Otázka 1) Kdy přesně má měnič rozepnout ?
- příznak - občas se stane že ve 40kmh spandně na volnoběh a někdy drží otáčky v té samé rychlosti 1000 ot/min až do zastavení pak jak rozepne spadne na 550 někdy houpne i níž a už se i stalo že když byl studenej tak chcípnul. Takže samozřejmě auto před zastavením trošku trhne.
Podezření bylo i klapku vzduchu, zdali nemá špatné hodnoty a tedy pokud hlásí sepnuto tak i měnič to vidí jako pokyn a nerzepíná. Tak sem vzal Icarsoft a koukal na live data. Za studena má 3,92% ohřátej volnoběh kolem 2%
Otázka 2) udali to je správná hodnota, nebo kolik by se měli hodnoty pohybova
Pak jsem kouknul do sekce převodovky kde je položka Throttle Valve - což korespodovalo s pozicí plynu v rozsahu 0-100% a icarsoft to ukazoval správně - domnívám se tak, že data dostával dobré a nemá to s klapkou vzduchu nic psolečného.
Nicméně, byla v sekci položka Battery Voltage a ta mě dost zarazila - ukazovala hodnoty trvalé 16,5-17,6V v provozu. Ovšem palubní napětí je správné v provozu odměřené +-13,5V což ukazuje i ta samá položka v sekci motoru.
Otázka nyní je, zdali se mohl bláznit mozek převodovky a má tedy nad napětí a tím se pak projevují určité potíže, nebo zdali to icarsoft blbě interpretuje a nebo zdali v tom vidíte najakou jasnou past na co by se mohlo kouknout při zjištování potíží
Sekundární podotázka - výměna Ecu převodovky vyžaduje párování diagnostikou? Mám dárce na zobání dílů, čísla mají stejné ale pro jistotou to chci ověřit. ABS jednotka to bez motivace kabelem nedává
