Spotřeba

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Spotřeba

#161 Příspěvek od Acon » 11 črc 2011 13:58

šnorchel má rôzne zalomenia, zmeny priemeru, zmeny tvaru... to všetko má negatívny vplyv na prietok vzduchu. A väčší prietok nemá, pretože vstup do vzduchového filtra je rovnaký a to je rozhodujúce. Keby aj mal šnorchel priemer 20cm, tak rozhodujúce je najužšie miesto. No ako som povedal, problém nie je v priemere, ale tvare.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

MadTom
Příspěvky: 15262
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Spotřeba

#162 Příspěvek od MadTom » 11 črc 2011 14:06

Šnorchl určitě vliv má, jde o to jak velkej. Troufnu si odhadnout, žwe největší bude u atmosférického benzínového motoru a nejmenší u přeplňovaného dieselu. A pokud bude mít motor dobré řízení (= fungující elektroniku), tak by moderní diesel měl doznat pouze zhoršení rozběhů motoru, protože elektronika nepustí víc nafty, než na kolik má vzduch. Jinak motor kouří. atmosférickej benzínovej motor se škrtící klapkou je na tom o kus hůř, kvůli té klapce.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Rosi
Příspěvky: 777
Registrován: 18 pro 2008 14:28
tel.: +420-608-084004
auto: LR 110SW Def Td5
Bydliště: Kósek vod Brna a Macochy

Re: Spotřeba

#163 Příspěvek od Rosi » 11 črc 2011 15:23

Acon píše:šnorchel má rôzne zalomenia, zmeny priemeru, zmeny tvaru... to všetko má negatívny vplyv na prietok vzduchu. A väčší prietok nemá, pretože vstup do vzduchového filtra je rovnaký a to je rozhodujúce. Keby aj mal šnorchel priemer 20cm, tak rozhodujúce je najužšie miesto. No ako som povedal, problém nie je v priemere, ale tvare.
Dost laciná teorie. Jaksi záleží na rychlosti proudění a ta není zrovna závratná... Věřím, že daleko víc záleží na mnoha jiných okolnostech než zda snorkel je/není. "Tlaková ztráta" na filtru je o tolik významnější, že zbytek "potrubí" hraje roli na úrovni 0-1%. Jo, kdybychom řešili klasiku versus K&N, tak tady je rozdíl cca 30%. Stejně ale platí co napsal MadTom, čili výsledný efekt přepočteno na kW je +/- nula. Samozřejmě zas*anej filtr = vyšší spotřeba.
Def 110 Td5 SW
skype: vk770403; fotky: http://picasaweb.google.cz/Rosi770403/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
pablo.gs
Příspěvky: 627
Registrován: 12 dub 2009 11:13
auto: ex DII TD5
Bydliště: Neupaka

Re: Spotřeba

#164 Příspěvek od pablo.gs » 11 črc 2011 15:41

Imho je kravina tohle řešit. Před 14 dny jsem jel Rumunsko za prům. 9.3l. Mám tam šnorchl, zahrádku s markýzou, větší kola (235/85/16), pevnosťák s navijákem... Pochybuju, že kdybych sundal šnorchl tak bude spotřeba někde výrazně jinde. To spíš tu zahradu.
To, že jsi paranoidní, ještě neznamená, že Tě nesledují.

Uživatelský avatar
sloon
Příspěvky: 470
Registrován: 06 úno 2009 10:17
tel.: 776189666
auto: VW Amarok 4motion
Bydliště: Jaroměřice nad Rokytnou
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba

#165 Příspěvek od sloon » 11 črc 2011 17:50

Mám čerstvě namontovaný šnorchl alá Mantec a auto je o trochu živější a spotřeba spíš o malinko klesla.
Mám kola 255/70R16 ATčka, zahrádku, markýzu, nádrž na vodu,K&N filtr,zaslepený EGR ventil,vyhozený katalyzátor, upravenou mapu řídící jednotky a spotřeba 9,5l.
Když jezdím s vlekem 2t kombinace prázdný plný tak spotřeba 11l a to je strop větší spotřebu jsem neměl.
Takže šnorchl autu neubírá ale přidává :yes to je má zkušenost a navíc to má pěknej zvuk když si pootevřu okno :D
Bejvalo LR Discovery II, TD5, 2003
Nyní. VW Amarok 4motion
Tel. 776 189 666, sloon@seznam.cz

Uživatelský avatar
zdenek666
Příspěvky: 341
Registrován: 09 čer 2008 14:32
tel.: +420722074098
Bydliště: Vyškov na Moravě

Re: Spotřeba

#166 Příspěvek od zdenek666 » 11 črc 2011 22:45

Pokud by měl ten šnorchl takový velký vliv na spotřebu, jak píšete, tak určitě je hodně důležitý, jak je otočenej ( z hlediska průtoku vzduchu)..
LR Disco II TD5 auto

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Spotřeba

#167 Příspěvek od Acon » 11 črc 2011 22:49

tak nič :x
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
vladob8
Příspěvky: 817
Registrován: 19 kvě 2008 00:24
tel.: +421905582959
auto: D2 Td5
Bydliště: Bratislava

Re: Spotřeba

#168 Příspěvek od vladob8 » 11 črc 2011 23:44

Snorchel je podla mna to posledne co by som v pripade Benjamina riesil, mozno este vzduchovy filter ale to uz si urcite on sam preveril. Ak je motor v poriadku ako pise, tak by som to videl v tych velkych gumach, velkom aerodynamickom odpore (lift, horne svetla) a malom menici v automate, tam sa straca vela energie.
Ja mam manual, bez liftu (zatial), seriove gumy (zetial) a mesto BA jazdim za 10L a okresky do 100km/h za 8L (zatial) :)
Zdravim Vlado.
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Spotřeba

#169 Příspěvek od Acon » 12 črc 2011 08:06

ešte by pomohlo zmeniť prevody v difoch. Veľké pneu ho zmenili dosť. Píše, že mu to viac ako 120 nejde. Takže nikde bude problém, pretože máme takmer zhodné autá (ja mám + veľkú záhradku) a na 130km sa dostanem bez problémov a dá sa aj 140. A to má automat o niečo dlhší prevod. Jediný rozdiel medzi našimi autami je okrem prevodu ten šnorchel. A vodič :wink:
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba

#170 Příspěvek od visby » 12 črc 2011 08:36

zdenek666 píše:Pokud by měl ten šnorchl takový velký vliv na spotřebu, jak píšete, tak určitě je hodně důležitý, jak je otočenej ( z hlediska průtoku vzduchu)..
merane diagnostikou na vahe vzduchu a tlaku v air boxe - rozdiel plus minus 0;-)

este dodam, ze spotreba sa mi so snorchlom nezmenila. ale gumy na 2atm vs 2.5atm je rozdiel skoro liter na dialnici!

Uživatelský avatar
Kubrtos
Příspěvky: 1397
Registrován: 14 zář 2010 20:50
tel.: +420604671119
auto: D3 trisko Disko
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba

#171 Příspěvek od Kubrtos » 12 črc 2011 09:14

Máme s Benjou auta kupovaný skoro zároveň, kiláky mám skoro dvojnásobný, já mám šnorchl od Mantecu (ten zvuk když šlápneš na plyn a máš otevřený okno nebo šíbr je fakt krásnej, jak když startuje tryskáč :mrgreen: )
A dlouhodobej průměr mám někde na 10-11 litrů - město, okresky, terén. To město je tak 70% mýho ježdění!!! Gumy předepsanej rozměr, auto nezvednutý, automat s malým měničem mám taky.
Naučil jsem se jezdit s ultralehkou nohou, protože při 3000 otáčkách mám nedořešený kolísání otáček (už se s tím nějakou dobu babrám, ale ne moc intenzivně, toho času není)
Sám jsem zvědavej jak mi to teď zvedne zahrada. Na druhou stranu, mám auto na ježdění a pro radost a ne na počítání spotřeby, takže to dělám jen tak hala bala abych měl co říct když se někdo zeptá. :D
Land Rover Discovery II 2,5TD5, -Drobeček
Range Rover L322 3,0D Vouge

