L322 tdv8 3.6 2010 občas zakouří
L322 tdv8 3.6 2010 občas zakouří
Krásný nový rok! Mám malý problém. L322 tdv8 3.6 2010 mi občas po delším brždění motorem z kopce při přidání plynu tak jako olejově zakouří, někdy víc, někdy míň, většinou vůbec. Jsem si celkem jistý, že je to olej, protože to tak je cítit. Někdy se to stává když pomalu dojedu kolonu, chvíli stojím a pak se rozjedu, respektive při delším popojíždění v koloně. Dokud jen tak šolíchám plyn, kouří to, jak to trochu prošlápnu, kouř to vyfoukne a zas to nějakou dobu neudělá. Trochu prošlápnu znamená třeba na 2k otáček, ne tak moc, aby se roztočilo i druhý turbo.
Po sebedelším stání na volnoběh to nezakouří, olej se neztrácí. Zastudena ani za tepla to nědělá, většinou jen když rafička teploty klesne někam pod půlku. Někdy můžu brzdit motorem pár km v kuse a neudělá to, někdy jenom pár stovek metrů po rovině a při lehkém přidání v zrcátkách vidím oblak. Otáčky při brždění motorem zdá se nemají moc vliv a stane se to když přidám plyn len lehce, jinak ne.
Mám dojem, že to možná souvisí i s použitím brzd, v hadičce od vývěvy jsem našel olej. Případně EGR ventily, které se pokud vím otevírají v podobných situacích, ale nevím kudy by se přes tyhle dvě místa dostal olej do sání. Při koupi range jsem myslel, že vlastnictví D3 tdv6 mě už vyškolilo dostatečně, ale nevím si rady.
Obě nová turba včetně hadic, přetěsněná hlava i víko a ventily, srovnaný svody, tlaky jsou v pohodě. Dělal to všechno loni předchozí majitel v jednom servisu, kde podle mě spíš měněj věci od nejpravděpodobnějších než aby diagnostikovali. Přijde mi, že to dělá po výměně oleje s výplachem, ale možná jsem si jenom předtím nevšimnul protože první co jsem po koupi auta udělal byla výměna olejů... V oleji je jenom olej, ve vodě jenom voda, ani náznak míchání. Na diagnostice nic kromě nefunkčního TPMS, který mě moc nevzrušuje.
Slyšel jsem ještě něco o separátoru oleje za filtrem a o selhávající vývěvě, která prý zároveň funguje jako sekundární olejový čerpadlo. Opravil jsem pár popraskaných hadiček od vývěvy, ale beze změny. Jinak všechno úplně bez problému. Řešil někdo něco podobného?
Po sebedelším stání na volnoběh to nezakouří, olej se neztrácí. Zastudena ani za tepla to nědělá, většinou jen když rafička teploty klesne někam pod půlku. Někdy můžu brzdit motorem pár km v kuse a neudělá to, někdy jenom pár stovek metrů po rovině a při lehkém přidání v zrcátkách vidím oblak. Otáčky při brždění motorem zdá se nemají moc vliv a stane se to když přidám plyn len lehce, jinak ne.
Mám dojem, že to možná souvisí i s použitím brzd, v hadičce od vývěvy jsem našel olej. Případně EGR ventily, které se pokud vím otevírají v podobných situacích, ale nevím kudy by se přes tyhle dvě místa dostal olej do sání. Při koupi range jsem myslel, že vlastnictví D3 tdv6 mě už vyškolilo dostatečně, ale nevím si rady.
Obě nová turba včetně hadic, přetěsněná hlava i víko a ventily, srovnaný svody, tlaky jsou v pohodě. Dělal to všechno loni předchozí majitel v jednom servisu, kde podle mě spíš měněj věci od nejpravděpodobnějších než aby diagnostikovali. Přijde mi, že to dělá po výměně oleje s výplachem, ale možná jsem si jenom předtím nevšimnul protože první co jsem po koupi auta udělal byla výměna olejů... V oleji je jenom olej, ve vodě jenom voda, ani náznak míchání. Na diagnostice nic kromě nefunkčního TPMS, který mě moc nevzrušuje.
Slyšel jsem ještě něco o separátoru oleje za filtrem a o selhávající vývěvě, která prý zároveň funguje jako sekundární olejový čerpadlo. Opravil jsem pár popraskaných hadiček od vývěvy, ale beze změny. Jinak všechno úplně bez problému. Řešil někdo něco podobného?
Re: L322 tdv8 3.6 2010 občas zakouří
Tak to mám teď nově po repasu vstřiků. Po týdnu stání v -12°C na dvoře servisu to na pár minut nadlábli, napíchli na diagnostiku a když se jim nezdály korekce na dvou vstřikách, tak je v podstatě bez konzultace vyndali a zrepasovali. Korekce nyní OK, ale kouř beze změny. Mám čím dál víc pocit, že to souvisí s tím bržděním, ale nevím si rady. Mezitím moje D3 s nalítanejma 370k km v mrazech spokojeně vrčí a nemá problém.
- Hubert
- Příspěvky: 2494
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: L322 tdv8 3.6 2010 občas zakouří
To už má DPF?
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
- Lukasino
- Příspěvky: 3929
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: L322 tdv8 3.6 2010 občas zakouří
2010 už musí mít DPF, pokud ho teda někdo nevykuchal
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Re: L322 tdv8 3.6 2010 občas zakouří
Má to DPF, ale kontrolku regenerace jsem ještě rozsvícenou neviděl.
- Lukasino
- Příspěvky: 3929
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: L322 tdv8 3.6 2010 občas zakouří
Žádná tam není
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
- mipr
- Příspěvky: 664
- Registrován: 11 črc 2014 11:34
- tel.: +421907431767
- auto: Diskosky mam rad :-)
- Bydliště: Horska 30, Bratislava
Re: L322 tdv8 3.6 2010 občas zakouří
Kukni ci nemas olej v intercooleri…
LRservis.sk Bratislava
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)
- libovka
- Příspěvky: 1998
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: L322 tdv8 3.6 2010 občas zakouří
Pokud má DPF tak to auto nsmí hulit. Pokud přecijenom kouří tak je DPF poškozeny (prasklý,propálený).
Re: L322 tdv8 3.6 2010 občas zakouří
Hadice a mezichladič jsou uvnitř mastné, ale rozhodně tam nestojí olej. Hadicema jsem procpal papírový ubrousek a je to na něm vidět, ale není nasáklý a tak. Nicméně nakoukl jsem přes klapku dovnitř sání a za výstupem EGRů je totální hell. Já vím že je to normální, ale pokaždý mě překvapí, jakej strašnej humus to je. Půjdou pryč jen jak se trochu oteplí.
Zpropadený DPF. No, ale diskárna má třeba v sání oleje rozhodně víc, nemá DPF a nezakouří. Jakoby chápu, že kdyby tam byl nějakej problém, tak toho DPF dost chytne, ale přece ten filtr nekouří sám od sebe. Nebo jo? :-Dlibovka píše: 29 led 2024 12:06 Pokud má DPF tak to auto nsmí hulit. Pokud přecijenom kouří tak je DPF poškozeny (prasklý,propálený).
Každopádně, po "repasi vstřiků" v servisu jsem pod krytem motoru na držáku od sání našel toho samého upečeného pavouka, co tam byl před servisem. Plasty zespoda auta jsou přidělaný těma stejnejma drcpáskama, kterejma byly přidělaný předtim. Motor je zvenku zaprášenej úplně stejně, jako byl předtim. Tak buď používaj stejný drcpásky jako já a chovaj ty samý pavouky, nebo mě pekně natáhli, rotože vyndat vstřiky bez sundavání sání a přizvednutí motoru asi nejde. Nebo jo?
Dneska jsem vypustil vanu pod turbama, protože to při olejovým servisu prej neudělali, protože nenašli šroub (což trochu chápu) a propláchnul tu hadici z vany do vývěvy novým olejem, dokud zespoda nezačal téct. Přijde mi, že po propláchnutí je hadice víc průchozí, zespoda bude jistě sítko a to mohlo bejt zalepený.
Taky mi přijde, že si někdo v minulosti hrál s těma hadičkama vedle vývěvy, byly různě poodpojovaný, jsou trochu zašmodrchaný a asi by bylo snadný je omylem proházet. Jedna vede za vzduchovej filtr, druhá od vývěvy, obě se pak potkávaj v nějakým diferenciálním tlakovým senzoru a pak jsou na téčkách rozdělený a každá vede jinam, ale nevím kam. Nemá někdo diagram? Patrně to nebude nic moc důležitýho, ale rád bych je měl pozapojovaný správně. Víc jsem toho v tý kose venku před barákem nezvládnul
Naposledy upravil(a) Marsyas dne 30 led 2024 16:38, celkem upraveno 1 x.
Re: L322 tdv8 3.6 2010 občas zakouří
Hm, a taky jsem zjistil, že ten olej, jehož zbytek po výměně mi servisák nechal v kufru, má specifikaci WSS-M2C913-B. Což je sice podle manuálu pro tenhle motor správnej olej, ale jen pro verzi bez DPF, zatímco do auta s DPF má přijít WSS-M2C934-B. To by se jeden posral. Diskárnu teda sice provozuju na jiným oleji a podle mě je to jeden z důvodů, proč ten motor ještě funguje, ale tohle je fakt kravina.
- mipr
- Příspěvky: 664
- Registrován: 11 črc 2014 11:34
- tel.: +421907431767
- auto: Diskosky mam rad :-)
- Bydliště: Horska 30, Bratislava
Re: L322 tdv8 3.6 2010 občas zakouří
Marsyas, ja myslim, ze si zraly na prehliadku v nahradnom autoservise. Najdi si tu na fore zoznam LR angels a dohodni si prehliadku. U mna si vitany tiez, ale to musis ist do Bratislavy.
Cielom takejto prehliadky by malo byt zhodnotenie techniceho stavu vozidla, vytycenie postupu opravy a nasledne samotna oprava. Problem sa nevyriesi ciastkovymi opravami tu zla hadicka, tam zle DPF, EGR nechci a podobne. Musis sa so servisom dohodnut na jasnej strategii kam smerovat opravu a aky bude ocakavany vysledok. Takisto pre servis je dolezita informacia rozpocet opravy, ktory si musis rozmyslet resp. dojednat v servise...
Priklad zadania servisu 1: Nechcem EGR/DPF, auto musi prejst stk/ek, motor musi slapat
Priklad zadania servisu 2: Ano, auto musi mat predpisane emisie (s dpf a egr), motor zdravy atd
V oboch pripadoch servis riesi poziadavku a odstranuje dymenie vozidla/motoru...
Prajem skore vyriesenie problemu...
Cielom takejto prehliadky by malo byt zhodnotenie techniceho stavu vozidla, vytycenie postupu opravy a nasledne samotna oprava. Problem sa nevyriesi ciastkovymi opravami tu zla hadicka, tam zle DPF, EGR nechci a podobne. Musis sa so servisom dohodnut na jasnej strategii kam smerovat opravu a aky bude ocakavany vysledok. Takisto pre servis je dolezita informacia rozpocet opravy, ktory si musis rozmyslet resp. dojednat v servise...
Priklad zadania servisu 1: Nechcem EGR/DPF, auto musi prejst stk/ek, motor musi slapat
Priklad zadania servisu 2: Ano, auto musi mat predpisane emisie (s dpf a egr), motor zdravy atd
V oboch pripadoch servis riesi poziadavku a odstranuje dymenie vozidla/motoru...
Prajem skore vyriesenie problemu...
LRservis.sk Bratislava
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)