Jak na to a neb když musí motor ven.
Moderátor: Miky_CZ
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Jak na to a neb když musí motor ven.
Trochu zábavné čítanie Nepochopil som dôvod vyberania motora bez demontáže búdy. To je diletantizmus, sorry. Búda ide dolu celkom pekne, konštruktéri ju na to pripravili. Potom je prístup ku všetkému úplne kráľovský. Ešte nie je neskoro a pred montážou druhého motora by som búdu určite dal dolu. Komfort a kvalita práce je neporovbateľná. Takto je to len amatérska fušerina. Na tom druhom motore by som určite vymenil olejové vodné čerpadlo za nové ak nemám istotu, že sa tak stalo. Alfou a omegou prevencie zlomené kľuky je správne mazanie a chladenie. Blok sa zkrúti len ak nie je rovnomerne chladený. No HLAVNE!!! Dávať to dokopy bez búdy nech je ku všetkému prístup. Lebo takto je to len cigánska robota a tá, ako každá cigánska, stojí za hovno
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- TomikV
- Příspěvky: 120
- Registrován: 09 říj 2021 00:00
- tel.: 603863539
- auto: Discovery 4
- Bydliště: Beroun
Re: Jak na to a neb když musí motor ven.
S tou boudou to je jednoduchý. Rád bych ji sundal, ale bohužel není kde. Snažil jsem se sehnat dílnu kde to udělat, jenže nějak se nezadařilo. Tak proto jsem nakonec zvolil tento způsob.Acon píše: ↑02 bře 2023 20:24 Trochu zábavné čítanie Nepochopil som dôvod vyberania motora bez demontáže búdy. To je diletantizmus, sorry. Búda ide dolu celkom pekne, konštruktéri ju na to pripravili. Potom je prístup ku všetkému úplne kráľovský. Ešte nie je neskoro a pred montážou druhého motora by som búdu určite dal dolu. Komfort a kvalita práce je neporovbateľná. Takto je to len amatérska fušerina. Na tom druhom motore by som určite vymenil olejové vodné čerpadlo za nové ak nemám istotu, že sa tak stalo. Alfou a omegou prevencie zlomené kľuky je správne mazanie a chladenie. Blok sa zkrúti len ak nie je rovnomerne chladený. No HLAVNE!!! Dávať to dokopy bez búdy nech je ku všetkému prístup. Lebo takto je to len cigánska robota a tá, ako každá cigánska, stojí za hovno
To je jen pro vysvětlení.
Tomáš
- TomikV
- Příspěvky: 120
- Registrován: 09 říj 2021 00:00
- tel.: 603863539
- auto: Discovery 4
- Bydliště: Beroun
Re: Jak na to a neb když musí motor ven.
Zdravím všechny příznivce mého snažení, ale i vlastně i ty co si zrovna nemyslí, že to je ten nejlepší počin.
Chtěl bych vám jen oznámit, že motor je zasunut (trochu to trvalo, nežli jsme se odhodlali, čekalo se na příznivější počasí) a dnes v podvečer jsme dokonce ujeli prvních pár set metrů. Musím říct, že to byl tedy mazec. Tedy zasunutí motoru a spojení s převodovkou, vlastně proběhlo bez problémů a až to budu dělat podruhé, rozhodně to půjde již samo. Sranda. dvakrát za život to dělat nechceš. Ale musím jinak konstatovat, že jak vyndání tak i vrácení motoru a to bez odstranění boudy, jde vcelku dobře. Jen musíš vědět co a jak.
V každém případě je potřeba vyrobit držák na uchycení (já jsem jej vyrobil a pokud bude potřeba, tak jej i zapůjčím) motoru. Věnoval jsem mu jeden víkend a kupodivu dobrý. Následně jsme se sešli ve třech takhle v sobotu, a cirka po dvou hodinách byl motor tam kde měl být. A šlo to. Pak se dostavila posila (Karel) a začala ta nejdůležitější část a to do montování všech nezbytností, k životu a ježdění.
Musím říct, že pokud se chcete do něčeho podobného pustit, tak za a) musíte být velký fanda
b) musíte být velký blázen
c) hodně moc při demontáži foťte
První dva body dozajista splňuji s přehledem a však u toho třetího to není tak jisté.
Přeci jen demontáž a uložení všeho potřebného, proběhla na přelomu září a října a tak to byl občas oříšek. A když ještě připomenu, že motor pochází z Jaguára ...
No nic, až po vmontování chladiče a zapojení hadic, dobrý.
pak se vyskytl drobný zádrhel, kdy jsem se obával, že motor bude muset znovu ven.
Na spodku vany, mi chyběla hadice (později se ukázalo, že trubka)Prolezl jsem celou garáž a sklep, kdy jsou přebytky z původního motoru a nemohl jsem nic najít.
Takže začalo hledání ve fotkách.
A nalezl jsem co jsem hledal. Neuvěříte, podle této fotky jsem se nakonec dopátral.
Všichni dozajisté víte, co je to podtlaková vývěva, tak ano, té se to týkalo.
U Jaguára, je tam samotná asi mazaná jen zevnitř. Discovery musí mít hold něco extra, má tam přidáno mazání extra, kdy tam jde olej ze spodku vany, asi. Místní odborníci nám to dozajista vysvětlí, zda jsem se trefil.
No a přišlo na řadu dilema, co s tím. nejprve jsme se snažili ji tam nějak nastrkat, bez šance. Za turbo a protažení za podtrubím tuším že vod Egr ventilu, se to bez demontáže nedá. Na sklonku dne padlo rozhodnutí, je tam hadice na olej s ochranou proti žáru. Šlo to a kupodivu se to tam i krásně vejde i odstínění funguje. Budu to hlídat a snad dobrý.
Druhá věc, která mě dostala, krom maličkostí s hadičkami, zakončenými zátkami, byl volný konektor u baterky.
Chtěl bych vám jen oznámit, že motor je zasunut (trochu to trvalo, nežli jsme se odhodlali, čekalo se na příznivější počasí) a dnes v podvečer jsme dokonce ujeli prvních pár set metrů. Musím říct, že to byl tedy mazec. Tedy zasunutí motoru a spojení s převodovkou, vlastně proběhlo bez problémů a až to budu dělat podruhé, rozhodně to půjde již samo. Sranda. dvakrát za život to dělat nechceš. Ale musím jinak konstatovat, že jak vyndání tak i vrácení motoru a to bez odstranění boudy, jde vcelku dobře. Jen musíš vědět co a jak.
V každém případě je potřeba vyrobit držák na uchycení (já jsem jej vyrobil a pokud bude potřeba, tak jej i zapůjčím) motoru. Věnoval jsem mu jeden víkend a kupodivu dobrý. Následně jsme se sešli ve třech takhle v sobotu, a cirka po dvou hodinách byl motor tam kde měl být. A šlo to. Pak se dostavila posila (Karel) a začala ta nejdůležitější část a to do montování všech nezbytností, k životu a ježdění.
Musím říct, že pokud se chcete do něčeho podobného pustit, tak za a) musíte být velký fanda
b) musíte být velký blázen
c) hodně moc při demontáži foťte
První dva body dozajista splňuji s přehledem a však u toho třetího to není tak jisté.
Přeci jen demontáž a uložení všeho potřebného, proběhla na přelomu září a října a tak to byl občas oříšek. A když ještě připomenu, že motor pochází z Jaguára ...
No nic, až po vmontování chladiče a zapojení hadic, dobrý.
pak se vyskytl drobný zádrhel, kdy jsem se obával, že motor bude muset znovu ven.
Na spodku vany, mi chyběla hadice (později se ukázalo, že trubka)Prolezl jsem celou garáž a sklep, kdy jsou přebytky z původního motoru a nemohl jsem nic najít.
Takže začalo hledání ve fotkách.
A nalezl jsem co jsem hledal. Neuvěříte, podle této fotky jsem se nakonec dopátral.
Všichni dozajisté víte, co je to podtlaková vývěva, tak ano, té se to týkalo.
U Jaguára, je tam samotná asi mazaná jen zevnitř. Discovery musí mít hold něco extra, má tam přidáno mazání extra, kdy tam jde olej ze spodku vany, asi. Místní odborníci nám to dozajista vysvětlí, zda jsem se trefil.
No a přišlo na řadu dilema, co s tím. nejprve jsme se snažili ji tam nějak nastrkat, bez šance. Za turbo a protažení za podtrubím tuším že vod Egr ventilu, se to bez demontáže nedá. Na sklonku dne padlo rozhodnutí, je tam hadice na olej s ochranou proti žáru. Šlo to a kupodivu se to tam i krásně vejde i odstínění funguje. Budu to hlídat a snad dobrý.
Druhá věc, která mě dostala, krom maličkostí s hadičkami, zakončenými zátkami, byl volný konektor u baterky.
Tomáš
- TomikV
- Příspěvky: 120
- Registrován: 09 říj 2021 00:00
- tel.: 603863539
- auto: Discovery 4
- Bydliště: Beroun
Re: Jak na to a neb když musí motor ven.
No po večerním bádání, jsem to s Karlem včera odhalil (říkám vám, hlavně foťte, mě to zachránilo)
Na tyto hadičky, přijde nasadit čidlo, uchytit na nejnemožnější místo mezi kastlik na baterku a trubky k topení a tam pak nacvaknete konektor.
U Jaguáru, jak jinak, čidlo není, není potřeba.
Tak to je ono, to jsem hledal celý jeden večer, nežli bylo posléze nalezeno v přebytcích a to jen za podpory fotek z telefonu.
A ostatní příště.
Tomáš
-
- Příspěvky: 14988
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Jak na to a neb když musí motor ven.
K tomu focení musím souhlasit, jenom je lepší mít druhé auto vedle, než hledat ve fotkách - u 130ky, což je podstatně jednodušší auto, mi to vyšlo na cca 5000 fotek - kompletní rozborka a sborka. Takže fotky určitě ano, ale hlavně si je zazálohovat a nějak roztřídit.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Lukasino
- Příspěvky: 3889
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Jak na to a neb když musí motor ven.
A k tomu porovnávání s Jaguarem, u LR je to dělané aby to fungovalo i při větších náklonech a jiných na silnici nestandardních podmínkách Buďme za to rádi
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
- TomikV
- Příspěvky: 120
- Registrován: 09 říj 2021 00:00
- tel.: 603863539
- auto: Discovery 4
- Bydliště: Beroun
Re: Jak na to a neb když musí motor ven.
Já to nerozporuji, předpokládám, že když to tam někdo z nějakého důvodu zakomponoval, tak asi to má i důvod, proto jsem si dal tu práci a dodal jsem to, kam to patří.
Aktuálně řešíme, jak to správně odvzdušnit. Už jsem myslel, že se mi to povedlo, ale asi ne. Po malé zkušební jízdě, na mě vyskočila hláška: "Nízká hladina chladicí kapaliny" Nicméně, v nádobce je vody více nežli dost.
Máte někdo nápad co s tím?
Předem děkuji.
TP
Tomáš
-
- Příspěvky: 2709
- Registrován: 21 led 2017 10:46
- tel.: 776179179
- auto: LR D3 V8 4,4 HSE
- Bydliště: Ostrava
Re: Jak na to a neb když musí motor ven.
Není to stejné jak v D3 kde zlobí čidlo chladící směsi? Já nádobku vyčistil vyměnil čidlo a chyba se pak zase objevila. Teď mám i novou nádobku a zatím klid
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd
- Lukasino
- Příspěvky: 3889
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Jak na to a neb když musí motor ven.
