Elektrický naviják na vlek
Moderátor: Acon
- Lukasino
- Příspěvky: 3928
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Elektrický naviják na vlek
Ahoj,
rád bych nechal namontovat elektrický naviják na vlek, jde mi o natáhnutí mrtvých LR.
Máte někdo prosím nějaké tipy a doporučení? Jaká stačí tažná síla, 2t, 3t, 4t? Nemám v plánu tahat s tím něco z příkopů, bez kol, atd. Jde mi o natáhnutí auta s mrtvým motorem na víceméně rovné a pevné ploše. Může mít ale samozřejmě zarezlé brzdy, atd.
Krmit to chci klasickou autobaterií, předpokládám že jedno natáhnutí by měla dát i bez dobíjení z auta a pak jí vždy nechat nabít. Chápu, že se dá udělat na autě silová zásuvka vzadu tak, aby se to dalo rovnou přiživovat z altíku, ale pak to znamená jezdit pouze s jedním takhle vybaveným autem což nechci.
Nemám moc představu co stačí a nestačí, vím že když jsem měl v garáží 0,9t navijáček, tak to LR do mírného kopce taky bez problému natáhlo, ale přes vyšší nájezdy někde v hlíně to bude samozřejmě jiné. Zase nechci kupovat nic zbytečně velkého a hlavně těžkého. Když bude nějaká prekerka, tak se to dá podle mě řešit kladkou...
Původní mechanický tam chci zachovat, jako pojistku samozřejmě.
Díky
L.
rád bych nechal namontovat elektrický naviják na vlek, jde mi o natáhnutí mrtvých LR.
Máte někdo prosím nějaké tipy a doporučení? Jaká stačí tažná síla, 2t, 3t, 4t? Nemám v plánu tahat s tím něco z příkopů, bez kol, atd. Jde mi o natáhnutí auta s mrtvým motorem na víceméně rovné a pevné ploše. Může mít ale samozřejmě zarezlé brzdy, atd.
Krmit to chci klasickou autobaterií, předpokládám že jedno natáhnutí by měla dát i bez dobíjení z auta a pak jí vždy nechat nabít. Chápu, že se dá udělat na autě silová zásuvka vzadu tak, aby se to dalo rovnou přiživovat z altíku, ale pak to znamená jezdit pouze s jedním takhle vybaveným autem což nechci.
Nemám moc představu co stačí a nestačí, vím že když jsem měl v garáží 0,9t navijáček, tak to LR do mírného kopce taky bez problému natáhlo, ale přes vyšší nájezdy někde v hlíně to bude samozřejmě jiné. Zase nechci kupovat nic zbytečně velkého a hlavně těžkého. Když bude nějaká prekerka, tak se to dá podle mě řešit kladkou...
Původní mechanický tam chci zachovat, jako pojistku samozřejmě.
Díky
L.
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
-
- Příspěvky: 15133
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Elektrický naviják na vlek
Že tam más i mechanický, to jdi měl napsat první. Elektriku klidně jenom 2t, ale s dlouhým lanem. Klidně dvojnásobek a víc toho, co máš na mechanickém, a k tomu kladku.
Ze škarpy auto vyškubneš autem nebo navijákem na autě, tímhle to jenom vytáhneš na vlek.
K baterce odpojovač a hlavně nezapomenout nabíjet. Jestli máš na autě 13 pinovou zásuvku s vyvedeným napájením, tak alespoň přiživovat za jízdy. Při navijákování odpojit.
Jestli s tím nejezdíš často, tak ti hrozí, že baterka umře stářím, nebo spíš na vybití, když není používaná. V takovém případě nějakou trvalou dobíječku nadoma.
Ze škarpy auto vyškubneš autem nebo navijákem na autě, tímhle to jenom vytáhneš na vlek.
K baterce odpojovač a hlavně nezapomenout nabíjet. Jestli máš na autě 13 pinovou zásuvku s vyvedeným napájením, tak alespoň přiživovat za jízdy. Při navijákování odpojit.
Jestli s tím nejezdíš často, tak ti hrozí, že baterka umře stářím, nebo spíš na vybití, když není používaná. V takovém případě nějakou trvalou dobíječku nadoma.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Land Jirka
- Příspěvky: 3526
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektrický naviják na vlek
V jednou s Tomem nesouhlasím. Dvou tunový naviják je málo.
Jestli budeš natahovat i velké RR tak stačí přirezlá ručka a s dvoutunou to i s kladkou bude na hraně.
Jestli budeš natahovat i velké RR tak stačí přirezlá ručka a s dvoutunou to i s kladkou bude na hraně.
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431
Tel: 731913431
Re: Elektrický naviják na vlek
Jen technicka. Ty rekneme 2t jsou na 1.otackach lana na bubnu, nahoru sila klesa. Pri natahovani se da ocekavat, ze bude odvinuto treba jen 6-8m, tam ta sila bude o dost mensi. (Mel jsem na Samuraji 2t Warna a bylo to hodne znat). Kladka je reseni - a trochu se i snizi zatez baterky. Bude to brat mensi proud.
-
- Příspěvky: 15133
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Elektrický naviják na vlek
Přesně kvůli rozumné baterce jsem spíš pro menší naviják s kladkou a dlouhým lanem. Pokud se ale vejde větší, tak proč ne, ale chce to i větší baterku. A to jsou jak peníze, tak kila. V nejhorším tomu pomůže tím ručním. Kladek to chce víc s možností uchycení k boku vozíku, aby se auto dalo podle potřeby na vozík srovnat.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Lukasino
- Příspěvky: 3928
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Elektrický naviják na vlek
Děkuji pánové za odpovědi. Přiživovat za jízdy 13pin zásuvkou je dobrý nápad, tu mám na všech autech S odpojovačem počítám, ale díky za připomenutí.
Baterku počítám, že tam dám nějakou starší z LR, tzn. 95Ah, která by na to měla počítám stačit. Moc se to používat nebude, ale zase nemám pocit, že by mi baterky které jsou odpojené nějak umírali/vybíjeli se, to se vyzkouší. Přinejhorším u stání mám zásuvku a můžu tam nechat udržovací nabíječku...
Je to 3,5t vlek, takže úplně nutně každé kilo řešit nemusím, ale rozdíl 20kg už bude znát, co si budeme povídat. Současně počítám, že koupím nějakou čínu, určitě ne Warna a podobnou kvalitu, takže i z toho důvodu by bylo asi lepší dát něco silnějšího protože si nedělám iluze i reálném výkonu/síle . Místa je dost, na tom dá se říct nezáleží.
Koukal jsem třeba na tuhle 2,7t: https://www.aliexpress.com/item/1005005 ... HbkAlaD06R
Je pravda, že kdyby byla nouze, můžu vypomáhat ručním. Zatím jsem i tím malým ručním hajzlíkem natáhl všechno, ale není to ani pohodlné, ani se necítím bezpečně když tam "bejčím" a vidím před sebou to napružené ocelové lano
Umístit ho chci na prostředek, to mi přijde univerzální a hlavně většina LR které řeším má tažné oko uprostřed (D3, D4, L322, L405, ...).
Ale koukal jsem, že jsou dá se říct dvě možnosti, buď jednoduchá plotna a naviják nad ložnou plochou viz
Nebo Autovia má tohle spešl, kde je to přes kladku a naviják se může schovat přímo na čelo vleku (dělal bych to samozřejmě bez pojezdu)
První řešení je samozřejmě jednodušší a přijde mi i bytelnější, tak proč si Autovia tak komplikuje život?
L.
Baterku počítám, že tam dám nějakou starší z LR, tzn. 95Ah, která by na to měla počítám stačit. Moc se to používat nebude, ale zase nemám pocit, že by mi baterky které jsou odpojené nějak umírali/vybíjeli se, to se vyzkouší. Přinejhorším u stání mám zásuvku a můžu tam nechat udržovací nabíječku...
Je to 3,5t vlek, takže úplně nutně každé kilo řešit nemusím, ale rozdíl 20kg už bude znát, co si budeme povídat. Současně počítám, že koupím nějakou čínu, určitě ne Warna a podobnou kvalitu, takže i z toho důvodu by bylo asi lepší dát něco silnějšího protože si nedělám iluze i reálném výkonu/síle . Místa je dost, na tom dá se říct nezáleží.
Koukal jsem třeba na tuhle 2,7t: https://www.aliexpress.com/item/1005005 ... HbkAlaD06R
Je pravda, že kdyby byla nouze, můžu vypomáhat ručním. Zatím jsem i tím malým ručním hajzlíkem natáhl všechno, ale není to ani pohodlné, ani se necítím bezpečně když tam "bejčím" a vidím před sebou to napružené ocelové lano
Umístit ho chci na prostředek, to mi přijde univerzální a hlavně většina LR které řeším má tažné oko uprostřed (D3, D4, L322, L405, ...).
Ale koukal jsem, že jsou dá se říct dvě možnosti, buď jednoduchá plotna a naviják nad ložnou plochou viz
Nebo Autovia má tohle spešl, kde je to přes kladku a naviják se může schovat přímo na čelo vleku (dělal bych to samozřejmě bez pojezdu)
První řešení je samozřejmě jednodušší a přijde mi i bytelnější, tak proč si Autovia tak komplikuje život?
L.
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6514
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Elektrický naviják na vlek
jde i o to jak dlouhej máš vlek a co za pekáče budeš vozit. Já naposledy vezl chevrolet camaro (nikomu ani muk ) a ten má dlouhej přední zobák a řekněme není uplně nejvyšší a prostě potřebuješ umístit kola na ložnou plochu, trochu rozumně to vyvážit a pak budeš rád, když ti to "předním lízátkem" nebude klovat do toho navijáku. Samozřejmě jestli máš třeba 5,5 - 6 m ložnou tak už je to skoro jedno. Placatý auta bejvaj docela často i docela malý, teda hlavně v evropě a japonsku, američanům to nějak zapomněli poradit .
Jinak k napájení já mám jeden vlek kde je naviják tak, že je tam krabice na baterku a taky silové kabely z auta. Minulý majitel používal nakonec jen silové, ale já naopak jenom tu baterku. Jde o to, že třeba já reálně jedu odtah maximálně třeba jednou za měsíc a dycky to vim den dopředu. A prostě si vemu baterku domu do tepla, nabiju ji po strop, pak ji vezu v kufru, pak ji tam nacvaknu a vytáhnu. Ale je to první vlek kde to mám takhle, jinak všechno klasikou kličkou ručně... Neni to uplně elegantní, ale zas stopro nejjednodušší. Stejně dycky do kufru dávám kurty nařádí k velku, rezervu, a další cajky, tak ještě přihodim nabitou baterku.
Jinak k napájení já mám jeden vlek kde je naviják tak, že je tam krabice na baterku a taky silové kabely z auta. Minulý majitel používal nakonec jen silové, ale já naopak jenom tu baterku. Jde o to, že třeba já reálně jedu odtah maximálně třeba jednou za měsíc a dycky to vim den dopředu. A prostě si vemu baterku domu do tepla, nabiju ji po strop, pak ji vezu v kufru, pak ji tam nacvaknu a vytáhnu. Ale je to první vlek kde to mám takhle, jinak všechno klasikou kličkou ručně... Neni to uplně elegantní, ale zas stopro nejjednodušší. Stejně dycky do kufru dávám kurty nařádí k velku, rezervu, a další cajky, tak ještě přihodim nabitou baterku.
- Lukasino
- Příspěvky: 3928
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Elektrický naviják na vlek
A hele, to jsou dobré postřehy Je fakt, že to nemůžu vystrkovat moc vysoko, když budu potřeba osobák strčit až dopředu nad naviják. Mám klasickou délku, nějakých 5m, takže problém s tím budu mít taky.Hanys_a_Kaca píše: 22 pro 2023 12:16 jde i o to jak dlouhej máš vlek a co za pekáče budeš vozit. Já naposledy vezl chevrolet camaro (nikomu ani muk ) a ten má dlouhej přední zobák a řekněme není uplně nejvyšší a prostě potřebuješ umístit kola na ložnou plochu, trochu rozumně to vyvážit a pak budeš rád, když ti to "předním lízátkem" nebude klovat do toho navijáku. Samozřejmě jestli máš třeba 5,5 - 6 m ložnou tak už je to skoro jedno. Placatý auta bejvaj docela často i docela malý, teda hlavně v evropě a japonsku, američanům to nějak zapomněli poradit .
Jinak k napájení já mám jeden vlek kde je naviják tak, že je tam krabice na baterku a taky silové kabely z auta. Minulý majitel používal nakonec jen silové, ale já naopak jenom tu baterku. Jde o to, že třeba já reálně jedu odtah maximálně třeba jednou za měsíc a dycky to vim den dopředu. A prostě si vemu baterku domu do tepla, nabiju ji po strop, pak ji vezu v kufru, pak ji tam nacvaknu a vytáhnu. Ale je to první vlek kde to mám takhle, jinak všechno klasikou kličkou ručně... Neni to uplně elegantní, ale zas stopro nejjednodušší. Stejně dycky do kufru dávám kurty nařádí k velku, rezervu, a další cajky, tak ještě přihodim nabitou baterku.
A to, že by baterie nebyla zastavěná napevno, ale vozil bych jí v kufru a u navijáku by byly jen někde připravené bateriové svorky, to je taky super nápad Přesně jak říkáš, stejně tam házím hromadu jiných věcí do kufru a baterie se mi bude v garáži udržovat lépe, nehledě na to že můžu vzít co bude po ruce, klidně 2ks abych měl jistotu že bude štávy dost.
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
-
- Příspěvky: 15133
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Elektrický naviják na vlek
Hlavně si na tu sundavací baterii nezapomeň udělat nějaký držák, třeba s popruhem. Protože postup - jenom s tím popojedem po dvoře zavání pádem baterky ....
Další možnost je mít i ten elektrickej naviják sundavací - třeba něco jako multimount - v principu kus hranatého jeklu na vozíku, jako US tažné. A pod navijákem plotna s držákem s protikusem. Klidně mohou být ty držáky na vozíku dva a třetí třeba vzadu na přitahování k vozíku. Bude to jednodušší, než posuvnej držák pro naviják. Na rozdíl od tažného na autě tady nehrozí tak velké šokové zatížení, takže to nemusí být tak robustní. Navíc naviják někde v suchu nebude tolik trpět, a i za jízdy může být v autě chráněný jak proti vodě, tak proti lumpům.
Další možnost je mít i ten elektrickej naviják sundavací - třeba něco jako multimount - v principu kus hranatého jeklu na vozíku, jako US tažné. A pod navijákem plotna s držákem s protikusem. Klidně mohou být ty držáky na vozíku dva a třetí třeba vzadu na přitahování k vozíku. Bude to jednodušší, než posuvnej držák pro naviják. Na rozdíl od tažného na autě tady nehrozí tak velké šokové zatížení, takže to nemusí být tak robustní. Navíc naviják někde v suchu nebude tolik trpět, a i za jízdy může být v autě chráněný jak proti vodě, tak proti lumpům.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Lukasino
- Příspěvky: 3928
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Elektrický naviják na vlek
Pravda, nějakou alespoň základní fixaci tam udělat musíme
Sundavací naviják bych úplně neřešil, vlek mám vždy někde u sebe nebo za plotem a nepředpokládám, že za pár minut někde před krámem to někdo odšroubuje. Až budu kupovat druhý, tak nad tím možná popřemýšlím
Sundavací naviják bych úplně neřešil, vlek mám vždy někde u sebe nebo za plotem a nepředpokládám, že za pár minut někde před krámem to někdo odšroubuje. Až budu kupovat druhý, tak nad tím možná popřemýšlím
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
-
- Příspěvky: 15133
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Elektrický naviják na vlek
Na druhou stranu, cokoliv sundavacího se dá zapomenout. Když nebudeš naviják sundavat, dej na něj alespoň nějaký kryt/plachtu, aby na to nepršelo a zároveň to větralo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo