K: plechové disky – defender
Moderátoři: Miky_CZ, Acon, Sláma Karel
- Adam P.
- Příspěvky: 966
- Registrován: 20 čer 2014 13:33
- tel.: 777241654
- auto: defík 130 TD5 2001
- Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!
K: plechové disky – defender
sháním nějaké schopné plecháče pro našeho defíka 130. podmínkou je:
1) černá barva
2) ET kolem nuly (abych nemusel dávat rozšiřovací podložky)
3) samozřejmě r16
4) rovné, neotlučené
5) sada 4 nebo 5 ks
6) nějaká vyšší nosnost
díkec.
1) černá barva
2) ET kolem nuly (abych nemusel dávat rozšiřovací podložky)
3) samozřejmě r16
4) rovné, neotlučené
5) sada 4 nebo 5 ks
6) nějaká vyšší nosnost
díkec.
Naposledy upravil(a) Adam P. dne 12 led 2024 23:57, celkem upraveno 1 x.
defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)
-
- Příspěvky: 15066
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: K: plechové disky – defender
Bych si tam doplnil nosnost - originál plechy na 130ku byly tuším Wolfy, a ty jsou z 5-6mm silného železa. Přece jenom to auto může být trošku těžší...
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- jareku
- Příspěvky: 1804
- Registrován: 09 zář 2012 23:25
- tel.: 737 347 753
- auto: RR L322+DEF+SIII
- Bydliště: Blansko
Re: K: plechové disky – defender
Ahoj, stav a barvu neřeš v Troubsku je firma DOBOS a za 800,- kus disk opískují a nalakuji jak chceš. Výsledek skvělý.
Jinak sadu 4ks má kolega Gibson… ale je až z východu Slovenska
https://www.dobos.cz/
Jinak sadu 4ks má kolega Gibson… ale je až z východu Slovenska
https://www.dobos.cz/
Live long and prosper.
- Not-0-rick
- Příspěvky: 400
- Registrován: 02 říj 2014 21:12
- tel.: 734-756-0 dva dva
- auto: 4xD1, 1xSIII
- Bydliště: kousek od Nymburka
- Kontaktovat uživatele:
Re: K: plechové disky – defender
Ahoj, já tu mám 4ks origo wolfů, kdybys chtěl napiš na whatsapp pošlu fotky. M.
Co nespravíš urvi, co neurveš zkurvi...
https://www.instagram.com/martin.becku/
https://g.page/beck-autoservis?share
https://www.instagram.com/martin.becku/
https://g.page/beck-autoservis?share
- Adam P.
- Příspěvky: 966
- Registrován: 20 čer 2014 13:33
- tel.: 777241654
- auto: defík 130 TD5 2001
- Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!
Re: K: plechové disky – defender
pravda. origo wolfy mají, tuším, něco kolem 1500 kg, ne? doplnil jsem tedy požadavek čím vyšší nosnost, tím lepší, jezdili jsme fest naložení i se 110, takže ve 130 to bude ještě víc
defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)
- Adam P.
- Příspěvky: 966
- Registrován: 20 čer 2014 13:33
- tel.: 777241654
- auto: defík 130 TD5 2001
- Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!
Re: K: plechové disky – defender
jarku, dík za tip! taky jsem si říkal, že tohle by byla možnost – přelakovat. gibsonovi můžu zkusit napsat, ale je to teda hooodně z rukyjareku píše: ↑12 led 2024 15:26 Ahoj, stav a barvu neřeš v Troubsku je firma DOBOS a za 800,- kus disk opískují a nalakuji jak chceš. Výsledek skvělý.
Jinak sadu 4ks má kolega Gibson… ale je až z východu Slovenska
https://www.dobos.cz/
IMG_0352.jpeg
defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)
- Adam P.
- Příspěvky: 966
- Registrován: 20 čer 2014 13:33
- tel.: 777241654
- auto: defík 130 TD5 2001
- Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!
Re: K: plechové disky – defender
origo wolfy by byly super – designově se mně moc líbí a jsou to držáky jediné co mě od nich odrazuje je ET. to je, tuším, kolem 20. a nevím, jestli to není málo chci tam obouvat buď 235/85 nebo spíš 255/85. na 110 jsem vozil klasické defendří plecháče, ET33. a v kombinaci s 255/85 to bez min. 30mm podložek moc jezditelné nebylo. a podložkám bych se chtěl pokud možno vyhnout, protože to byl oser – musel jsem to pečlivě nasazovat a i přesto to s vyváženými koly dost vibrovalo (podložky terrafirma). no ale ty origo wolfy + podložky si samozřejmě jako možnou variantu stále nechávám otevřenou proto sem uvažoval o nějakých discích s nižším ET. mínusové ET nepotřebuju, nechci aby to zbytečně přetěžovalo ložiska. a samozřejmě už vůbec nepotřebuju nějaké shitové měkké disky. takže je to celkem dilema, co vybrat, když do toho navíc nechceš finančně moc zahučet...Not-0-rick píše: ↑12 led 2024 17:17 Ahoj, já tu mám 4ks origo wolfů, kdybys chtěl napiš na whatsapp pošlu fotky. M.
defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)
- Adam P.
- Příspěvky: 966
- Registrován: 20 čer 2014 13:33
- tel.: 777241654
- auto: defík 130 TD5 2001
- Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!
Re: K: plechové disky – defender
já tam teď mám krásné Borbety s ET5 (viz obrázek), sice stříbrné, ale to by se dalo přelakovat na černou. jenže to zatížení je dost nízké, dle toho, co jsem dohledal – jen 950 kg tak nevím, no. na 110 asi ještě OK, ale teď na 130 i když nemám nic naloženého, tak jenom ta nádstavba na korbě váží přes 200 kg si myslím...
takže zvažuju buď 1) tyto borbety přelakovat a srat na zatížení. nebo 2) koupit něco z tohoto:
https://www.mm-4x4.com/wolf-style-steel ... 7198-p.asp
https://www.lr4x4shop.sk/eshop/produkt/ ... ernabiela/
nebo 3) co kdo nabídne tady na fóru a konečně 4) sehnat origo wolfy ET20 a doufat, že to bude fungovat i s 255/85 aniž bych kvůli tristnímu rejdu msel kamkoliv najíždět na třikrát...
co radíte, kluci?
takže zvažuju buď 1) tyto borbety přelakovat a srat na zatížení. nebo 2) koupit něco z tohoto:
https://www.mm-4x4.com/wolf-style-steel ... 7198-p.asp
https://www.lr4x4shop.sk/eshop/produkt/ ... ernabiela/
nebo 3) co kdo nabídne tady na fóru a konečně 4) sehnat origo wolfy ET20 a doufat, že to bude fungovat i s 255/85 aniž bych kvůli tristnímu rejdu msel kamkoliv najíždět na třikrát...
co radíte, kluci?
- Přílohy
-
- felgen-borbet-borbet-cw-crystal-silver-0.jpg (75.86 KiB) Zobrazeno 2940 x
defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)
-
- Příspěvky: 15066
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: K: plechové disky – defender
Na 130ce mám 235/85 na Wolfech a čekal jsem to horší. Na 255/85 mám nějaké kopie Wolfů s ET0 (snad).
Když vidím, co na nich dělá koroze, tak zvažuju zinkování a az potom lakování.
A co se kouknout po alu Blindo, co se poožívaly na posledních vojenských defech. Mě se líbí moc.
Když vidím, co na nich dělá koroze, tak zvažuju zinkování a az potom lakování.
A co se kouknout po alu Blindo, co se poožívaly na posledních vojenských defech. Mě se líbí moc.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: K: plechové disky – defender
Tak na neorigo Wolfy pozor, můžou bejt vyrobené z nočníkové ocele. Jedny ET0 jsem měl a rozhodně nedoporučuju!!!
Nakonec jsem koupil originály a převařil je na ET dle potřeby.
Nakonec jsem koupil originály a převařil je na ET dle potřeby.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- Not-0-rick
- Příspěvky: 400
- Registrován: 02 říj 2014 21:12
- tel.: 734-756-0 dva dva
- auto: 4xD1, 1xSIII
- Bydliště: kousek od Nymburka
- Kontaktovat uživatele:
Re: K: plechové disky – defender
Já to měl na D1. ty wolfy a podložky. Pneu 285/85R16 a vešlo se
Co nespravíš urvi, co neurveš zkurvi...
https://www.instagram.com/martin.becku/
https://g.page/beck-autoservis?share
https://www.instagram.com/martin.becku/
https://g.page/beck-autoservis?share
Re: K: plechové disky – defender
Ahoj, moje vlastní zkušenost: Def 110, pneu BF Goodrich MT 255/85 r16, standardní výška podvozku (nové originální pružiny) kola originální Wolf et 20,6. Bez podložek, nikde to nedrhlo, jen lehce seřídit přední dorazy. Poloměr otáčení není horší než u standardních kol.
Výhody : vyšší světlá výška vozu (diferenciálů),”cool efekt”,…
Nevýhody : vzhledem k váze celého setu mnohem větší namáhání poloos, diferenciálů atd..Špatně dostupný rozměr mimo “naší” EU
Dal jsem je asi po cca 1000 km pryč, a vrátil se na staré dobré 235/85 r16, jezdím dnes klasické cesty (Bosna, Albánie) kdy stejně 98% jezdíš asfalt nebo podobnou zpevněnou cestu na kterou stačí max. lehké AT. Dále je také více možností vzoru/ typu, od silničních přes at, mt, co peněženka stačí…
Jen ještě Wolfy jsou poměrně úzké(6,5-16) takže legálně je maximální šířka pneu 255(dle doporučení například BF Goodrich)
Takže další standartní Def rozměr 265/75 r16 tam “ nejde”
Výhody : vyšší světlá výška vozu (diferenciálů),”cool efekt”,…
Nevýhody : vzhledem k váze celého setu mnohem větší namáhání poloos, diferenciálů atd..Špatně dostupný rozměr mimo “naší” EU
Dal jsem je asi po cca 1000 km pryč, a vrátil se na staré dobré 235/85 r16, jezdím dnes klasické cesty (Bosna, Albánie) kdy stejně 98% jezdíš asfalt nebo podobnou zpevněnou cestu na kterou stačí max. lehké AT. Dále je také více možností vzoru/ typu, od silničních přes at, mt, co peněženka stačí…
Jen ještě Wolfy jsou poměrně úzké(6,5-16) takže legálně je maximální šířka pneu 255(dle doporučení například BF Goodrich)
Takže další standartní Def rozměr 265/75 r16 tam “ nejde”
Re: K: plechové disky – defender
Mám zapsané od p. Stehlíka 265/75/16 na Wolfy 6,5 ET21 takže to legální je.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- Adam P.
- Příspěvky: 966
- Registrován: 20 čer 2014 13:33
- tel.: 777241654
- auto: defík 130 TD5 2001
- Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!
Re: K: plechové disky – defender
kluci, díkec za informace vezmu to postupně:
blindo jsem se teda díval, co je to zač. vizuálně je znám, jen jsem nevěděl, že se jim takto říká. designově to není úplně ono, ale asi bych si zvykl. ovšem ta cena
no právě se chci nějakým neorigo měkotám wolfům vyhnout, taky jsem na ně slyšel dost nedobrých referencí. ale poznej, které jsou kvalitní a které sračky. proto když wolfy, tak jedině origo... jaká je zkušenost s tím převařením a kde jsi to, tome, prosím nechával dělat?
miro, dík za informace ohledně rejdu, to je pro mě dost zásadní já jsem 255/85 používal roky na 110 na origo plechách, spolu s 30mm rozšiřovacími podložkami. krom toho, že byla malinko horší jízdní dynamika, tak jsem žádná jiná negativa nepozoroval. moje zkušenost. a ani ta dynamika mně neomezovala, protože ta moje 110 měla fakt super motor... jinak ohledně rozměrů a typu pneu mám za ty roky s defíkem už jasno – MT a buď 255/85 nebo 235/85. nic jiného nechci, široké papuče nemám rád. ale díky za názor.
asi nakonec skončím u těch origo wolfů, protože takto budu mít víc možností co a jak: 1) jsou osvědčené a pevné, to potřebuju, 2) když to nebude fungovat (malý rejd) s 255/85, tak pořád můžu dát buď rozšiřovací podložky 30mm, nebo dát 235/85, nebo 3) je prodat a sehnat něco jiného
blindo jsem se teda díval, co je to zač. vizuálně je znám, jen jsem nevěděl, že se jim takto říká. designově to není úplně ono, ale asi bych si zvykl. ovšem ta cena
no právě se chci nějakým neorigo měkotám wolfům vyhnout, taky jsem na ně slyšel dost nedobrých referencí. ale poznej, které jsou kvalitní a které sračky. proto když wolfy, tak jedině origo... jaká je zkušenost s tím převařením a kde jsi to, tome, prosím nechával dělat?
miro, dík za informace ohledně rejdu, to je pro mě dost zásadní já jsem 255/85 používal roky na 110 na origo plechách, spolu s 30mm rozšiřovacími podložkami. krom toho, že byla malinko horší jízdní dynamika, tak jsem žádná jiná negativa nepozoroval. moje zkušenost. a ani ta dynamika mně neomezovala, protože ta moje 110 měla fakt super motor... jinak ohledně rozměrů a typu pneu mám za ty roky s defíkem už jasno – MT a buď 255/85 nebo 235/85. nic jiného nechci, široké papuče nemám rád. ale díky za názor.
asi nakonec skončím u těch origo wolfů, protože takto budu mít víc možností co a jak: 1) jsou osvědčené a pevné, to potřebuju, 2) když to nebude fungovat (malý rejd) s 255/85, tak pořád můžu dát buď rozšiřovací podložky 30mm, nebo dát 235/85, nebo 3) je prodat a sehnat něco jiného
defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)
Re: K: plechové disky – defender
Já si převaření dělal sám, respektive sehnal jsem soustružníka s velkým soustruhem a nechal je rozpíchnout. Středy jsou v tom naražený a drží samy, takže jsem si je naladil na potřebné ET -27,5 při nasazeném disku na nápravě. Pak postupně křížem poheftoval při neustálé kontrole na nasazeném disku jestli to někam neuhlo. Takže styl smrk, smrk, nandat kolo, zkontroloval jestli nehází v obou směrech, sundat kolo, zase smrk, smrk a tak pořád dokola. A pak jsem zašel za známým svářečem kterej mi to pořádnou svářečkou opatrně na střídačku křížem objel dokola. A výsledek sice hromada práce, ale skoro nehážou, rozhodně podstatně méně než originál Wolf z fabriky. A pro jistotu jsem si je před povrchovkou nechal zkontrolovat v pneuservisu jestli je vše v pořádku. A protože mám hodně mínusové ET, tak jsem musel límce otočit, zavařit původní díry na ventilky a z druhé strany vyvrtat nové.
Jo jestli si dobře vzpomínám tak mi tuto službu před pár lety nabízem Eliot, ale nevím jestli to ještě platí.
Jo jestli si dobře vzpomínám tak mi tuto službu před pár lety nabízem Eliot, ale nevím jestli to ještě platí.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- Adam P.
- Příspěvky: 966
- Registrován: 20 čer 2014 13:33
- tel.: 777241654
- auto: defík 130 TD5 2001
- Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!
Re: K: plechové disky – defender
no pěkně! ale takovou anabázi se mně s tím teda asi dělat nechce
defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)
Re: K: plechové disky – defender
To chápu, ale je to bohužel jediná možnost když se chceš spolehnout na to že to bude udělaný dobře.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
Re: K: plechové disky – defender
A co skusit ZU. Mam na nich odjazdene mnozstvo kilometrov. Vyrovnaju sa Wolfom. Mam aj Wolfy na "Trepadory". Mam aj seriove hlinikace (30 rocne) a v expedicnom mode som cez 3t. V pohode som na nich dal cely Balkan.
Za mna najlepsia sada co som mal (este mam 2ks na rezervy) Mangels Triangular s ET okolo 0 len to uz nezozenies.
Za mna najlepsia sada co som mal (este mam 2ks na rezervy) Mangels Triangular s ET okolo 0 len to uz nezozenies.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- Adam P.
- Příspěvky: 966
- Registrován: 20 čer 2014 13:33
- tel.: 777241654
- auto: defík 130 TD5 2001
- Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!
Re: K: plechové disky – defender
jo, na ty jsem taky narazil, když jsem předevčírem prolézal fórum a hledal info k diskům psal jsi tam o nich, že sou výborné už tehdy. věřím, že sou super, ale designově mě úplně nechytly. já jsem se 110 všechno za těch 9 let odjezdil na origo plecháčích a nikdy nebyl problém a že jezdíváme naložení! určitě taky přes 3 t. věřím, že by to daly i s tou 130, ale klidnější budu, když tam bude nějaká rezerva. přece jenom max. zatížení 1100 a 1500 kg je rozdíl.DanoDEF píše: ↑13 led 2024 20:27 A co skusit ZU. Mam na nich odjazdene mnozstvo kilometrov. Vyrovnaju sa Wolfom. Mam aj Wolfy na "Trepadory". Mam aj seriove hlinikace (30 rocne) a v expedicnom mode som cez 3t. V pohode som na nich dal cely Balkan.
Za mna najlepsia sada co som mal (este mam 2ks na rezervy) Mangels Triangular s ET okolo 0 len to uz nezozenies.
ty mangelsy jsou vizuálně skoro, nebo úplně, stejné jako dotz dakar, ne? designově proti nim nic nemám. dokonce jsem stejné, nebo nějakou jinou značku, ale ve stejném designu, kdysi na začátku prodal Teslovi, tady z fóra. asi věděl pro co si jede mně se tehdy nelíbily... holt začátky a nezkušenost člověk musí dozrát, chce to čas, než trochu zmoudří asi půjdu cestou těch wolfů, ty sou dobré a navíc se mně i líbí. ET buď bude stačit, nebo kdyby byl ten rejd slabý, tak holt zase přijdou ke slovu podložky...
defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)
-
- Příspěvky: 15066
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: K: plechové disky – defender
S tou zatížitelností si představ, že plné (tj. lehce přeložené) auto jede po dvoukolech - prostě jsi to vykřížil. Mě to u 130ky vychází klidně na 2000kg na jedno kolo. Staticky to unese asi každý disk, co to udělá za jízdy, při nějakém drncnutí, to se uvidí. Mě třeba se ty Blinda velice líbí, akorát kde je rozumně sehnat.
A druhá věc - chce to 5 kusů, pokud to budou nějaká méně standardní disky. Aby se nestalo, že po poškození jednoho budeš kupovat novou sadu. Na rezervě se snese skoro cokoliv, ale na autě by měly být stejná kola. Akorát jiná rezerva trošku komplikuje možnost ji točit s ostatníma gumama, pokud by jsi ji měl také novou. Nechat novou gumu "zpuchřet" na rezervě není ideální.
A druhá věc - chce to 5 kusů, pokud to budou nějaká méně standardní disky. Aby se nestalo, že po poškození jednoho budeš kupovat novou sadu. Na rezervě se snese skoro cokoliv, ale na autě by měly být stejná kola. Akorát jiná rezerva trošku komplikuje možnost ji točit s ostatníma gumama, pokud by jsi ji měl také novou. Nechat novou gumu "zpuchřet" na rezervě není ideální.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo