Ahoj,
totálně se mě zapekl alternátor a sehnal jsem náhradu z BMW. Jenže po výměně (za údajne funkční kus) mě nedobíjí, stále svítí kontrolka baterky na palubovce. V čem může být zakopaný pes? Když pominu fakt, že vyměněný alternátor z druhé ruky má problém, mohlo se něco zapečením původního odpálit? Při zapečení rupnul klíňák a já musel dojet cca. 1,5 km domů bez posilovače a vodní pumpy. Ale auto normálně startuje a vše se zdá být ok. Pojistky jsem proklepnul. Není někde ještě něco?
Zítra mám v plánu ještě vyměnit z původního na nový diody (kontakty). Pokud to nepomůže, asi budu muset dát starline z autokelly
nevim presne jak to 322 ma, ale vizuelne minimalne uhliky zkontrolovat muzes. to je 99% problemu. vetsinou je to soucasti regulatoru, uhliky musi mit prostor kam tlacit skrze pruzinku, pokud se to jen sotva dotyka a jiz neni prostor pro vytlaceni, mas je sjete a vymen to cely. muzes jeste vzit obyc pipak a zkusit pipnout buzeni alternatoru, to jsou ty 2 krouzky po kterych behaji ty uhliky.. musi to pipat. na mereni diod musis uz mit trochu zkusenosti s elt, takhle laicky ti nedovedu rict co kam strcit.
Alternator vymenen, na baterce je pri nastartovani cca. 14.0-14.2 V. Ale porad me sviti kontrolka baterie, nejaky napad? Napeti je mensi nez by asi melo byt, ale alternator je novy, sice shit jmenem Starline, ale napeti dava.
Díky za reakci, najel jsem po opravě několik desítek km a vše v pořádku. Takže jde určitě jen o visuální problém - svítící kontrolku. Otázkou je, čím to vyřešit.
A je to určitě správně zapojené? Nevím jak L322, ale fůra jiných aut už má regulátor alternátoru ovládanej od řídící jednotky. Tak jestli ten náhradní je jenom klasické, tak to nemusí fungovat s kontrolkou.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Pouziji toto toto tema, mam dotaz na stejnou motorizaci. Mel jsem problem s dobijenim na RR 322 M62TU s dobijenim - svitila pořád baterka a napeti kolísalo v rozpětí 11-13v. A tak vzhledem k tomu ze mam ještě jednoho anglicanana na dily, kde alternator je ok …prohodil jsem altik. Při rozebirani jsem zjistil ze na jedne z kladek hromada pozustatku ze stareho remene (někdo tam dal novy remen a nechal tam ten bordel ) vycistil jsem to a napeti bylo 14,4 V při dobijení. Nicmene po ujeti asi 500Km jsem si vsiml ze při volnobehu jen lehonce problikava kontrolka baterky (pokud lehce pridam plyn 200 rpm vse je ok) napeti klesa v rozmezi 13,3 az 14,4V. Kontroloval jsem napinak podle RAVE napnuty je to OK a tlumic napinaku jsem prohodil ze zdravého auta.
Hledal jsem v manualu kde je kostra motoru na kastli a nasel jsem ji v manualu , ale nebyl jsem ji schopen najit na aute neporadi nekdo??
Druhy dotaz: prodavajici se dusoval ze pred 40 000 delali rozvody nicmene motor byl venku nevím z jakeho duvodu , ale je komlet pretesny a natreny blok motoru vika atd Pripada mi ze tam je zrejme problem s napinakem nebo s rozvodama potazmo vanos-sama, protoze pri studenem startu motor chrasti cca dve vteriny