Bulkhead renovace
-
Kyanid Sodný
- Příspěvky: 410
- Registrován: 09 kvě 2016 16:35
- jareku
- Příspěvky: 1953
- Registrován: 09 zář 2012 23:25
- tel.: 737 347 753
- auto: RR L322+SIII
- Bydliště: Blansko
-
Kyanid Sodný
- Příspěvky: 410
- Registrován: 09 kvě 2016 16:35
Re: Bulkhead renovace
Člověče ty máš taky asi hovno co na práci. Všichni makaj, až se jim za ušima kouří
a my, -tedy my dva, že - se tady vesele špičkujem

Největší škody na autě se způsobí dobrými umysly
Re: Bulkhead renovace
Tak jsem konečně celej bulkhead rozdělal na atomy a bylo to fakt výživný. Kdybych jen trochu tušil co mě čeká tak se na to fakt vy..ru. 
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- Land Jirka
- Příspěvky: 3600
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bulkhead renovace
Máš trochu skluz, když to musí být do prázdnin 2023 hotové.mr-tomas píše: 18 kvě 2023 22:50 Tak bulkhead je venku. Nečekaně se toho muselo vymontovat mnohonásobně více než jsem naštudoval na youtubu, protože všichni lžou a mlžej.Na to že to musí bejt hotové do prázdnin to vypadá děsivě.
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431
Tel: 731913431
Re: Bulkhead renovace
Nicméně teď nevím jak pokračovat dál. Chtěl jsem to otryskat, svařit a žárově pozinkovat, ale ty plechy jsou uvnitř tak nešťastně poskládané přes sebe, že prakticky není možné aby tam nějaká kyselinela mezi plechama nezůstala.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
-
MadTom
- Příspěvky: 15310
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Bulkhead renovace
Já jsem bulkhead takto nerozebíral, "jenom" opískoval zvenku, vyvařil co bylo špatně (rožky nahoře a kousek pod čelním sklem, podlahy), co jsem měnil a bylo původně ze dvou plechů na sobě, tak je nově jenom z jednoho plechu. Následně jsem si svařil rám ze silného jeku (tuším 60*60*5 nebo něco podobného) a k tomu bulkhead přišrouboval v místech originál šroubů. Jednak aby se to celé nezkroutilo a jednak aby to bylo za co zvedat. A potom už do žárového zinku - dvakrát. Poprvé aby se to "vyhřálo" a povolily zbytky laku uvnitř, potom kyselinou vyžrat a následně znovu do zinku, aby se dostal všude, kam má zatéct. Následně nalakovat a dutiny vystříkat voskem. Zábava byla, jak dostat zinek z mřížek pod klapkama - vyřešil to PB hořák a kompresor - hořákem nahřát a kompresorem odfouknout přebytečný zinek. Funguje to výborně, jenom to chce brýle a smířit se s pozinkovanou podlahou.
Když koukám na to, jak jsi to celé rozebral - jak to budeš spojovat? Bodovat nebo vařit skrz díry? A hlavně, jak tomu udržíš všechny rozměry a rovinnost při tom zpětném skládání?
Když koukám na to, jak jsi to celé rozebral - jak to budeš spojovat? Bodovat nebo vařit skrz díry? A hlavně, jak tomu udržíš všechny rozměry a rovinnost při tom zpětném skládání?
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Bulkhead renovace
Budu to vařit skrz odvrtané bodové sváry. Mám na to udělané kopyto se všema důležitýma bodama a úhlama.
Co se týče žárového zinkování, pokud by se na to někdo chystal tak takhle vypadá vnitřek u 300tdi kde jsou plechové výztuhy. Na první pohled je to celkem OK, ale pod sundanýma výztuhama to vypadá asi takhle. Takže je jasný jak to po zinku asi dopadne, zinek se pod to nechytí a nějaká kyselina tam určitě zůstane a zinek jí tam naopak uzavře.
Co se týče žárového zinkování, pokud by se na to někdo chystal tak takhle vypadá vnitřek u 300tdi kde jsou plechové výztuhy. Na první pohled je to celkem OK, ale pod sundanýma výztuhama to vypadá asi takhle. Takže je jasný jak to po zinku asi dopadne, zinek se pod to nechytí a nějaká kyselina tam určitě zůstane a zinek jí tam naopak uzavře.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
Re: Bulkhead renovace
Napadlo mě místo žárového zinku dát studenej zinek ZINGA. Natřít jednotlivé díly, na ZINGU dát nějakou vrchní barvu, možná ještě mezi epoxy základ a pak to teprve posvařovat.
Nemá s tím někdo nějakou zkušenost?
Nemá s tím někdo nějakou zkušenost?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
-
MadTom
- Příspěvky: 15310
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Bulkhead renovace
Co mám.zkušenost s pozinkem, tak se vždy při vaření vypálil, resp. muselo se to obrousit. Jediná výjimka byla, pokud ae to bodovalo neno pájelo TIGem a bronzovým drátem. Nevím, jak dobře by ti to šlo zbodovat vedle těch odvrtaných původních bodových svárů.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Bulkhead renovace
Bodovačku nemám a ani neznám nikoho s velkou bodovačkou a pak počítám využít těch odvrtaných děr abych trefil správně spasování.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
-
MadTom
- Příspěvky: 15310
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Bulkhead renovace
To jsem předpokládal, proto jsem psal o svařování pozinkované věci, jde to, ale blbě a nejsem si jistej, jestli by to ve výsledku nebylo velmi pracné, pro každý bod zinek odstraňovat.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Bulkhead renovace
Myšlenka: co vnitřek bulkheadu vystříkat nízkoexpanzní montážní pěnou, vadilo by to něčemu? Jde mi o co největší odizolování tepla a hluku. Když se do pěny neřízne, tak by měla být vodotěsná. Má s tím někdo nějakou zkušenost? 
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
-
MadTom
- Příspěvky: 15310
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Bulkhead renovace
Pokud by jsi měl pěnu s uzavřenýma buňkama tak proč ne. Běžná ale uzavřené buňky nemá, takže "saje" vlhkost a ta se z ní nemá jak dostat, takže to potom v uzavřeném prostoru nedělá dobrotu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Bulkhead renovace
Koukal jsem na pěny a úplně uzavřenou jsem nenašel.
Jinak jaký je správný postup zamatlávání karosářským tmelem? Dát na Zingu, nebo až na epoxy základ?
Jinak začínám svařovat a kroutí se to jako svině.
Jinak jaký je správný postup zamatlávání karosářským tmelem? Dát na Zingu, nebo až na epoxy základ?
Jinak začínám svařovat a kroutí se to jako svině.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.