Defender 110 projekt
- discovery1liptov
- Příspěvky: 1172
- Registrován: 23 bře 2012 22:15
- tel.: +421 911 156 390
- auto: Land Rover Defender
- Bydliště: Važec
Re: Defender 110 projekt
S dvojitym tlmením to bue tuhsie ale naklanat sa bude ak ti to vadi tak jedine stabik:)
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 110 projekt
Ty dvojité tlumiče jsou tam z jiného důvodu - dají se dát obyčejné a tedy levné tlumiče a ty přežijí víc, než jenom pár tisíc km. A navíc se jejich kombinací dá poskládat žádaná charakteristika. Vzhledem k tomu, že se v posledních letech na trhu objevili relativně levné tlumiče, které mají nastavitelnou tuhost, tak bych šel tímto způsobem. Navíc to umožňuje na silnici přitvrdit, aby se auto tak moc nehoupalo, a v terénu zase povolit, ať to neskáče jako koza. Na pár kilometrů to asi nemá smysl, ale takovej přesun 2000 km po silnici někam dál, a tam teprve změna na hrbatou cestu už je motivující. Stabilizátory to ale nenahradí.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Defender 110 projekt
Na 110 300tdi s origo nádrží to je bez podložek. Pokud budeš dávat větší nádrž, tak si uděláš podložky podle nádrže.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
Re: Defender 110 projekt
...ano je to presne tak iba novi clenovia posadky. To znamena, ze tvoja stala posadka si na to tiez zvykne.
...samozrejme ak auto bude sluzit iba na vylety tak stabik pomoze neuskodi.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- victom
- Příspěvky: 539
- Registrován: 07 bře 2016 21:41
- tel.: 00421905467739
- auto: Defender puma 110 SW
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Defender 110 projekt
Ja som mal v minulosti ambície riešiť podvozok, hlavne kvôli pohodlnosti , nakláňanie, prázdny a naložený, (zásobovanie + - 800-1000kg), a aby Defik nestratil nič v teréne.
Dospel som ku dvom variantám.
1, nič nevymýšľaj a nechaj originál LR podvozok.
2, zákazkové tlmiče + pružiny + vzduch ( cca 2500,-€/1ks).
Daj tam stabilizátor, a pružiny podľa zaťaženia.
Dospel som ku dvom variantám.
1, nič nevymýšľaj a nechaj originál LR podvozok.
2, zákazkové tlmiče + pružiny + vzduch ( cca 2500,-€/1ks).
Daj tam stabilizátor, a pružiny podľa zaťaženia.
- VencaZE
- Příspěvky: 3571
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Defender 110 projekt
Na Defu bych stabilizátory nechtěl. Naklánění v zatáčkách k němu tak nějak patří .
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Defender 110 projekt
dobre tlmice dramaticky obmedzia naklananie v zakrutach, ak su este nastavitelne tak si to vie clovek doladit podla zatazenia.
ja som mal zakladne foxy s nastavenim kompresie a rozdiel v nastaveni kompresie bol radikalny. mal som prakticky rovnake spravanie/naklananie nezavisle od toho, ci som mal stan alebo nie.
na takyto cukrik by som to urcite zvazoval, nie je to az taka investicia (ca 1500eur)
ja som mal zakladne foxy s nastavenim kompresie a rozdiel v nastaveni kompresie bol radikalny. mal som prakticky rovnake spravanie/naklananie nezavisle od toho, ci som mal stan alebo nie.
na takyto cukrik by som to urcite zvazoval, nie je to az taka investicia (ca 1500eur)
Re: Defender 110 projekt
čo tak odpojitelny stabilizator?
Ing. Martin Šimončič
výrobca náhradných dielov a doplnkov na LR defender
www.prometal-company.sk
www.facebook.com/DefenderAccesories/
+421 940 782 158
simoncic.prometal@gmail.com
výrobca náhradných dielov a doplnkov na LR defender
www.prometal-company.sk
www.facebook.com/DefenderAccesories/
+421 940 782 158
simoncic.prometal@gmail.com
- MOPADŽI
- Příspěvky: 4295
- Registrován: 08 zář 2007 22:35
- auto: Def,Def a Def+Disco
- Bydliště: Orlickoústecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Defender 110 projekt
Já jen krátce k věci. Můj názor a dlouhodobá zkušenost u auta Def 110 na cestování, ne na převracení (myšleno trial ) to už si jen rád vyzkouším, ale zbytečně to nejezdím. Potřebuji auto postavené na výdrž a spolehlivost a ne se potom polovinu času výletu pod tím někde válet.
Takže, při celkové hmotnosti naloženého výletního auta s posádkou 3 pacienti a plnými nádržemi, střešním stanem, roll cage, pevnosták, navíjedlo, držák rezervy, pevnostní prahy, kryty podvozku, pevnostní spojovačky, vnitřní šuplata 80piv atd. atd. to je cca 2800-3200kg ano je to tak a může být i víc, používám vzadu zdvojené tlumiče a seriový stabilizátor, vpředu jednoduché tlumiče a seriový stabilizátor. Důvod je prostý. Při dálkovém cestování po nezpevněných cestách při takové váze auta jednoduché tlumiče prostě uvaříš a pak ti zadní část auta začne nekontrolovatelně létat. Dalším důvodem je fakt že výrazně eliminují naklánění a ve spolupráci se stabilizátorem se v takovém autě při rychlém manévru v cca 80km/h při vyhýbání velbloudovi na africké pistě nezabiješ/nepřevrátíš a manévr jakž taž pohodě zvládneš i když zpocený budeš tak jako tak. A na to se nedá "jen zvyknout".
Ano, na tankáči, motokrosové trati, českém, ukrajinnském nebo romále lese, zkrátka kolem komína to moc nevyužiji (mimo přesunu do té či oné destinace po asfaltu) bude chybět to 70cm křížení ... ale necuká mi tolik volant, nechroupu zbytečně poloosy a kardany atd.
Měl jsem OME - na mne moc tvrdé, TJM jsou excelentní + pomocné britpart a teď již 5let koni raid + pomocné britpart cedullar oranžové (vydrželi asi 2roky) nyní pomocné terafirma big bore a zatím nejlepší spojení, vše při 2" liftu.
Uvidíme další vývoj.
Ve předu zdvojené tlumiče nemám a doporučím pouze tomu kdo má zesílený rám před za za domečkem tlumiče, rádo to tam praská. Např. v Maroku v Zagoře kam když dojedeš po jedné "staré dakarské pistě cca 180km hrkání) ti tam navaří výztuhy. Mají jich tam dostatek vypálených na laseru asi ze 4mm silného materiálu. Čmoudi tam už prostě vědí.
Nastavitelné tlumiče potažmo z nádobkami bych nechtěl, jsem na to už moc pohodlný. Ve třiceti ano ale 50+ už se na to můžu ... chci cestovat a ne nastavovat, opravovat, svařovat atd. a věřte, že Toyotou to není, ta má jen 4x dražší díly.
Zdar a ať ti to jezdí Michale !
Takže, při celkové hmotnosti naloženého výletního auta s posádkou 3 pacienti a plnými nádržemi, střešním stanem, roll cage, pevnosták, navíjedlo, držák rezervy, pevnostní prahy, kryty podvozku, pevnostní spojovačky, vnitřní šuplata 80piv atd. atd. to je cca 2800-3200kg ano je to tak a může být i víc, používám vzadu zdvojené tlumiče a seriový stabilizátor, vpředu jednoduché tlumiče a seriový stabilizátor. Důvod je prostý. Při dálkovém cestování po nezpevněných cestách při takové váze auta jednoduché tlumiče prostě uvaříš a pak ti zadní část auta začne nekontrolovatelně létat. Dalším důvodem je fakt že výrazně eliminují naklánění a ve spolupráci se stabilizátorem se v takovém autě při rychlém manévru v cca 80km/h při vyhýbání velbloudovi na africké pistě nezabiješ/nepřevrátíš a manévr jakž taž pohodě zvládneš i když zpocený budeš tak jako tak. A na to se nedá "jen zvyknout".
Ano, na tankáči, motokrosové trati, českém, ukrajinnském nebo romále lese, zkrátka kolem komína to moc nevyužiji (mimo přesunu do té či oné destinace po asfaltu) bude chybět to 70cm křížení ... ale necuká mi tolik volant, nechroupu zbytečně poloosy a kardany atd.
Měl jsem OME - na mne moc tvrdé, TJM jsou excelentní + pomocné britpart a teď již 5let koni raid + pomocné britpart cedullar oranžové (vydrželi asi 2roky) nyní pomocné terafirma big bore a zatím nejlepší spojení, vše při 2" liftu.
Uvidíme další vývoj.
Ve předu zdvojené tlumiče nemám a doporučím pouze tomu kdo má zesílený rám před za za domečkem tlumiče, rádo to tam praská. Např. v Maroku v Zagoře kam když dojedeš po jedné "staré dakarské pistě cca 180km hrkání) ti tam navaří výztuhy. Mají jich tam dostatek vypálených na laseru asi ze 4mm silného materiálu. Čmoudi tam už prostě vědí.
Nastavitelné tlumiče potažmo z nádobkami bych nechtěl, jsem na to už moc pohodlný. Ve třiceti ano ale 50+ už se na to můžu ... chci cestovat a ne nastavovat, opravovat, svařovat atd. a věřte, že Toyotou to není, ta má jen 4x dražší díly.
Zdar a ať ti to jezdí Michale !
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu
-
- Příspěvky: 403
- Registrován: 07 srp 2018 17:07
- tel.: 724125255
- auto: Def 110
- Bydliště: Horovice
Re: Defender 110 projekt
Auto zazimovano a muzou zacit dalsi upravy. Nejstezejnejsi veci jsou:
- kompresor a zprovoznit uzaverky. Udelat vyvod na foukani kol atd
- nainstalovat nezavisle topeni. Koupil jsem planar 2kw.
- koupit lednici a udelat nejaky sofistikovany vysuv
- dat 2 baterky s rizenym propojenim
- menic 12/230
- udelat kasliky do zadnich bocnich oken
- pochozi plechy na predni blatniky
- najezdovy plech
- ochrana predniho difu
- namontovat zadni stabilizator az prijde
Takze pekne od zacatku. Koupil jsem arb kompresor pro 2 uzaverky. Otazka zni, kde mate kompresor? Rad bych nasel lepsi misto nez pod sedacku ridice.
- kompresor a zprovoznit uzaverky. Udelat vyvod na foukani kol atd
- nainstalovat nezavisle topeni. Koupil jsem planar 2kw.
- koupit lednici a udelat nejaky sofistikovany vysuv
- dat 2 baterky s rizenym propojenim
- menic 12/230
- udelat kasliky do zadnich bocnich oken
- pochozi plechy na predni blatniky
- najezdovy plech
- ochrana predniho difu
- namontovat zadni stabilizator az prijde
Takze pekne od zacatku. Koupil jsem arb kompresor pro 2 uzaverky. Otazka zni, kde mate kompresor? Rad bych nasel lepsi misto nez pod sedacku ridice.
-
- Příspěvky: 2709
- Registrován: 21 led 2017 10:46
- tel.: 776179179
- auto: LR D3 V8 4,4 HSE
- Bydliště: Ostrava
Re: Defender 110 projekt
Do motoraku ti nevejde?
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd
- victom
- Příspěvky: 539
- Registrován: 07 bře 2016 21:41
- tel.: 00421905467739
- auto: Defender puma 110 SW
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Defender 110 projekt
Pod sedačku vodiča ti krásne vlezú 2x95Ah baterky+ odpojovače, poistky.
Jeden odpojovač na stále veľké napätí mi zostal ležať na poličke, ak by si ho nutne potreboval, napr. na spájanie a odpájanie batérií. Alebo na navijak...
A ešte si zabudol spomenúť šnorchel. A všetko odvetranie a nasávanie(nádrž,nápravy,prevodovka,servo, kompresor) vyviesť pekne hore.
Jeden odpojovač na stále veľké napätí mi zostal ležať na poličke, ak by si ho nutne potreboval, napr. na spájanie a odpájanie batérií. Alebo na navijak...
A ešte si zabudol spomenúť šnorchel. A všetko odvetranie a nasávanie(nádrž,nápravy,prevodovka,servo, kompresor) vyviesť pekne hore.
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 110 projekt
Jenom poznámka k těm baterkám - ano, oni se do jednoho kastlíku vejdou dvě, dokonce jsem tam měl zkušebně dvě 105Ah, ale jednak se potom blbě dávají dráty, protože je tam fakt málo místa, ale hlavně ty baterky jsou dost těžké, na to aby byly pohromadě. Já mám z toho důvodu v plánu dát jednu pod sedačky řidiče a druhou pod sedačku spolujezdce. A to i za cenu, že budu muset zvětšit kastlík pod sedačkou.
A s tím foukáním pneu - počítej, že pokud budeš déle foukat, tak se ten kompresor docela dost zahřeje, tak aby jsi ho neupekl, nebo neupekl něco okolo. Dělal jsem instalaci s obyčejným dvoupísťákem z Hadexu, a protože ho bylo potřeba schovat, tak jsem ke každé hlavě dal malej ventilátor a celkem pohoda, kompresor byl studenější, než když fungoval v otevřeném prostoru s původním "chlazením".
