TD5 Ztráta výkonu - bez zobrazení chyby motoru
Moderátor: Miky_CZ
TD5 Ztráta výkonu - bez zobrazení chyby motoru
Zdravím,
mám D2 td 5 P15 facelift púlrok rok se mě děje zapeklitá věc. Když nastartuju a hned šlápnu na plyn abych se rozjel tak cca 10-15 sekund motor nemá výkon (obrubník by třeba nevyjel), pak motor dostane plný výkon (mám 3tí disko a musím říct že i s porovnáním s těmi co jsem projížděl při koupi má tohle nejlepší akceleraci , žádná zdechlina) po ujetí cca 70km na dálnici více méně pod plným plynem (rychlost 130-140) motor výkon ztratí . Stačí pak vypnou t klíček a znova nastartovat zase 10-15 sekund bez výkonu (možná ještě citelněji než při studeném startu) a pak jede naplno, ale uz jen chvilku.
Když tomu neslapu na krk a jedu 110-120 tak to nenastane a motor má plný výkon pořád, když po startu nechám disko běžet na volnobeh třeba 20 sekund tak jde plný výkon hned po tom.
žádná chyba se nikde neobjeví.
Napadá mě podávací palivové čerpadlo, ale je pak divné že je to závislé na tom jestli se jede naplno nebo ne.
Nebo nějaké čidlo , ?
Zaseklá regulace turba
Dříve třeba před rokem se to stalo občas ve vedru, taky mě přijde že ve vedru v lete to nastane dříve než v zimě , ale jinak to nastává i v zimě.
Forum jsem prohledával ale podobné chování nikdo nepopisuje (nebo hledám blbě)
Mám diagnostiku delphi , takže nějaký hint jakou hodnotu jakého čidla mám sledovat.
Díky všem co budou ochotni se zamyslet a napsat
mám D2 td 5 P15 facelift púlrok rok se mě děje zapeklitá věc. Když nastartuju a hned šlápnu na plyn abych se rozjel tak cca 10-15 sekund motor nemá výkon (obrubník by třeba nevyjel), pak motor dostane plný výkon (mám 3tí disko a musím říct že i s porovnáním s těmi co jsem projížděl při koupi má tohle nejlepší akceleraci , žádná zdechlina) po ujetí cca 70km na dálnici více méně pod plným plynem (rychlost 130-140) motor výkon ztratí . Stačí pak vypnou t klíček a znova nastartovat zase 10-15 sekund bez výkonu (možná ještě citelněji než při studeném startu) a pak jede naplno, ale uz jen chvilku.
Když tomu neslapu na krk a jedu 110-120 tak to nenastane a motor má plný výkon pořád, když po startu nechám disko běžet na volnobeh třeba 20 sekund tak jde plný výkon hned po tom.
žádná chyba se nikde neobjeví.
Napadá mě podávací palivové čerpadlo, ale je pak divné že je to závislé na tom jestli se jede naplno nebo ne.
Nebo nějaké čidlo , ?
Zaseklá regulace turba
Dříve třeba před rokem se to stalo občas ve vedru, taky mě přijde že ve vedru v lete to nastane dříve než v zimě , ale jinak to nastává i v zimě.
Forum jsem prohledával ale podobné chování nikdo nepopisuje (nebo hledám blbě)
Mám diagnostiku delphi , takže nějaký hint jakou hodnotu jakého čidla mám sledovat.
Díky všem co budou ochotni se zamyslet a napsat
- tomashan
- Příspěvky: 571
- Registrován: 29 led 2011 08:25
- tel.: 0948777096
- auto: RR p38, D2
- Bydliště: Rajec, Žilinský kraj
Re: TD5 Ztráta výkonu - bez zobrazení chyby motoru
Ahoj, na discoteke sa mi to síce nedialo ale kedysi som mal podobný problém na audi, výkon strašne blbol a chyba nikde, nakoniec to bolo čiastočne zle čídlo teploty vody, ktoré sem tam šlo sem tam nie a tým pádom motor zle miesal zmes alebo skôr nevedel miešať správnu. Po naštartovaní ok ale keď sa pohlo auto tak sem tam to čidlo šlo sem tam nie, preto ho ani nezapísalo ako trvalý chybovy kód.
-
- Příspěvky: 15007
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 Ztráta výkonu - bez zobrazení chyby motoru
Pro začátek bych doporučil napíchnout na diagnostiku, která TD5ku doopravdy umí, on to není zrovna běžnej motor. Na rozdíl od jinejch aut, tady pokud motor spadne do nouzového režimu, tak dost často jenom trošku klesne výkon, ale jinak se nic neděje.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: TD5 Ztráta výkonu - bez zobrazení chyby motoru
Můj tip je stejný jako má MadTom tedy padání do nouzáku tedy ventil turba a začal bych hadíčkama a pak samotný ventil.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
Re: TD5 Ztráta výkonu - bez zobrazení chyby motoru
Váha vzduchu. Po každom reštarte to cca 10 sekúnd nemalo výkon a potom to išlo normálne. 140 som ísť neskúšal.
Nie každý kto blúdi, je stratený...
-
- Příspěvky: 15007
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 Ztráta výkonu - bez zobrazení chyby motoru
Váha vzduchu se pozná buďto na live datech, nebo tam bude nějaké chybová hláška. Víc to ale neudělá, auto umí jezdit i bez ní.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- czech_daver
- Příspěvky: 123
- Registrován: 23 dub 2015 15:48
- auto: Discovery II
- Bydliště: Brno
Re: TD5 Ztráta výkonu - bez zobrazení chyby motoru
něco podobného se mi dělo, auto jelo ale v nějaký okamžik sem mohl šlapat po plynu a auto nezrychlovalo dokud jsem neprošlápl plyn až na podlahu. Druhé nastartování vesměs vyřešilo problém. Nakonec se přetěsnily vstřiky, vymenilo čerpadlo a vyhodil sem EGR. Od té doby nemám problémy, ale už si nepamatuju co to přesně vyřešilo, nebo to byla kombinace už je to pár let.
- Kokesek
- Příspěvky: 4452
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: TD5 Ztráta výkonu - bez zobrazení chyby motoru
Ja bych to videl taky na tlak paliva. Urcite pretesnit a zafrezovat pod vstrikama a zjistit co a jak regulator nebo cerpadlo. Vzduch to nebude. Vahu muzes odpojit a musi se to chovat skoro standartni.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: TD5 Ztráta výkonu - bez zobrazení chyby motoru
Me td5 dela neco podobneho akorat jen kdyz je to studene.cca 10-15 sekund to auto nema moc vykon. Pak uz je to ok. Jen kdyz je auto vychladle. Spis i kdyz jsou chladnejsi dny, tedka v lete mi to prijde ok. Tak jsem to klasifikoval jako vlastnost
300TDI---The Legend begins
Re: TD5 Ztráta výkonu - bez zobrazení chyby motoru
Díky všem za nápady,
Váhu vzduchu jsem tak nějak vyloučil s logikou že proč 10 sekund nefungovala a pak najednou jo a pak zas ne, resp TD5 by mela jet plusminas stejně s váhou nebo bez.
Úbytek výkonu je jako kdyby to jelo bez toho turba, tedy začnu asi zde, jak poznám že funguje ta regulace? Resp jak funguje asi vím ale jak jsem schopný poznat že nefunguje a zasekává se v obtokové poloze?
PG
Váhu vzduchu jsem tak nějak vyloučil s logikou že proč 10 sekund nefungovala a pak najednou jo a pak zas ne, resp TD5 by mela jet plusminas stejně s váhou nebo bez.
Úbytek výkonu je jako kdyby to jelo bez toho turba, tedy začnu asi zde, jak poznám že funguje ta regulace? Resp jak funguje asi vím ale jak jsem schopný poznat že nefunguje a zasekává se v obtokové poloze?
PG
- Kokesek
- Příspěvky: 4452
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: TD5 Ztráta výkonu - bez zobrazení chyby motoru
Tlakovou pumpou.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: TD5 Ztráta výkonu - bez zobrazení chyby motoru
Počkej tomu nerozumím, takže zkusit do toho fouknout kompresorem a kouknout jestli se hýbe ? já myslel že tam je podtlak. Jinak asi to nějak promazávat nemá cenu co, tam to bude hodně rozpálené.
- Kokesek
- Příspěvky: 4452
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: TD5 Ztráta výkonu - bez zobrazení chyby motoru
Na td5 je ovladana tlakem. Vsak to je videt kam mas pripojeny vstup do solenoidu. Ze sani, tak je jasne ze tlakem. Jeste muze byt vadna hadicka nebo solenoid. Ale to vsechno otestujes.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Příspěvky: 15007
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 Ztráta výkonu - bez zobrazení chyby motoru
Přesně tak, a jedna poznámka - měl jsem tu TD5ku, kde jsme se furt se regulací nemohlo domluvit - buďto se auto pod plným plynem přefukovalo, nebo naopak bylo tlaku s turba moc málo. Nakonec jsme došli k tomu, že vůle v ovládání klapky v turbu je tak velká, že regulace je příliš pomalá na to, aby ji překonala dostatečně rychle. Stačilo vůle vymezit (vyvařit oko a udělat novou přesnou díru) a šlo to krásně seřídit. Auto jezdilo, ale po přefouknutí vždy spadlo do nouzového režimu, kdy mu prostě trošku klesnul výkon.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: TD5 Ztráta výkonu - bez zobrazení chyby motoru
Díky,
zkontroluju to ovládání, a asi to je přesně tak ze se přefoukne a pak spadne do nouzáku. (což teda nevysvětluje pro tomu po nastartování chvíli trvá než má výkon, ale je možné že to jsou dvě chyby)
zkontroluju to ovládání, a asi to je přesně tak ze se přefoukne a pak spadne do nouzáku. (což teda nevysvětluje pro tomu po nastartování chvíli trvá než má výkon, ale je možné že to jsou dvě chyby)
Re: TD5 Ztráta výkonu - bez zobrazení chyby motoru
Mám tady takovou anomálii na motoru Td5 na kterou bych potřeboval slyšet druhý názor.
Mám Disco 2 Td5, automat HD měnič, celkově se chová jak má, ale jsou situace kdy se normálně
nechová a tento stav bych chtěl narovnat.
Popíšu problém
stoupání D1 u Brna směr automotodrom na tachometru nějakých 110km/h plyn na podlaze
a auto není schopné se rozjet a jako by houpe tedy zabere že by zrychlovalo 1s a poleví s výkonem na 1s a tak pořád dokola. Tedy dělá to na mě dojem málo nafty do motoru.
Podobně 60km/h předjíždím motor zrychluje a někde kolem 3000rpm se zasekne a jako by ztratí výkon.
Čerpadlo v nádrži není hlučné a bylo historicky měněno. Jediné co jsem našel je skříplá hadička odvzdušnění nádrže tedy, že by teoreticky vznikal v nádrži podtlak a čerpadlo nebylo schopné dodat dostatek nafty. Toto se mě zdá logické ,ale nevím zda nepřikládám teto hadičce až moc velký význam.
Mám Disco 2 Td5, automat HD měnič, celkově se chová jak má, ale jsou situace kdy se normálně
nechová a tento stav bych chtěl narovnat.
Popíšu problém
stoupání D1 u Brna směr automotodrom na tachometru nějakých 110km/h plyn na podlaze
a auto není schopné se rozjet a jako by houpe tedy zabere že by zrychlovalo 1s a poleví s výkonem na 1s a tak pořád dokola. Tedy dělá to na mě dojem málo nafty do motoru.
Podobně 60km/h předjíždím motor zrychluje a někde kolem 3000rpm se zasekne a jako by ztratí výkon.
Čerpadlo v nádrži není hlučné a bylo historicky měněno. Jediné co jsem našel je skříplá hadička odvzdušnění nádrže tedy, že by teoreticky vznikal v nádrži podtlak a čerpadlo nebylo schopné dodat dostatek nafty. Toto se mě zdá logické ,ale nevím zda nepřikládám teto hadičce až moc velký význam.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
-
- Příspěvky: 15007
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 Ztráta výkonu - bez zobrazení chyby motoru
Zkontrolovat, že to nepřefukuje turbo. Ještě to nemusí být dost, na to aby spadl do nouzáku nebo si uložil chybovou hlášku.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: TD5 Ztráta výkonu - bez zobrazení chyby motoru
No když to padá do nouzáku skrz tlak tak to většinou bylo dříve než kolem 3000rpm, ale už kolem 2500rpm, ale je pravda, že výměna hadiček kolem obtoku nic nestojí a zůstal mě metr doma když jsem je měnil na stříbrné tak to dneska vyměním, ale ten projev je jiný prostě buď málo nafty nebo vzduchu.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
- pojir
- Příspěvky: 2553
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: TD5 Ztráta výkonu - bez zobrazení chyby motoru
Malo vzduchu to nebude, to bys videl cerny oblak
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
- Kokesek
- Příspěvky: 4452
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
TD5 Ztráta výkonu - bez zobrazení chyby motoru
Tenhle projev tahani za prdel u bmw... dela vzdycky vaha nebo egr. Oboje muzes u td5 uplne bez obav odpojit. U velkeho menice by se dalo pocitat i s vadnym ovladanim lockupu. Umel by taky takhle pulsovat. Jak uz od elektriky nebo tlaku samotnem.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk