Hyundai H1 2.5 CRDi 4WD, 9 míst
Moderátoři: Miky_CZ, Acon, Sláma Karel
Hyundai H1 2.5 CRDi 4WD, 9 míst
Uvažuju o prodeji mého terénního minibusu Hyundai H1, tak zjišťuju, jestli by o něj někdo stál.
Neuvěřitelná korejská kombinace offroadu a dodávky. Opravdu klasického offroadu s pohonem zadní (pevné) nápravy, připojitelným pohonem předních kol a redukcí. A na něm karosérie dodávky/minibusu, v mém případě s 9 místy. Variabilita interiéru úžasná, prostřední lavice posuvná, zadní trojsedadlo sklopné do boků (viz foto). Všech 9 míst v pohodě pro dospělé osoby (možná prostřední vpředu poněkud s výhradou).
Rok výroby 2005, do ČR dovezeno z Německa v r. 2016. V ČR jsem byl jediným majitelem a pokud je mi známo, v Německu to mělo taky jen jednoho. Používáno jako doprovod balonu, tady i tam. Najeto poctivých 210 tis. km.
Motor diesel 2.5 CRDi, 103 kW, nezničitelný nezmar. Manuální převodovka, přídavka s ovládáním tlačítkem na palubce.
Tažné zařízení, mlhovky, denní svícení. Dvojitá klima s nezávislým ovládáním vzadu. Litá kola + druhá sada na plecháčích.
Závady:
- částečná (převážně povrchová) koroze. Karosérie vyvařena před pár lety, vč. drobné opravy rámu, ale už by to chtělo si s tím zase trochu pohrát (lemy, spodní hrany dvěří apod.)
- nefunguje klimatizace (ventilace samozřejmě ano), myslím, že je potřeba svařit nějakou trubku od chladiče, neřešil jsem
- je potřeba seřídit geometrii přední nápravy (možné, ale komplikované kvůli korozí, všechno drží a jen tak nepovolí)
- auto potřebuje nové pneu (čeká na vyřešení předchozího bodu)
- nedrží ruční brzda - OPRAVENO!
- trvale svítí kontrolka žhavení (podle měření motor žhaví, jak má a právě jen kdy má, ale zhasnout kontrolku se už 7 let nikomu nepodařilo)
Jinak vše o.k., motor chytá na brnk, čtyřkolka funguje.
Nové brzdy (kotouče i destičky), zánovní zadní tlumiče a spojka (měněno cca 2 roky zpátky).
Servisováno u LandJirky, podle jeho slov moc pěkně udělaný offroad (jen proto byl ochoten korejce přijmout do své péče ).
Cena k jednání řekněme 180-200 tis. podle zájmu a kolik toho ještě stihnu dát do pořádku. U auta, který poslední 4 roky nebylo v celé Evropě na prodej, se obtížně odhaduje "cena obvyklá".
Tel. 776 760 436 nebo SZ.
Neuvěřitelná korejská kombinace offroadu a dodávky. Opravdu klasického offroadu s pohonem zadní (pevné) nápravy, připojitelným pohonem předních kol a redukcí. A na něm karosérie dodávky/minibusu, v mém případě s 9 místy. Variabilita interiéru úžasná, prostřední lavice posuvná, zadní trojsedadlo sklopné do boků (viz foto). Všech 9 míst v pohodě pro dospělé osoby (možná prostřední vpředu poněkud s výhradou).
Rok výroby 2005, do ČR dovezeno z Německa v r. 2016. V ČR jsem byl jediným majitelem a pokud je mi známo, v Německu to mělo taky jen jednoho. Používáno jako doprovod balonu, tady i tam. Najeto poctivých 210 tis. km.
Motor diesel 2.5 CRDi, 103 kW, nezničitelný nezmar. Manuální převodovka, přídavka s ovládáním tlačítkem na palubce.
Tažné zařízení, mlhovky, denní svícení. Dvojitá klima s nezávislým ovládáním vzadu. Litá kola + druhá sada na plecháčích.
Závady:
- částečná (převážně povrchová) koroze. Karosérie vyvařena před pár lety, vč. drobné opravy rámu, ale už by to chtělo si s tím zase trochu pohrát (lemy, spodní hrany dvěří apod.)
- nefunguje klimatizace (ventilace samozřejmě ano), myslím, že je potřeba svařit nějakou trubku od chladiče, neřešil jsem
- je potřeba seřídit geometrii přední nápravy (možné, ale komplikované kvůli korozí, všechno drží a jen tak nepovolí)
- auto potřebuje nové pneu (čeká na vyřešení předchozího bodu)
- nedrží ruční brzda - OPRAVENO!
- trvale svítí kontrolka žhavení (podle měření motor žhaví, jak má a právě jen kdy má, ale zhasnout kontrolku se už 7 let nikomu nepodařilo)
Jinak vše o.k., motor chytá na brnk, čtyřkolka funguje.
Nové brzdy (kotouče i destičky), zánovní zadní tlumiče a spojka (měněno cca 2 roky zpátky).
Servisováno u LandJirky, podle jeho slov moc pěkně udělaný offroad (jen proto byl ochoten korejce přijmout do své péče ).
Cena k jednání řekněme 180-200 tis. podle zájmu a kolik toho ještě stihnu dát do pořádku. U auta, který poslední 4 roky nebylo v celé Evropě na prodej, se obtížně odhaduje "cena obvyklá".
Tel. 776 760 436 nebo SZ.
Naposledy upravil(a) balon dne 28 led 2025 22:22, celkem upraveno 2 x.
Re: Hyundai H1 2.5 CRDi 4WD, 9 míst
Jak pohodlne je sezeni spolujezdce vpredu? Tyhle dvojsedadla jsou nekdy spis nastroj tortury, ale treba je to tady jinak. Jinak to považuji za zajimave vozitko…
-
- Příspěvky: 15173
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Hyundai H1 2.5 CRDi 4WD, 9 míst
Váha prázdného, maximální váha a co to má povoleno na tažném?
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Hyundai H1 2.5 CRDi 4WD, 9 míst
Vpravo vpředu úplně v pohodě. Místa mraky, sedadlo není pevné (jak měly tuším staré Transportery s dvojsedačkou), ale opěradlo je normálně nastavitelné, dokonce to má nastavitelné opěrky hlavy (nejen vertikálně).Bloud píše: 09 led 2025 22:01 Jak pohodlne je sezeni spolujezdce vpredu? Tyhle dvojsedadla jsou nekdy spis nastroj tortury, ale treba je to tady jinak. Jinak to považuji za zajimave vozitko…
Prostřední je pak samozřejmě spíš pro děti nebo na kratší vzdálenosti, to je i vidět na fotkách. Místo tam je, ale opěradlo je opravdu výrazně menší.
Re: Hyundai H1 2.5 CRDi 4WD, 9 míst
Provozní dle TP 2205 kg, celková 2820 kg (přípustná), resp. 2805 kg (povolená). Neptejte se mě proč.
Na kouli má z nějakého záhadného důvodu jen 1500 kg, taky nikdo neví proč. Evidentně utáhne víc, jednou táhl na podvalu Discoveru (skoro 3 t) a v pohodě. Nicméně běžně jsem tahal vozík jen 750 kg, takže jestli by přetěžování mělo nějaké dlouhodobé důsledky, netuším.
- Land Jirka
- Příspěvky: 3556
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hyundai H1 2.5 CRDi 4WD, 9 míst
Mohu potvrdit na svou dobu funkčně a jednoduše z výroby udělaná čtyřkolka a pohodlná dodávka v jednom.
Minus je koroze (částečně opraveno) , ale srovnatelná a o dost dražší VW T4 v syncro rezne stejně ne-li víc.
Za dobu co jezdil majitel ke mně se řešila jen koroze a spotřební díly (brzdy a spojka)
Zadní tlumiče tam pasují a jsou z Discovery 2, takže je to částečně Land Rover
Minus je koroze (částečně opraveno) , ale srovnatelná a o dost dražší VW T4 v syncro rezne stejně ne-li víc.
Za dobu co jezdil majitel ke mně se řešila jen koroze a spotřební díly (brzdy a spojka)
Zadní tlumiče tam pasují a jsou z Discovery 2, takže je to částečně Land Rover
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431
Tel: 731913431
Re: Hyundai H1 2.5 CRDi 4WD, 9 míst
Moc pěkný auto...
Jaká je cca spotřeba?
Jaká je cca spotřeba?
Discovery 4, XLifter, tablet, Wi-Fi hotspot atd.
Re: Hyundai H1 2.5 CRDi 4WD, 9 míst
Začnu vtipem: podle TP je to 10,7/6,9/8,3 l. Patrně město/mimo/kombinace.
Tak to v reálu nefunguje. Já mám dlouhodobý průměr spíš těch 10,5 l/100 km. Je pravda, že jezdím hodně jen kolem komína a tahám přívěs (plný auto a přívěs 750 kg znamená cca 11-11,5 l). Nicméně s jistotou pod 10 l se musí jet dálka s (polo)prázdným autem.
Re: Hyundai H1 2.5 CRDi 4WD, 9 míst
Tak ruční brzda už zase funguje. Opraveno (v autě i v prvním příspěvku).
Re: Hyundai H1 2.5 CRDi 4WD, 9 míst
Díky za informaci, přemýšlímbalon píše: 24 led 2025 17:25Začnu vtipem: podle TP je to 10,7/6,9/8,3 l. Patrně město/mimo/kombinace.
Tak to v reálu nefunguje. Já mám dlouhodobý průměr spíš těch 10,5 l/100 km. Je pravda, že jezdím hodně jen kolem komína a tahám přívěs (plný auto a přívěs 750 kg znamená cca 11-11,5 l). Nicméně s jistotou pod 10 l se musí jet dálka s (polo)prázdným autem.
Discovery 4, XLifter, tablet, Wi-Fi hotspot atd.
Re: Hyundai H1 2.5 CRDi 4WD, 9 míst
Ještě jsem po upozornění v původním příspěvku opravil jednu chybku - auto nemá rámový podvozek. Nejde sice o klasickou samonosnou karosérii, auto má dole "rám", takže je jaksepatří bytelné, ale typická rámová konstrukce, kdy kastle jde sundat, to není.
Re: Hyundai H1 2.5 CRDi 4WD, 9 míst
Jen pro jistotu: kdybyste někdo o H1 vážněji uvažovali a jediná překážka byla cifra uvedená nahoře, nebojte se přijít s vlastním návrhem (klidně SZ). Nejhorší, co se může stát, že se nedohodneme.
Ale myslím, že jsem docela jasně naznačil, že pro jednání o ceně vidím dost velký prostor. I když jsem si taky vědom jeho kvalit, takže než se ho zbavit "za pade", tak si ho radši nechám a zkusím si doma obhájit naopak nějaké investice.
Ale myslím, že jsem docela jasně naznačil, že pro jednání o ceně vidím dost velký prostor. I když jsem si taky vědom jeho kvalit, takže než se ho zbavit "za pade", tak si ho radši nechám a zkusím si doma obhájit naopak nějaké investice.