mám tu další prosbu o pomoc - na tohle prostě nemám vědomosti ani zkušenosti, tak prosím o radu. Vezmu to trošku zeširoka, ale stručně na začátek - je to nějaký problém související s jízdou na 6 válců, OBDII diagnostika načte chyby P0153 a P1157 - jakési ne zcela fatální chyby jednoho lambda senzoru (tedy já to chápu tak, že senzor není mrtvý, ale CPU se nedaří namixovat dobře směs).
Takže zeširoka:
Když jsme drobečka koupili, tak jezdil cca za 22l/100 průměr dálnice, původní majitelka tvrdila, že to je normální (ale ona jezdila po Praze, kde to bylo cca 24/100, takže jí to tak divný nebylo). Nakonec se ukázalo, že to jsou obě lambda sondy, nechali jsme je v servisu objednat. Po 4 měsících mi hlásili "že už jednu mají" (tu jednu za 4tis.), tak jsem je poslal do řiti a objednal to z UK, za 3 dny jsem to tu měl 4tis za obě. Za 20minut jsem to vyměnil, i s pokocháním se spodkem vozu, spotřeba klesla na cca 12-14/100 kombinovaná při normálním ježdění bez terénu (u nás převažuje dálnice).
Po půl roce to ale vylezlo na cca 15-16/100 a posledního půl roku se to drží v těchto mantinelech. Matně si vzpomínám, že mi to cca před 14dny jednou po nastartování chvilku jakoby zaškytalo-zadusilo ve volnoběhu na nějakých 200ot. a po cca 15s to normálně zase vyjelo na cca 700ot. Pravdou je, že jsem měl podezření, že občas ve volnoběhu drží vyšší otáčky (cca 800-900), ale jinak se nic neprojevovalo, tak jsem to neřešil.
V sobotu ráno manželka vzala auto, vlek se dvěma koňmi (cca 1,5t) a vydala se na Moravu (všechny průsery s drobečkem - zpravidla EAS - se staly na Moravě a zpravidla s vlekem plným koní, aby se to nedalo ani odtáhnout

U kamaráda večer prošli všechny kabely a síčky, vyčistili kontakty, dotáhli jednu volnější svíčku (svíčky i kabely jsou cca z června nové), jeli se projet a jelo to jak víno. Ráno připojili vlek, naložili koně a žena vyrazila k domovu. po 20km auto zaškytalo a to samý co den předtím. Po telefonické konzultaci se známým mechanikem manželka prohýbala konektory ke všem čidlům kolem sání vzduchu a situace se zlepšila v tom smyslu, že pokud nebyl kopec nahoru, tak se dalo dostat motor přes 2000rpm a bylo možné jet až 80kmh. Nicméně kopce stále těžký problém.
Dneska jsme vyrazili na testovací jízdu bez vleku a auto jelo naprosto normálně cca hodinu (vyjma zaváhání po nastartování). Tedy po ujetí asi 120km se to projevilo - při otáčkách pod 1700rpm to zase škytalo, při volnoběhu jen cca 500ot.. Pak jsem to držel cca 25minut nad 2000rpm po dálnici a normálně to jelo a po dojezdu do Dobříše už to nedělalo ani při nižších otáčkách, prostě zase v pohodě. To se ale manželce s tou zátěží v neděli prostě nepodařilo.
Doma jsem kouknul na jakousi levnou OBDII diagnostiku co mám a ta načetla chyby P0153 - pomalá reakce lambda sondy B a P1157 - problém lambda sondy B s přepnutím na bohatou směs. Z toho co jsem projel na internetu a co říkal ten známý, tak se zdá, že by to mohl být problém s přívodem vzduchu (ale tady by se snad mohl objevit i nějaký další kód, ne?), nebo s některými injektory?
Takže na co se vlastně ptám?
Zajímalo by mě, jestli někdo zkušenější třeba neví nějakou jasnou příčinu, takže by mi poradil, třeba že to prostě je blbá lambda (třeba jsem jí při montáži uprasil a postupně kolabuje víc a víc) a stačí jí vyměnit. Nebo jestli to je fakt složitější a vyžaduje to další detektivní práci a laborování s několika dílama, pak bych asi poprosil třeba tebe, Elliote nebo Admine, jestli bych vám to někomu mohl hodit v lednu na krk?
Díky za odpovědi,
Štěpán.