Jaké celoroční pneu na L322?
Moderátor: Acon
-
- Příspěvky: 367
- Registrován: 09 říj 2019 19:45
- tel.: čierny
- auto: RR L322, w140 S500,
- Bydliště: Trnava
Re: Jaké celoroční pneu na L322?
Ahojte. Neviete mi poradiť nejaké R20 do terénu? resp nejaké pevnejšie pneu? L322.. jazdím asi 10tkm ročne.. mám 255/50 R20 proste štandardný rozmer.. a mám zimné, tie jazdím celoročne. No ale jazdím aj terén, ryby, a tak.. no a tento týžden som 2x prepichol dve pneu. Obe z boku. Proste blbá náhoda asi, ale tak by som chcel nejaké terénnejšie pneu. AK sa vôbec také nejaké vyrábajú v rozmere R20.
Mám aj 4x origo R18 s dobrými offroad pneu, ale nechce sa mi to prehadzovať
Mám aj 4x origo R18 s dobrými offroad pneu, ale nechce sa mi to prehadzovať
- kareljas
- Příspěvky: 318
- Registrován: 07 úno 2019 22:02
- tel.: 725880072
- auto: Range Rover l322, V8
- Bydliště: Jasenice TR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaké celoroční pneu na L322?
Jezdím na Good Year Wrangler, super guma na vše. Mám na autě třetí rok, dvakrát do roka nechám vyvážit, a prohodit předek zadek, najeto cca 21000 Km
Foto když byly nové.
Foto když byly nové.
Naposledy upravil(a) kareljas dne 12 zář 2021 18:46, celkem upraveno 1 x.
Z VYSOČINY DO DIVOČINY
[czech highland advanture team]
[czech highland advanture team]
-
- Příspěvky: 367
- Registrován: 09 říj 2019 19:45
- tel.: čierny
- auto: RR L322, w140 S500,
- Bydliště: Trnava
Re: Jaké celoroční pneu na L322?
Problem je ze 255/50 r20 - to co mam v TP offroad asi nevyrabaju. 255/55 R20 - tych je dost na vyber. Ale ten rozmer uz mat nemozem. Napriklad tieto https://www.pneusvet.sk/goodyear-255-55 ... gIcbPD_BwE
- kareljas
- Příspěvky: 318
- Registrován: 07 úno 2019 22:02
- tel.: 725880072
- auto: Range Rover l322, V8
- Bydliště: Jasenice TR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaké celoroční pneu na L322?
Ty vypadají docela dobře. Na to s těmi strojema jezdíme si myslím že je to ideální. Hlavně aby nedělali velké rambajs po dálnici.
Z VYSOČINY DO DIVOČINY
[czech highland advanture team]
[czech highland advanture team]
-
- Příspěvky: 367
- Registrován: 09 říj 2019 19:45
- tel.: čierny
- auto: RR L322, w140 S500,
- Bydliště: Trnava
Re: Jaké celoroční pneu na L322?
toto neresim..Malo km v ceste
- Miklosxxx
- Příspěvky: 1086
- Registrován: 27 říj 2016 15:20
- tel.: +421908968832
- auto: P38V8,L322V8
- Bydliště: Dolný Kubín
Re: Jaké celoroční pneu na L322?
Nebolo by ti lepsie radsej pneu a Disky 19"
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic
- kodl80
- Příspěvky: 1032
- Registrován: 15 črc 2013 22:15
- tel.: 722948212
- auto: Def a RR L322
- Bydliště: Liberecky kraj
Re: Jaké celoroční pneu na L322?
Takze DOT je super, jsou jen par tydnu stare , chovani na silnici ok a ani nejsou nejak extra hlucne, takze za sebe mohu doporucit.kodl80 píše: 24 srp 2021 21:41 Takze nakonec jsem zvolil zimak:
Barum Polaris 5 255/50r19 107v xl fr
Dam pak vedet, jinak jsem platil 10700,- za 4ks asi by slo jeste par stovek usetrit, ale sel jsem na jistotu a doufam, ze DOT bude taky ok.
Doma je: LR Defender 110 300tdi / RR L322 3.0
Ex. auta: Free1 / Free2 / D3 / RRS / RRC / RR L322 4.4
Ex. auta: Free1 / Free2 / D3 / RRS / RRC / RR L322 4.4
- kodl80
- Příspěvky: 1032
- Registrován: 15 črc 2013 22:15
- tel.: 722948212
- auto: Def a RR L322
- Bydliště: Liberecky kraj
Re: Jaké celoroční pneu na L322?
info z netu:
Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/o ... .sznhp.box
Zimní pneumatiky má nejspíše většina z nás spojené s oficiálním značením M+S. Za těmito písmeny se přitom skrývají anglická slůvka Mud a Snow, tedy bláto či bahno a sníh. Právě první zmíněný termín se ovšem postupem času stal problémem. Řada výrobců totiž takto začala značit i obutí, které je určeno spíše do terénu než na silnici pokrytou sněhem a ledem. Mimo to se začaly v Evropě prosazovat také mnohé čínské značky, které si jej také vysvětlovaly po svém. A proto se Brusel již před lety rozhodl, že dojde na změny.
Od letošního 1. října tedy již označení M+S nestačí, místo toho je zapotřebí nové značení zvané 3PMSF, jak připomínají kolegové z Auto Bildu. To znamená Three-Peak Mountain Snowflake, které je známo jako alpský symbol, prostě stylizovaná hora s vločkou. Jedině takové obutí je dle EU formálně považováno za zimní, třebaže vůbec nemusí být lepší než to, které jím nedisponuje. Přemítání nad faktickým stavem věcí ale není předmětem tohoto článku, potenciálním problémem je jen ono formální označení.
Ve finále si tedy řidiči musí dát pozor, zda po 1. říjnu 2024 nebudou „nedostatečně označené” pneumatiky používat v místech, kde je nařízené obutí „zimáků”. Něco takového prostě nesmíte, alespoň de iure. A jízda na takových pneumatikách vás nemusí vyjít zrovna levně. Třeba na Slovensku vás policisté zinkasují až o 40 Eur, tedy o nějakých tisíc korun. Německo ovšem k celé záležitosti přistupuje přísněji, tamní strážci zákona vás tak za prosté porušení zákona budou pokutovat částkou 60 Eur (1 510 Kč). Pokud ale pojedete na „špatném” obutí a stanete se překážkou v provozu, už jde o dvojnásobek.
Vedle legálního postihu je ovšem ve hře ještě ten ze strany pojišťoven. Ty vám totiž v případě nehody mohou snížit či zcela odmítnout plnění. A nemusí jít pouze o úhradu opravy vlastního vozu, ale toho cizího - o kompenzacích za zmařené lidské zdraví či životy pak raději ani nemluvme.
Je nicméně třeba zmínit, že tato formální změna se dotkne pouze méně intenzivně jezdících motoristů, popř. těch, kteří si v posledních letech pořídili starší obutí. Pneumatiky s označením pouze M+S se přestaly vyrábět již na konci roku 2017, musíte tedy mít na autě nejméně 7 let staré „gumy”, i kdybyste je koupili po 1. lednu 2018. Lidí s takovými pneumatikami ale nemusí být málo, lidem používajícím vozy pro občasné soukromé jízdy vydrží zrovna zimní pneu klidně přes dekádu.
Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/o ... .sznhp.box
Zimní pneumatiky má nejspíše většina z nás spojené s oficiálním značením M+S. Za těmito písmeny se přitom skrývají anglická slůvka Mud a Snow, tedy bláto či bahno a sníh. Právě první zmíněný termín se ovšem postupem času stal problémem. Řada výrobců totiž takto začala značit i obutí, které je určeno spíše do terénu než na silnici pokrytou sněhem a ledem. Mimo to se začaly v Evropě prosazovat také mnohé čínské značky, které si jej také vysvětlovaly po svém. A proto se Brusel již před lety rozhodl, že dojde na změny.
Od letošního 1. října tedy již označení M+S nestačí, místo toho je zapotřebí nové značení zvané 3PMSF, jak připomínají kolegové z Auto Bildu. To znamená Three-Peak Mountain Snowflake, které je známo jako alpský symbol, prostě stylizovaná hora s vločkou. Jedině takové obutí je dle EU formálně považováno za zimní, třebaže vůbec nemusí být lepší než to, které jím nedisponuje. Přemítání nad faktickým stavem věcí ale není předmětem tohoto článku, potenciálním problémem je jen ono formální označení.
Ve finále si tedy řidiči musí dát pozor, zda po 1. říjnu 2024 nebudou „nedostatečně označené” pneumatiky používat v místech, kde je nařízené obutí „zimáků”. Něco takového prostě nesmíte, alespoň de iure. A jízda na takových pneumatikách vás nemusí vyjít zrovna levně. Třeba na Slovensku vás policisté zinkasují až o 40 Eur, tedy o nějakých tisíc korun. Německo ovšem k celé záležitosti přistupuje přísněji, tamní strážci zákona vás tak za prosté porušení zákona budou pokutovat částkou 60 Eur (1 510 Kč). Pokud ale pojedete na „špatném” obutí a stanete se překážkou v provozu, už jde o dvojnásobek.
Vedle legálního postihu je ovšem ve hře ještě ten ze strany pojišťoven. Ty vám totiž v případě nehody mohou snížit či zcela odmítnout plnění. A nemusí jít pouze o úhradu opravy vlastního vozu, ale toho cizího - o kompenzacích za zmařené lidské zdraví či životy pak raději ani nemluvme.
Je nicméně třeba zmínit, že tato formální změna se dotkne pouze méně intenzivně jezdících motoristů, popř. těch, kteří si v posledních letech pořídili starší obutí. Pneumatiky s označením pouze M+S se přestaly vyrábět již na konci roku 2017, musíte tedy mít na autě nejméně 7 let staré „gumy”, i kdybyste je koupili po 1. lednu 2018. Lidí s takovými pneumatikami ale nemusí být málo, lidem používajícím vozy pro občasné soukromé jízdy vydrží zrovna zimní pneu klidně přes dekádu.
Doma je: LR Defender 110 300tdi / RR L322 3.0
Ex. auta: Free1 / Free2 / D3 / RRS / RRC / RR L322 4.4
Ex. auta: Free1 / Free2 / D3 / RRS / RRC / RR L322 4.4
-
- Příspěvky: 15133
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Jaké celoroční pneu na L322?
Hezký článek, jenom mi tam nějak chybí info, jestli se to týká ČR nebo ne. U nás je to totiž trošku složitější, zvlášť u terénních aut a terénních gum.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Jaké celoroční pneu na L322?
Ono je to bohužel trochu v duchu webu autoforum (pro který je to poněkud typické) psáno tak, že se hlavně snaží zdůraznit, jak nám zase ta zlá EU zatápí a komplikuje život. Se zdroji se autor moc netrápí a celkově si z toho člověk odnese spíš nějaký dojem, než relevantní informaci. Fakt je ten, že M+S pneumatiky nikdy úplně dobré na zimu nebyly (resp. jízdu v náročnějších zimních podmínkách jako sníh, led a nízké teploty). Každopádně je to zdá se informace poměrně dlouho známá a výjimka prostě jen končí zrovna letos v říjnu. Tohle jsem k tomu našel třeba na Portálu řidiče.
Česká legislativa a zimní pneumatiky
Česká legislativa dále uvádí, že zimní gumy musí nést označení M+S, M.S, M/S nebo MS a že za zimní se považuje též speciální dezén, u něhož je na bočnici pneumatiky vyznačeno označení ET, ML nebo MPT. Avšak od 39. týdne roku 2019 jsou zimní pneumatiky od koncernových značek, identifikovány pouze speciálním symbolem, takzvaným alpským symbolem (3PMSF - Three-Peak Mountain Snowflake).
M+S (mud ad snow) znamená v doslovném překladu bahno a sníh, což naleznete na celoročních nebo terénních pneumatikách, které lze používat v letním i zimním období. Ačkoli to zní dobře, výkon těchto pneumatik na sněhu je značně omezený, a proto nejsou vhodné.
Pokud vlastníte pneumatiky označené pouze M+S nebo M/S, měli byste si dát pozor! Tyto pneumatiky nesplňují nové bezpečnostní standardy pro zimní pneumatiky a podle průzkumů mají o téměř 25 % horší trakci na sněhu a ledu. Pokud takové pneumatiky vlastníte a jsou vyrobeny před 1. lednem 2018, mají v legislativě výjimku a mohou se používat až do října roku 2024. Toto však latí pouze na území České republiky. V zahraničních za jiné zimní pneumatiky (které nebudou nést označení 3PMSF) můžete velmi jednoduše dostat pokutu.
Na Pneumatiky.cz pak je navíc třeba toto:
Podle zastaralé legislativy můžete v zimě jezdit i na pneumatikách označených pouze M+S. Takovým pneumatikám se však v zimě doporučujeme vyhnout. Může se jednat o univerzální pneumatiky vhodné do terénu, případně některé asijské značky, které příliš nehledí na dodržování všech evropských standardů pro výrobu a provoz v ČR. Celoroční pneumatiky jsou často zaměňovány s univerzálními pneumatikami. Zatímco u celoročních pneumatik však výrobce počítá s tím, že je řidič bude používat v zimě a na sněhu, univerzální pneumatiky jsou určeny téměř výhradně pro silná SUV. Jejich doménou je jízda v terénu, bahně a neupraveném povrchu. Dezénová směs však není v jejich případě uzpůsobena nízkým teplotám. Proto jejich spolehlivost při teplotách pod nulou výrazně klesá.
Česká legislativa a zimní pneumatiky
Česká legislativa dále uvádí, že zimní gumy musí nést označení M+S, M.S, M/S nebo MS a že za zimní se považuje též speciální dezén, u něhož je na bočnici pneumatiky vyznačeno označení ET, ML nebo MPT. Avšak od 39. týdne roku 2019 jsou zimní pneumatiky od koncernových značek, identifikovány pouze speciálním symbolem, takzvaným alpským symbolem (3PMSF - Three-Peak Mountain Snowflake).
M+S (mud ad snow) znamená v doslovném překladu bahno a sníh, což naleznete na celoročních nebo terénních pneumatikách, které lze používat v letním i zimním období. Ačkoli to zní dobře, výkon těchto pneumatik na sněhu je značně omezený, a proto nejsou vhodné.
Pokud vlastníte pneumatiky označené pouze M+S nebo M/S, měli byste si dát pozor! Tyto pneumatiky nesplňují nové bezpečnostní standardy pro zimní pneumatiky a podle průzkumů mají o téměř 25 % horší trakci na sněhu a ledu. Pokud takové pneumatiky vlastníte a jsou vyrobeny před 1. lednem 2018, mají v legislativě výjimku a mohou se používat až do října roku 2024. Toto však latí pouze na území České republiky. V zahraničních za jiné zimní pneumatiky (které nebudou nést označení 3PMSF) můžete velmi jednoduše dostat pokutu.
Na Pneumatiky.cz pak je navíc třeba toto:
Podle zastaralé legislativy můžete v zimě jezdit i na pneumatikách označených pouze M+S. Takovým pneumatikám se však v zimě doporučujeme vyhnout. Může se jednat o univerzální pneumatiky vhodné do terénu, případně některé asijské značky, které příliš nehledí na dodržování všech evropských standardů pro výrobu a provoz v ČR. Celoroční pneumatiky jsou často zaměňovány s univerzálními pneumatikami. Zatímco u celoročních pneumatik však výrobce počítá s tím, že je řidič bude používat v zimě a na sněhu, univerzální pneumatiky jsou určeny téměř výhradně pro silná SUV. Jejich doménou je jízda v terénu, bahně a neupraveném povrchu. Dezénová směs však není v jejich případě uzpůsobena nízkým teplotám. Proto jejich spolehlivost při teplotách pod nulou výrazně klesá.
DIII 2.7 TDV6 SE-2007
- jareku
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 09 zář 2012 23:25
- tel.: 737 347 753
- auto: RR L322+DEF+SIII
- Bydliště: Blansko
Re: Jaké celoroční pneu na L322?
Já s dovolením doplním, že v ČR je i pneu s označením P.O.R. považována za “zimní”…
Live long and prosper.
Re: Jaké celoroční pneu na L322?
Dokonce se na ně nevztahuje podmínka o minimální hloubce dezénu.jareku píše: 21 bře 2024 11:22 Já s dovolením doplním, že v ČR je i pneu s označením P.O.R. považována za “zimní”…
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy