Defender D300 HSE x Discovery 5 D250 S

L663
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
DiscoDrak
Příspěvky: 431
Registrován: 12 čer 2013 14:26
tel.: 607060684
auto: DiscoII

Defender D300 HSE x Discovery 5 D250 S

#1 Příspěvek od DiscoDrak » 16 čer 2025 11:18

Nazdar,

měl jsem tu možnost najezdit stejnou porci kilometrů s Defenderem D300 HSE (221 kW; 650 Nm) a s Discovery 5 D250 S (184 KW; 570 Nm) a napadlo mě, že by někomu pomohlo srovnání.
D + D.jpg
Na úvod:
- s oběma jsem najel 14 tis. km - není to moc, ale na porovnání stačí
- drtivá většina km byla po silnici. S Defem něco málo lesních cest, ale nic co by se dalo označit za offroad
- obě nové
- nehodlám porovnávat terénní schopnosti, ale spíš běžné uživatelské

MOTOR
Oboje řadový 6-ti válcový diesel a dle dealera (nicméně mě opravte pokud to není správně) se jedná o hardwarově totožný motor s jedním turbem a jedním kompresorem. Turbo je velké a tlačí nahoře, kompresor malý a šťávu mu dodává právě baterie z mild hybridu (rekuperace brždění). Jediný rozdíl je prý v softwaru. No popravdě se tomu jen těžko věří, protože je rozdíl opravdu markantní. Zpětně jsem vzpomínal na dealera, který mě tvrdil, že rozdíl mezi D250 a D300 je minimální a že ať ty peníze dám raději do výbavy a pak si to chipnu po záruce, pokud by mě jako těch 250 koní v Defovi nestačilo. Záruka je 5 let - no to mě nepřišlo jako dobré řešení.
Ne že by D5 nejela dobře, ale hlavně vespodu při každém rozjezdu je znát, že tam prostě těch padesát kobyl a 80 Nm chybí. Def jede nenuceněji, vše jde jednodušeji a předjíždění je prostě lahoda. S D5 už musím víc přemýšlet, jestli se do předjíždění pustím, nebo ne a častěji volím režim "S".
Na dálnici, a obě auta jsem měl možnost zkusit v Německu, jede Def srdnatě až k omezovači, který je na 190 km/hod (tachometrových 194 km/hod), tlačil to silně dopředu i když jsme byli v 5-ti a nabalení. Discovera jela až na 200, ale nad 180 se začal ozývat opravdu nepříjemný aerodynamický zvuk. Ve vyšších otáčkách je motorově rozdíl menší.

SPOTŘEBA
Def kolem 8,5 - 9,5 průměr, D5 o cca 0,5l méně - při nádrži 89 l u obou jezdím s D5 často přes 1000km na jednu nádrž s Defem kolem 900 - 950km. Ale nikdy netankuju se suchou nádrží, většinou je tam ještě cca 50km dojezd

PŘEVODOVKA
Evidentně jsou tam jiné převodovky. Def má samozřejmě redukci, D5 ji nemá. Ale to hlavní je, že u D5 je prodleva při rozjezdu. A to citelná a je to hodně otravné. Představte si, že někde manévrujete třeba v podzemních garážích a několikrát řadíte dopředu a dozadu a pokaždé když zařadíte a sešlápnete jemně plyn, tak otáčky jdou mírně nahoru, ale zařazeno není, ještě není. Prodleva... No už se mě stalo, že jsem vyjížděl z podélného stání v kopci a zařadil jsem dozadu, pustím brzdu, sešlápnu plyn a auto jede dopředu a málem jsem naboural auto přede mnou. Def nic takového nemá, je to tam rychleji a to o dost. Na prvním servisu D5 to rozhodně proberu s technikem a zkusím "vyreklamovat".
Jinak ale při běžné jízdě, když už jste rozjetí, tak obě převodovky pracují na A1. Jde jen o ten rozjezd a prodlevu v zařazení kvaltu.

ŘÍZENÍ
Obě auta se řídí naprosto perfektně, jedou jako po kolejích, limitem je adheze pneumatik. Náklony minimální a pokud přitlačíte na pilu, tak i s takto velkýma autama se dá jet i zatáčkovitá cesta velmi svižně. Samozřejmě v rámci možností aut těžkých 2,3t. Jen jedna věc je hodně jiná - tuhost řízení. S D5 může točit volantem i barbína, když ji Diskošku její šugrdedy pořídí, ale Def má volant významně tužší a vyžaduje více síly. Pořád doufám, že je to robustnější konstrukcí, která se hodí v terénu.

VELIKOST
Obě jsou to velká auta a s oběma jsem jel i do velmi úzkých podzemních/nadzemních parkovišť s těmi úzkými serpentinami a točitými mezipatrovými spojovačkami.
S Defem: týjo, není tu moc místa, ale tam se vlezu
S D5: doprčic, tam se snad nevlezu!
Ve stejném místě si prostě připadáte s D5 mnohem větší než s Defem. Neporovnával jsem centimetry, ale za volantem máte s D5 prostě více nahnáno.

No a pak dovětek: vevnitř je Def menší a přesto jsme odjeli 2800km v 5-ti a psem na dovolený po Švédsku a to bez rakve na střeše.
D5 je veliká a přesto mě přijde že D4 byla vevnitř snad ještě prostornější (možná jen dojem..)

ZÁVĚR
Pokud vybíráte mezi D250 nebo D300, tak bych jednoznačně zvolil D300. Rozdíl tam je a velký a spotřeba jen o chlup větší
Pokud vybíráte mezi Defem a D5, tak si vyberte co chcete, byť se to nezdá, tak jsou to hodně rozdílná auta
Pokud vybíráte D5 s nebo bez přídavky, tak pokud máte ty prachy tak doporučuju s přídavkou - ve variantě bez má převodovka tu prodlevu

Snad to někomu pomůže.
Čus

Otta

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3980
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Defender D300 HSE x Discovery 5 D250 S

#2 Příspěvek od Lukasino » 16 čer 2025 11:33

Moc pěkný srovnání, díky! :yes

Jsem zvědav co s tou převodovkou napíšou povolanější, protože podle katalogu mají mít obě ZF 8hp a úplně si nedovedu představit, že by ten rozdíl dělala přídavka, nebo proč by tam dávali tak odlišný SW...
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
DiscoDrak
Příspěvky: 431
Registrován: 12 čer 2013 14:26
tel.: 607060684
auto: DiscoII

Re: Defender D300 HSE x Discovery 5 D250 S

#3 Příspěvek od DiscoDrak » 16 čer 2025 14:55

No ono ZF 8hp je i tak široký pojem - teoreticky a dle Wiki by v obou modelech měla být HP 75 (scrolluj hodně dolu):

https://en.wikipedia.org/wiki/ZF_8HP_transmission

Ale jestli jsou totožné, nebo je tam nějaká odlišnost, to nevím.
Zkusím to jakože reklamovat a pokecat s Mechošem až budu na servise (což je teoreticky v 36 tis. km, nebo v únoru příštího roku - tedy to potrvá)

Uživatelský avatar
Dědek
Příspěvky: 108
Registrován: 06 úno 2020 06:12
tel.: 775dvacet9591
auto: Disco 5 D300
Bydliště: kousek od Benešova

Re: Defender D300 HSE x Discovery 5 D250 S

#4 Příspěvek od Dědek » 17 čer 2025 14:07

Mně zas u dealera říkali, že je malej rozdíl mezi D300 a D350. To už by mělo větší logiku.
Discovery 5 D300
ex Disco Sport 2,2 HSE
diagnostika Vident k dispozici

Uživatelský avatar
petr štrof
Příspěvky: 932
Registrován: 29 dub 2010 21:00
tel.: 603799382
auto: LR Disco 3 HSE 2006
Bydliště: NÁCHODSKO

Re: Defender D300 HSE x Discovery 5 D250 S

#5 Příspěvek od petr štrof » 17 čer 2025 15:05

Dobrý téma :yes budu sledovat
páč mě to časem taky čeká ještě 1300 km a je tam 500 tis km .
Časem bude potřeba mít připravenou náhradu :D
Z mé strany Defa nemůžu , bo nemá vyklopné 5 dveře . Bohužel často tahám a potřebuju přístup do kufru . Z LR zbývá pouze Disco 5 .
Zbytek jsou už na práci moc voňavky i ta D5 je na mě trochu moc .
Příští týden má LR v HK předváděčku tak se jdu povozit s Disco 5 , ale bojím se že o proti D3 má poloměr otáčení dle papíru + cca1m a to jsem :moon .
To se nestočím do práce na jeden zatáh . Kvůli pohodlí natáhli rozvor .
za mě D300 nebo 350

Díky piš dál

Uživatelský avatar
Dědek
Příspěvky: 108
Registrován: 06 úno 2020 06:12
tel.: 775dvacet9591
auto: Disco 5 D300
Bydliště: kousek od Benešova

Re: Defender D300 HSE x Discovery 5 D250 S

#6 Příspěvek od Dědek » 18 čer 2025 09:59

Až se svezes, nebudeš chtít nic jinyho :grin:
Dej pak vědět, třeba ti necham mojí :wink:
Discovery 5 D300
ex Disco Sport 2,2 HSE
diagnostika Vident k dispozici

K0l0mek
Příspěvky: 51
Registrován: 24 zář 2020 16:40
auto: Discovery4

Re: Defender D300 HSE x Discovery 5 D250 S

#7 Příspěvek od K0l0mek » dnes, 12:15

Super srovnani , jen doplnim (D3 mam ,D4 i 5 jsem mel)
Co se tyce prostornosti jeste dobre zminit D5 ma znatelne vetsi kufr. Pri porovnani s D3/4. D5 ma sirsi podlahu kufru (mereno), ale D3,4 nejsou zaobleny nahore kvuli aerodynamice, coz ubira misto od ramen nahoru v zadni rade a take v kufru.

Snad se nekomu bude hodit, me mala delka podlahy kufru v Defu 110 prekvapila.

Uživatelský avatar
petr štrof
Příspěvky: 932
Registrován: 29 dub 2010 21:00
tel.: 603799382
auto: LR Disco 3 HSE 2006
Bydliště: NÁCHODSKO

Re: Defender D300 HSE x Discovery 5 D250 S

#8 Příspěvek od petr štrof » dnes, 16:41

Tak to bych ti asi oponoval porovnání kufru D3 vs D5 , v minulém týdnu jsem byl na předváděčce v HK . D4 je shodná s D3
Protože kufr potřebuju tak jsem se vybavil metrem .
Nemá cenu to přesně vypisovat ,ale D5 je reálně menší nejvíce co se týče hloubky po sedačky , výšky a vstupní otvor je také menší .
Dole při podlaze jsou ty míry celkem podobné , ale výš je to už reálně menší prostor kvůli oblé karoserii jak píše Kolomek .
Info z LR v mm: D3 D5
mezi podběhy 1120 1100
celková šířka 1220 1200
hloubka k sedačkám 1030 950 největší rozdíl
délka při sklopení 1960 1880 velký rozdíl

asi tak dokonce Defik 110 má při sklopení sedadel jen cca 1800 mm díky tý rezervě je vlastně vnitřně kratší než D3
Vzhledm k tomu že vyhlížím pracovního nástupce s velmi podobnou technikou jako D3 ,D4 a prostorem a řešením 5 dveří tak D5 to nebude

Odpovědět