Relátko žhavenia, kde je?

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Relátko žhavenia, kde je?

#1 Příspěvek od Acon » 23 zář 2009 20:54

ja viem, trápna otázka, no mám podozrenie, že je stále zapnuté. Niečo mi totiž vybíja baterku. Za 1h nenaštartujem. Keď zapájam batériu, na kontakte preskočí iskra, takže je niekde nejaký odber a dosť vysoký. V poistkovej skrinke pri baterke som všetky relátka vylúčil. Ktoré zopína žhavenie? Je to DiskoII TD5, ale to tu už asi všetci viete. :roll: :wink:
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

omar
Příspěvky: 2748
Registrován: 15 črc 2008 21:30
tel.: 736769704
auto: Discovery TD5,F2
Bydliště: kousek od Nového Jičína

Re: Relátko žhavenia, kde je?

#2 Příspěvek od omar » 23 zář 2009 21:20

Kde je to relatko netusim ,ale to muze delat spoustu dlasich veci, vod poskozeny spinaci skrinky a z treba po starter kterej de do skratu,pokud ti nikdo neporadi kde je to rele tak skus vecer odpojit zhavici svicky a rano uvidis

JRC
Příspěvky: 34
Registrován: 06 dub 2009 09:20
Bydliště: Praha 10

Re: Relátko žhavenia, kde je?

#3 Příspěvek od JRC » 24 zář 2009 07:57

Zdar, relé R114 v poj. skříňce v mot. prostoru. Petr
Discovery II Td5

MadTom
Příspěvky: 15262
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Relátko žhavenia, kde je?

#4 Příspěvek od MadTom » 24 zář 2009 08:19

To že při připijováni kabelu to prskne nemusí vůbec znamenat, že něco trvale žere - v řídících jednotkách jsou docela velké kondenzátory a ty se po připojení napájení okamžitě nabíjejí, takže to udělá krátký proudový impuls. Pokud není k dispozici nejlépe klešťový ampérmetr, aby se dal odběr změřit (s obyčejným je potřeba dát pozor na jeho případné zničení nadproudem), dá se odhadnou zvýšené spotřeba i tím, že se baterie připojí a odpojí několikrát zasebou - pokud se prskanec zmenší, jsou to kondenzátory, pokud ne - něco žere - ale je to pouze odhad. Navíc i pouhé zapnuté vnitřní osvětlení odělá prskanec a to to bere cca 1A.
Prostě u elektriky je nutné měřit.
Co se týče žhavičů - jejich odběr je tak velkej, že novou baterku by vycucli během hodiny do mrtva a nejspíš by se i něco upálilo (kontakty, relé, vlstní žhaviče) - nejsou totiž dělané na trvalý provoz.
Poslední možností jak aspoň orientačně zjistit co se děje je měři napětí akumulátoru - v odpojeném stavu, v připojeném stavu a v připojeném stavu s rozsvícenými světly (vše bez nastartovaného motoru) - podle změny napětí se dá odhadnout, co to dělá, ale zase je to pouze odhad.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Relátko žhavenia, kde je?

#5 Příspěvek od Acon » 24 zář 2009 14:40

tak zatial ďakujem. Vnútorné osvetlenie som vypol, vlastne som zabezpečil aby bolo mimo odber všetko, čo dokážem ovplyvniť (rádio, osvetlenie, alarm...) Kvôli kondenzátorom som som niekoľkokrát po sebe zapojil a odpojil batériu, iskrenie je stále dosť intenzívne. Po zapojení cvakne nejaké relátko pod polabuvkou pred spolujazdcom. No je tam toho na mňa priveľa aby som sa púšťal do, možno zbytočnej demontáže. No nič v sobotu idem k elektrikárovi, len som si chcel pomôcť, aby som nezabíjal zbytočne čas, ktorý si viem zorganizovať úplne, ale úplne ináč.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
PavelU
Příspěvky: 5182
Registrován: 01 úno 2009 17:54
tel.: +420 603716996
auto: Land Rover
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Relátko žhavenia, kde je?

#6 Příspěvek od PavelU » 24 zář 2009 16:28

Jak máš starou baterku :?: Udělá ti to pokaždé(že je za hodinu hotová), nebo sem tam :?:
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Relátko žhavenia, kde je?

#7 Příspěvek od Acon » 25 zář 2009 08:54

Baterka nemá ani rok. Ak ju odpojím, tak tak napätie drží, meral som po 5 dňoch -11,8V. Stalo sa mi za posledný 1/2rok 2x, že mi vybilo batreku, ale nevenoval som tomu pozornosť, lebo manželka sedáva z malým svišťom vzadu a občas zabudne vypnúť svetlo. No teraz mi to robí stále. Najprv asi 2x s asi 3oj dňovou prestávkou, no teraz už nonstop. Typujem na väčší odber, lebo po 10h dobíjaní vydrží asi 3h a už nenaštartuje. Zostáva tam 7-8V
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

MadTom
Příspěvky: 15262
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Relátko žhavenia, kde je?

#8 Příspěvek od MadTom » 25 zář 2009 09:22

pokud ti baterka propadla na 7V po nějaké době (né během startování), tak je nejspíš po ní - takto hluboké vybití totiž olověné akumulátory docela slušně likviduje. Každopádně nejdřív změřit, kolik proudo to bere v klidu - do cca 30mA je to ještě OK.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Relátko žhavenia, kde je?

#9 Příspěvek od Acon » 25 zář 2009 19:58

že je baterka v prdeli, to mi je jasné. Bola vybitá za posledné 3 týždne X krát, no pred tým ako dám novú, musím zistiť čo ju vybíja. Elektrikár už avizoval, že s časom na tom nie je ideálne, vidím to nadlho. Mám tento multimeter, na čo ho mám nastaviť, aby som vedel zmerať odber?
Obrázek
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Steve
Příspěvky: 1157
Registrován: 29 bře 2008 02:33
auto: D.I manuál 1997
Bydliště: Zlínsko

Re: Relátko žhavenia, kde je?

#10 Příspěvek od Steve » 25 zář 2009 23:08

Černý kabel do černé zdířky.
Červený kabel do horní červené zdířky. Tam (označení 10A) přepni i přepínač.
Odpoj + baterky, na odpojený kabel připoj černý měřící kabel a červený měřící kabel připoj na + baterky. Tedy mezi + baterky a přívod, co na ni byl vlož měřák.
Pokud bude odběr nad 10A, což pochybuju, měřák ti ukáže "I"
Discovery je životní styl.

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Relátko žhavenia, kde je?

#11 Příspěvek od Acon » 26 zář 2009 20:11

s káblami a +- mi je to jasné :) ale ďakujem za trpezlivú odpoveď :wink: Potreboval som vedieť do ktorej červenej to pichnúť a kam dať hlavný prepínač. Zmeral som, odber na úrovni 0.5A. Baterka držala 14,5V po štartovanie. Padlo to na 6V :roll: Len nechápem, že 11mesačná baterka sa takto porúčala. Doteraz som nenašiel nič, čo by ju mohlo vybiť 1. raz ani potom. Len intervaly sa skracovali. Elektrikár mi povedal, nech už Vartu nekupujem. No keďže ju budem reklamovať, nič iné mi ani nezostane len pri Varte zostať.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

MadTom
Příspěvky: 15262
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Relátko žhavenia, kde je?

#12 Příspěvek od MadTom » 26 zář 2009 20:18

Těch 0,5A je trvalý proud ve chvíli kdy je auto v klidu a neběží motor? Jestli jo tak je to sakra moc, mělo by to být tak cca 100krát míň.
Pokud to tak je, tak se nediv, že ti baterka nevydržela. 12V olověná baterie pokud se vybije pod 1,6V/článek - tj. při 6ti článcích pod 9,6V tak se velmi rychle ničí - 6V je už hodně špatné. V takovémto stavu je životnost baterie max. 10cyklů a to není moc.
A je úplně jedno, jestli je to Varta nebo něco jiného - dopadnou všechny stejně.
Co se týče Varty - já s nima mám dobré zkušenosti - akorát mají více řad baterií, takže je vždy potřeba říct, o které se mluví.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Relátko žhavenia, kde je?

#13 Příspěvek od Acon » 05 říj 2009 12:47

Tak, baterka odoberá 5mA, zle som odčítal. Reklamoval som, už prvá reakcia bola skvelá: 1mesiac pred koncom záruky, to mám najradšej (baterka má 10,5 mesiaca). Na moju poznámku, že v zmysle zákona je záruka 2r. reagovala ako hniezdo sršňov po zásahu Biolitom. No, nakoniec ju dobili, zmerali, simulovali štart a že baterka je OK. Tak sa teším na reklamačné peripetie.
Ja som skúsil používať 3oj ročnú 65Ah z Ochcávky a auto štartovalo aj po 2 dňoch státia bez problémov.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Odpovědět