Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Moderátor: Acon
-
- Příspěvky: 15101
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
V D2 mám Banner Running Bull AGM 92Ah už 8 let a furt je OK. Není tedy nejlevnější, ale zatím drží. V té době to byla jejich "nejlepší" baterka.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Adam P.
- Příspěvky: 973
- Registrován: 20 čer 2014 13:33
- tel.: 777241654
- auto: defík 130 TD5 2001
- Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
tak kdybych měl jistotu, ze nějaká baterka na trhu vydrží to co je v autě z výroby (tedy 10 a více let), tak za ni klidně a rad těch 10.000 kč dam...
defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Tři roky zpátky mi klekly originál baterky v japonském bagru – po 12 letech od výroby. Když jsem je nesl prodejci baterek jako protiúčet (za pár korun) s tím že chci něco podobného, co mi vydrží bez údržby dalších 12 let, tak si jen ťukal na hlavu...
http://www.naklapecirotatory.cz
Ocelové zápěstí pro Vaše rypadlo, prodej+servis naklápěcích rotátorů Steelwrist
Ocelové zápěstí pro Vaše rypadlo, prodej+servis naklápěcích rotátorů Steelwrist
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Mám v D2 taky tuhle, jen tuším 95Ah ... je tam teď minimálně 4 roky a už o sobě taky dává vědět.
Když otočím klíčkem na žhavení, tak napětí spadne na nějakých 10.7V ... ale zatím jsem vždycky nastartoval, jen v těch větších mrazech jednou až na druhý pokus
Půjdu do ní taky znova.
2023 LC 78 – Troopyna
ex 2003 D2 Td5 – Offina
ex 2004 Freelander TD4 – Edoušek
ex 2003 D2 Td5 – Offina
ex 2004 Freelander TD4 – Edoušek
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Borci tak nevím, nadáváte na Vartu, že šla kvalita do kytek ale co tady čtu tak Exide umře taky kolem 4 let a je tu hodnocena pozitivně. To berete čtyři roky životnosti jako dobrý výsledek?
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
- Lukasino
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
A proč tedy nejít do autorizáku pro novou baterii? Nebo i nová z autorizáku není tak kvalitní jako ta v novém autě?
Mě třeba překvapuje co LR používá za baterie, protože ty jejich startovací proudy vs. velikost nemají obdoby. Třeba do FL L322 se vejde max 95Ah (dával jsem Exide AGM která má 850A startovací proud) a přitom originál podle katalogu má 90Ah a 950A startovací proud... To je sakra rozdíl
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
- VencaZE
- Příspěvky: 3589
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Mám v Defu Vartu Silver 100Ah 7 let a zatím drží i v mrazech. Baterky vám vydrží podle toho jak se o ně staráte a jak je zatěžujete. Komu se párkrát vybije do nuly nebo ji často zatěžuje navijákem tak má kratší životnost. Je to relativní. Nejspíš je většina baterií stejná, jen jsou na nich jiný nálepky.
V.
V.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Já říkám min. 4 roky ... to mám auto já a baterka už tam byla ...
A je pravda, že jsem ji za ty 4 roky 2x vymlátil do nuly ...
Nevím no, já myslím, že když to vydrží 5 let, tak je to úspěch
Ta Exide ma papírově nejlepší parametry za nejlepší cenu ... proto asi ta chvála
A je pravda, že jsem ji za ty 4 roky 2x vymlátil do nuly ...
Nevím no, já myslím, že když to vydrží 5 let, tak je to úspěch
Ta Exide ma papírově nejlepší parametry za nejlepší cenu ... proto asi ta chvála
2023 LC 78 – Troopyna
ex 2003 D2 Td5 – Offina
ex 2004 Freelander TD4 – Edoušek
ex 2003 D2 Td5 – Offina
ex 2004 Freelander TD4 – Edoušek
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Presne, 5 mi prijde na baterku za 2000,- slusny.hrochado píše: ↑22 úno 2021 09:07 Já říkám min. 4 roky ... to mám auto já a baterka už tam byla ...
A je pravda, že jsem ji za ty 4 roky 2x vymlátil do nuly ...
Nevím no, já myslím, že když to vydrží 5 let, tak je to úspěch
Ta Exide ma papírově nejlepší parametry za nejlepší cenu ... proto asi ta chvála
Ja se treba o baterku staram, jakmile vim, ze o vikendu nepojedu tak ji davam na nabijecku. Tu prvni jsem umrtvil v zime, u dodavatele mi ji ozivili s tim, ze uz ma jenom 80% kapacity. A to se stalo po 2 letech a vydrzela 5. Druhou uz jsem mel porad na nabijecce a menil jsem ji po 4 letech. Zase ale musim zminit, ze ji menim ve chvili kdy mam pocit, ze je linejsi pri startovani, takze je mozny ze vydrzi dalsi rok dva nez uplne chcipne. Proto mi prijdou 4 roky jako dobrej pomer za tu cenu.
- Lukasino
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Taky si myslím, že 4 roky za baterku za 2-3 tisíce je dobrý. Opěvujeme tady origo baterie, že vydrží 10 let, ale taky stojí 10ku, takže je to stále stejný poměr cena/životnost
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
-
- Příspěvky: 15101
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Už to tu padlo - klasické olověné mokré startovací baterie velmi špatně snášejí hluboké vybití, novější baterie v AGM provedení nebo třeba Optima, jsou na tom lépe, ale i zde se hraje na to, jak hluboké to vybití bude. Jestli jenom někam k 10V a auto už nenastartuje, tak to ještě nemusí být pro baterku fatální. Ale pokud zapomenu třeba rozsvícené světýlko a to baterky vybije někam na 6V nebo méně, tak už to je většinou nevratné poškození.
Kdysi mi to vývojáři těchto baterek i vysvětlovali, jak to celé v takovém případě chemicky funguje a co se v té baterce stane při příliš hlubokém vybití. Detaily bych musel pohledat, ale základní věc je, že jenom část "olova" na deskách je ochotná reagovat plně vratně - tedy vybíjet se a zpětně nabíjet bez "opotřebení". Pokud ale dojde k hlubokému vybití, tak se začne vybíjet i část, která už není plně nebo alespoň částečně vratná, a baterce na jedné straně klesá kapacita, hlavně ale stoupá vnitřní odpor, tedy schopnost baterky dávat veliké startovací proudy, a to je pro startovací baterku parametr důležitější, než kapacita.
Navijákování má samozřejmě také vliv, opět se baterka nesmí pokud možno hluboce vybít, protože jinak dojde k poškození stejným způsobem. Druhá věc je vnitřní odpor baterky - tedy čím víc proudu dá pro startování, tím lépe je schopná krmit naviják. A to má dva efekty - naviják lépe táhne a baterka se méně zahřívá, protože jsou v ní uvnitř menší ztráty.
Vnitřní odpor baterky se dá představit jako kus "drátu" která je "schovaný" uvnitř baterky a tím že je "slabý", tak baterce nedovolí dávat velké proudy a navíc se ještě zahřívá.
Kdysi mi to vývojáři těchto baterek i vysvětlovali, jak to celé v takovém případě chemicky funguje a co se v té baterce stane při příliš hlubokém vybití. Detaily bych musel pohledat, ale základní věc je, že jenom část "olova" na deskách je ochotná reagovat plně vratně - tedy vybíjet se a zpětně nabíjet bez "opotřebení". Pokud ale dojde k hlubokému vybití, tak se začne vybíjet i část, která už není plně nebo alespoň částečně vratná, a baterce na jedné straně klesá kapacita, hlavně ale stoupá vnitřní odpor, tedy schopnost baterky dávat veliké startovací proudy, a to je pro startovací baterku parametr důležitější, než kapacita.
Navijákování má samozřejmě také vliv, opět se baterka nesmí pokud možno hluboce vybít, protože jinak dojde k poškození stejným způsobem. Druhá věc je vnitřní odpor baterky - tedy čím víc proudu dá pro startování, tím lépe je schopná krmit naviják. A to má dva efekty - naviják lépe táhne a baterka se méně zahřívá, protože jsou v ní uvnitř menší ztráty.
Vnitřní odpor baterky se dá představit jako kus "drátu" která je "schovaný" uvnitř baterky a tím že je "slabý", tak baterce nedovolí dávat velké proudy a navíc se ještě zahřívá.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- victom
- Příspěvky: 539
- Registrován: 07 bře 2016 21:41
- tel.: 00421905467739
- auto: Defender puma 110 SW
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Ja mám banner agm runing Bull 100ah a po 3 rokoch začala zomierať... Zatiaľ som vždy naštartoval, ale ak defik odpočíva viac ako 2tyzdne, tak tá bektéria spadne na 11,5V...
-
- Příspěvky: 102
- Registrován: 08 kvě 2010 07:59
- tel.: +420604712936
- auto: Discovery II
- Bydliště: Třinec - Kanada
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Originální pro DII baterie je 110Ah/800A.
Do nedávna (2/2021) jsem mel v DII VARTA 70Ah/730A.
Do 0°C startovalo "okamžitě" , mezi 0°C až -5°C startovalo mizerně, pod -5°C startovalo na renaulta.
Aby to někdo špatně nepochopil na renaulta připojeného startovacími kabely.
Myslím, že při nízkých teplotách má větší vliv "ztuhnutí" motoru než ovlivnění stavu baterky.
Klidně baterku s menší kapacitou ale s větším startovacím proudem, i když ty parametry často jdou bohužel ruku v ruce.
Do nedávna (2/2021) jsem mel v DII VARTA 70Ah/730A.
Do 0°C startovalo "okamžitě" , mezi 0°C až -5°C startovalo mizerně, pod -5°C startovalo na renaulta.
Aby to někdo špatně nepochopil na renaulta připojeného startovacími kabely.
Myslím, že při nízkých teplotách má větší vliv "ztuhnutí" motoru než ovlivnění stavu baterky.
Klidně baterku s menší kapacitou ale s větším startovacím proudem, i když ty parametry často jdou bohužel ruku v ruce.
Naposledy upravil(a) Honza21 dne 01 bře 2021 19:41, celkem upraveno 2 x.
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Vždy jsem do D2 dával baterii co předepisuje výrobce protože mě vyhovovali její parametry. Do dvou D2 dvojek jsem celkově nakoupil snad pět baterii. Nikdy nebyl problém nastartovat v minusových teplotách rekord -25°C startovalo to postupně po válcích, letos při největších mrazech -12°C se motor musel dvakrát otočit a naskočil. Tedy při výběru aftermake baterie bych se soustředil na parametry originálu a těm se snažil přiblížit.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
-
- Příspěvky: 15101
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Tohle bych doplnil o druhý pohled na věc - kromě parametrů jako kapacita, startovací proud (pozor na to, že jsou minimálně dva standardy, jak se startovací proud měří, a ty dávají doz různé výsledky) a technologie/provedení akumulátoru bych vypíchl jednu jednodušší věc - vzít si metr, změřit si, kolik mám místa a jak jsou umístěné vývody, a podle toho koupit největší baterku která se tam vejde a splní požadované parametry. Z elektrického hlediska tam u běžných aut, tedy těch, které ještě nemají superinteligentní řízení nabíjení kvůli omezení emisí, je jedno, jestli tam dám 80Ah nebo 100Ah. Vliv to bude mít na cenu a nejspíš i na hmotnost baterie. Každopádně se dá očekávat, že baterka s větší kapacitou a jinak stejnou konstrukcí, bude schopná dávat větší proudy (prostě je tam těch desek se kterých se bere elektrika víc), což znamená, že startér bude točit rychleji a ve výsledku se nejspíš na nastartování spotřebuje o něco méně energie z baterky, takže bude i rychleji dobitá. To v případě běžného startování. Pokud bude ukrutná zima, tak to také může znamenat rozdíl, jestli nastartuji nebo ne. Tam potom dále co řešit, když nenastartuju, tak elektrický vliv baterky na auto byl zásadní - nestačila.
Baterky se dnes dělají běžně ve jedné hloubce a dvou různých výškách, kapacita se potom řeší šířkou - širší baterie = více desek v článcích = větší kapacita.
A do offroadu, který nejezdí jenom po silnici (s výjimkou D1) bych se zaměřil i na mechanickou odolnost - v mokré baterii je větší šance, že se články roztřepou, než v AGM provedení, kde je vše slisované.
Baterky se dnes dělají běžně ve jedné hloubce a dvou různých výškách, kapacita se potom řeší šířkou - širší baterie = více desek v článcích = větší kapacita.
A do offroadu, který nejezdí jenom po silnici (s výjimkou D1) bych se zaměřil i na mechanickou odolnost - v mokré baterii je větší šance, že se články roztřepou, než v AGM provedení, kde je vše slisované.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Adam P.
- Příspěvky: 973
- Registrován: 20 čer 2014 13:33
- tel.: 777241654
- auto: defík 130 TD5 2001
- Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
až umře ta obří 120 Ah exide, co tam mám teď, tak dám dvě menší a budu mět klid. propojím to tím jednoduchým řídícím reléčkem (kolem 1500 Kč) a na trakční přepojím obě nezávislá topení, přídavná světla, všechny USBčka a přípojku na ledničku a tyto voloviny. a pak budu poctivě při odstavení auta na delší dobu dávat na nabíječku. a snad to nějakou dobu vydrží. slibuju si od toho že se nebude vyšťavovat startovací baterka a mohla by tak déle vydržet a kdyžtak budu mít možnost nouzového propojení a nastartování i kdyby ta startovací náhle zdechla. jen pak budu muset pečlivě vybrat kterou pro start a kterou pro spotřebiče...
defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Já to takhle mám už léta a jak jsem psal výše, startovací baterka 5 let a je na odchodu, letos budu určitě měnit ...
Startovací 95Ah Exide, přídavná 50Ah nějaký noname, nejlevnější, co byla ... ta startovací má prostě po 5letech dost, je to normální, nikdy nenavijákovala, jednou jsem ji vymlátil, když jsem nechal zapnutý světla a jednou trochu méně, když jsem startoval dodávku přes kabely a pak jsem nenechal dostatečně dlouho dobít ...
Startovací 95Ah Exide, přídavná 50Ah nějaký noname, nejlevnější, co byla ... ta startovací má prostě po 5letech dost, je to normální, nikdy nenavijákovala, jednou jsem ji vymlátil, když jsem nechal zapnutý světla a jednou trochu méně, když jsem startoval dodávku přes kabely a pak jsem nenechal dostatečně dlouho dobít ...
2023 LC 78 – Troopyna
ex 2003 D2 Td5 – Offina
ex 2004 Freelander TD4 – Edoušek
ex 2003 D2 Td5 – Offina
ex 2004 Freelander TD4 – Edoušek
Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.
Baterka Exide Premium 100Ah EA 1000... stale dobra kupa pre D3 TDV6 (ca EUR 100)?
Stara (tento typ) doziva po nieco vyse 5 rokoch.
Stara (tento typ) doziva po nieco vyse 5 rokoch.