horuci pal.filter td5

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
muriatko
Příspěvky: 124
Registrován: 18 zář 2009 08:46
tel.: +421903513257
auto: D2 td5
Bydliště: Žilina

horuci pal.filter td5

#1 Příspěvek od muriatko » 29 zář 2009 16:16

chcem sa opytat, ci je to normalne, ze po 5-6 minutach chodu je horuci palivovy filter, dalej by ma zaujimalo cim to moze byt motor nejde po stlaceni plynu okmzite do otacok.Chyta nabrnk aj studeny a bez zhavenia, na volnobeh otacky nezakolisu, ked zapne turbo, tak vystreli ako dive, ale ten prechod z volnobehu do zapnutia turba akoby sa mu nechcelo(pal.filter meneny) ani

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: horuci pal.filter td5

#2 Příspěvek od Acon » 29 zář 2009 17:05

muriatko píše:chcem sa opytat, ci je to normalne, ze po 5-6 minutach chodu je horuci palivovy filter, dalej by ma zaujimalo cim to moze byt motor nejde po stlaceni plynu okmzite do otacok.Chyta nabrnk aj studeny a bez zhavenia, na volnobeh otacky nezakolisu, ked zapne turbo, tak vystreli ako dive, ale ten prechod z volnobehu do zapnutia turba akoby sa mu nechcelo(pal.filter meneny) ani
Palivový filter je vyhrievaný. V zime mu to bude trvať dlšie. Preto nie je dobré jazdiť s prázdnou nádržou, lebo okrem rizika poškodenia pal. čerpadla, sa nafta zohrieva aj tým, že palivo vracajúce sa cez prepad je horúce. Teplá nafta má tendencie k peneniu a to môže spôsobovať zavzdušňovanie systému a zníženiu životnosti vstrekovačov. V zime zasa kondenzát na stenách prázdnej nádrže a zaneseniu pal. filtra vodou. Celkovo je lepšie v zime jazdiť s viac plnou ako prázdnou nádržou.

TD5ka je do 2000ot lenivá ako prasa. Pomôže zvýšenie výkonu, kontaktuj Ivana Jezberu, funguje tu pod svojim menom. Lacnejší aj menej účinný zásah je zablendovať EGR. Citelná zmena k lepšiemu. Mám to za sebou a síce sa nedá hovoriť o zvýšenom výkone no ten spodok je o poznanie lepší.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

MadTom
Příspěvky: 15264
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: horuci pal.filter td5

#3 Příspěvek od MadTom » 29 zář 2009 17:36

Doplním - palivový filtr je ohřívaný horkým palivem které se vrací z motoru (ohřeje se cestou ke vstřikovačům uvnitř motoru), následně je chlazeno chladící vodou motoru (takže na teplotu přes 80stC) a pak už jde do trubek zpátky k filtru. Filtr se tedy docela slušně zahřeje.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět