Cukání při studeném rozjezdu DII

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: Cukání při studeném rozjezdu DII

#21 Příspěvek od dava » 16 úno 2015 18:13

MadTom píše:K tomu cukání - mám D2 manuál z roku 2001 - s originální řídící jednotkou při podtočení motoru, třeba při výjezdu do ostřejšího kopce, měl motor snahu začít cukat, takže spojka, podřadit a třeba i couvat kopec dolů a potom se s výrazně vytočeným motorem rozjet znovu a tentokrát už většinou vyjet. Jednotka byla ještě MSB - tedy "nepřepisovatelná". Už po výměně za přepisovatelnou jednotku s poslední standardní mapou se to celé výrazně změnilo - auto sice nejelo o moc lépe, ale přestalo cukání. A po načipování (tedy přesněji nahrání upraveného software do řídící jednotky) se to chová jako bych předtím podřadil - auto táhne od nižších toček podstatně plynuleji, takže není tak moc potřeba tahat přes spojku, motor je pružnější a i v terénu toho víc projedu napoprvé, bez nutnosti honit motor do vysokých otáček. A pokud doopravdy potřebuju větší výkon, tak většinou jenom chvilku - třeba při předjíždění.
Na druhou stranu přechod z kol 235/70/R16 na 235/85/R16 to srazil o kus zpátky. ještě že LR má tak pomalou redukci, kde se to tak moc neprojeví.
Přesně tak, je to daň za dlouhý převody v horním rozsahu, který ale jsou na silnici k nezaplacení a v terénu je naopak k nezaplacení krátká redukce, která vše řeší a do 50 km/h to jede. Já osobně jsem s tím spokojenej, akorát je potřeba si zvyknout na to trochu odlišný chování. Převody bych v budoucnu možná pořešil, pokud by klekl differák tak spíš v difech než defáckou přídavkou a asi bych se snažil to napočítat někam mezi celkovej převod DII / Def, protože Def už je zas moc krátkej
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

MadTom
Příspěvky: 15256
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Cukání při studeném rozjezdu DII

#22 Příspěvek od MadTom » 16 úno 2015 18:26

Ono to cukání se starou řídící jednotkou bylo i u standardní velikosti kol. A výrazně se omezilo až zmizelo jenom použitím novější standardní mapy.
A k těm kolům - Ashcroft má na webu takovej pěknej kalkulátor, kam se dá naklepat kde co a porovnávat.
A protože na silnici ve městě nebo v kopcích, na přesunech na dálnici a v terénu jsou úplně jiné požadavky, tak do Defa130 mám nachystané jak pomalejší převody do diferenciálů, tak větší kola a na přesuny overdrive.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

discoverydejf
Příspěvky: 143
Registrován: 05 zář 2008 20:47

Re: Cukání při studeném rozjezdu DII

#23 Příspěvek od discoverydejf » 16 úno 2015 19:25

já mám 99 také s nepřepisovatelnou ŘJ. Měl jsem to na chipu u Toomiche a po chipu to jede mnohem lépe.Ale myslím, že je to stejná jednotka, jenom předělaná na přepisovatelnou. Ty máš tu novou přepisovatelnou? To jsi jen vyměnil nebo musíš něco programovat?

MadTom
Příspěvky: 15256
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Cukání při studeném rozjezdu DII

#24 Příspěvek od MadTom » 16 úno 2015 22:27

Chip u té nepřepisovatelné je nejspíše doopravdy přeletovaný - není z toho udělaná přepisovatelná, pouze došlo k fyzické výměně paměti uvnitř.
Já jsem si pořídil přepisovatelnou jednotku a tu jsem v autě vyměnil - je k tomu potřeba diagnostika na nakódování vstřikovačů, spárování imobilizéru a hlavně nahrání správné mapy. A když jsem si hodně hrál, tak jsem si v ní vyměnil paměť za jinou s dvojnásobnou kapacitou a udělal přepínání dvou map - za jízdy a chodu motoru.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět