S tím naprosto souhlasím! Jak Def, tak i D1 a D2 mají i v sériovém stavu skvělé terénní vlastnosti a projedou neskutečné věci. Důležitější je volba správných pneumatik - ty dělají velmi mnoho. Pokud budeš jen rozumně cestovat, stačí max. 2" lift a "větší kola" pro lepší průchodnost. To za mne...Míra27 píše: ↑15 pro 2021 07:58 Šel bych cestou repasované přídavné převodovky s mezinápravovou uzávěrou jen s HD křížkem. To jen pro to, že v případě poruchy, třeba jednoho z kardanů nebo prasklé poloosy, dojedeš domu. Na “normální” cestování nepotřebuješ žádné extra srandy. Ke všem těm doplňkům, se váže také spousta věcí a peněz navíc. Kolik km při tvém cestování pojedeš v opravdovém terénu? Nemyslím polní a lesní cesty, které zvládne třeba v Rumunsku 2Golf.
automaticke uzaverky diferencialu
Moderátor: Acon
- jareku
- Příspěvky: 1766
- Registrován: 09 zář 2012 23:25
- tel.: 737 347 753
- auto: RR L322+DEF+SIII
- Bydliště: Blansko
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Live long and prosper.
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Tady bych doplnil jednu věc - nejdůležitější je řidič, protože jízda v terénu se v autoškole neučí a nikdo učený z nebe nespadl. Občas je to i o tom se včas otočit a necpat se dopředu hlava nehlava, aby to po 10 metrech už dál vůbec nešlo a muselo se pro traktor.
Uzávěrku mezinápravového diferenciálu v D2 určitě ano, pokud by se měl dávat samosvor, tak ten se dá také uzavřít natvrdo a autu jednoznačně prospěje, a hlavně, když už se to bude dělat, tak přídavnou převodovku rovnou zrepasovat a doplnit o to ovládání uzávěrky diferenciálu. V lepší případě bude repase jenom výměna všech těsnění (gufera a okroužky), pravděpodobněji ale bude vzhledem k stáří těchto aut vymačkané uložení střední hřídele v obalu převodovky, a bude tam utíkat olej. Ostatní už je spíš individuální. Pokud by se nedával samosvor, tak HD kříž do mezinápravového diferenciálu dát při repasi určitě.
Uzávěrku mezinápravového diferenciálu v D2 určitě ano, pokud by se měl dávat samosvor, tak ten se dá také uzavřít natvrdo a autu jednoznačně prospěje, a hlavně, když už se to bude dělat, tak přídavnou převodovku rovnou zrepasovat a doplnit o to ovládání uzávěrky diferenciálu. V lepší případě bude repase jenom výměna všech těsnění (gufera a okroužky), pravděpodobněji ale bude vzhledem k stáří těchto aut vymačkané uložení střední hřídele v obalu převodovky, a bude tam utíkat olej. Ostatní už je spíš individuální. Pokud by se nedával samosvor, tak HD kříž do mezinápravového diferenciálu dát při repasi určitě.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- pojir
- Příspěvky: 2553
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Ja bych jen doplnil, ze pokud to ma byt auto na dlouhe vylety, tak urcite tu uzaveru mezinapravy - rozhodne ne jen stredovy samosvor bez moznosti uzamceni. A to proto, aby se dalo v pripade nutnosti jet s jednim kardanem.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
-
- Příspěvky: 364
- Registrován: 09 říj 2019 19:45
- tel.: čierny
- auto: RR L322, w140 S500,
- Bydliště: Trnava
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Vlastne máš pravdu. Toto spomínal aj on, že on pred kopcom musí zastaviť a porozmýšľať čo a ako, čo tam zapne.. a ktorú rýchlosť atd. Ok ok. Dakujem za vysvetlenie.jareku píše: ↑15 pro 2021 08:20No nadává na to, protože musí "myslet" na to, kdy kterou uzávěrku použít = musí umět aspoň trochu předvídat co ho v terénu čeká a někdo je holt "líný"... pokud máš všude samosvory - nemyslíš na nic a jedeš - to asi tak stručně... Mám Defa a D3 a s obojím jezdím terénem - v Defovi se musí přemýšlet... v D3 strčíš prst do nosu, navolíš program a jedeš ano v D3 se o vše stará elektronika a ne samosvory ale je to "podobné"...vinicpp píše: ↑15 pro 2021 04:30 Prosim o vysvetlenie. Čo je teda lepšie? samosvor alebo uzavierky? Kamos ma staršie Géčko, 3x manualne uzávierky a nadava na to. Ale prečo? Ved to v terene musí byt super ked sa všetko mechanicky zamkne a proste sa to "musí" všetko točit naraz. To je predsa ciel nie? Či aka je nevyhoda?
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: automaticke uzaverky diferencialu
V D2 mám všechny 3 uzávěrky, a ano, musí se u toho přemýšlet, a když si něčeho nevšimnu, tak začne fungovat TC (kontrola trakce) a blikat příslušná, a ta mi rychle napoví. A buďto tam něco cvaknu, nebo to nechám tak, podle toho, co je přede mnou. Ono D2 na slušných gumách projede hodně i jako úplně sériové auto.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Adam P.
- Příspěvky: 955
- Registrován: 20 čer 2014 13:33
- tel.: 777241654
- auto: defík 130 TD5 2001
- Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!
Re: automaticke uzaverky diferencialu
no tak toto je ale dobré dělat vždycky. aj když máš automat. uzávěrky nebo super-truper elektroniku. a právě tím, že nejdřív zastavíš a trochu to promyslíš, možná zjistíš, že se to dá třeba vyjet i bez uzávěrekvinicpp píše: ↑15 pro 2021 11:30Vlastne máš pravdu. Toto spomínal aj on, že on pred kopcom musí zastaviť a porozmýšľať čo a ako, čo tam zapne.. a ktorú rýchlosť atd. Ok ok. Dakujem za vysvetlenie.jareku píše: ↑15 pro 2021 08:20
No nadává na to, protože musí "myslet" na to, kdy kterou uzávěrku použít = musí umět aspoň trochu předvídat co ho v terénu čeká a někdo je holt "líný"... pokud máš všude samosvory - nemyslíš na nic a jedeš - to asi tak stručně... Mám Defa a D3 a s obojím jezdím terénem - v Defovi se musí přemýšlet... v D3 strčíš prst do nosu, navolíš program a jedeš ano v D3 se o vše stará elektronika a ne samosvory ale je to "podobné"...
taky furt uvažuju o uzávěrkách do náprav, ale zatím jsem si skoro vždycky vystačil jen s mezinápravou. jak už zde bylo zmíněno, alfa-omega jsou gumy. a zkušenosti. osobně mám pocit, že se furt učím, každým ježděním se malinko posunuješ a dokážeš s autem víc. uzávěrky jsou určitě super, ale zatím jsem ty prachy vždycky investoval do něčeho jiného na autě a pokaždé se mně ukázalo, že to bylo dobré rozhodnutí. protože např. naviják, bufík, lednička, střešní stan, bezvadný mech. stav vozu... to jsou všechno věci, bez kterých bych nedal ani polovinu výletů, co jsem absolvoval. ačkoliv bych na autě měl ty vysněné 3 uzávěrky
za mě by to teda byla mezinápravová uzávěrka (manuální) + naviják (klidně čína, to je jedno). protože kde chybí nápravové uzávěrky, tak pomůže naviják. ale kde už nepomůžou ani uzávěrky, tak tam si bez navijáku v prd...
defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Já bych jen dodal, že ty samosvory nebo uzávěrky nejsou vždycky jenom taková rozmařilost "nutně to potřebuju", ale když už jde člověk po několikátý měnit diferenciál, tak je to ve výsledku spíš úspora než rozmar.
Land Rover Discovery 2 Td5
- petr pp
- Příspěvky: 1329
- Registrován: 19 zář 2013 16:06
- tel.: 0903790668
- auto: def 90
- Bydliště: Moravske Lieskove
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Ano odkedy mam samosvor menim poloosy ale inak parada bezproblemova!
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Od doby co mám zadní ARB o ní v podstatě nevím jen mi hlodá v palici co kdybych dal i přední ARB.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
- Adam P.
- Příspěvky: 955
- Registrován: 20 čer 2014 13:33
- tel.: 777241654
- auto: defík 130 TD5 2001
- Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!
Re: automaticke uzaverky diferencialu
tak já jsem teda měl za to, že ty samosvory ashcroft by měly být k poloosám milosrdnější než 100% uzávěrky. i proto o nich pro sebe stále uvažuju...
defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)
Re: automaticke uzaverky diferencialu
To je jenom předzvěst toho tam dát HD poloosy.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
-
- Příspěvky: 69
- Registrován: 28 říj 2021 16:24
- tel.: 603EightNinerTree765
- auto: D2
- Bydliště: někde nad Vltavou
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Tak mě z toho vychází asi toto:
- pořídit přídavnou převodovku s uzávěrou a nechat ji zrepasovat
- pořídit HD kříž, nebo samosvor od ashcroftu (samosvor chápu jako bonus, ne nezbytnost)
- pořídit kvalitní pneu
- naučit řidiče volantovat vozidlo v terénu
Děkuji za Vaše názory
- pořídit přídavnou převodovku s uzávěrou a nechat ji zrepasovat
- pořídit HD kříž, nebo samosvor od ashcroftu (samosvor chápu jako bonus, ne nezbytnost)
- pořídit kvalitní pneu
- naučit řidiče volantovat vozidlo v terénu
Děkuji za Vaše názory
Re: automaticke uzaverky diferencialu
No já bych to postavil ještě jinak. Koupit přídavku s CDL v dobrém stavu, jezdit až začne zlobit udělat repas. Zbytečně cpát peníze někam kde to funguje prachy budou potřeba jinde.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
- jareku
- Příspěvky: 1766
- Registrován: 09 zář 2012 23:25
- tel.: 737 347 753
- auto: RR L322+DEF+SIII
- Bydliště: Blansko
Re: automaticke uzaverky diferencialu
No a já bych řekl: začni jezdit aniž bys kupoval něco "extra" a sám zjistíš co budeš potřebovat. Na standardní cestování je D2 "v základu" velmi schopné auto. Kup dobré pneu - na cestování stačí AT, nauč řidiče jezdit v terénu a pak kupuj dle potřeby...
Live long and prosper.