KONTROLKA poruchy motoru

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2222
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

KONTROLKA poruchy motoru

#1 Příspěvek od macejky1 » 10 bře 2009 10:36

Zdravím Vás vsechny. Uz mám zase problém tak prosím o názor popr. radu.
Asi jsem nekoupil zrovna nejlíp protoze uz jsem musel menit rozvody, komplet vsechny oleje, IRD, viscospojku, turbo a jeste mi blbne zadní stahovacka. Ale ted zrovna aktuálne resím tenhle problém :

Za jízdy se mi rozsvecuje kontrolka poruchy motoru. Rozsvítí se ale vzdy jen za jízdy kdyz je motor v tahu a hned jak pustím plyn tak zhasne. Potom je chvíli klid a zase se rozsvítí. Pustím na vterinku plyn a hned zhasne. Nebo taky zhasne sama od sebe vzdy kdyz prekrocím 2 800 otácek. Samozrejme jsem s tím byl na diagnostice ( v jihlave u Hose ) ale tam nic nenasli protoze kdyz auto stojí tak ani na volnobeh ani kdyz se motor vytácí naprázdno se chyba neukáze a kontrolka se nerozsvítí.

Taky mám strach ze mi motor málo maze. Protoze kdyz je auto studené ( stojí pres noc ) tak po nastartování nezhasne kontrolka oleje. Nekolikrát jsem to nechal klapat na volnobeh cca 5 min ale nezhasla. Zhasne az kdyz se trosku protocí motor cca na 1 500 - 2 000 otácek. Potom uz se nerozsvítí a pri dalsím startu ( kdyz auto stojí treba jen 2 - 3 hodiny ) zhasíná kontrolka hned po nastartování. Samozrejme ze cidlo tlaku oleje jsem vymenil. To bylo první co me napadlo ale nepomohlo to.

Tak ted premýslím jestli to mezi sebou muze nejak souviset nebo jestli jsou to dve odlisné závady. Kazdopádne pozítrí jedu znovu na diagnostiku a na zmerení tlaku mazání. Snad nebudu muset shánet jeste nové olejové cerpadlo. Kanálky by meli být cisté protoze kdyz se menil olej ( potom co odeslo turbo ) tak byly profouknuté a sací kos taky.

Budu rád za nejakou zkusenost nebo radu.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
BeerRudolf
Příspěvky: 947
Registrován: 30 říj 2007 13:31
auto: Tak akorát

kontrolka

#2 Příspěvek od BeerRudolf » 10 bře 2009 12:26

Zdravím,
člověče ty problémy s tou kontrolkou bych typoval na ventil turba. :!: V souvislosti s vyměnou turba by to mohlo bejt. Je mi akorát divný že na diag. nic nenašli, protože i když kontrolka zhasne tak zůstane zápis v paměti závad. Ještě dotaz: strácí motor jakoby výkon okolo 2tis.ot/min a pak se jakoby nadechne a jede?(takový zvětšený turboefekt)
S tím mazáním to určitě nebude vyběhlej :D motor to by dělalo po zahřátí :!:
Příště si raději připlať a kup něco neolítanýho. :hmm:
ČZ 150,Černá1951BABUŠKA/Ford Granada L MkI, 2,3V6 Automatic,SaturnGold1977PROFESOR/Simson S50 N,Červená1978MOPED/ Simca-Talbot Solara LS 1,3,ZelenáMetalíza1980TAŤKA/Simson S51 Enduro,Šedá1984SÍMA/Oltcit Club 11,Červená1988OLDÍK/Fiat Panda 4X4,Stříbrná2010

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2222
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: kontrolka

#3 Příspěvek od macejky1 » 10 bře 2009 12:41

BeerRudolf píše:Zdravím,
člověče ty problémy s tou kontrolkou bych typoval na ventil turba. :!: V souvislosti s vyměnou turba by to mohlo bejt. Je mi akorát divný že na diag. nic nenašli, protože i když kontrolka zhasne tak zůstane zápis v paměti závad. Ještě dotaz: strácí motor jakoby výkon okolo 2tis.ot/min a pak se jakoby nadechne a jede?(takový zvětšený turboefekt)
S tím mazáním to určitě nebude vyběhlej :D motor to by dělalo po zahřátí :!:
Příště si raději připlať a kup něco neolítanýho. :hmm:
Kontrolka se resvecovala uz pred výmenou turba. Motor výkon neztrácí, zádná velká turbodíra se nekoná. Výkon ztratí az kdyz se rozsvítí ta kontrolka coz je jasný. RJ se prepne na nejaký nouzový rezim.

S tou neolítaností bych souhlasil ale do toho nevidís. Kdyz jsem ho kupoval tak slapal jak svícary. Jen mu to nevydrzelo moc dlouho asi tak mesíc. :( No aspon ze nehnije
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
Oldman
Příspěvky: 486
Registrován: 12 led 2008 17:12
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Oldman » 10 bře 2009 14:05

Když jsem míval Vectru, tak mi to s tou kontrolkou motoru dělalo to samé. V návodu se psalo, že auto jede na nouzový režim a maximálně padesátkou mám dojet do servisu... No a jezdil jsem s tím normálně dál a nikdy se nic nestalo :)

A někdo tu má hlášku pod jménem: "To není rozbité, to je Land Rover", tak si z těch poruch nic nedělej :)

Uživatelský avatar
bajo433
Příspěvky: 84
Registrován: 04 lis 2008 20:42

#5 Příspěvek od bajo433 » 10 bře 2009 18:04

noo tak mal som ten isty problem s tou kontrolkou motora a na diagnostike mi to vypisalo vadny snimac regulacie otacok. riesil som to dalej a u ineho mechanika pri teste za jazdy to vyhodilo ako keby bol zly predstrek, ako keby bolo posunute cerpadlo, ale kedze s cerpadlom sa nic nerobilo tak to ten mechanik diagnostikoval ako vadny riadiaci vstrek. noo proste dalsi mechanik dalsia diagnoza,, cerpadlo//
RIESENIE: bola mi poradene v servise kde sa venuju iba cerpadlam BOSCH ze mam skusit naliat prisadu do nafty CASTROL TDA a skusit vyjazdit nadrz. nikdy som nebol na nejake prisady alebo aditiva, ale toto fakt pomohlo asi po najazdeni 100 km.

Uživatelský avatar
Tommy77
Příspěvky: 290
Registrován: 30 črc 2008 09:27

#6 Příspěvek od Tommy77 » 10 bře 2009 20:55

Macejky1: trochu offtopic, ale je mi lito co vsechno u jsi musel s autem resit, menit a kupovat, jen ti chci rict, ze ja auto vubec nehonim a taky uz jsem par veci delat musel, stahovacka mi uz taky blbne, ale tu budu delat, az se udela hezky, ted na to kaslu, proste ti chci rict hlavu vzhuru, auto je to dobry a chytlo me za srdce, proste to vydrz az vychytas tyhle veci, tak to snad bude v pohode :wink: doufam, ze ti tu nekdo poradi lepe, ja s timhle zkusenosti nemam.... :? tommy

verbas
Příspěvky: 8
Registrován: 09 říj 2008 21:08
Bydliště: Uherske Hradiste

#7 Příspěvek od verbas » 10 bře 2009 21:01

no možna to bude ten řídící vstřik on tak nějak řídi vstřikovací čerpadlo
nebo zkusit nějakou jinou diagnostiku.Jo a stím turbem bylo co otazník
rozletělo se nebo zadřelo

JirkaT
Příspěvky: 70
Registrován: 30 dub 2007 13:41
tel.: 602771714
auto: Freelander 2
Bydliště: Pelhrimov

#8 Příspěvek od JirkaT » 10 bře 2009 22:02

To mazání se Ti chová podobně, ale ještě hůře jako jsem to měl já.
Rozhodně to nepodceňuj !
U mne vyřešeno ! Popisoval jsem to tady: http://www.landroverforum.cz/forum/view" onclick="window.open(this.href);return false; ... highlight=
Naposledy upravil(a) JirkaT dne 07 úno 2011 20:59, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2222
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od macejky1 » 11 bře 2009 16:24

bajo433 píše:noo tak mal som ten isty problem s tou kontrolkou motora a na diagnostike mi to vypisalo vadny snimac regulacie otacok. riesil som to dalej a u ineho mechanika pri teste za jazdy to vyhodilo ako keby bol zly predstrek, ako keby bolo posunute cerpadlo, ale kedze s cerpadlom sa nic nerobilo tak to ten mechanik diagnostikoval ako vadny riadiaci vstrek. noo proste dalsi mechanik dalsia diagnoza,, cerpadlo//
RIESENIE: bola mi poradene v servise kde sa venuju iba cerpadlam BOSCH ze mam skusit naliat prisadu do nafty CASTROL TDA a skusit vyjazdit nadrz. nikdy som nebol na nejake prisady alebo aditiva, ale toto fakt pomohlo asi po najazdeni 100 km.
Tohle je dobrej nápad, to urcite proverím. Hlava mi uz tak dobre neslouzí ale mám pocit ze se problém s tou kontrolkou objevil hned po výmene rozvodu a tedy i remenu kterej pohání cerpadlo. Sice to bylo pri výmene zaaretovaný ale ze zkusenosti vím ze tam tomu stací málo a uz je problém. U alfy jsem kdysy vubec nenastartovat a po trech dnech hledání jsem zjistil ze jsme pri demontázi pohnuly s výkem cerpadla. Bylo to asi o 0,5mm ale signály z cerpadla uz byly pro RJ mimo nastavený rozsah a nedovolila vubec spustit motor.

Dík za radu, proverím.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2222
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od macejky1 » 11 bře 2009 16:25

verbas píše:no možna to bude ten řídící vstřik on tak nějak řídi vstřikovací čerpadlo
nebo zkusit nějakou jinou diagnostiku.Jo a stím turbem bylo co otazník
rozletělo se nebo zadřelo
JO - ukroutila se hrídel
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2222
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od macejky1 » 11 bře 2009 16:33

Tommy77 píše:Macejky1: trochu offtopic, ale je mi lito co vsechno u jsi musel s autem resit, menit a kupovat, jen ti chci rict, ze ja auto vubec nehonim a taky uz jsem par veci delat musel, stahovacka mi uz taky blbne, ale tu budu delat, az se udela hezky, ted na to kaslu, proste ti chci rict hlavu vzhuru, auto je to dobry a chytlo me za srdce, proste to vydrz az vychytas tyhle veci, tak to snad bude v pohode :wink: doufam, ze ti tu nekdo poradi lepe, ja s timhle zkusenosti nemam.... :? tommy
Já to zatím beru docela sportovne. Tohle auto jsem dlouho chtel a tak jsem si ho koupil. A taky mu toho hodne odpustím protoze mi to vynahradí jinak. Jen jsem si puvodne myslel ze jsem ho sehnal za docela slusnou cenu. Ted kdyz to spocítám vsechno do kupy tak jsem na normálních cenách za který se ty auta loni prodávali. Ale zase na 100%vím co vsechno mám nové takze si zatím nestezuju.

A jak tady psal Rudolf o tech neolítanejch autech tak ono to taky není vzdycky tak uplne pravda. Uz jsem mel ruznejch samohybu víc nez pár a treba kdyz jsem koupil skoro novou fabii 1,9 TDi tak se mi na ní postupne vysralo skoro vsechno. Asi ji montovali v pátek odpoledne nebo v pondelí po fotbale nebo co. Takze dík za podporu ale zatím jsem jeste na LR v zádném prípade nezanevrel. Az pomine kriza a bude více dukátu snad presedlám na disco 3 :D
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2222
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od macejky1 » 13 bře 2009 12:07

Takze po dlouhých laboracích a zkouskách vseho mozného nakonec definitivne rozhodnuto, ze kontrolku rozsvecuje první vstrik. Resp. spatné nebo zádné signály z cidla prvního vstriku do RJ.

Diagnostikováno v Jihlave u Hose na cca pátý pokus a ne pres diagnostiku ale spís ze zkusenosti. Diagnostika ukázala pokazdý neco jinýho ( snad vsechny cidla který to auto má ) a kdyz se to zkusilo vymenit tak chyba pretrvávala. Takze az nebudu vedet co s prachama tak vymením první vstrik. Mechanicky mu nic není jen ta elektronika obcas zmate RJ a rozsvítí se kontrolka.

Co se týká oleje tak se potvrdilo nacaté cerpadlo. Jakmile se mu podarí nasát tak je tlak normální od 3 do 6 bar podle otácek motoru. Ale kdyz vsechen olej stece do vany a v cerpadle je vzduch tak si na volnobezné otácky nedokáze udelat podtlak a nasát. To se mu podarí az pri 1 500 ot.
Takze práve objednávám nové cerpadlo + tesnení na vanu.

Jedna rada, kterou jsem vcera pochytil od mechaniku, na záver. Na free nikdy netesnit olejovou vanu silikonem ( jak mají nekterý mechosi ve zvyku ) ale vzdy tam dát origo tesnení. Je to hlavne proto, ze kdyz se tam dá silikon tak se vana dotáhne o neco blíz k bloku a sací kos se o ni opre. Tím pádem se v podstate trochu ucpe.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3669
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Maxsel » 17 bře 2009 20:48

Tak ať si zase trochu pojezdíš! Nebo klidně i víc...

Pro tebe je fajn, že už jsi na autě všechno vyměnil a dá ti pokoj...

Pro mě je fajn, že bydlím asi 1km od Auto-HOS Jihlava... :D
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

Odpovědět