Tatra vcera dnes a zitra

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
low
Admin fóra
Příspěvky: 4204
Registrován: 04 led 2007 10:39
tel.: +420 603462950
auto: def 110 + L322
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Uhozenej admin

#21 Příspěvek od low » 29 lis 2009 14:34

cyril píše:Právě ve vlákně "Uhozenej admin" bych prosííím asi neřešil Tatru. Je to určitě zajímavý téma...ta česko-slovenská hrdost na národní plečky a tak všeobecně na zlatý český ručičky...(kde jim je konec...? :hmm: ), takže by si to asi zasloužilo vlastní vlákno. To je ale možná práce pro tebe Lowíííku. Co? Díky cyril.
jo jo akorat jsem myslel na totez. BTW na upozorneni je idalni pouzivat takovej ten vykricnik u prispevku, tak se ke mne dopruceni dostane zcela urcite (timto dekuji PavloviU, ktery upozornuje na neaktualni inzeraty, kdyz to nedostatecne oznaci sami prodavajici ci kupujici)

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Tatra vcera dnes a zitra

#23 Příspěvek od Acon » 29 lis 2009 17:17

časy tatry 111 sú nespochybniteľné. Ako stavebné vozidlo bola pravdepodobne najlepšia. Do akej miery Magirus Deutz neuspel na Sibíri neviem. 60-90 roky sa niesli v znamení červenokožcov a k pospolitému ľudu sa dostalo len to, čo vrchnosť považovala za vhodné. Práve Magirus D sa tiež používal na Sibíri práve preto, že okrem Tatry bol posledný, ktorý používal vzduchom chladené motory. Jeho neúspech by som si vysvetloval skôr tým, že to bol západný výrobok a za úplne iné peniaze ako Tatra. Myslím si, že kameňom úrazu bol práve ten prívlastok západný . Magirus bol sibírskymi podmienkami overený a uspel bez straty hviezdičky. Pokial si dobre pamätám, tak sibírska etapa išla cez ...Fínsko, Sibír, Aljašku... http://www.overland.org/?q=node/26
http://www.youtube.com/watch?v=F0-_GPuOLGc
Inak Overland je taká obdoba CamelTrophy
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 353
Registrován: 23 bře 2008 15:27
auto: Discovery 3 4.4 V8
Bydliště: Praha

Re: Tatra vcera dnes a zitra

#24 Příspěvek od Marťas » 29 lis 2009 17:31

Souhlasím s Jarošem. Pravděpodobně máte s dnešní konkurencí pravdu, ale zkuste to vzít v praxi. Co nutně potřebuje běžný uživatel v extrémních podmínkách? Potřebuje hifi system, navigaci, el. nastavitelná sedadla atd.? Myslím si, že je důležitější, když je automobil pokud možno co nejjednodušší a spolehlivý. Zkrátka, když nastane nějaká závada, tak vezmu nářadí a svépomocí závadu opravím a to bez potřeby diagnostiky. Jasně, Tatra je asi pozadu, ale je to ke škodě? Přijde mi to jako hodnotit nejnovější Toyotu LC a LR Disco 200tdi.
Range Rover 4.6 Mk II

Steve
Příspěvky: 1157
Registrován: 29 bře 2008 02:33
auto: D.I manuál 1997
Bydliště: Zlínsko

Re: Tatra vcera dnes a zitra

#25 Příspěvek od Steve » 29 lis 2009 19:52

Discovery je životní styl.

Uživatelský avatar
Kawa12
Příspěvky: 550
Registrován: 06 črc 2009 18:10
auto: rezinka 88,LC V8
Bydliště: Kralupy
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra vcera dnes a zitra

#26 Příspěvek od Kawa12 » 29 lis 2009 20:23

Marťas píše:Souhlasím s Jarošem. Pravděpodobně máte s dnešní konkurencí pravdu, ale zkuste to vzít v praxi. Co nutně potřebuje běžný uživatel v extrémních podmínkách? Potřebuje hifi system, navigaci, el. nastavitelná sedadla atd.? Myslím si, že je důležitější, když je automobil pokud možno co nejjednodušší a spolehlivý. Zkrátka, když nastane nějaká závada, tak vezmu nářadí a svépomocí závadu opravím a to bez potřeby diagnostiky. Jasně, Tatra je asi pozadu, ale je to ke škodě? Přijde mi to jako hodnotit nejnovější Toyotu LC a LR Disco 200tdi.

tak,tak....v jednoduchosti to je...

To Acon: nic ve zlém,ale tvé poznámky mi přijdou spíše vyčtené z nějaké literalury,já sice nejsem žádný znalec Tatry ale setkávám se s ní docela často v praxi a to v těších podnínkách(zavážky,skládky) tam konkureci prostě nemá.A tvá poznámka o výšce nárazníku...
www.licovepasky.cz
...někomu stačí auto.......jiný potřebuje Land Rover...
LR series 88, Toy LC V8

Uživatelský avatar
krestak
Příspěvky: 1080
Registrován: 24 lis 2008 21:39
Bydliště: Býkev

Re: Tatra vcera dnes a zitra

#28 Příspěvek od krestak » 30 lis 2009 18:35

Já na ní nedám dopustit :Pohoda: když občas neuletěj poloosy 8)nebo vodejde motor :Ja blb: tak je celkem spolehlivá :Pohoda:
Tatra2.jpg
Tatra2.jpg (84.72 KiB) Zobrazeno 1566 x
101FC GS
S II 109
110 HAE
tel. 721763960

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Tatra vcera dnes a zitra

#29 Příspěvek od Acon » 30 lis 2009 20:21

Marťas píše:
...ale zkuste to vzít v praxi. Co nutně potřebuje běžný uživatel v extrémních podmínkách? Potřebuje hifi system, navigaci, el. nastavitelná sedadla atd.? Myslím si, že je důležitější, když je automobil pokud možno co nejjednodušší a spolehlivý. Zkrátka, když nastane nějaká závada, tak vezmu nářadí a svépomocí závadu opravím a to bez potřeby diagnostiky....
A čo porovnávaš? Tatru 148 s čím? Ak s autami zo 70-80 rokov, tak sú rovnako jednoduché a jednoducho opraviteľné ako tatra. Ak porovnávaš Tatru z posledných 10r s autami za rovnaké obdobie, tak je to zasa to isté.
Jaroš píše:to Acon: Myslím,že máš ze svého hlediska pravdu,co se týká dnešních soutěží atd.My zde však hovoříme o práci. ..... .... Ono na záp.Sibiři je v létě dost horko,všude bezedné bažiny,v zimě pak teploty okolo -40 st. Cesty se dělají pomocí zavážky,kdo v létě uhne z cesty,tak je rád když z vozu vyskočí a ten už nikdo nenajde. Právě v takových podmínkách se Tatry osvědčily a proto by je Rusové kupovali i dnes.Což je ovšem nereálné.
Ja som na Sibíri nikdy nebol a tak tie podmienky nedokážem objektívne posúdiť. Dôverne poznám podmienky na SK stavbách, ktoré sú myslím zhodné s CZ a tam je situácia natoľko jasná, že o tom hovoria aj predajné preferencie jednotlivých značiek. Tatra sa v posledných rokoch jednoducho nepredáva a jej podiel na trhu je rádovo v jednotkách %. Ak by bola taká skvelá, čo myslíte? Predávala by sa? Takže ak naozaj hovoríme o práci, tak kde sa stala chyba? Sibír je len zlomok svetového trhu. Aká by bola realita ak by neexistoval východný blok kde bolo apriori zlé všetko zo západu, nevieme čo by tam jazdilo. A vzhľadom na situáciu nebol záujem o výrobu špeciálov do takých podmienok. Aj keď si myslím, že na severnej Kanade a Aljaške kde Tatry nejazdia, sú rovnaké podmienky ako na sibíri.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5123
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Tatra vcera dnes a zitra

#30 Příspěvek od DanoDEF » 30 lis 2009 20:49

Acon píše: Takže ak naozaj hovoríme o práci, tak kde sa stala chyba?
... ta praca by nam mala byt znama offradakom - vykonava sa v lesoch pri zvazani dreva pre moderne auta, ktore ho nosia dalej ale to je tiez iba maly zlomok trhu.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Tatra vcera dnes a zitra

#31 Příspěvek od Acon » 30 lis 2009 21:02

Tam ale v posledných rokoch tiež prevládajú iné značky ako Tatra. Podiel nových lesovozov je u tatry rovnaký ako v iných oblastiach.

Chlapi neblbnite, ja nie som proti Tatre, vyrastal som v dobách, kedy bola u nás na vrchole slávy a tiež som ju dlho považoval za naj. No realita mi otvorila oči a dnes si už ilúzie nerobím. Pokrok nezastavíš a ak už mám niečo považovať za neprekonané, tak to je Praga V3S. Už na vojne som asi nebol sám svedkom, kedy už nejazdilo nič len tanky a V3S a neskôr už ani tanky nie. Tatra končila dávno pred tým.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

Re: Tatra vcera dnes a zitra

#32 Příspěvek od Jenda » 30 lis 2009 21:07

Ja se hosi musim zastak Acona,Tatra byla dobra ve sve dobe ale ta uz je pryc.Ze je to bezva auto na stavbu a zavážky?Urcite,o tom neni sporu ale proc?CENA staryho nakladaku je velmi nizka a nahradni dily levne.Kdo ale videl spraseny cesty po TATRE ,tak taky vi jak obtizne se po nich pak bohybuje ostatni technika.Ze jsme dodavali TATRY do ruska za pul darma a kolikrat jsme za ne nic nedostali(viz Rusky dluh).Kolik z vas na te Sibiri opravdu pracovalo,ja sice nebyl na Sibiri ale v podminkach kolem -40 a niz jsem pracoval,takze vim jak obtizne se technika v tehle mrazech udrzuje.
Co se tyce kockopsa pro armadu,to uz nema smysl ani komentovat.Vycet komponentu ze kterych je smontovana ponecham bez komentare.Tohle auto dat armade je ulet :!:
Podotykam ze mam TATRU rad,tak si to neberte osobne :wink:
Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Odpovědět