Volnobezka
Moderátor: Acon
- Tomy
- Příspěvky: 273
- Registrován: 20 úno 2009 12:41
- tel.: 0907717858
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Volnobezka
Zdravím všetkých
ako som už v inej téme písal, som tu nový a s offroadom len začínam. Veľakrát som sa stretol s pojmom voľnobežka. Čo to je a načo to slúži? Ospravedlňujem sa, ak to tu už niekde bolo, ale akosi som to cez vyhľadávanie nenašiel.
Ďakujem
ako som už v inej téme písal, som tu nový a s offroadom len začínam. Veľakrát som sa stretol s pojmom voľnobežka. Čo to je a načo to slúži? Ospravedlňujem sa, ak to tu už niekde bolo, ale akosi som to cez vyhľadávanie nenašiel.
Ďakujem
- Truck Rover
- Příspěvky: 321
- Registrován: 23 pro 2007 15:30
- tel.: +421940860490
- auto: LR 90
- Bydliště: Hôrka nad Váhom
- Kontaktovat uživatele:
Re: Volnobezka
Cau. Jednoducho povedané, sú to volnobežné náboje kolies s ktorími zapínáš a vypínáš náhon na náprave. Je to namontované namiesto pevného náboja kolies. Uvažujem že by som si to dal nahodit ked často chodím poceste. Popripade nech ma niekto doplní popripade opravíTomy píše:Zdravím všetkých
ako som už v inej téme písal, som tu nový a s offroadom len začínam. Veľakrát som sa stretol s pojmom voľnobežka. Čo to je a načo to slúži? Ospravedlňujem sa, ak to tu už niekde bolo, ale akosi som to cez vyhľadávanie nenašiel.
Ďakujem

LR 90
- OC
- Příspěvky: 1583
- Registrován: 12 říj 2006 04:46
- Bydliště: Nová Ves pod Pleší
- Kontaktovat uživatele:
tým pádom si človek vie urobiť řadu nepěkných problémů 
Volnoběžky se používají u aut s part-time 4x4 (hlavně starší ameriky, a pak také funglnové Iveco
), jež nemají středový diferenciál; pak samozřejmě na asfaltu a podobně nelze jet na 4x4, neboť by se něco urvalo, a jezdí se jen na zadek -- předek je odpojen volnoběžkami v nábojích.
U Landroverů je to vcelku nezajímavé -- tedy, nevím, zda nebyli nějací dědci bez středového diferenciálu, ale všechno mladší jej má. Ergo full-time, ergo volnoběžek netřeba (naopak by to s nimi moc nejelo
)

Volnoběžky se používají u aut s part-time 4x4 (hlavně starší ameriky, a pak také funglnové Iveco

U Landroverů je to vcelku nezajímavé -- tedy, nevím, zda nebyli nějací dědci bez středového diferenciálu, ale všechno mladší jej má. Ergo full-time, ergo volnoběžek netřeba (naopak by to s nimi moc nejelo

OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
- Truck Rover
- Příspěvky: 321
- Registrován: 23 pro 2007 15:30
- tel.: +421940860490
- auto: LR 90
- Bydliště: Hôrka nad Váhom
- Kontaktovat uživatele:
volnobežka
ano ale myslim že sa to dá namontovat aj dozadu. je to dobrá vec ked sa jazdí večšinou poceste ale aj spotreba by sa mala znížit. Ale výrobca stanovil stabilnú štvorkolku tak neviem či na prevodovke a na kardáne s nápravou ktorá je hnaná, bude vysoká námaha Vidím to tak zo strojárskeho hladiska. Neviem aké majú skúsenosti ostatný. rád sa poučím.
LR 90
- Mirko
- Příspěvky: 2876
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Narozdíl od jiných (hlavně starších) off roadu má discovery diferenciál na vyrovnání rozdílu otáček mezi přední a zadni nápravou (středový diferecial) U vozů, které tohle nemají (starší Japonci, starší Jeepy, i Land Rovery serie ) byly tyto volnoběžky nutné, protože při jízdě na pevném podkladě jinak dojde při zapnuté přední ose k napětim v náhonovém systému a následnému ničeni těchto součástek (hlavně diff přední a zadní), tzn, ze na silnici si musel vypnout predni napravu, jinak neslo ani pořádně zatočít.
U Discovery můžeš zamknout středový diferencial pomoci páčky v interiéru a pak máš "stejné" (dva otevřené diferáky na osách bez středového) vlastnosti jako výše jmenované vozy se zaplým náhonem na předek. Pokud bys na disko namontoval volnoběžky, asi by ses nerozjel, protože středový diferenciál by tě hnal hřídel z nejmenším odporem, přední kardan, a stál bys.
Dnes už se snad kromě některých exotů nevyrábí 4wd s manuálními volnoběžkami, kde musíš vystoupit z vozu, kleknout u obou předních kol, přepínat ty za...é páčky od blata nebo sněhu a zase usednout do auta, zatím co ostatní majitele 4wd už jsou za kopcem
Je to ovšem, jako vše na off roadech, věc názoru. Sám v terénu moc nejezdím, ale mám oba systémy na mých autech, a přál bych si mít stálý náhon na všechny 4 i na Jeepovi. 
U Discovery můžeš zamknout středový diferencial pomoci páčky v interiéru a pak máš "stejné" (dva otevřené diferáky na osách bez středového) vlastnosti jako výše jmenované vozy se zaplým náhonem na předek. Pokud bys na disko namontoval volnoběžky, asi by ses nerozjel, protože středový diferenciál by tě hnal hřídel z nejmenším odporem, přední kardan, a stál bys.
Dnes už se snad kromě některých exotů nevyrábí 4wd s manuálními volnoběžkami, kde musíš vystoupit z vozu, kleknout u obou předních kol, přepínat ty za...é páčky od blata nebo sněhu a zase usednout do auta, zatím co ostatní majitele 4wd už jsou za kopcem


Volnoběžky
Souhlas, montovat volnoběžky na jakýkoli Land Rover s výjimkou Series, je úplná blbost, protože by se muselo jezdit se zamknutým středovým diferákem a tím pádem by se stejně výkon přenášel na přední diferenciál i poloosy, akorát by se to protáčelo naprázdno v nábojích předních kol. Nevidím v tom tedy žádný přínos.
U SIIA jsem si volnoběžky pořídil (vždycky to bylo příslušenství za příplatek), protože po silnici se s tím opravdu vždycky jezdí jen na zadek. Když jsou volnoběžky v poloze 4x2, otáčí se pouze zadní kardan, diferák a poloosy. Pokud zapojím náhon 4x4, musím vylézt ven a přepnout volnoběžky do polohy 4x4, jinak by se otáčel přední kardan, diferák a poloosy naprázdno.
Potvrzuji, Iveco Massif, protože je to převlečená Santana a ta zase převlečená Series LR, navzdory faktu, že jsme ve třetím tisíciletí, má ty samé volnoběžky jako moje Série z roku 1969 a stejně musíte ven, prsty nejdřív oloupat bahno z volnoběžek a přepnout do požadované polohy...
U SIIA jsem si volnoběžky pořídil (vždycky to bylo příslušenství za příplatek), protože po silnici se s tím opravdu vždycky jezdí jen na zadek. Když jsou volnoběžky v poloze 4x2, otáčí se pouze zadní kardan, diferák a poloosy. Pokud zapojím náhon 4x4, musím vylézt ven a přepnout volnoběžky do polohy 4x4, jinak by se otáčel přední kardan, diferák a poloosy naprázdno.
Potvrzuji, Iveco Massif, protože je to převlečená Santana a ta zase převlečená Series LR, navzdory faktu, že jsme ve třetím tisíciletí, má ty samé volnoběžky jako moje Série z roku 1969 a stejně musíte ven, prsty nejdřív oloupat bahno z volnoběžek a přepnout do požadované polohy...

Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Pri Ivecu Masiv netrba vystupovať z auta kvôli zapínaniu volnobežiek. Vyriešili to nejakým automatickým systémom zapínania a vypínania. Podrobnosti ale nepoznám, očas jazdy nám to vysvetloval demodriver a jazdili sme bez vystupovania aj po asfalte aj v teréne a blate.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
Nutné volnoběžky u LR sérií Mirko nejsou,jen musíš jezdit po pevném povrchu s vypnutým předkem-tak jak se píše na výrobním štítkuMirko píše:Narozdíl od jiných (hlavně starších) off roadu má discovery diferenciál na vyrovnání rozdílu otáček mezi přední a zadni nápravou (středový diferecial) U vozů, které tohle nemají (starší Japonci, starší Jeepy, i Land Rovery serie ) byly tyto volnoběžky nutné, protože při jízdě na pevném podkladě jinak dojde při zapnuté přední ose k napětim v náhonovém systému a následnému ničeni těchto součástek (hlavně diff přední a zadní), tzn, ze na silnici si musel vypnout predni napravu, jinak neslo ani pořádně zatočít.
U Discovery můžeš zamknout středový diferencial pomoci páčky v interiéru a pak máš "stejné" (dva otevřené diferáky na osách bez středového) vlastnosti jako výše jmenované vozy se zaplým náhonem na předek. Pokud bys na disko namontoval volnoběžky, asi by ses nerozjel, protože středový diferenciál by tě hnal hřídel z nejmenším odporem, přední kardan, a stál bys.
Dnes už se snad kromě některých exotů nevyrábí 4wd s manuálními volnoběžkami, kde musíš vystoupit z vozu, kleknout u obou předních kol, přepínat ty za...é páčky od blata nebo sněhu a zase usednout do auta, zatím co ostatní majitele 4wd už jsou za kopcemJe to ovšem, jako vše na off roadech, věc názoru. Sám v terénu moc nejezdím, ale mám oba systémy na mých autech, a přál bych si mít stálý náhon na všechny 4 i na Jeepovi.

Volnoběžky se dávaly aby byla klidnější jízda po silnici a snad i o kousek menší spotřeba,protože se netočí všechno co psal Neklan.
k.
Netvrdím,že je to zbytečnost.Maxsel píše:Taky je považuji za zbyečnost. Měl jsem manuální volnoběžky na Patrolu a rozdíl ve spotřebě při zapnutých a vypnutých jsem nepozoroval.Možná proto, že to byl 3l benziňák.
Měl jsem je zamklé pořád, abych nemusel vylézat z auta, když jsem přiřadil předek.
Mám je na jedné z SII a při jízdě po silnici při zapnutých volnoběžkách jdou od přední nápravy znatelně větší vibrace než při vypnutých.
Standartně byly Série bez nich a dá se s tím žít

k.
Na Defa 200Tdi mi uznali jen Euro 1 za bůra,Maxsel píše:No, ten můj jde zatím dost nekultivovaně (auto bylo za hubičku), ale už se na něj chystám.
Překvapilo mě, že dle TP plní Euro II a přepis bude za 3tis...
V8 benzín je prostě čistější smraďoch

Naposledy upravil(a) kryten dne 28 úno 2009 07:24, celkem upraveno 1 x.
- VencaZE
- Příspěvky: 3611
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj, Def 200 tdi je tedy euro 1, a Def ročník 89 je asi euro nic viď ? Takže 10 tis za přihlášení
. Ale to auto mi za to stojí, snad to přežiju
.


Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
Vypadá to nejspíš na Euro nicVencaZE píše:Ahoj, Def 200 tdi je tedy euro 1, a Def ročník 89 je asi euro nic viď ? Takže 10 tis za přihlášení. Ale to auto mi za to stojí, snad to přežiju
.

Teď ale řešíme podobný případ,kde si na magistrátu vyžádali dopsání emisních norem do TP přes dovozce.Pak by údajně měla LR90 2.5TD splnit Euro 1.
Zatím ale neověřeno,dám vědět příští týden jak to dopadlo.
k.
- VencaZE
- Příspěvky: 3611
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Jak pak to dopadlo s tím motorem 2,5 td na přihlášení ? Udělali z toho euro něco(1), nebo euro nic
??

Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD