strana s průvlakem a lanem spadne na zem.
Free 1.8, 5dv, r.v. 2000

Uživatelský avatar
Stavros
Příspěvky: 2627
Registrován: 25 říj 2006 08:42

#14 Příspěvek od Stavros » 20 říj 2008 08:37

Ja bych se na takovej blbej system vykaslal, Come Up vazi se syn. lanem cca 23 kg, na predku to ani nepoznas, podivej se jak, to maj kluci s defikama udelany. Urcite se ti nebude libit vozit v kufru takovou neforemnou, tezkou vec. Hod to normalne na predek.

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#15 Příspěvek od karel » 20 říj 2008 10:42

Stavros píše:Ja bych se na takovej blbej system vykaslal, Come Up vazi se syn. lanem cca 23 kg, na predku to ani nepoznas, podivej se jak, to maj kluci s defikama udelany. Urcite se ti nebude libit vozit v kufru takovou neforemnou, tezkou vec. Hod to normalne na predek.
A nejde jen o to to nějak vozit, ale musíš mít takovou váhu dobře uloženou, protože jinak ti v prvním bočním náklonu totálně změní těžiště, nebo rozmlátí auto :wink:
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
Stavros
Příspěvky: 2627
Registrován: 25 říj 2006 08:42

#16 Příspěvek od Stavros » 20 říj 2008 10:48

Presne tak. Je to blbost. na defiku to vypada navic pekne.

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8488
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

#17 Příspěvek od RudaK » 20 říj 2008 13:10

Taky jsem za montáž napevno ( nastálo ).A i u jiných vozů to vypadá pěkně a když funguje tak super. :D Todle se mimo zpevněné cesty hodí vždycky. :!: A pro pomoc bližním svým to nemá chybu. :idea:
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2906
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

uchycení navijáku

#18 Příspěvek od Neklan » 20 říj 2008 15:31

Určitě, také si nedovedu představit, že člověk zapadne po dveře do bahna, následně do něho vleze, z kufru začne tahat těžké "śáňky" s ještě daleko těžším navijákem a nakonec, pokud mu tedy nerupne v zádech, se potopí do toho bahna a začne hledat čtverhrannou díru, do které ten těžký krám zasune. Přiznám se, že to bych raději šlapal pro traktor, pokud by byla aspoň trochu šance ho někde sehnat. Pokud se ty sáňky s navijákem nasadí před akcí, je to celé výrazně před nárazníkem, přední nápravu to zatěžuje daleko víc, než pevná instalace a navíc to hodně zmenšuje nájezdový, či odjezdový úhel, podle toho, zda to máme pověšené na předním nárazníku nebo zadním corssmemberu.
Kdepak, naviják napevno je vždy připraven a na Vsetíně jsem si opět uvědomil, jak je prima, když je čím tomu bližnímu pomoci...
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2886
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od erik » 20 říj 2008 16:22

V US sttoji Warn M 6000- asi vhodna dozadu 750 dol tj cca 13 tis a Warn 8274 1500 dol tj cca 25 tis...Tuto kombinaci povazuju za tu nadstandartni. ..
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#20 Příspěvek od karel » 20 říj 2008 17:23

erik píše:V US sttoji Warn M 6000- asi vhodna dozadu 750 dol tj cca 13 tis a Warn 8274 1500 dol tj cca 25 tis...Tuto kombinaci povazuju za tu nadstandartni. ..
To by bylo jistě elegantní řešení Eriku, ale jak to za rozumnou cenu dostat ze Států sem :?:
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Odpovědět