kupa diskosky automat ci manual ?
Moderátor: Miky_CZ
- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Tak tak.V terénu mi chybělo to brždění motorem a po radě jsem dal za 1 na předvoliči a brzdilo to ( jinak to na můj vkus s kopce bez té jedničky mezi pařezama jelo rychle ).Na silnici netřeba nějak intenzivně brzdit,stačí to co to dělá.
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
No práve, že nie. V situácii, keď mi to z kopca ide na N 80-90 tak na D ma to ubrzdí na 50-60. Používam tempomat, vtedy je to o niečo kludnejšie, ale stále ide v otáčkach, ktoré sa voľnobehu ani nepodobajú. Samozrejme, väčšinou je automat OK a nemenil by som ani ja. A v teréne z kopca ma ubrzdí aj redukovaná 2ka o 1 ani nehovorím.PavelU píše:Při jízdě z dlouhého kopce si automat jak kdyby vyřadí sám.Acon píše:Napr. pri jazde z dlhého klesania kedy motor bez plynu zbytočne brzdí.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
a kde jsi četl že se převodovka může zničit když daš neutral? jina to ze ti motor neklesne do volnobehu ti vadi kvuli cemu? Spotreba? Hluk?Acon píše:No práve, že nie. V situácii, keď mi to z kopca ide na N 80-90 tak na D ma to ubrzdí na 50-60. Používam tempomat, vtedy je to o niečo kludnejšie, ale stále ide v otáčkach, ktoré sa voľnobehu ani nepodobajú. Samozrejme, väčšinou je automat OK a nemenil by som ani ja. A v teréne z kopca ma ubrzdí aj redukovaná 2ka o 1 ani nehovorím.PavelU píše: Při jízdě z dlouhého kopce si automat jak kdyby vyřadí sám.
Jinak pozor at si pri divokem razeni nedate za jizdy R to se pak dejí veci....
MotoHanz - prodej a dovoz motocyklů prodej náhradních dílů a doplňků na Harley-Davidson a další http://www.motohanz.cz
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
To samozrejme záleží od klesania. V podstate mi nejde o nič iné, len či môžem radiť N a zaraďovať D aj v bežných cestovných rýchlostiach. Ak áno, mám po starostiachPavelU píše:Tak to ti neporadím, mě z kopce bez plynu v poloze D zrychluje, proto třeba v obci dávám za 3 (podřazuji). Třeba se ještě někdo ozve se zkušenostma.
V terénu samozdřejmě záleží na situaci, někde třeba 1 ani nemůžeš dát.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
To už neviem, kde som čítal a hlavne neviem, či je to pravda.motohanz píše:
a kde jsi četl že se převodovka může zničit když daš neutral? jina to ze ti motor neklesne do volnobehu ti vadi kvuli cemu? Spotreba? Hluk?
Jinak pozor at si pri divokem razeni nedate za jizdy R to se pak dejí veci....
Vadí mi to hlavne kvôli hlučnosti v prípadoch, ako som popísal ten prvý. Jazda z kopca, 40km/h, zaradená 2 a vysoké otáčky studeného motora.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Manuál mám aj ja, no o technike a dovolených spôsoboch radenia N tam viac nie. Z toho by mi vyplývalo, že N len počas stánia.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Nevím jak ty starší automaty,ale u D III nedoporučujou vyřazovat na neutrál ani když stojíš na semaforech. Jak sem už psal u D 1 pokud jsem v terénu na redukci nepředvolil za 1,tak se auto mělo snahu rozjíždět a to je na kluzku s kopce mezi pařezy nedobrá věc ( motor prostě brzdil málo ).Todle sem spravil tím,zě sem předvolil 1 i když byla zařazená redukce.Toť moje zkušenost.
Teda u té mojí,nevím jak to funguje u jiných,ale vím že u D III je to jinak - tam sem nikdy nic neřešil ( asi ta elektronika ) Tam sem prozměnu vyřazoval " Kontrolu sjíždění svahu ",bo to brzdilo samo až moc.

