Kontrolka tlaku oleje
Moderátor: Acon
-
- Příspěvky: 70
- Registrován: 30 dub 2007 13:41
- tel.: 602771714
- auto: Freelander 2
- Bydliště: Pelhrimov
Kontrolka tlaku oleje
Freelander diesel rok 2000. Přivezl jsem ho před 4 měsíci. Olej měněn před 7000 km. Po nastartování studeného motoru zůstane svítit kontrolka mazání někdy i více než 20 vteřin. (Kamarádovi na stejném motoru zhasíná hned) Pomahá mírně přidat plyn asi tak na 1200 otáček. Očekávám vadné čidlo. Chci to změřit tlakoměrem, ten má závit 12 x 1.5. Ví někdo jaký je závit na čidle tlaku ? Abych si mohl dopředu vyrobit redukci.
-
- Příspěvky: 70
- Registrován: 30 dub 2007 13:41
- tel.: 602771714
- auto: Freelander 2
- Bydliště: Pelhrimov
Re: Kontrolka tlaku oleje
A jakej tlak by tam měl být ?
-
- Příspěvky: 70
- Registrován: 30 dub 2007 13:41
- tel.: 602771714
- auto: Freelander 2
- Bydliště: Pelhrimov
Po výměnách problém trvá
Vyměnili jsme olej + olejový filtr - nepomohlo.
Dále čidlo tlaku oleje - nepomohlo. (Závit M 10x1 těsnící do kuželu)
Dál nevím co zkusit. Motor jde velmi dobře, olej nebere, má hezkou spotřebu a najeto 105000 čemuž věřím.
Dělá to pouze při prvním startu když motor víc hodin stál.
Kontrolka zůstane na volnoběh svítit někdy snad minutu.
Za jízdy se již nerozsvítí, ani při volnoběhu.
Navíc to dělá jen někdy - asi tak 2x ne a 1x ano. Jakoby to souviselo s tím v kterém místě se motor/čerpadlo zastavily. Jakoby vadilo, že spadnul všechen olej dolů a než ho čerpadlo znovu komplet natlačí do celého motoru...
Prosím, má někdo nějaký typ, zkušenost ?
Dále čidlo tlaku oleje - nepomohlo. (Závit M 10x1 těsnící do kuželu)
Dál nevím co zkusit. Motor jde velmi dobře, olej nebere, má hezkou spotřebu a najeto 105000 čemuž věřím.
Dělá to pouze při prvním startu když motor víc hodin stál.
Kontrolka zůstane na volnoběh svítit někdy snad minutu.
Za jízdy se již nerozsvítí, ani při volnoběhu.
Navíc to dělá jen někdy - asi tak 2x ne a 1x ano. Jakoby to souviselo s tím v kterém místě se motor/čerpadlo zastavily. Jakoby vadilo, že spadnul všechen olej dolů a než ho čerpadlo znovu komplet natlačí do celého motoru...
Prosím, má někdo nějaký typ, zkušenost ?
- Land Jirka
- Příspěvky: 3539
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Měřils ten mazací tlak?
Jestli tam není tlak oleje hned po nastartování je to špatné.
Chtělo by to zkontrolovat nejdřív olejové čerpadlo a pojistný ventil mazacího okruhu (bývá to většinou kulička s pružinkou většinou v olejovém čerpadle).
To co popisuješ ale převážně dělá netěsný sací koš u olejového čerpadla, nebo vadné olejové čerpadlo (vana dolů a kontrola).
Mluvím se zkušenostmi s jinými motory. Motor u frýčka jsem ještě nedělal.
Jestli tam není tlak oleje hned po nastartování je to špatné.
Chtělo by to zkontrolovat nejdřív olejové čerpadlo a pojistný ventil mazacího okruhu (bývá to většinou kulička s pružinkou většinou v olejovém čerpadle).
To co popisuješ ale převážně dělá netěsný sací koš u olejového čerpadla, nebo vadné olejové čerpadlo (vana dolů a kontrola).
Mluvím se zkušenostmi s jinými motory. Motor u frýčka jsem ještě nedělal.
Naposledy upravil(a) Land Jirka dne 05 lis 2007 12:41, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 70
- Registrován: 30 dub 2007 13:41
- tel.: 602771714
- auto: Freelander 2
- Bydliště: Pelhrimov
tlak jsem neměřil. Tlakoměr má závit M12x1.5 čidlo M10x1. Takže vyrobit redukci. Nové čidlo stálo jen 200,- mělo by spínat již při 0.35 Atm, tak jsem to bral, že tím problém tlaku, vyloučím, potvrdím. Tlak tam asi když svítí nebude. Ta kulička+pero v anglické dílenské příručce popsáno jako přetlakový ventil tam je na čerpadle. Můžu vyndat. Nevím ale jak se má chovat když tlak není, nebo je naopak přetlak. Děkuji za Tvůj čas s odpovědí.
- Land Jirka
- Příspěvky: 3539
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 70
- Registrován: 30 dub 2007 13:41
- tel.: 602771714
- auto: Freelander 2
- Bydliště: Pelhrimov
Olej jsem si bohužel nevypustil přes sítko, takže spíš jen doufám, že tam žádná špona nebyla. Když jsme měnili čidlo, zatočili jsme si trochu motorem jestli by tudy šel ven nějakej humus a bylo to čistý. Budu asi pokračovat manometrem jak to s tlakem je při volnoběhu a v otáčkách. Mám informaci že při oleji 80°C bych měl dostat na každých 1000 otáček asi nebo minimálně 1 Bar. Pak sundáme vanu, přejdem sání + ten přetlak ventil. Dík za informace, písnu sem pokračování.
-
- Příspěvky: 70
- Registrován: 30 dub 2007 13:41
- tel.: 602771714
- auto: Freelander 2
- Bydliště: Pelhrimov
Ten mi teda dává kapky :-(
Tak od začátku. Vyměnili jsme olej, filtr, čidlo - nepomohlo.
Olej mám na horní rysce, startuji na rovině.
Od čidla jsem natáhl druhý vodič s žárovkou proti + pólu ze zapalovače, abych vyloučil problém kontrolky na palubní desce - nepomohlo.
Vyndali jsme přetlak ventil a zkontrolovali čistotu.
Přetlak pružina ok délky 42 mm proti v knížce minimální doporučované 38.9mm
Místo čidla jsem dal "Y" rozdvojku. Na ní nové čidlo a tlakoměr až do kabiny.
Tlak studený volnoběh 4Bary, teplý 2Bary. Za jízdy 5-6. To je myslím dost ok.
Po studeném startu zhasne kontrolka a tlak vyskočí na 4Bary.
Problém je asi tak v 1 z 5 studených startů.
Zůstane svítit kontrolka a tlakoměr je na nule. Takže to nemaže !
Kontrolka asi do minuty zhasne a tlak ihned vyskočí na 4Bary.
Bál jsem se, že to pak maže málo delší dobu, ale po zhasnutí kontrolky je to dobrý.
Sundali jsme vanu. Sací potrubí s košem drželo dobře, bylo čisté, neporušené.
Na čele sacího potrubí je zápich a v něm těsnící "O" kroužek síly 1,5mm.
Zápich byl dle mne moc hluboký nebo "O" kroužek slabý a těsnil tak jen na dotek, ne utaženou větší plochou. Vyměnili jsme ho za nový síly 1,8 mm. Od té doby dobrý, asi 3 týdny, asi 30 studených startů.
Dokonce tlak na studený volnoběh je vyšší asi o 0,5Baru.
Takže se zdá že to zabralo. Chystám se vyndat tlakoměr, protože to má zvuk jak traktor.
Trubičku tlakoměru mám protaženou karoserií nějakou průchodkou a ono to tam rezonuje.
Až dnes ráno. Kontrolka zůstala svítit, tlakoměr je na nule.
Mírně přidávám, téměř minutu. Pak zhasne a tlak vyskočí na 4,5Baru.
A jsem zase tam kde jsem byl. Akorát už mi došel rozum
Když jsme měli sundanou vanu - zepředu zvenku na bloku motoru v místě kanálu od sacího potrubí
k olej.čerpadlu byl flek šmíru. Jakoby tam snad byl kanál v bloku pórovitý a teplý olej
prosakoval ven + nachytal prach. Nenašel jsem kudy jinudy by se tam olej mohl dostat. Tak jsme to vyčistili jestli se tam olej znovu objeví.
Takže další možnosti - olejové čerpadlo ?
Nebo pórovitý blok v místě kanálu kudy si to může přisávat vzduch - je to vůbec možné ?
Poradí někdo ?
Pro vyřešení bych si rád i dojel.
Olej mám na horní rysce, startuji na rovině.
Od čidla jsem natáhl druhý vodič s žárovkou proti + pólu ze zapalovače, abych vyloučil problém kontrolky na palubní desce - nepomohlo.
Vyndali jsme přetlak ventil a zkontrolovali čistotu.
Přetlak pružina ok délky 42 mm proti v knížce minimální doporučované 38.9mm
Místo čidla jsem dal "Y" rozdvojku. Na ní nové čidlo a tlakoměr až do kabiny.
Tlak studený volnoběh 4Bary, teplý 2Bary. Za jízdy 5-6. To je myslím dost ok.
Po studeném startu zhasne kontrolka a tlak vyskočí na 4Bary.
Problém je asi tak v 1 z 5 studených startů.
Zůstane svítit kontrolka a tlakoměr je na nule. Takže to nemaže !
Kontrolka asi do minuty zhasne a tlak ihned vyskočí na 4Bary.
Bál jsem se, že to pak maže málo delší dobu, ale po zhasnutí kontrolky je to dobrý.
Sundali jsme vanu. Sací potrubí s košem drželo dobře, bylo čisté, neporušené.
Na čele sacího potrubí je zápich a v něm těsnící "O" kroužek síly 1,5mm.
Zápich byl dle mne moc hluboký nebo "O" kroužek slabý a těsnil tak jen na dotek, ne utaženou větší plochou. Vyměnili jsme ho za nový síly 1,8 mm. Od té doby dobrý, asi 3 týdny, asi 30 studených startů.
Dokonce tlak na studený volnoběh je vyšší asi o 0,5Baru.
Takže se zdá že to zabralo. Chystám se vyndat tlakoměr, protože to má zvuk jak traktor.
Trubičku tlakoměru mám protaženou karoserií nějakou průchodkou a ono to tam rezonuje.
Až dnes ráno. Kontrolka zůstala svítit, tlakoměr je na nule.
Mírně přidávám, téměř minutu. Pak zhasne a tlak vyskočí na 4,5Baru.
A jsem zase tam kde jsem byl. Akorát už mi došel rozum
Když jsme měli sundanou vanu - zepředu zvenku na bloku motoru v místě kanálu od sacího potrubí
k olej.čerpadlu byl flek šmíru. Jakoby tam snad byl kanál v bloku pórovitý a teplý olej
prosakoval ven + nachytal prach. Nenašel jsem kudy jinudy by se tam olej mohl dostat. Tak jsme to vyčistili jestli se tam olej znovu objeví.
Takže další možnosti - olejové čerpadlo ?
Nebo pórovitý blok v místě kanálu kudy si to může přisávat vzduch - je to vůbec možné ?
Poradí někdo ?
Pro vyřešení bych si rád i dojel.
-
- Příspěvky: 70
- Registrován: 30 dub 2007 13:41
- tel.: 602771714
- auto: Freelander 2
- Bydliště: Pelhrimov
Konečně vyřešeno !
Už jsem měl vychytáno, že to udělá vždy 2.den po delší jízdě. Přes zimu to bylo lepší
a s teplým počasím se začalo opět častěji projevovat.
Jako poslední možnost jsme vyndali olej čerpadlo, rozebrali, změřili vůle mezi oběma ozubenými koly a také klecí pumpy.
Některé vůle byly až 2,5x větší než v dokumentaci.
Horký řídký olej asi spadne přes volné čerpadlo dolů a při příštím studeném startu to chvíli hrabe ve vzduchu.
Vyměnili jsme čerpadlo a již asi 3 měsíce je vše ok. Původní bylo dle mne nekvalitní již z výroby + se to mírně
zhoršilo. Pár týdnů jsem tam ještě nechal tlakoměr navíc, abych viděl co se děje.
Děkuji Patriku Eliášovi z ČB za konzultace problémů se zásilkou paddockspares.com
Všechno to byla dobrá škola.
a s teplým počasím se začalo opět častěji projevovat.
Jako poslední možnost jsme vyndali olej čerpadlo, rozebrali, změřili vůle mezi oběma ozubenými koly a také klecí pumpy.
Některé vůle byly až 2,5x větší než v dokumentaci.
Horký řídký olej asi spadne přes volné čerpadlo dolů a při příštím studeném startu to chvíli hrabe ve vzduchu.
Vyměnili jsme čerpadlo a již asi 3 měsíce je vše ok. Původní bylo dle mne nekvalitní již z výroby + se to mírně
zhoršilo. Pár týdnů jsem tam ještě nechal tlakoměr navíc, abych viděl co se děje.
Děkuji Patriku Eliášovi z ČB za konzultace problémů se zásilkou paddockspares.com
Všechno to byla dobrá škola.
Re: Kontrolka tlaku oleje
Ja mám tak trošku iný problém. Keď jazdím tak do 80-90 km/h je všetko v poriadku,ale ako náhle idem viac ako 100 km/h tak keď zastavím na voľnobehu mi svieti kontrolka mazania. No,ale po nejakých 5-10min mi začne blikať až kým mi neprestane svietiť. Ale počas jazdy nič nesvieti. A robí to len keď je motor zohriaty. Mám Land Rover freelander 1 TD4 snímač tlaku oleja som menil no neprestalo. Prosím poraďte mi čo mám robiť
-
- Příspěvky: 15148
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Kontrolka tlaku oleje
Změřit skutečný tlak oleje, nejenom to co ukazuje spínač, a porovnat s údaji, kolik tam má být.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo