P38 hladina brzdovej kvapaliny.

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
cibajs
Příspěvky: 80
Registrován: 13 pro 2011 19:42
tel.: 0911 739 593
auto: RR P38 2,5DSE
Bydliště: Prievidza

P38 hladina brzdovej kvapaliny.

#1 Příspěvek od cibajs » 20 črc 2020 09:55

Zdar páni. Potrebujem poradiť s problémom. Po odvzdušnení bŕzd a doliatí brzdovky po vrchnú rysku sa mi stalo, že po odstavení auta mi brzdovú kvapalinu vytlačilo cez nalievací otvor zavretej nádržky. Tak som odobral zvyšnú kvapalinu tak aby bola na vrchnú rysku a po naštartovaní a prebrzdeni je je teraz malo. Cca centimeter pod spodnú rysku. Čo sa deje? Odvzdušnoval som podľa manuálu krok po kroku.

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2664
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: P38 hladina brzdovej kvapaliny.

#2 Příspěvek od teslo » 20 črc 2020 10:12

Asi si nalial trosku viac ako bolo treba.
Hladinu kontroluj pri natlakovanim systeme - tzn tesne potom ako zastavi cerpadlo. Daj si pozor, aby si nenalial nad MAX. prip. mozes trosku menej ak si chces byt isty.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
cibajs
Příspěvky: 80
Registrován: 13 pro 2011 19:42
tel.: 0911 739 593
auto: RR P38 2,5DSE
Bydliště: Prievidza

Re: P38 hladina brzdovej kvapaliny.

#3 Příspěvek od cibajs » 20 črc 2020 12:42

Dík, mám teraz malo tak dolejem medzi Max/Min a uvidím čo to bude robiť.

Uživatelský avatar
cibajs
Příspěvky: 80
Registrován: 13 pro 2011 19:42
tel.: 0911 739 593
auto: RR P38 2,5DSE
Bydliště: Prievidza

Re: P38 hladina brzdovej kvapaliny.

#4 Příspěvek od cibajs » 22 črc 2020 12:04

Update. Niečo nieje v poriadku. Výška hladiny po dotlakovaní padne o cca 3cm. Čo to spôsobuje? ABS zásobník? Alebo zle odvzdušnené?

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4462
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: P38 hladina brzdovej kvapaliny.

#5 Příspěvek od Kokesek » 22 črc 2020 12:22

To je v poradku. Natlaci do zasobniku. Nekde tu kapalinu musi vzit.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
cibajs
Příspěvky: 80
Registrován: 13 pro 2011 19:42
tel.: 0911 739 593
auto: RR P38 2,5DSE
Bydliště: Prievidza

Re: P38 hladina brzdovej kvapaliny.

#6 Příspěvek od cibajs » 22 črc 2020 18:43

Dík za rady. Mám to teraz tak, že pred spustením a dotlakovanim ABS mám na vrchnej ryske. Po dotlakovaní to padne pod spodnú, teda až na toľko že sem tam vypíše na display že je jej málo. Keď to dolejem tesne po dotlakovaní na hornú rysku a auto stojí toľko že spadne tlak, tak ju tlačí von cez nalievací otvor. Pred odvzdušnenim to nerobilo. Som z toho lama.

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4462
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: P38 hladina brzdovej kvapaliny.

#7 Příspěvek od Kokesek » 22 črc 2020 19:31

Pak mas nekde jeste zavzdusnene. Dodrzuj presny postup pro p38. S klickem a bez klicku. Nejprve kostku abs. Atd. ...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2664
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: P38 hladina brzdovej kvapaliny.

#8 Příspěvek od teslo » 22 črc 2020 19:35

Po kolkych stlaceni pedalu sa Ti spusti cerpadlo? Ako si odvzdusnoval? Podla manualu?
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
cibajs
Příspěvky: 80
Registrován: 13 pro 2011 19:42
tel.: 0911 739 593
auto: RR P38 2,5DSE
Bydliště: Prievidza

Re: P38 hladina brzdovej kvapaliny.

#9 Příspěvek od cibajs » 23 črc 2020 10:13

Odvzdušnoval som podľa manuálu. Pokiaľ som to správne preložil tak by to malo byť dobre. Predok bez kľúča a zadok s kľúčom v zapalovani. Dotlakovava hneď po prvom zabrzdeni.

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2664
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: P38 hladina brzdovej kvapaliny.

#10 Příspěvek od teslo » 23 črc 2020 10:20

tak to je bud zle odvzdusnene, alebo akumulator na vymenu.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
cibajs
Příspěvky: 80
Registrován: 13 pro 2011 19:42
tel.: 0911 739 593
auto: RR P38 2,5DSE
Bydliště: Prievidza

Re: P38 hladina brzdovej kvapaliny.

#11 Příspěvek od cibajs » 23 črc 2020 11:34

No skúsim ešte raz celý postup odvzdušnenia. Pred tým sa to správalo normálne. Menil som komplet kotúče, platničky a chcel som aj brzdovku spôsobom odvzdušnenia. Preto som to odvzdušnoval. No len pre kontrolu postupu. Kľúč vypnutý a šlapanim odtlakovat systém. Odvdusniť abs predná náprava, ľavé a pravé koleso. Odvzdusniť abs zadok, ľavé, pravé koleso no toto už zo zapínaním kľúča. Dotlakovať, našlapat a doliat na hornú rysku. Možno som niečo teraz vynechal ale robil som to podľa manuálu.

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2664
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: P38 hladina brzdovej kvapaliny.

#12 Příspěvek od teslo » 23 črc 2020 13:09

BRAKE SYSTEM BLEED
Service repair no - 70.25.02
Equipment: Bleed tube and a clean bottle
containing a small amount of clean brake fluid.
CAUTION: Thoroughly clean all bleed
screws, filler cap and connections using
only clean brake fluid. DO NOT USE
MINERAL OIL I.E. ENGINE OIL ETC.
MAINTAIN CLEANLINESS THROUGHOUT.
NOTE: Do not allow reservoir fluid level to
fall below ’MIN’ level during bleeding.
Regularly check level and keep topped up
to ’MAX’ level.
WARNING: Do not use previously used
brake fluid. Ensure only new fluid is used,
taken from a clean sealed container.
Carefully dispose of unwanted fluid in a sealed
container, marked USED BRAKE FLUID.
1. Depressurise system. See this section.
NOTE: Ensure ignition remains OFF until
instruction 13.
2. Fill fluid reservoir with specified fluid to ’MAX’
level.
3. Bleed master cylinder as follows: Open bleed
screw on booster, when fluid appears, close
bleed screw.
4. Fit tube to bleed screw.
5. Open bleed screw, depress pedal slowly and
progressively.
6. Close bleed screw. Release brake pedal.
7. Repeat instructions 5. and 6. until fluid is clear of
air bubbles.
8. Open bleed screw, fully depress pedal, close
bleed screw.
9. Bleed front calipers, driver’s side caliper first, as
follows: Open bleed screw, depress brake pedal
slowly and progressively, Close bleed screw at
bottom of each stroke, release pedal.
10. Repeat instruction 9. until fluid is clear of air
bubbles.
11. Open bleed screw again. Fully depress brake
pedal, close bleed screw.
12. Repeat instructions 9. to 11. for passenger side
caliper.
13. Bleed two booster bleed screws, starting at the
front bleed screw, as follows: Open bleed screw,
depress brake pedal, switch ignition on.
14. Allow fluid to flow until clear of air bubbles.
Switch ignition off, close bleed screw, release
pedal.
15. Repeat instructions 13. and 14. for the rear
booster bleed screw.
16. Bleed each rear caliper, driver’s side caliper first,
as follows: Open bleed screw, depress brake
pedal slowly and progressively.
17. Switch on ignition for 4 seconds. Switch off
ignition for 4 seconds. Repeat until fluid is clear
of air bubbles.
18. Switch off ignition, close bleed screw, release
pedal.
19. Switch on ignition, wait for ABS pump to stop
running. Press brake pedal down firmly and fully
release it five times.
20. With ignition on, repeat front caliper bleed
instructions 9. to 12. Use only the lower two
thirds of pedal travel when bleeding.
21. Repeat instruction 19.
22. Check/top up reservoir fluid level, See this
section.
NOTE: If ABS pump makes a ticking noise
when running during this procedure,
repeat instructions 13. to 19. When the
bleed procedure has been successfully
completed, the ABS pump will not make any
ticking noises.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
cibajs
Příspěvky: 80
Registrován: 13 pro 2011 19:42
tel.: 0911 739 593
auto: RR P38 2,5DSE
Bydliště: Prievidza

Re: P38 hladina brzdovej kvapaliny.

#13 Příspěvek od cibajs » 23 črc 2020 18:08

Dík, presne podľa tohoto som to robil. No krok 20 .... Som nedodržal. Asi sme prišli na chybu. Aj to je komplikovane riešené.

Uživatelský avatar
uhlic
Příspěvky: 475
Registrován: 07 zář 2014 20:58
auto: RR P38 1999
Bydliště: Prašice

Re: P38 hladina brzdovej kvapaliny.

#14 Příspěvek od uhlic » 25 črc 2020 13:22

taketo zlozite to podla mna nema ziadne ine auto ako RR.

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4462
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: P38 hladina brzdovej kvapaliny.

#15 Příspěvek od Kokesek » 25 črc 2020 19:54

[emoji23] rozhodne nema!!!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
cibajs
Příspěvky: 80
Registrován: 13 pro 2011 19:42
tel.: 0911 739 593
auto: RR P38 2,5DSE
Bydliště: Prievidza

Re: P38 hladina brzdovej kvapaliny.

#16 Příspěvek od cibajs » 27 čer 2022 11:52

Zdar. Tak včera odvzdušnené podľa návodu a problém pretrváva. Hladina v nádobke deň po jazde je tak 7mm nad MAX a po naštartovaní je 1mm pod MAX. Žeby to robí tá akumulačná nádobka?

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2664
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: P38 hladina brzdovej kvapaliny.

#17 Příspěvek od teslo » 28 čer 2022 09:52

hladina bude kolisat uz z principu...ale nemala by stupnut tak rychlo (par hodin). Niekde vnutri ABS kocky Ti prepusta tlak viac ako je zdrave...
To ze hladina kolise znamena, ze expanska si svoju ulohu plni...ci dobre (v zmysle tlaku) je otazne, ale funguje.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
cibajs
Příspěvky: 80
Registrován: 13 pro 2011 19:42
tel.: 0911 739 593
auto: RR P38 2,5DSE
Bydliště: Prievidza

Re: P38 hladina brzdovej kvapaliny.

#18 Příspěvek od cibajs » 28 čer 2022 11:40

Začalo to robiť po tej výmene brzdovej kvapaliny a odvzdušnení a ešte jeden postreh je ten , že tesne po odvzdušnení je pedál dosť citlivý a pri ľahkom zošliapnutí je účinok brzdenia taký efektívnejší/silnejší. Po krátkej jazde to je zase také ako predtým, ako keď je slabší účinok klasického posilňovača. Treba viac tlačiť na pedál. Vzduch v tom nieje a brzdí to v pohode. len porovnávam s inými autami. V druhej P38 som sa neviezol tak neviem porovnať.

Odpovědět