Kup novou s čidlem
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
- TomikV
- Příspěvky: 120
- Registrován: 09 říj 2021 00:00
- tel.: 603863539
- auto: Discovery 4
- Bydliště: Beroun
Re: Jak na to a neb když musí motor ven.
Nicméně, dnes jsem to opravdu krapet projel, jelo to docela dobře a však ... po 4 km to padlo do nouzáku a přestal mi fungovat kompresor. Vypnul jsem nastartoval a ejhle zase dobry. A však nebojte , ještě jednou se to opakovalo.
Tohle asi dokážeme vyřešit, snad, ale mám asi větší průser ....
Po ohřátí motoru, se ve volnoběhu rozsvítí kontrolka mazání ...
Obávám se, že jde o olejové čerpadlo. Otázka zní, nemůže tam být nějaké s nižším výkonem, když to bylo v Jaguáru ??
A nebo to může být ještě něco jiného. Ale tomu moc nevěřím.
Tohle musím vyřešit, nežli se mi povede motor oddělat. Takže zatím nejezdíme.
TP
Aktuálně je to nafoukáno úplně nahoru a ráno se ukáže, zda to padne či nikoliv.Tohle asi dokážeme vyřešit, snad, ale mám asi větší průser ....
Po ohřátí motoru, se ve volnoběhu rozsvítí kontrolka mazání ...
Obávám se, že jde o olejové čerpadlo. Otázka zní, nemůže tam být nějaké s nižším výkonem, když to bylo v Jaguáru ??
A nebo to může být ještě něco jiného. Ale tomu moc nevěřím.
Tohle musím vyřešit, nežli se mi povede motor oddělat. Takže zatím nejezdíme.
TP
Tomáš
-
- Příspěvky: 14988
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Jak na to a neb když musí motor ven.
Ty jsi olejové čerpadlo nezkontroloval, případně rovnou nevyměnil za vylepšené - minimálně těm nejstarším upadávala napínací kladka, protože byl poddimenzovaný držák/nálitek. Stejně tak to novější dávalo více oleje, protože bylo silnější (větší tloušťka rotoru). A další věc - budík na tlak oleje a měřit, zda maže a za jak dlouho po startu namaže/dá tlak.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- TomikV
- Příspěvky: 120
- Registrován: 09 říj 2021 00:00
- tel.: 603863539
- auto: Discovery 4
- Bydliště: Beroun
Re: Jak na to a neb když musí motor ven.
Co Ti na to říct. Neměřil, nebylo kde a dělám to poprvé. Nějak jsem myslel a to jsem to i četl s tím čerpadlem, že když je ten motor novější, tak že tento problém tam již nemá. Moje chyba, však já vím ...MadTom píše: ↑15 kvě 2023 22:28 Ty jsi olejové čerpadlo nezkontroloval, případně rovnou nevyměnil za vylepšené - minimálně těm nejstarším upadávala napínací kladka, protože byl poddimenzovaný držák/nálitek. Stejně tak to novější dávalo více oleje, protože bylo silnější (větší tloušťka rotoru). A další věc - budík na tlak oleje a měřit, zda maže a za jak dlouho po startu namaže/dá tlak.
Na 99% mě čeká výměna. Nemá někdo jedno volné, koupím ...
Tomáš
- TomikV
- Příspěvky: 120
- Registrován: 09 říj 2021 00:00
- tel.: 603863539
- auto: Discovery 4
- Bydliště: Beroun
Re: Jak na to a neb když musí motor ven.
Prosím o radu jaké mám koupit čerpadlo, našel jsem několik možností a pokud nechci hnedle originál ...
A nebo co mi kdo poradí.
Děkuji
A nebo co mi kdo poradí.
Děkuji
Tomáš
- Hubert
- Příspěvky: 2470
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak na to a neb když musí motor ven.
Prvně změř kolik to maže aby nebylo v háji jenom čidlo.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
- Lukasino
- Příspěvky: 3889
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Jak na to a neb když musí motor ven.
MadTom: Jestli se nepletu, tak ta verze bez výztuhy, kdy upadávala kladka je jen na 2.7, to už je 3.0 netýká
Jinak proč doporučovat čerpadlo, když je tu originál, tady nemá smysl šetřit. A jestli to chceš echt řešit, koukni na video od němců, ty rozebírají originální čerpadla a podle označení se dá koupit to "nejlepší"
Nové čerpadlo stojí 12 jestli se nepletu, to není nic strašného oproti výměně motoru, ale taky úplně nerozumím proč se to neudělalo rovnou na motoru, když už se dělali rozvody a byl tam přístup.
Ale jak píše Hubert, zkontroluj čidlo, může být klidně i jiné tím že je to pro Jag, který bude mít to mazání vyřešení trochu jinak (méně komplikovaně, méně funkčně pro LR) podle mě
Jinak proč doporučovat čerpadlo, když je tu originál, tady nemá smysl šetřit. A jestli to chceš echt řešit, koukni na video od němců, ty rozebírají originální čerpadla a podle označení se dá koupit to "nejlepší"
Nové čerpadlo stojí 12 jestli se nepletu, to není nic strašného oproti výměně motoru, ale taky úplně nerozumím proč se to neudělalo rovnou na motoru, když už se dělali rozvody a byl tam přístup.
Ale jak píše Hubert, zkontroluj čidlo, může být klidně i jiné tím že je to pro Jag, který bude mít to mazání vyřešení trochu jinak (méně komplikovaně, méně funkčně pro LR) podle mě
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
- TomikV
- Příspěvky: 120
- Registrován: 09 říj 2021 00:00
- tel.: 603863539
- auto: Discovery 4
- Bydliště: Beroun
Re: Jak na to a neb když musí motor ven.
Čerpadlo neměněno a nekontrolováno, lebo sem de... Co nato více říct. Respektive, samozřejmě jsem viděl ta videa a četl jsem vše co se dalo, ale všude se píše a mluví o motorech 2.7 a to mě jaksi ukolébalo.Lukasino píše: ↑16 kvě 2023 06:14 MadTom: Jestli se nepletu, tak ta verze bez výztuhy, kdy upadávala kladka je jen na 2.7, to už je 3.0 netýká
Jinak proč doporučovat čerpadlo, když je tu originál, tady nemá smysl šetřit. A jestli to chceš echt řešit, koukni na video od němců, ty rozebírají originální čerpadla a podle označení se dá koupit to "nejlepší"
Nové čerpadlo stojí 12 jestli se nepletu, to není nic strašného oproti výměně motoru, ale taky úplně nerozumím proč se to neudělalo rovnou na motoru, když už se dělali rozvody a byl tam přístup.
Ale jak píše Hubert, zkontroluj čidlo, může být klidně i jiné tím že je to pro Jag, který bude mít to mazání vyřešení trochu jinak (méně komplikovaně, méně funkčně pro LR) podle mě
A někde, možná i tady jsem se dočetl, že na 3.0 se již dávají ta "lepší" čerpadla.
Čidlo mě rovněž napadlo.
Jen potřebuji poradit, kde se měří tlak oleje a kde najdu čidlo.
Dík
Tomáš
-
- Příspěvky: 14988
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Jak na to a neb když musí motor ven.
K té praskající "kladce" - to je tak velký problém, že minimálně zkontrolovat, a zkontrolovat to jde i "pouze" pohledem, když se ví, na co koukat. Proto jsem se divil, že tohle neproběhlo. A co se týče toho, jestli tam to čerpadlo je už to novější nebo není, tak pokud nekoupím novej motor, tak si u LR, a vlastně ani jinde, tak nějak nejsem jistej ničím. Příkladů, kdy něco už mělo být dávno vychytané bylo dost, nevím jak moc se to dá svalovat na "nekvalitu" při výrobě, spíš typuju opravy provedené servisem, který o problému nevěděl a dal tam díl, co prostě měl, místo dílu modifikovaného. Prostě pracovali dle neaktualizovaného servisního manuálu. Zvlášť, pokud auto ke konci bylo opravované někde v obecném servisu, kde tyto drobnosti prostě znám nemusí.
Na youtube má měření tlaku oleje celkem pěkně popsané na kanálu LR time, včetně toho, jak rychle má po nastartování motor mazat.
Za mě - zkontrolovat, že už je tam doopravdy čerpadlo, které kladka neupadne - má zesílený odlitek. To by mělo jít pohledem, v nejhorším si pořídit endoskop k mobilu. A druhá věc - změřit tlak oleje.
Na youtube má měření tlaku oleje celkem pěkně popsané na kanálu LR time, včetně toho, jak rychle má po nastartování motor mazat.
Za mě - zkontrolovat, že už je tam doopravdy čerpadlo, které kladka neupadne - má zesílený odlitek. To by mělo jít pohledem, v nejhorším si pořídit endoskop k mobilu. A druhá věc - změřit tlak oleje.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Kokesek
- Příspěvky: 4452
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak na to a neb když musí motor ven.
306dt ma spravne cerpadlo ve vsech variantach. 276dt od 2009 taky vzdy spravne cerpadlo. Kontrola nutna pouze u prelomu 2008/2009. Urcite zmerit tlak.
- TomikV
- Příspěvky: 120
- Registrován: 09 říj 2021 00:00
- tel.: 603863539
- auto: Discovery 4
- Bydliště: Beroun
Re: Jak na to a neb když musí motor ven.
Jasně máš pravdu, všechno tohle jsem měl prostě prověřit, samozřejmě, že jsem si jej prohlédl a zdálo se mi že je tam to správné, ale to nic neznamená. Anglán psal, že stačí vyměnit vanu a já mu na to skočil, viz již popsaný problém s vývěvou.
Najdu si v průběhu dne to video od LR a mrknu se ještě jednou na něj, někde si zapůjčím měřák na tlak oleje a uvidíme co mě čeká.
Jinak motor mi "drkotal" asi necelou hodinu nežli jsem poprvé vyjel a vše se zdálo ok. Teprve po první větší projížďce se to ozvalo. Jak jsem zastavil a šel otevřít vrata, tak po návratu do kabiny na mě mrkala kontrolka. lehce jsem přidal a bylo to fuč. Honem jsem jej zasunul do stání a pak pozoroval co se bude dít. Když to pak trochu zchladlo, zase bez problému.
No nejsem v tomto případě zrovna dvakrát optimista. Kdyby to bylo "pouze" čidlo, šlo by o malý zázrak.
Jinak děkuji jak tobě tak i za nabídku čerpadla co jsem již dostal. Určitě se ozvu.
Najdu si v průběhu dne to video od LR a mrknu se ještě jednou na něj, někde si zapůjčím měřák na tlak oleje a uvidíme co mě čeká.
Jinak motor mi "drkotal" asi necelou hodinu nežli jsem poprvé vyjel a vše se zdálo ok. Teprve po první větší projížďce se to ozvalo. Jak jsem zastavil a šel otevřít vrata, tak po návratu do kabiny na mě mrkala kontrolka. lehce jsem přidal a bylo to fuč. Honem jsem jej zasunul do stání a pak pozoroval co se bude dít. Když to pak trochu zchladlo, zase bez problému.
No nejsem v tomto případě zrovna dvakrát optimista. Kdyby to bylo "pouze" čidlo, šlo by o malý zázrak.
Jinak děkuji jak tobě tak i za nabídku čerpadla co jsem již dostal. Určitě se ozvu.
Tomáš