Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

D, TD, TDI, TD5
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1423
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#341 Příspěvek od Tazik1992 » 22 říj 2022 20:46

matooo píše: 22 říj 2022 20:32 Taziku huste :rofl jak som si pustil to tvoje video tak jsme oba naraz rekli Ty Vole :rofl
pekny automaticky vyrazec zubu si si udelal :bandit
No Maťo, moje drahá polovička při prvním otevření dveří málem odletěla do příkopu. A taky řekla ty vole :rofl
mr-tomas píše: 22 říj 2022 20:36 To je docela kvapík. :grin:
Ano koupil jsem tuhle sadu, přišlo mi to jednodužší než něco vymejšlet.
Tome, evidentně si udělal dobře. U mě tedy vývoj ještě neskončil. A jak Ti to funguje při nějakém mírném náklonu, dokáže to dveře úplně nebo aspoň z většiny otevřít ?
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
matooo
Příspěvky: 1785
Registrován: 11 dub 2010 20:31
tel.: 775555656
auto: puma
Bydliště: brnoo

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#342 Příspěvek od matooo » 22 říj 2022 20:55

ja se ti mrknu na tu moji vzperu zitra. je to taky nejaky set neco jakk ma tom. jestli to nekdy namontuji tak si to radeji checknu :rofl naposledy mi kryt nadrze vyrazil jednicku jak na mne spadnul kdyz jsem sundaval nadrz. uz si ted davam bacha :rofl

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1423
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#343 Příspěvek od Tazik1992 » 22 říj 2022 20:59

matooo píše: 22 říj 2022 20:55 ja se ti mrknu na tu moji vzperu zitra. je to taky nejaky set neco jakk ma tom. jestli to nekdy namontuji tak si to radeji checknu :rofl naposledy mi kryt nadrze vyrazil jednicku jak na mne spadnul kdyz jsem sundaval nadrz. uz si ted davam bacha :rofl
Tak toho jsem naštěstí zůstal při výměně nádrže ušetřen. Už takhle nemám zubů nazbyt :lol:
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

MadTom
Příspěvky: 15119
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#344 Příspěvek od MadTom » 22 říj 2022 21:01

K té pásce - když už něco dělám, tak se to vždy snažím udělat nejlépe jak umím a mohu si dovolit. Vždy když jsem to někde udělal nějak hůř, tak mi potom došlo, že to za to nestálo, protože rozdíl už byl malej. A netýká se to jenom aut.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2473
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#345 Příspěvek od mr-tomas » 22 říj 2022 21:03

V menším náklonu mají dveře trochu snahu se otevírat, ve větším sice nee, ale min pomáhají s hmotností a drží otevřené.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1423
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#346 Příspěvek od Tazik1992 » 23 říj 2022 08:56

MadTom píše: 22 říj 2022 21:01 K té pásce - když už něco dělám, tak se to vždy snažím udělat nejlépe jak umím a mohu si dovolit. Vždy když jsem to někde udělal nějak hůř, tak mi potom došlo, že to za to nestálo, protože rozdíl už byl malej. A netýká se to jenom aut.
Tome, to vidíme podobně. Na druhou stranu, mě životní praxe přeci jen občas usměrní a přiměje k použití selektizující konstanty, které říkám "Koeficient přiměřenosti sraní se s problémem" :grin: .

Aspoň je pak chvilka řešit něco jiného. Třeba při osazování té vzpěry jsem opět nedržel kurz a zabloudil jsme k jinému problému - spodnímu rámu dveří. Kromě orezlosti mě zaujalo, že tam nejsou žádné odtokové díry. Tak jsem jich pár vytvořil. Ale pak mi to nedalo a ten spodek jsem obrousil s tím, že jej ošetřím aspoň aluzincem a lakem + vnitřek voskem. Teprve pak se v plném světle ukázalo, že Příroda a evoluce už přeci jen pár děl samovolně vytvořily :lol: Tu v rohu u pantů stačilo jen protáhnout.
Spodní rám dveří.jpg

mr-tomas píše: 22 říj 2022 21:03 V menším náklonu mají dveře trochu snahu se otevírat, ve větším sice nee, ale min pomáhají s hmotností a drží otevřené.
Tak aspoň, že drží otevřené. To teda zkusím ještě přidat na síle a zkusím taky vzpěru 450N-ku. Když jsem koukal na to video, tak mi přišlo, že při zavírání Ti ty dveře samy doklapli. To tak je nebo to byla náhoda ?
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2473
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#347 Příspěvek od mr-tomas » 23 říj 2022 09:46

Jj, cca na 30cm otevření dveří je bod zlomu. Od toho se samy otevírají a zavírají a lehce doklapnou. Ale to je tím že mám tu vzpěru jinak namontovanou, je nahoře v jiném bodě ukotvení. Na tvůj způsob instalace může být správná síla vzpěry úplně jiná.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1423
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#348 Příspěvek od Tazik1992 » 03 pro 2022 15:10

Dnes před-zimní kontrola žhavících svíček. Jako nejkomfortnější místo pro ampérmetr se ukázaly kabely u žhavícího relé. Stačilo odmotat trochu lepenky, aby se dali trochu roztáhnout. A zase se ukázala výhoda klíčků vlevo - člověk sám může přes otevřené okénko otočit klíčkem a zároveň hned sleduje hodnoty na displeji. U mě to začíná na 75A a po těch cca 10s žhavení to skončí na 50A, takže zatím topí všechny čtyři svíce.
Žhavení 2022-12-03-8043.jpg
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1423
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#349 Příspěvek od Tazik1992 » 03 pro 2022 15:54

A taky došlo na test jiného typu plynové vzpěry pro páté dveře. Sehnal jsem od Suspy z řady Liftline typ 16-2 se silou 400N. Vzpěra je trochu kratší, ale švih má naopak ještě lepší než molitonka :grin: . Takže zázrak se nekonal, lítá mi to stejně. Jak vidno, tak jen ve výrobci a řadě to není. Je zřejmě potřeba ještě nadstandardní specifikace pro výrobu. Možná jejich kouzlo tkví ve speciální funkci Soft-Stop, o které píší v katalogu. Ale to bude asi na extra poptávku, protože běžná konfigurace zahrnuje jen délku,sílu a koncovky.
Vzpěra 5tých dveří 20 - vzpěra Suspa typ16-2.jpg
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1423
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#350 Příspěvek od Tazik1992 » 23 pro 2022 16:46

Tak Defík dostal k Vánocům aspoň nové náplně.
Zjistil jsem, že můj oblíbený motorový olej Millers Oils NanoDrive EE Semi Synthetic 10W40 byl definitivně nahrazen. Napřed jsem myslel, že mi z Litepu poslali omylem něco jiného, ale pak jsem popátral na netu a je to vůle výrobce M.O., přímou náhradou prý je EE Performance Engine Oil Fully Synthetic 10W40 NanoDrive Ester. Když jsem pak pročítal fóra i odborné články, tak z toho v podstatě vyplynulo, že dělení olejů na minerály, polo a plnésyntetiky už je jen anachronismus a hra se zákazníky.
Oleje Millers Oil porovnání.jpg

Jezdil jsem teď 5000km s čistícím výplachem na pístní kroužky Bishop 560. Do nové náplně jsem přidal jejich aditivum Bishop 906 GDC.
Aditiva Bishops.jpg

A konečně taky došlo na výměnu oleje v hlavní převodvce R380. Měl jsem teda štestí, že jsem mohl využít azyl ve vyhřáté dílně místního člena, protože válet se zase ve sněhu pod autem a ještě zápasit se zátkou už se mi nechtělo. Napouštěcí zátku (Torx 55 / na moment 30Nm) jsem měl rozhýbanou už z dřívějška. Teď jsem se těšil na zátku. Nejhorší je, že použití robustního nářadí brání kloub kardanu. Běžná ráčna se standardním vořechem vel.32 se tam prostě nedá nasadit. Já už jsem si teda po zkušenosti z prvního pokusu zajistil pořádný kovaný vořech se sníženou výškou (konkrétně Förch 4570 12 32 1), ale ani s větším trhákem tam nešel pořádně usadit. Nakonec pomohl malý trhák s nasazenou trubkou. Ještěže auto bylo na polozvedáku, že jsem si pod ním mohl sednout na bobek a opřít sestavu "páky" o rameno a zátku konečně odtrhnout (jakoby snad nebyla utažená na požadovaných 51Nm, ale na trojnásobek).
Převodovka R380 vs kardan.jpg

Na výpustní zátce byl takový hezký dikobraz
Výpustní zátka R380.jpg

Jako náplň hlaní převodovky jsem použil originální MTF-94. Musím říct, že výměna je znát, řazení je teď o poznání sametovější. Ne úplně dokonalé, ale rozhodně hebčejší. Ale když to srovnám se zánovní Pumou, tak klidně řeknu luxusní. I studená jednička tam jde o poznání lépe, tak jako "zaobleně".
Je taky možné, že na to může mít vliv i použití experimentální přísady - Interflon Fin Gear Aditiv. Sice vstříknutí do první plnící várky vypadalo jak býčí mlíčí a už sem myslel, že to bude průser, ale po protřepání se to krásně promíchalo v takovou mléčnou emulzi. Jedna kapsička je tak akorát na náplň R380-tky.
Interflon-FIN-GEAR-ADDITIVE.jpg
Interflon-FIN-GEAR-ADDITIVE.jpg (15.97 KiB) Zobrazeno 4417 x

Hned po výměně následoval minulý víkend kdy bylo přes noc -14°C a tak jsem hned v neděli ráno ze zvědavosti vyběhl Defíka nastartovat. Bylo vidět (kontrolky doslova mžouraly) i slyšet (motor se jen těžce převaloval), že baterka dostává do těla, asi šla hodně pod 10V. A to sem jí pár dní před tím dobíjel a testerem zkontroloval. No, ale po 8sekundách se hned při prvním pokusu motor přeci jen chytil a naskočil, takže resuscitáční jumpstartér nebyl třeba :grin:
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3591
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#351 Příspěvek od VencaZE » 23 pro 2022 22:13

Tak teď by mě zajímalo jestli ti to lepší řadí díky originálnímu oleji a nebo to vylepšila ta přísada :ty jeden...:
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2581
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#352 Příspěvek od habakuk » 23 pro 2022 22:53

Za mě přísady nefungovali, ale mám velmi načatý synchron na 1° kdy se to zhoršuje s teplotou oleje možná jsem od toho chtěl víc než to zvládne.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

MadTom
Příspěvky: 15119
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#353 Příspěvek od MadTom » 23 pro 2022 23:15

Já jsem na dvou TD5kách otestoval, že originál MTF94 mělo pozitivní vliv na řazení, a to tak že celkem podstatně. A že není vše MTF94, co za to prodejci olejů označují, zvlášť pokud to člověk koupí na litry a není to v originál balení. Na pohled a omak to sice vypadalo stejně, ale řazení se okamžitě výrazně zhoršilo. Takže následovala během 500 km druhá výměna, tentokrát za olej z originál balení. Dodavatel oleje se k tomu postavil čelem, jenom poprosil o dodání vzorků, ať to může poslat do laboratoře na otestování. Takže za mě jenom originál a v originál flaškách. Při tom, kolik toho je potřeba a jak často je to potřeba měnit, není moc co řešit.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5112
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#354 Příspěvek od DanoDEF » 24 pro 2022 07:38

Tak to vam potom nepisem moje skusenosti s PP90. :mrgreen:
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1423
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#355 Příspěvek od Tazik1992 » 24 pro 2022 09:21

VencaZE píše: 23 pro 2022 22:13 Tak teď by mě zajímalo jestli ti to lepší řadí díky originálnímu oleji a nebo to vylepšila ta přísada :ty jeden...:
No to je otázka. Sem to měl asi napřed zkusit bez přísady pro porovnání. Tak teď jedině, že to zkusíš Ty, až budeš měnit olej - napřed bez "dopingu" a pak s ním :grin:
MadTom píše: 23 pro 2022 23:15 Takže za mě jenom originál a v originál flaškách. Při tom, kolik toho je potřeba a jak často je to potřeba měnit, není moc co řešit.
Moje řeč. Na to je ta převodovka příliš cenná.

Já mám s mazivy a jinými produkty od Interflonu dlouhodobě velmi dobrou zkušenost, takže vím, že jim to funguje. Jsou jedni z mála, kdo skutečně maziva vyvíjí a né jen překupují.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1423
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#356 Příspěvek od Tazik1992 » 27 pro 2022 14:59

Defík dostal nový palubní přístroj - náklonoměr. Po zkušenostech s provozem levnějších mechanických modelů v Pumě, kde vydržely do prvního přejezdu přes železniční přejezd a tam se rozsypaly závažíčka jsem si řekl, že další už bude digitální. Sáhl jsem po jednoduchém modelu Mr.Cartool M50.
Amazon - náklonoměr Cartool M50.jpg

Má dva režimy podsvícení - intenzívní na den, tlumený na noc. Přepínání je manuální a musím říct, že provedení přepnutí je tak trochu na principu náhody, jednou to na tlačítko reaguje, jednou ne. Náklonoměr má dva režimy zobrzování - terén a silnice. Asi se mají lišit v citlivosti, ale žádný zásadní rozdíl jsem nevypozoroval. Nastavení si měřák po vypnutí pamatuje.
Náklonoměr 01 - nasvícení ve dne.jpg

Takhle vypadá noční režim. Docela mi to ladí s přístrojovkou. Voltmetr stabilně ukazuje cca o 0,5V míň.
Náklonoměr 02 - nasvícení v noci.jpg

Dva klouby mají aretaci a zatím teda nebylo nutné je dotahovat - polohu už drží tři týdny.
Náklonoměr 03 - klouby.jpg
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

MadTom
Příspěvky: 15119
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#357 Příspěvek od MadTom » 27 pro 2022 20:00

Tak se potom pochlub, jakej náklon jsi dal, a hlavně jaké jsi u toho měl pocity. Stav spodního prádla popisovat netřeba. :tmi
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1423
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#358 Příspěvek od Tazik1992 » 28 pro 2022 17:09

MadTom píše: 27 pro 2022 20:00 Tak se potom pochlub, jakej náklon jsi dal, a hlavně jaké jsi u toho měl pocity. Stav spodního prádla popisovat netřeba. :tmi
Je fakt, že je leckdy lepší ten náklonoměr nemít, aby člověk zbytečne neztratil kuráž. Tendle se dá aspoň jednoduše vypnout. Nevím jestlibych projel to samé co je na videu, kdybych ho tenkrát měl.
Tohle byla asi moje nejdrámovější jízda s náklonem při služebním průjezdu lesem v Šumavských Hošticích. Po stráni, která padala do hluboké rokle, vedla kdysi cesta ale v jednom místě byla rozervaná a ještě tam byly kořeny, co vyhazovaly a rozhoupávaly auto. Směrem tam to bylo ještě dobrý, ale cestou zpátky ven kdy jsem seděl "dole", čuměl do rokle a celý auto měl nad sebou, brrr, divnej pocit.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Kyanid Sodný
Příspěvky: 388
Registrován: 09 kvě 2016 16:35

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#359 Příspěvek od Kyanid Sodný » 28 pro 2022 17:20

Nejlepší a nejlevnější náklonoměr je zdravej selský rozum :beer
Největší škody na autě se způsobí dobrými umysly

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1423
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#360 Příspěvek od Tazik1992 » 28 pro 2022 17:25

Kyanid Sodný píše: 28 pro 2022 17:20 Nejlepší a nejlevnější náklonoměr je zdravej selský rozum :beer
Máš pravdu, předsedo :grin:
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Odpovědět