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Spotřeba

#172 Příspěvek od Acon » 12 črc 2011 09:15

tak ja mám od začiatku 2,5
Kubrtos píše:... Na druhou stranu, mám auto na ježdění a pro radost a ne na počítání spotřeby, takže to dělám jen tak hala bala abych měl co říct když se někdo zeptá. :D
jasné, ak by sme bazírovali na spotrebe tak nemáme off. No sledovanie spotreby je dobré ako monitoring toho, že je všetko OK. Na druhej strane, nebavilo by ma stáť každých 500km na čerpačke.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
Kubrtos
Příspěvky: 1397
Registrován: 14 zář 2010 20:50
tel.: +420604671119
auto: D3 trisko Disko
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba

#173 Příspěvek od Kubrtos » 12 črc 2011 09:32

Acon píše:tak ja mám od začiatku 2,5
Kubrtos píše:... Na druhou stranu, mám auto na ježdění a pro radost a ne na počítání spotřeby, takže to dělám jen tak hala bala abych měl co říct když se někdo zeptá. :D
jasné, ak by sme bazírovali na spotrebe tak nemáme off. No sledovanie spotreby je dobré ako monitoring toho, že je všetko OK. Na druhej strane, nebavilo by ma stáť každých 500km na čerpačke.
Asi takhle - naberu vždycky do plné když se rožne hladový oko a podívám se kolik jsem na ni najel. To je moje sledování spotřeby. :mrgreen: Někdy je potřeba nabrat dřív, někdy to táhnu "na výpary" protože ne a ne najít benzínku (netankuju vyloženě takový ty nejlevnější hnusy), jednou za čas dopřeju Drobečkovi Vervu od Benziny.
Teď tam mám tuším něco pod pět set a mám tam něco pod půlkou. Poslední účtenku mám schovanou a až dotankuju tak to prostě vydělím.
Land Rover Discovery II 2,5TD5, -Drobeček
Range Rover L322 3,0D Vouge

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba

#174 Příspěvek od visby » 12 črc 2011 09:52

poznat svoju spotrebu je zaklad na dlhsie vylety, tankuje sa sice vzdy doplna ale vies odhadnut ako naplanovat trasu, pripadne kolko kanistrov zobrat. riskovat, ze niekde odvisnem preto, ze som si zle spocital spotrebu a dalsia pumpa je 250km miesto 100km, je vcelku problem;-)

Uživatelský avatar
pablo.gs
Příspěvky: 627
Registrován: 12 dub 2009 11:13
auto: ex DII TD5
Bydliště: Neupaka

Re: Spotřeba

#175 Příspěvek od pablo.gs » 12 črc 2011 10:34

Kubrtos píše:... někdy to táhnu "na výpary" protože ne a ne najít benzínku
Na to bacha, o tomhle je tu někde spešl vlákno. U DII TD5 se vyplácí tankovat hned jak se rozsvítí oko. Jinak je riziko zadření čerpadla. :ty jeden...:
To, že jsi paranoidní, ještě neznamená, že Tě nesledují.

Uživatelský avatar
Kubrtos
Příspěvky: 1397
Registrován: 14 zář 2010 20:50
tel.: +420604671119
auto: D3 trisko Disko
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba

#176 Příspěvek od Kubrtos » 12 črc 2011 11:03

visby píše:poznat svoju spotrebu je zaklad na dlhsie vylety, tankuje sa sice vzdy doplna ale vies odhadnut ako naplanovat trasu, pripadne kolko kanistrov zobrat. riskovat, ze niekde odvisnem preto, ze som si zle spocital spotrebu a dalsia pumpa je 250km miesto 100km, je vcelku problem;-)
OK, tak já si vezmu do kanystru naftu a spočítám přesnou jak mi to radil kámoš. Nabrat po špunt, najet přesně 10km, a zase dolejt ke špuntu - a změřit kolik jsem dolil. :time
Pak do toho naseru hromadu bordelu na střechu, plnej kufr krámů, a zas to bude jinde. :think

Na to bacha, o tomhle je tu někde spešl vlákno. U DII TD5 se vyplácí tankovat hned jak se rozsvítí oko. Jinak je riziko zadření čerpadla. :ty jeden...:[/quote]
Na to bacha dávám, jen tam nebudu lejt nejvyhlášenější šmejd v kraji jen proto že je zrovna po ruce. To radši se svítící konrolkou ještě pár kiláků dojedu.
Land Rover Discovery II 2,5TD5, -Drobeček
Range Rover L322 3,0D Vouge

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba

#177 Příspěvek od visby » 12 črc 2011 11:28

kanister si bravam aj ja, pravdepodobne ho nikdy nepouzijem ale clovek nikdy nevie;-)

Uživatelský avatar
Kubrtos
Příspěvky: 1397
Registrován: 14 zář 2010 20:50
tel.: +420604671119
auto: D3 trisko Disko
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba

#178 Příspěvek od Kubrtos » 12 črc 2011 11:34

visby píše:kanister si bravam aj ja, pravdepodobne ho nikdy nepouzijem ale clovek nikdy nevie;-)
Na cestu do Ruska si ho určitě vemu, ale normálně ho nevozím - vemu si ho na to měření ať můžu dolít přesně po 10km a zjistit tu spotřebu.
Land Rover Discovery II 2,5TD5, -Drobeček
Range Rover L322 3,0D Vouge

Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3528
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: Spotřeba

#179 Příspěvek od Benjamin » 12 črc 2011 18:09

Tak já vám nevím, jsem z toho takový špatný :S ....každý tu jezdí za 10-12, jen já za 14-15 litrů.

Mi jde hlavně o to, že chci s autem cestovat na delší tratě na východ jednou za čas, kde mě hodně trápí dojezd i cena.
Kdybych najel alespoň přes 700 km na nádrž, ale budu rád, když dám 600 takhle.

Do Rumunska si příští týden beru kanystry 2x10l a v noci budu tajně vysávat Mikyho, když mě tu provokuje se skoro poloviční spotřebou 8,6 do Polska :nod

Furt řeším, esi je vše v pořádku. Taky beru spotřebu jako indikátor toho, zda je vše ok.
Jinak z toho, že budu používat auto i občas v týdnu už samozřejmě díky spotřebě sešlo a jezdím Yarisem :(

Jinak pro doplnění:
- pneu MT na 2,5 atmosféry
- kobra směrem dopředu
- pevnostňák vpředu + naviják

Ještě mrknu na ten filtr, zda je čistý.

Ještě nějaké jiné nápady, které by mohly pomoci? Cokoli ocením :mrk
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

MadTom
Příspěvky: 15262
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Spotřeba

#180 Příspěvek od MadTom » 12 črc 2011 18:44

Zkontrolovat a případně vyčistit váhu vzduchu, intercooler (zvenku i z vnitřku), sací potrubí na hlavě válců, EGR tam předpokládám už nemáš, čidlo MAP+IAT (je v sacím potrubí). Tohle všechno má přímej vliv na sání. Dál zbývá hadra nebo igeliťák uvnitř šnorchlu a těžká noha na plynu. Já jsem si po dlouhá době napsal, při kolika km jsem tankoval, protože se mi nedaří aspoň jednou za těch cca 900-1000km neodpojit baterku a tím si nevynulovat denní počítadlo. :hmm:
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět