sjíždění zadních pneu
Moderátor: Safraporte
sjíždění zadních pneu
zdravím a prosím o radu:
sjíždějí se mi vnější okraje zadních pneumatik a neznám důvod - máte někdo zkušenosti nebo znáte odpověď, když
- geometrie je v pořádku (měřeno 3x během dvou let)
- tlumiče v pořádku (testováno v servisu)
- do prudkých zatáček mi hvízdají kola (pokud to tedy nějak souvisí);
pneumatiky jsem kupoval nové před dvěma lety, najeto mají cca 20tis. a vzorek stále jako nový kromě zadních vnějších okrajů - tam už mají tak 1 mm;
navíc jsou silně "naskákané" s boulema, ale to je prý kvalitou pneu (Goodyear Wrangler), že jsou prý na tento auťák moc měkké a chtělo by to nějaké tvrdší - šel bych do nich, ale nejdříve chci odstranit ten problém sjíždění
předem díky
sjíždějí se mi vnější okraje zadních pneumatik a neznám důvod - máte někdo zkušenosti nebo znáte odpověď, když
- geometrie je v pořádku (měřeno 3x během dvou let)
- tlumiče v pořádku (testováno v servisu)
- do prudkých zatáček mi hvízdají kola (pokud to tedy nějak souvisí);
pneumatiky jsem kupoval nové před dvěma lety, najeto mají cca 20tis. a vzorek stále jako nový kromě zadních vnějších okrajů - tam už mají tak 1 mm;
navíc jsou silně "naskákané" s boulema, ale to je prý kvalitou pneu (Goodyear Wrangler), že jsou prý na tento auťák moc měkké a chtělo by to nějaké tvrdší - šel bych do nich, ale nejdříve chci odstranit ten problém sjíždění
předem díky
free with Free
- PavelU
- Příspěvky: 5182
- Registrován: 01 úno 2009 17:54
- tel.: +420 603716996
- auto: Land Rover
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: sjíždění zadních pneu
Takové jak píšeš "naskákané", nebo vzorek je jak zuby pily, to způsobuje rychlé projíždění zatáček s velkým a těžkým autem...
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
Re: sjíždění zadních pneu
Měl jsem to na starých pneu také, nové zatím i po 15 tis. vypadají rovnoměrně. Někdy před rokem jsem tu četl, že s tím má problém více lidí. Řeší se to tak, že se včas gumy prohazují - zadek za předek. Možná to má nějaký jiný důvod, visko, diferenciál, ale to bych jenom hádal
- vladob8
- Příspěvky: 810
- Registrován: 19 kvě 2008 00:24
- tel.: +421905582959
- auto: D2 Td5
- Bydliště: Bratislava
Re: sjíždění zadních pneu
Ma na to vplyv urcite aj stara visko, lebo prave pri zatacani a vacsej rychlosti dochadza k prieceniu co vodic neciti ale odnasaju si to kola. Ja som asi 1/2 roka jazdil so starou visko (az odisla IRD) a tiez som pozoroval nepravidelne dranie kol. Teraz po vymene visko nam nove letne gumy a zatial nebadam nic...
Zdravim Vlado.
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion
- Admin
- Admin fóra
- Příspěvky: 1216
- Registrován: 10 čer 2006 16:13
- tel.: +420 777 883 488
- Bydliště: Vrchlabí
- Kontaktovat uživatele:
Re: sjíždění zadních pneu
Gumy - oskákání se projevuje skoro každému i D3 a RRSport a ti žádnou viskozní spojku nebo IRD nemají.
Točte pneumatiky mezi přední a zadní nápravou.
Točte pneumatiky mezi přední a zadní nápravou.
- vladob8
- Příspěvky: 810
- Registrován: 19 kvě 2008 00:24
- tel.: +421905582959
- auto: D2 Td5
- Bydliště: Bratislava
Re: sjíždění zadních pneu
Bezne dlhodobe opotrebenie gum to je ok, ale skus na Disco stale jazdit s uzavretym medzinapravovym diferencialom, zoderies gumy a loziska za chvilu ... nieco podobne sa deje ked mas v haji viskospojku !
Zdravim Vlado.
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion
- Admin
- Admin fóra
- Příspěvky: 1216
- Registrován: 10 čer 2006 16:13
- tel.: +420 777 883 488
- Bydliště: Vrchlabí
- Kontaktovat uživatele:
Re: sjíždění zadních pneu
Nemluvím o běžném opotřebení ale o oskákání vnějších ploch pneumatiky.
I v originál servisy měli v postupech při servisních prohlídkách "točit" pneumatiky mezi nápravami.
Podotýkám, že se to vztahovalo i na vozy v záruce, tedy prodané jako nové.
Těžko měli viskozní spojku špatnou po 20.000, 40.000 nebo 60.000 km
I v originál servisy měli v postupech při servisních prohlídkách "točit" pneumatiky mezi nápravami.
Podotýkám, že se to vztahovalo i na vozy v záruce, tedy prodané jako nové.
Těžko měli viskozní spojku špatnou po 20.000, 40.000 nebo 60.000 km
Re: sjíždění zadních pneu
Ahojda
V servisním plánu je doporučeno prohazovat kola přední za zadní po 15-20tis. km. Ale po zkušenostech s tímto druhem pohonu v provozu se tento interval zkrátil téměř o polovinu,tedy okolo 10 max 15tis. km. Kola se především prohazují aby docházelo k udržení "stejné hlobky" vzorku. A tím dochází,že vis. spojka nemusí vyrovnávat otáčky a síly mezi nápravami za běžné jízdy vpřed a pracuje , jen když je potřeba při zatáčení a pod.. Poté spojka není namáhána v takové míře a má větší životnost. Když se už projevuje oskákání kol,které je kratší stejnoměrné tak se vždy jedná o špatnou funkci visní spojky. Pokud je opotřebení jiného charakteru tak se může jednat i o tlumiče. Ale musíte brát to,že je to trvalý pohom 4x4 a nikdy nedocílíte úplné rovnoměrné opotřebení na zadní nápravě.
V servisním plánu je doporučeno prohazovat kola přední za zadní po 15-20tis. km. Ale po zkušenostech s tímto druhem pohonu v provozu se tento interval zkrátil téměř o polovinu,tedy okolo 10 max 15tis. km. Kola se především prohazují aby docházelo k udržení "stejné hlobky" vzorku. A tím dochází,že vis. spojka nemusí vyrovnávat otáčky a síly mezi nápravami za běžné jízdy vpřed a pracuje , jen když je potřeba při zatáčení a pod.. Poté spojka není namáhána v takové míře a má větší životnost. Když se už projevuje oskákání kol,které je kratší stejnoměrné tak se vždy jedná o špatnou funkci visní spojky. Pokud je opotřebení jiného charakteru tak se může jednat i o tlumiče. Ale musíte brát to,že je to trvalý pohom 4x4 a nikdy nedocílíte úplné rovnoměrné opotřebení na zadní nápravě.
Re: sjíždění zadních pneu
Díky za reakce a rady a přidávám pokračování:
- dnes jsem byl zvednout auto, a když byly nahoře jenom zadní kola a točilo se s jedním, druhé na stejné ose se volně protáčelo proti, ale jakmile se jedno přidrželo, už se tím druhým nehlo - je to normální? nebo je zadní diferák nějak skřípnutý, že točí pořád jenom obě?
- když bylo auto nahoře a já vlezl dovnitř, zařadil a jakoby se rozjel ve vzduchu, točily se mi zadní kola mnohem a mnohem rychleji než ty přední - i toto je normální, když na zadek se žene jenom 20% ?
díky
- dnes jsem byl zvednout auto, a když byly nahoře jenom zadní kola a točilo se s jedním, druhé na stejné ose se volně protáčelo proti, ale jakmile se jedno přidrželo, už se tím druhým nehlo - je to normální? nebo je zadní diferák nějak skřípnutý, že točí pořád jenom obě?
- když bylo auto nahoře a já vlezl dovnitř, zařadil a jakoby se rozjel ve vzduchu, točily se mi zadní kola mnohem a mnohem rychleji než ty přední - i toto je normální, když na zadek se žene jenom 20% ?
díky
free with Free
- vladob8
- Příspěvky: 810
- Registrován: 19 kvě 2008 00:24
- tel.: +421905582959
- auto: D2 Td5
- Bydliště: Bratislava
Re: sjíždění zadních pneu
Chlape, ty nerozumies funkcii diferencialu V prvej casti tvojej otazky popisujes uplne zdravo fungujuci diferencial - chovaju sa tak vsetky auta aj dvojkolky. Zadny diff mas OK!
Na druhu cast tvojej otazky odpoviem asi tak: je fyzikalne nemozne aby ti zadne kola v tej konstalacii co popisujes tocili o hodne viac ako predne...predne su priamo hnane z motora a zadne su sez viskospojku, nema sa tam kde zobrat ten rozdiel tych otacok. Je mozne ze jedno zadne bolo brzdene zle odskakujucou brzdou (staci slaba sila) a potom to druhe tocilo o to viac a to si prave videl...alebo naopak si videl predne ktore bolo pribrzdovane. trebalo by sledovat vsetky 4 kola naraz v jednom okamihu. Toto by som neriesil, to mas s velkou pravdepodobnostou OK.
Este poznamka, ked zodvihnes len jedno zadne malo by sa dat s nim silou ruk velmi pomaly pretacat - to sa pretaca viskospojka - ked s nim nepohnes ani s nasadenym klucom z celej sily tak mas v haji viskospojku a co ta caka si tu isto cital. Ked mas viac ako 120tis. km a nemas ju menenu tak to ries ako prve!
Asi tolko
Na druhu cast tvojej otazky odpoviem asi tak: je fyzikalne nemozne aby ti zadne kola v tej konstalacii co popisujes tocili o hodne viac ako predne...predne su priamo hnane z motora a zadne su sez viskospojku, nema sa tam kde zobrat ten rozdiel tych otacok. Je mozne ze jedno zadne bolo brzdene zle odskakujucou brzdou (staci slaba sila) a potom to druhe tocilo o to viac a to si prave videl...alebo naopak si videl predne ktore bolo pribrzdovane. trebalo by sledovat vsetky 4 kola naraz v jednom okamihu. Toto by som neriesil, to mas s velkou pravdepodobnostou OK.
Este poznamka, ked zodvihnes len jedno zadne malo by sa dat s nim silou ruk velmi pomaly pretacat - to sa pretaca viskospojka - ked s nim nepohnes ani s nasadenym klucom z celej sily tak mas v haji viskospojku a co ta caka si tu isto cital. Ked mas viac ako 120tis. km a nemas ju menenu tak to ries ako prve!
Asi tolko
Zdravim Vlado.
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion
Re: sjíždění zadních pneu
Take se mi sjižděli vnějsi strany pneumatik po vyměně visko se to vyřešilo pneu sem otočil na disku a sjižději se normalně.
Re: sjíždění zadních pneu
Sjíždění zadních pneu může být způsobeno několika problémy. 1.podhuštění 2.tlumiče 3.viskospojka a hlavně za 4. špatná geometrie zadní nápravy. Nechal jsem si přeměřit a seřídit kompletní geometrii a bylo zjištěno, přední sbíhavost mírně větší, zadní bohužel byla dost velká. Zřejmně hlavní důvod sjíždění zadních pneu. Před seřízením se auto jevilo v zatáčkách jako lehce přetáčívé, teď sedí podstatně lépe. Až něco najedu tak se ozvu. Adresa kde seřizují geometrii je Pneu servis Macík tel:777755866,516456482 Boskovice. J.