Navijáky

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
patrik
Příspěvky: 2620
Registrován: 05 dub 2007 23:24
Bydliště: slovensky grob

Re: Navijáky

#301 Příspěvek od patrik » 14 črc 2009 17:39

tento isty ma v ponuke aj MICHI tu na fore . je to Jezberov sused . tu mas odkaz www.aloha.sk
. tel 0905532342 bratislavsky kraj mail info@atlascamper.sk

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

Re: Navijáky

#302 Příspěvek od Jenda » 15 črc 2009 22:07

Hunter je bezva a nikde jsem na nej neslysel nic spatnho.Navic ho znam osobne a vim ze je vic nez v poho,tak zadnej strach.
Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Uživatelský avatar
DjALF
Příspěvky: 1811
Registrován: 26 dub 2007 02:34
auto: Toyota LC 100
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Navijáky

#303 Příspěvek od DjALF » 10 zář 2009 12:36

Nemáte někdo na papíře nakreslenou montážní plotnu navijáku na DI s origo nárazníkem (naviják ComeUp DV 9000)
Nechci vymýšlet vymyšlené (a ani na to není čas)
díky
Discovery I 300TDI "Užovka" - lehka OFF kosmetika "už EX"
Toyota Land Cruiser 100 "želva"
http://www.djalf.cz/ http://sportrescue.cz/

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2886
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

Re: Navijáky

#304 Příspěvek od erik » 08 pro 2009 15:20

Taky to vazete spatne?
Přílohy
Výstřižek.JPG
Výstřižek.JPG (38.41 KiB) Zobrazeno 3741 x
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

Uživatelský avatar
Stavros
Příspěvky: 2627
Registrován: 25 říj 2006 08:42

Re: Navijáky

#305 Příspěvek od Stavros » 08 pro 2009 15:46

pekny, ja to delal vzdycky tou treti moznosti, jako vzdycky blbe. :D

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Navijáky

#306 Příspěvek od MadTom » 08 pro 2009 15:55

Řekl bych, že to je jenom kvůli tomu, aby smyčka při odlehčení tak jednoduše nevypadla. Nebo se pletu??? Předpokládám, že zakončení lana je dostatečné a nebudeme se jím zabývat.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2886
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

Re: Navijáky

#307 Příspěvek od erik » 08 pro 2009 16:24

MadTom píše:Řekl bych, že to je jenom kvůli tomu, aby smyčka při odlehčení tak jednoduše nevypadla. Nebo se pletu??? Předpokládám, že zakončení lana je dostatečné a nebudeme se jím zabývat.
Mozna. Ale kluci horolezci by to mohli osvetlit..
videl jsem na jednom lestenkovem instrukcnim videu podobne spojovani kurt..
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

Uživatelský avatar
zbynek
Příspěvky: 822
Registrován: 01 bře 2007 21:00
tel.: 724258113
auto: DII 99
Bydliště: Děčín Czech Republik
Kontaktovat uživatele:

Re: Navijáky

#308 Příspěvek od zbynek » 08 pro 2009 16:55

No...já jsem přesvědčen že dvě první varianty jsou jen z důvodu aby lano nespadlo z háku. Protože jakékoli další kroucení toho oka jen pevnost oka snižuje. Taková je má zkušenost z trhačky, kde testujeme lana a popruhy. Vlastně z toho důvodu se lana zaplétají, páč když na něm uděláš úzel tak pevnost lana rapidně klesá. Posledně jsem zkoušel lano do navyjáku (8mm pevnost 7,5t) když jsem udělal oka s úzlem tak byla pevnost 2,5t jakmile jsme udělal záplety, dostal jsem se na pevnost 6,5t
Všechno má svůj čas........

Uživatelský avatar
Pama
Příspěvky: 181
Registrován: 10 led 2009 20:26
tel.: 724365722
auto: většina LR
Bydliště: Vyškov

Re: Navijáky

#309 Příspěvek od Pama » 08 pro 2009 19:14

Myslím si, že nejde až tak o úvaz, ale paradoxně o hák.
Při poslední variantě je exponovaný ohyb háku nejnamáhanější,
první dvě varianty rozkládají tah do více míst a hlavně soustřeďují tah
do místa háku daleko pevnějšího.
I když to rozložení tahu na úvazu asi platí taky.


(samozřejmě vážu taky blabě :oops: )

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Navijáky

#310 Příspěvek od tagr » 09 pro 2009 09:33

no já tedy nevím, ale jak jsem stahoval v lese tak jem vázal řetězem za ,,žabky a na laně 10 mm jsem pak utáhnul v pohodě i 5 tun a to tak že i klády se zvedaly přes překážky - kameny,pařezy
pokud jsem vázal lano rovnou na vyproštění tak vždysky na 3 otáčky kolem stromu a hák pak jen jistil rozmotání a byl klid a lano vytáhlo 12 T v pohodě, spíš se lámaly kříže u navyjáku , ale to jejiná kapitola :)
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
zbynek
Příspěvky: 822
Registrován: 01 bře 2007 21:00
tel.: 724258113
auto: DII 99
Bydliště: Děčín Czech Republik
Kontaktovat uživatele:

Re: Navijáky

#311 Příspěvek od zbynek » 09 pro 2009 21:19

S tím stromem souhlasím, omotání v tak velkém radiusu lanu jistě prospěje, ale když nastane situace kdy je radius minimální a jestě se lana dotýkají, tak nastává mazec. Jen připomínám že mluvím o lanech syntetických, které se používají do navyjáků na OFF
Chápu že u ocelových lan to může být jinak.
Všechno má svůj čas........

Uživatelský avatar
low
Admin fóra
Příspěvky: 4205
Registrován: 04 led 2007 10:39
tel.: +420 603462950
auto: def 110 + L322
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Navijáky

#312 Příspěvek od low » 09 pro 2009 21:35

synteticke ani ocelove standardni navijkaove lano se samozrejme okolo stromu nevaze, nybrz se pouziva VZDY stromova kurta (pri vyprostovani, i pro stahovani stromu) pokud teda ty lana nechcete znicit (odzkouseno pokusem)
http://www.offg.cz expediční poradenství, offroad expedice na míru po celém světě, offroadškola, http://www.offroadskola.cz

Uživatelský avatar
zdenek666
Příspěvky: 341
Registrován: 09 čer 2008 14:32
tel.: +420722074098
Bydliště: Vyškov na Moravě

Re: Navijáky

#313 Příspěvek od zdenek666 » 09 pro 2009 22:17

sry za OT, ale když je to o těch lanech.
Při vytahování pařezu jsem udělal na syntetickém laně suk a jak se to stáhlo, tak ho nemůžu rozvázat. Víte někdo, co s tím?
LR Disco II TD5 auto

Uživatelský avatar
Tomas K (tkala)
Příspěvky: 1172
Registrován: 09 zář 2009 14:25

Vyndavací uchycení navijáku

#314 Příspěvek od Tomas K (tkala) » 09 pro 2009 22:50

Někde to tu bylo vyfocený, ale ať hledám jak hledám, nevidím... Nicméně se zaptám.... Na autě byl jeden kus uchycení a na navijáku druhej a když člověk potřeboval tahat, tak to do sebe nacvakl, zajistil čepem a tahal. Jaký to má nevýhody, proč to neudělat? Přijde mi dobrý, že si můžu cvaknout naviják zepředu nebo zezadu zrovna jak potřebuju....

Díky

TOM

Uživatelský avatar
KRANG
Příspěvky: 1494
Registrován: 16 črc 2007 19:49
Bydliště: Praha

Re: Vyndavací uchycení navijáku

#315 Příspěvek od KRANG » 09 pro 2009 23:11

tkala píše:Někde to tu bylo vyfocený, ale ať hledám jak hledám, nevidím... Nicméně se zaptám.... Na autě byl jeden kus uchycení a na navijáku druhej a když člověk potřeboval tahat, tak to do sebe nacvakl, zajistil čepem a tahal. Jaký to má nevýhody, proč to neudělat? Přijde mi dobrý, že si můžu cvaknout naviják zepředu nebo zezadu zrovna jak potřebuju....

Díky

TOM
..řikaj tomu Multi-Mount, psalo se o tom něco málo tady. Já bych si to na auto nedával. :?
Defender 90 200Tdi "ZEBRA" / Range Rover L322 V8 4.4 / Series III 109" 2.25l exMOD "VOJÁK" + Sankey Trailer Narrow Track
servisuje http://www.OWR.cz

Uživatelský avatar
Tomas K (tkala)
Příspěvky: 1172
Registrován: 09 zář 2009 14:25

Re: Vyndavací uchycení navijáku

#316 Příspěvek od Tomas K (tkala) » 09 pro 2009 23:23

KRANG píše: ..řikaj tomu Multi-Mount, psalo se o tom něco málo tady. Já bych si to na auto nedával. :?
Diky, tohle presne jsem hledal a nenasel.... :Sorry:

TOM

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Navijáky

#317 Příspěvek od tagr » 10 pro 2009 08:47

jo to je pravda ,jde o to aby se lano nestlačovalo - placatělo- a taky se nepoškodil strom , pokud jde o malý průměr lan ,takže pokud se tkáte často tak určitě používat, já jsem kolem dával profi kurtu co se stím stahují náklady - tak vydrží 12T tak bez potíží, ale když byla nouzovka tak 10mm lano vydrží i bez poškození tohle, ale opravdu jen v nouzy :)
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
kamca
Příspěvky: 576
Registrován: 01 dub 2009 23:28
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Navijáky

#318 Příspěvek od kamca » 24 pro 2009 09:35

Tohle je celkem zajimave reseni pokud clovek nechce elektricky navijak. Delaji ted i jeden na 7700lbs.
http://www.expeditionswest.com/equipmen ... _winch.htm

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8488
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: Navijáky

#319 Příspěvek od RudaK » 24 pro 2009 09:58

To jen v nejnutnějším případě.Manipulace musí být opruz ..... :Ja blb: Já proti navijáku nic nemám :wink: ba naopak :P Jasně že to je o penězích,proto mám elektrický ( jinak je lepší hydraulický :roll: ) ale to sem neobjevil ameriku :Sorry:
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5770
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: Navijáky

#320 Příspěvek od Miky_CZ » 24 pro 2009 10:05

minule nam v nouzi pomohl stary rusky hupcuk, ale trojcove auto bylo v bahne po prahy a ten hupcuk uz sme v rukach neutahli a byl to fakt hnus takze to je opravdu ta nejvetsi nouzovka
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Odpovědět