A s tím foukáním pneu - počítej, že pokud budeš déle foukat, tak se ten kompresor docela dost zahřeje, tak aby jsi ho neupekl, nebo neupekl něco okolo. Dělal jsem instalaci s obyčejným dvoupísťákem z Hadexu, a protože ho bylo potřeba schovat, tak jsem ke každé hlavě dal malej ventilátor a celkem pohoda, kompresor byl studenější, než když fungoval v otevřeném prostoru s původním "chlazením".
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 2709
- Registrován: 21 led 2017 10:46
- tel.: 776179179
- auto: LR D3 V8 4,4 HSE
- Bydliště: Ostrava
Re: Defender 110 projekt
U ARB není třeba jedno auto i při umístění v motoraku dá v klidu. Když se foukaly auta 3 v Albánii tak už neudržela nalisovama hadice a spojce ale rukou se to dalo udržetMadTom píše:Jenom poznámka k těm baterkám - ano, oni se do jednoho kastlíku vejdou dvě, dokonce jsem tam měl zkušebně dvě 105Ah, ale jednak se potom blbě dávají dráty, protože je tam fakt málo místa, ale hlavně ty baterky jsou dost těžké, na to aby byly pohromadě. Já mám z toho důvodu v plánu dát jednu pod sedačky řidiče a druhou pod sedačku spolujezdce. A to i za cenu, že budu muset zvětšit kastlík pod sedačkou.
A s tím foukáním pneu - počítej, že pokud budeš déle foukat, tak se ten kompresor docela dost zahřeje, tak aby jsi ho neupekl, nebo neupekl něco okolo. Dělal jsem instalaci s obyčejným dvoupísťákem z Hadexu, a protože ho bylo potřeba schovat, tak jsem ke každé hlavě dal malej ventilátor a celkem pohoda, kompresor byl studenější, než když fungoval v otevřeném prostoru s původním "chlazením".
Naše zkušenost i s dvoupistem tak ten nevydrží tolik jako ARB a musí se ochladit. Petr už na něm 2x dělal servis v podobě natavenych plastových voditek uhlíku. Takže na jedno auto jsou kompresory v pohodě. Na více vozu je lepší mít v každém voze kompresor na dofuk nebo jet podhusteny k benzince
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd
-
- Příspěvky: 403
- Registrován: 07 srp 2018 17:07
- tel.: 724125255
- auto: Def 110
- Bydliště: Horovice
Re: Defender 110 projekt
Jo vlastne vidite...jeste namontovat navijak a odpojovace...hodite nekdo tip na nejaky dobry baterky?
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 110 projekt
Používám Banner Running Bull AGM - podstatné je to AGM, mají víc řad baterek. Vyber si podle toho, co se ti vejde, čím větší tím lepší. Osvědčilo se mi udělat si model baterky s polystyrenu nebo jiné pěnovky a s touto kostkou vymýšlet, jestli se vejde a jak dobře. Oproti baterce je to lehounké a nehrozí, že si člověk někde cvakne prsty.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Defender 110 projekt
... co prsty ale hlavne, ze nezaiskri pri manipulacii v stiesnenom priestore.
Ja pouzivam EXIDE EA1000 2ks
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
-
- Příspěvky: 403
- Registrován: 07 srp 2018 17:07
- tel.: 724125255
- auto: Def 110
- Bydliště: Horovice
Re: Defender 110 projekt
Diky. A to mas obe pod ridicem?
- MOPADŽI
- Příspěvky: 4295
- Registrován: 08 zář 2007 22:35
- auto: Def,Def a Def+Disco
- Bydliště: Orlickoústecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Defender 110 projekt
Stejně jako Dano - Exide.
Optimy žluté 75Ah jsem měl také, ale jsou náchylné na zničení při úplném vybití, např. když ti auto stojí trošku déle v servisu a vybijí se, je prostě po nich a pak se dohaduj, že je měli dát na udržovačku atd. Doma si to uhlídáš, ale někde u někoho ne.
Umístění baterií - jednu pod řidiče + přídavnou elektrovýzbroj a jednu pod sedadlo spolujezdce + kompresor. Pro rozložení hmotnosti ideální stav.
Topení potom pod cubbybox s rozvodem vzad i v před.
Mít obě baterky pod řidičem + 99,9kg já je zátěž v místě 150kg a u spolujezdce, když jedu sám je 0.
Takže tak.
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu