D II Ztrácí se voda z ex. nádobky
Moderátor: Miky_CZ
D II Ztrácí se voda z ex. nádobky
Zdravím potřebuji poradit mám D II rok 1999 ztrácí se voda z expanzní nádobky když jedu po dálnici, je hodně natlakovaná hlavní hadice na vodu a syčí to kolem víčka i to tam teče ujedu cca 150 km a v nádobce není skoro žádná voda asi jenom 2 cm. Když jedu jenom do 90 km/h je všechno v pořádku.
Už jsem vyměnil chladič tekl vyměnil jsem ex. nádobku a originál víčko, termostat.
Čím to může být vodní pumpu nebo těsnění pod hlavou ? Díky za pomoc Márty.
Už jsem vyměnil chladič tekl vyměnil jsem ex. nádobku a originál víčko, termostat.
Čím to může být vodní pumpu nebo těsnění pod hlavou ? Díky za pomoc Márty.
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: D II Ztrácí se voda z ex. nádobky
Hladina v nádobce je za studena, nikoliv při ohřátém motoru. Pokud tam máš někde únik a není vidět, třeba proto, že se to stíhá odpařovat, tak mě se osvědčilo odpojit z expanzky tu slabou hadičku, co vede od chladiče, na straně expanzky jsem ji ucpal a směrem do chladiče jsem to nafouknul na 0,5 Baru z konpresoru. A potom už jenom hledat, kde to teče.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Miklosxxx
- Příspěvky: 1079
- Registrován: 27 říj 2016 15:20
- tel.: +421908968832
- auto: P38V8,L322V8
- Bydliště: Dolný Kubín
Re: D II Ztrácí se voda z ex. nádobky
Vodna pumpa ak tlaci sa da pozorovat po zohriati prepadom do nadobky.Visko mas OK?
Treba najst unik popripade poriadne odvzdusnit
Tecie vecsinou chladic nafty a dost vie potrapyt ocelovy(mosadzny) prepoj z gumovych hadic za motorom.
Treba najst unik popripade poriadne odvzdusnit
Tecie vecsinou chladic nafty a dost vie potrapyt ocelovy(mosadzny) prepoj z gumovych hadic za motorom.
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic
Re: D II Ztrácí se voda z ex. nádobky
Víčko mám nové, do přepadu nádobky mi teče voda hadičkou z chladiče tak by to asi neměla být vodní pumpa. Odvzdušnění to mám ale při nastartovaném motoru jsem to hodně dlouho odvzdušňoval a šli pořád bublinky, kolem chladiče paliva nevidím unik vody.
- Miklosxxx
- Příspěvky: 1079
- Registrován: 27 říj 2016 15:20
- tel.: +421908968832
- auto: P38V8,L322V8
- Bydliště: Dolný Kubín
Re: D II Ztrácí se voda z ex. nádobky
Teoreticky by sa to malo odvzdusnit samo aspon my sme z tym nemali problem.Zohriat motor nech otvory termostat pustit naplno kurenie a doliat chladiacu.
Ak vravis ze ti hodne tlakuje vodnu hadicu (je ako skala)
Tak to uz je ta horsia stranka pokukavat po tesneni ci neni prasknute.
Ale to by si mal pozorovat biely dym z vyfuku.
Ak vravis ze ti hodne tlakuje vodnu hadicu (je ako skala)
Tak to uz je ta horsia stranka pokukavat po tesneni ci neni prasknute.
Ale to by si mal pozorovat biely dym z vyfuku.
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic
Re: D II Ztrácí se voda z ex. nádobky
Nové víčko nemusí znamenat funkční víčko. Já měl doma 1 nový, 1 svoje a 3 různě nashromážděný a jedno jediný fungovalo a pouštělo při 1.4 bar (to nový to nebylo), což se dá ověřit stejným způsobem jak popisuje MadTom. A je to opravdu nejlepší než zkoušet metodou pokus omyl postupnou výměnu různých věcí
Land Rover Discovery 2 Td5
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: D II Ztrácí se voda z ex. nádobky
Přesně tak, tak jak to zkouším pod tlakem, tak se otestuje celá soustava. Malý únik kapaliny se běžně stačí odpařovat a já osobně nepovažuji za pohodlné a bezpečné, prohlížet horký nastartovaný motor, kde to teče. Nějak mi spálené prsty nepřipadají jako správný postup.
A k tomu odvzdušňování - je potřeba expanzní nádobku vycvaknout z držáku a zvednout co dovolí hadice, a teprve potom odvzdušňovat. Ono se to sice odvzdušní samo, ale hrozí u toho lokální přehřátí nebo moc rychlá změna teploty, jak to někde vyžene bublinu, a potom třeba prasknutí hlavy.
A k tomu odvzdušňování - je potřeba expanzní nádobku vycvaknout z držáku a zvednout co dovolí hadice, a teprve potom odvzdušňovat. Ono se to sice odvzdušní samo, ale hrozí u toho lokální přehřátí nebo moc rychlá změna teploty, jak to někde vyžene bublinu, a potom třeba prasknutí hlavy.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- pojir
- Příspěvky: 2553
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: D II Ztrácí se voda z ex. nádobky
A resis i nejaky realny problem (prehrivani, kour apod.), nebo jen to, ze v nadobce je voda hluboko pod ryskou? To je totiz u toho auta docela normalni, ze voda hodne klesne a pak se na te nizke hladine drzi a funguje.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
Re: D II Ztrácí se voda z ex. nádobky
Mám to podobné, netlakuje mi to tedy tak moc, že by syčel vzduch kolem víčka expanzky, ale taky mi ubývá voda za jízdy, tak 2 cm na 500 km. Když mi auto déle stojí a třeba v noci je chladno, tak pak chytne na 4 válce, trošku zakucká a pak jde na 5. Už dvakrát se mi motor při startu skoro zastavil - asi voda ve válci nad pístem. Někdy po rozjezdu zapáří z výfuku a jindy je klid a neděje se nic. Tipuju, že mám prasklou hlavu někde u výfukového kanálu a prasklina je otevřená hlavně za studena, po ohřátí se zatáhne no a pak to funguje celkem normálně, nic se nepřehřívá atd... A jak píšeš, když jsem to naposledy odvzdušňoval, tak šly bublinky tak dlouho, až mě to přestalo bavit a odvzdušňovák jsem zavřel i s bublinkama... Když se to nezhorší, tak to asi nebudu řešit, vzhledem k ceně potencionální opravy... Únik někde ve spojích hadic určitě nemám... Teoreticky bys mohl mít velmi podobnou závadu s tím, že se ti prasklina naopak teplem roztáhne... No a nebo možná to těsnění pod hlavou ??? Každopádně vítej v klubu...
Re: D II Ztrácí se voda z ex. nádobky
taky si myslím že nový víčko nemusí být dobrý. a jestli to je tzv. náhrada tak tomu bych nevěřil že je dobrý, tak jedině si pujčit na zkoušku víčko z jinýho auta, kde není problém a uvidí se co se bude dít
- Miklosxxx
- Příspěvky: 1079
- Registrován: 27 říj 2016 15:20
- tel.: +421908968832
- auto: P38V8,L322V8
- Bydliště: Dolný Kubín
Re: D II Ztrácí se voda z ex. nádobky
Pise ze menil orig. Vicko
Skor by som pomyslal co spomina Jergus.
A hlavne ako mu natlakuje hadicu.Ak je fuknuta ako skala tak je to skor ako jasne.
Este by som pozrel na tu visko ak sa spravne netoci a ma viac vody ako g12 moze sa vyparovat voda v dosledku nespravneho chladenia a tlakovat system
Ja by som sa este pokusil ozaj dobre ovzdusnit ak si mal chladic von tak bol system cely prazdny.
Skor by som pomyslal co spomina Jergus.
A hlavne ako mu natlakuje hadicu.Ak je fuknuta ako skala tak je to skor ako jasne.
Este by som pozrel na tu visko ak sa spravne netoci a ma viac vody ako g12 moze sa vyparovat voda v dosledku nespravneho chladenia a tlakovat system
Ja by som sa este pokusil ozaj dobre ovzdusnit ak si mal chladic von tak bol system cely prazdny.
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic
Re: D II Ztrácí se voda z ex. nádobky
Jednou jsem jel celkem pod plynem ve vysokých otáčkách a najednou to začalo ztrácet výkon a pak to začalo vařit od té doby s tím mám problém. Nový chladič jsem dal protože začal téct pote jsem přišel na to že je špatná nádobka natlakoval jsem ji vzduchem a pod vodou šli kolem víčka bublinky netěsnilo to a víčkem to nebilo koupil jsem nové originál. Když jedu do 90 km/h je všechno v pořádku, ale jak jedu po dálnici a začnu na to šlapat tak se natlakuje hodně hadice a syčí to kolem víčka a není skoro žádná voda cca po ujetí 150 km.
Když ujedu 150 km po okreskách a jedu do 90 km/h tak voda nechybí a je všechno v pořádku.
Když ujedu 150 km po okreskách a jedu do 90 km/h tak voda nechybí a je všechno v pořádku.
- czech_daver
- Příspěvky: 123
- Registrován: 23 dub 2015 15:48
- auto: Discovery II
- Bydliště: Brno
Re: D II Ztrácí se voda z ex. nádobky
z mojí zkušenosti, jestli se ti to uvařilo a tlakuje to, tak je hlava fouklá, musí jít dolů. Přesně tohle mi to dělalo taky.
Re: D II Ztrácí se voda z ex. nádobky
Toho jsem se obával díky za rady.