Disco 300 Tdi - větrák chlazení s visco vers.el.větrák?

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Piskot
Příspěvky: 454
Registrován: 16 črc 2007 11:30
tel.: +420602648622
auto: LR Discovery 2,5 Tdi
Bydliště: u Prahy

Disco 300 Tdi - větrák chlazení s visco vers.el.větrák?

#1 Příspěvek od Piskot » 27 úno 2009 10:29

Ahoj,
jezdím nyní se sundanou vrtulí chlazení a moc se mi líbí ten nárůst výkonu motoru. :D
Máte někdo konkrétní zkušenost s předěláním na el.vrtuli, případně jaké to má úskalí? Předem díky za info :wink: . Piskot
Land Rover Discovery I, 2,5Tdi, KONI Heavy Track, Cooper Discoverer M+S, jinak standard :-)

BSD

Re: Disco 300 Tdi - větrák chlazení s visco vers.el.větrák?

#2 Příspěvek od BSD » 27 úno 2009 17:17

Piskot píše:Ahoj,
jezdím nyní se sundanou vrtulí chlazení a moc se mi líbí ten nárůst výkonu motoru. :D
Máte někdo konkrétní zkušenost s předěláním na el.vrtuli, případně jaké to má úskalí? Předem díky za info :wink: . Piskot


Opravdu je tam něco po sundání znát?? :shock:

Uživatelský avatar
Piskot
Příspěvky: 454
Registrován: 16 črc 2007 11:30
tel.: +420602648622
auto: LR Discovery 2,5 Tdi
Bydliště: u Prahy

#3 Příspěvek od Piskot » 27 úno 2009 18:07

... opravdu ano :!:
Až mne to překvapilo :wink: . Méně hluku od motoru a méně potřeba řadit. Motor táhne pěkně odspodu.
Také jsem tomu nechtěl věřit, ale znát to je.
Land Rover Discovery I, 2,5Tdi, KONI Heavy Track, Cooper Discoverer M+S, jinak standard :-)

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5255
Registrován: 10 říj 2006 15:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

#4 Příspěvek od Rover » 27 úno 2009 18:14

Taky jezdím u všech třech třístovek co mám bez vrtule..., je to fajn..., celoročně, když jsou v létě jo velký pařáky tak si vozím vrtuli v kufru, nandaná je za minutu. Ale zatím jsem to nepotřeboval. Kryten má udělaný elektrický větrák Kenlowe, ale zatím se mu prý ještě snad nikdy ani nezapnul..., tyhle motory se málo zahřívají a když není zarostlý chladič, tak je ta vrtule v normálních podmínkách zbytečná. Na Saharu bych jí tam ale dal...
Country boy...

BSD

#5 Příspěvek od BSD » 27 úno 2009 18:29

To sou docela závažné informace :!: určitě to musí mít vliv i na spotřebu.. nepozorovali ste něco? Jen mě to zajímá.. osobně si jí raději nepočítám, protože když se jedu svést tak mu dám napít.. o tom žádná...ale v čistě teoretické rovině tam něco znát být musí...

Luboš M.
Příspěvky: 3310
Registrován: 09 úno 2007 17:16
tel.: 608 969 607
auto: Defender 110
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Luboš M. » 27 úno 2009 20:01

Rover píše:Taky jezdím u všech třech třístovek co mám bez vrtule..., je to fajn..., celoročně, když jsou v létě jo velký pařáky tak si vozím vrtuli v kufru, nandaná je za minutu. Ale zatím jsem to nepotřeboval. Kryten má udělaný elektrický větrák Kenlowe, ale zatím se mu prý ještě snad nikdy ani nezapnul..., tyhle motory se málo zahřívají a když není zarostlý chladič, tak je ta vrtule v normálních podmínkách zbytečná. Na Saharu bych jí tam ale dal...
Šla by vrtule použít i na TD5? Problém bych viděl jen v dobrém čidle které bude saharu spínat. Nemaj jí v dappocku?
http://WWW.I-DEFENDER.CZ" onclick="window.open(this.href);return false; vlastní výroba a prodej doplňků na offroady Tel: 608-96 96 07
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.

Uživatelský avatar
kryten
Příspěvky: 1874
Registrován: 11 kvě 2007 17:33
tel.: +420606042322

#7 Příspěvek od kryten » 27 úno 2009 21:18

Piskot píše:... opravdu ano :!:
Až mne to překvapilo :wink: . Méně hluku od motoru a méně potřeba řadit. Motor táhne pěkně odspodu.
Také jsem tomu nechtěl věřit, ale znát to je.
Vidíš,vím co říkám :lol:
Větrák Kenlowe je dobré řešení,čidlo je univerzální montované do hadice chladiče(takže Luboši i na Td5) a regulací sepnutí podle potřeby(vypadá jak knoflík od sporáku :lol: ).Na první pohled to vypadá dost nezvykle ale funguje naprosto bez problémů.
Levnější řešení by bylo koupit univerzální větrák třeba na www.aci.cz
k tomu by bylo ale potřeba vychytat spínací čidlo,které jde u 300Tdi namontovat např.místo zátky nad termostatem.
k.

Uživatelský avatar
Piskot
Příspěvky: 454
Registrován: 16 črc 2007 11:30
tel.: +420602648622
auto: LR Discovery 2,5 Tdi
Bydliště: u Prahy

#8 Příspěvek od Piskot » 27 úno 2009 22:49

kryten píše:
Piskot píše:... opravdu ano :!:
Až mne to překvapilo :wink: . Méně hluku od motoru a méně potřeba řadit. Motor táhne pěkně odspodu.
Také jsem tomu nechtěl věřit, ale znát to je.
Vidíš,vím co říkám :lol:
Větrák Kenlowe je dobré řešení,čidlo je univerzální montované do hadice chladiče(takže Luboši i na Td5) a regulací sepnutí podle potřeby(vypadá jak knoflík od sporáku :lol: ).Na první pohled to vypadá dost nezvykle ale funguje naprosto bez problémů.
Levnější řešení by bylo koupit univerzální větrák třeba na www.aci.cz
k tomu by bylo ale potřeba vychytat spínací čidlo,které jde u 300Tdi namontovat např.místo zátky nad termostatem.
k.
...jednoznačně Ti dávám za pravdu :wink: , jede to fakt pěkně a spotřeba bude určitě také nižší :)
Není co řešit, jdu do toho, bude tam Kenlowe.
Díky!!! P.
Land Rover Discovery I, 2,5Tdi, KONI Heavy Track, Cooper Discoverer M+S, jinak standard :-)

discover
Příspěvky: 909
Registrován: 05 pro 2006 11:24
auto: LR D4
Bydliště: Příbramsko
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od discover » 28 úno 2009 12:20

Mám DII td5 a už dva roky mám el. ventilátor Kenlowe. Původní visco vrtule slouží Milošovi II. Všechny klady jsem zaznamenal: ztišení motoru, menší odpor a proto nižší spotřeba, teď v zimě se mnohem dříve zahřeje (protože nechladí a el.vůbec nespíná bo není potřeba), větší tah trochu asi také, ale moc jsem si to nepřipouštěl abych nepřeháněl a hned jsem si zvykl. Jinak jak píše Rover žádné problémy. Montáž naprosto jednoduchá dle návodu. :lol: :lol: :lol:

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3587
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Land Jirka » 28 úno 2009 15:12

Vrtuli jsem na podzim taky demontoval.
Moje poznatky jsou:
Trošku méně hluku od motoru "možná"
spotřebu neměřím, takže nevím :?
trošku lepší ohřev chladiče
nárust výkonu jsem nezaznamenal
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

Uživatelský avatar
harvy
Příspěvky: 110
Registrován: 26 úno 2009 12:58
Bydliště: praha

#11 Příspěvek od harvy » 28 úno 2009 16:23

Zdarec
Mám strach co na to bude řikat olej jestli se nebude přehřejvat a tím pádem do kopru do vrtule nechladí jen vodu! :?:
je to zase k.o.

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3587
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Land Jirka » 28 úno 2009 17:10

Vrtule chladí jen vodu, ale ta voda chladí olej.
Takže když nevaří voda, tak olej taky ne. Motorový olej snese víc než 100°.
Nejsem žádný zastánce takovýchto úprav (demontáž vrtule)
Takže moje doporučení zní,:
Když chce někdo sundat vrtuli, kvůli výše popsaným výhodám, tak bych ji určitě nahradil el. s čidlem na spouštění.
100% se to týká těch co jezdí do terénu pomalá rychlost v terénu=malé náporové chlazení.
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

discoverydejf
Příspěvky: 143
Registrován: 05 zář 2008 20:47

#13 Příspěvek od discoverydejf » 28 úno 2009 22:02

Ahoj.Víte někdo kolik asi stojí ta Kenlowe a kde se dá sehnat.Dejf

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3587
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Land Jirka » 01 bře 2009 07:59

Žeby v Anglii. :wink:
Stojí víc než 4500 Kč
http://www.kenlowe.co.uk/fans/consumers/index.html
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

discover
Příspěvky: 909
Registrován: 05 pro 2006 11:24
auto: LR D4
Bydliště: Příbramsko
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od discover » 01 bře 2009 09:05

Hotový kit:
www.paddockspares.com , 17 inch Kenlowe electric fan kit suitable for Discovery 2
Pošlou ti šupem. :lol: :lol: :lol:

Uživatelský avatar
kubasaki
Příspěvky: 380
Registrován: 23 dub 2008 12:29
tel.: 737154605
auto: Defender 110 300Tdi
Bydliště: Hrádek nad Nisou

#16 Příspěvek od kubasaki » 01 bře 2009 17:26

[quote="kryten"]
Levnější řešení by bylo koupit univerzální větrák třeba na www.aci.cz
k tomu by bylo ale potřeba vychytat spínací čidlo,které jde u 300Tdi namontovat např.místo zátky nad termostatem.
k.
Krytene, při jaké teplotě by mělo čidlo spínat?
Dík Kuba
Defender 110 300Tdi automat.

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3587
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Land Jirka » 01 bře 2009 19:44

Čidlo vem z nějakýho nafťáka s el vrtulí na vrakáči a máš to za hubana.
Můžeš tam vzít i ty větráky.
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

OME
Příspěvky: 260
Registrován: 25 pro 2007 12:49
Bydliště: Chrudim

#18 Příspěvek od OME » 02 bře 2009 09:01

Jen doplněk.Vrtule chladí taky vzduch z turba do motoru. :!:

Uživatelský avatar
Piskot
Příspěvky: 454
Registrován: 16 črc 2007 11:30
tel.: +420602648622
auto: LR Discovery 2,5 Tdi
Bydliště: u Prahy

#19 Příspěvek od Piskot » 02 bře 2009 13:25

OME píše:Jen doplněk.Vrtule chladí taky vzduch z turba do motoru. :!:
....to je pravda, ale myslím si, že to nevadí, protože intercooler se stejně asi nejvíce chladí náporově.
Land Rover Discovery I, 2,5Tdi, KONI Heavy Track, Cooper Discoverer M+S, jinak standard :-)

Uživatelský avatar
JenaN
Příspěvky: 32
Registrován: 05 pro 2008 19:52
Bydliště: Rájec-Jestřebí
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od JenaN » 05 bře 2009 16:37

A chlapi při jaké teplotě by to teda mělo sepnót?

Odpovědět