D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
5valec má určite lepší brzdiaci účinok. Je to dané vyšším Nm a 5. valec tiež spraví svoje.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
Mám 300TDi v automatu a sem s ním i přes počáteční nedůvěru, která pramenila v neznalosti a nikde jinde spokojený.. z jízdy sem méně unavený než z manuálu a v terénu je to šikovná věc, když člověk ví kdy využít předvolbu.Co tu nepadlo , používám často předvolbu 3 na předjíždění v prudkém kopci(3 pruhy)pod zatáčkou si uřadím na 3 a nahoru už to pěkně letí v otáčkách, dá se s tim pěkně využít výkonu kterej by tam když bych jí nechal řadit dál na polohu D nebyl... A v terénu jasná věc při sjezedch a chvílích kdy není potřeba trápit brzdy řadit 2 popřípadě 1...Křižovatky nechávám D, pokud je to na delší obu tak vyřazuju na N, ale vždycky v klidu, za jízdy sem to ani nezkoušel,nebyl důvod - přece když sundám nohu z plynu tak se to defakto rovná neutrálu, pokud nejedu nad 83 km/h...Ale TD5 není stejná, takže to pro ni platit nemusí..
Naposledy upravil(a) BSD dne 02 bře 2009 21:34, celkem upraveno 1 x.
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
To je jasné, ja som TD5 porovnával s 300 alebo 200kou.RudaK píše:No právě. D III je šestivál do véčka.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Tu je dosť rozdiel. 5valec, vyššia kompresia a tým pádom brzdiaci výkon 4valca a 5valca je hodne rozdielny. Zistil som to, keď som volakedy Lanciu Kappu 2,5TD 4 valec vymenil za 2,4JTD 5valec. U 5 valca som brzdy používal skôr príležitostne, motor brzdí ako keby mal motorovku (ak to trochu preženiem). Viem si predstaviť, že podobné to bude aj pri Disko 200/300 vs. TD5BSD píše:Mám 300TDi v automatu ... .... přece když sundám nohu z plynu tak se to defakto rovná neutrálu, pokud nejedu nad 83 km/h...Ale TD5 není stejná, takže to pro ni platit nemusí..
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Acon píše:To je jasné, ja som TD5 porovnával s 300 alebo 200kou.RudaK píše:No právě. D III je šestivál do véčka.
Jasně a D III má volbu sekvenčního řazení ( i když to moc nevyužívám ) a v kopci stačí dát plný kotel a automat podřadí sám.A u D1 když povolím plyn,tak to přeřadí s 3 na 4 ,teda na silnici.

D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
tak otazka byla takova ze jestli se prevodovka "posere" kdyz preradi za jizdy na N...coz by se proste stat nemelo....jinak vyrazovani na krizovatce je nejvetsi blbost co clovek muze delat....Automaticka prevodovka se opotrebovava casty razenim coz je prave tenhle pripad...ne kdyz stojis na D...PavelU píše:Nedalo mi to a šel jsem se podívat do chytré příručky a píšou toto:
"N" Neutrál
Páku přesouvejte do této polohy, pokud je vůz v klidu a bude krátkodobě stát s motorem běžícím na volnoběh (například na křižovatce).
MotoHanz - prodej a dovoz motocyklů prodej náhradních dílů a doplňků na Harley-Davidson a další http://www.motohanz.cz
- PavelU
- Příspěvky: 5182
- Registrován: 01 úno 2009 17:54
- tel.: +420 603716996
- auto: Land Rover
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
motohanz píše:tak otazka byla takova ze jestli se prevodovka "posere" kdyz preradi za jizdy na N...coz by se proste stat nemelo....jinak vyrazovani na krizovatce je nejvetsi blbost co clovek muze delat....Automaticka prevodovka se opotrebovava casty razenim coz je prave tenhle pripad...ne kdyz stojis na D...PavelU píše:Nedalo mi to a šel jsem se podívat do chytré příručky a píšou toto:
"N" Neutrál
Páku přesouvejte do této polohy, pokud je vůz v klidu a bude krátkodobě stát s motorem běžícím na volnoběh (například na křižovatce).

To jsem si nevymyslel, je to doslovný opis z uživatelské příručky (str.93).

- PavelU
- Příspěvky: 5182
- Registrován: 01 úno 2009 17:54
- tel.: +420 603716996
- auto: Land Rover
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Stačí jak píše Ruda, sešlápnout plyn až k podlaze a on si sám podřadí (DII Td5).BSD píše:Co tu nepadlo , používám často předvolbu 3 na předjíždění v prudkém kopci(3 pruhy)pod zatáčkou si uřadím na 3 a nahoru už to pěkně letí v otáčkách, dá se s tim pěkně využít výkonu kterej by tam když bych jí nechal řadit dál na polohu D nebyl....
