Cukání při studeném rozjezdu DII

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
discoverydejf
Příspěvky: 143
Registrován: 05 zář 2008 20:47

Cukání při studeném rozjezdu DII

#1 Příspěvek od discoverydejf » 10 úno 2015 10:46

Ptám se, zda je to u DII normal nebo ne. Když je auto studené, tak rozjezd s ním se dá rovnat škodě 120 bez sytiče :-( Nedejbože se rozjíždět s těžkým vlekem. Musí se dát opravdu víc plynu (otáček), aby auto jelo.Jak bych to zkoušel s málo plynem nebo skoro bez plynu, tak začne cukat až skákat nebo rovnou chcípne. Dost mě to sere, protože si občas připadám jak začátečník v autoškole :-) . Porovnávám s jinými auty, které mají též elektronický plyn. Většinou se chovají tak, že si samy přidají plyn a rozjedou se naprosto plynule. Pokud je DII již ohřátá, rozjezd je celkem bez problémů. Ikdyž mi připadá, že by to mělo být trochu lepší....viz, popojíždění v koloně...rozjezd pouze za použití spojky (bez plynu) občas také chcípne. Např. v našem transitu v popojíždění v koloně vůbec nepoužiju při rozjezdu plyn.Jen pustím spojku...auto jede krokem. U LR nemyslitelné. Kde mám hledat závadu? v zeleném oválu a nebo nějakém čidle nebo krabičce? (ŘJ vylučuji.dělalo to před chipem, dělá to i po chipu s jinou jednotkou)
Dík
Dejf

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 2000
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: Cukání při studeném rozjezdu DII

#2 Příspěvek od libovka » 10 úno 2015 12:12

Duvodu muze byt mnoho. Jako prvni bych zkontroloval svazek u vstrikovacu,vaha vzduchu,nizky tlak paliva coz muze zapricinovat spinavy saci kos,spinavy palivovy filtr,cerpadlo na odchodu.

MadTom
Příspěvky: 15246
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Cukání při studeném rozjezdu DII

#3 Příspěvek od MadTom » 10 úno 2015 12:17

Než něco rozebírat, napíchnout na diagnostiku a podívat se, že všechny čidla ukazují co mají. A to nejlépe za studena i za tepla. Potom teprve rozebírat.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

discoverydejf
Příspěvky: 143
Registrován: 05 zář 2008 20:47

Re: Cukání při studeném rozjezdu DII

#4 Příspěvek od discoverydejf » 10 úno 2015 13:07

Na diagnostice jsem nepátral přímo po tomto problému, ale když jsem na ní byl, bylo vše bez problémů.Váha je nová, čerpadlo i pal.filtr také. Svazek je suchý. Spíš mě zajímalo, zda to třeba někomu nedělalo nějaké čidlo , které zastupuje jakýsi sytič, nebo elektronika plynového pedálu nebo podobně. Dělá DII někomu z vás to samé?

discoverydejf
Příspěvky: 143
Registrován: 05 zář 2008 20:47

Re: Cukání při studeném rozjezdu DII

#5 Příspěvek od discoverydejf » 12 úno 2015 20:31

....nikdo nemáte podobné zkušenosti?.....

Mira 101
Příspěvky: 1279
Registrován: 17 čer 2013 23:19
tel.: 777667094
auto: D1 300Tdi
Bydliště: Morava

Re: Cukání při studeném rozjezdu DII

#6 Příspěvek od Mira 101 » 12 úno 2015 23:03

Já teda podobné zkušenosti nemám,navíc mám 300tdi,mám jen zkušenost že když nechám motor chvíli běžet a zahřát tak jede uplně jinak,navíc tohle muže rozlousknout jen Hanys! :grin:

Uživatelský avatar
default
Příspěvky: 1260
Registrován: 19 úno 2007 12:53
tel.: +420775196109
auto: LR DII; Volvo XC90 -
Bydliště: mám
Kontaktovat uživatele:

Re: Cukání při studeném rozjezdu DII

#7 Příspěvek od default » 13 úno 2015 18:04

Po pravdě mi to přijde dost divné. Pokud mi DiscoTraktor zrovna jede, tak právě po Praze v kolonách se běžně rozjíždím na 1 s tím že jen povoluji spojku a auto se plynule rozjede (pak tam dám 2 a nechám ho dojíždět kolonu) bez plynu a otáčky drží jako na volnoběh. Nikdy jsem nezaznamenal rozdíl mezi teplým a studeným motorem...
Pokud je v Praze standartní situace kolem Magistrály u Muzea, tak tam dám redukci, abych vyrovnal rychlost vozu s okolo se procházejími turisty, kteří každou chvíli zastaví, dělají jéje a pak se fotí.
DiscoTRAKTOR II TD5 1999, MT, 2*sibr, 7mist, jenom jedna pritelkyne + Terezka
STC50134; STC50066; front facelift; EBC brakes;
Volvo XC90
Discovery 4 2002 HSE AT
tel. +420 775196109

mulder
Příspěvky: 32
Registrován: 28 srp 2011 11:40
tel.: +420603474419
auto: Discovery Td5,Rover
Bydliště: Miličín

Re: Cukání při studeném rozjezdu DII

#8 Příspěvek od mulder » 14 úno 2015 17:23

To,že je svazek u vstřiků suchý neznamená,že je dobrý. Tento týden jsem řešil stejný problém. Na diagnostice chyba 5tého a druhého vstřiku. Po výměně svazku vše ok a více jsem nemusel řešit.
mulder

MadTom
Příspěvky: 15246
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Cukání při studeném rozjezdu DII

#9 Příspěvek od MadTom » 14 úno 2015 19:49

A zrovna tohle diagnostika pozná - když ne z uložených chybových hlášek, tak se dá kouknou na live data - ukazuje to tam korekce časování vstřikovačů, a tam se elektrická nedobrota docela pěkně projeví.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

discoverydejf
Příspěvky: 143
Registrován: 05 zář 2008 20:47

Re: Cukání při studeném rozjezdu DII

#10 Příspěvek od discoverydejf » 15 úno 2015 12:26

Abych to ještě trochu víc přiblížil, tak je to takový stav, jako kdyby byl potřeba sytič a on nefungoval.Nevím,jak je to u těchto elektronicky řízených,zda to celé řeší jednotka,ale měl jsem tam jinou před chipem a dělalo to uplně stejně. Nemuže být např.problém v elektronice plynového pedálu?

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: Cukání při studeném rozjezdu DII

#11 Příspěvek od dava » 15 úno 2015 14:46

co na tom máš za kola, pro pořádek?
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

MadTom
Příspěvky: 15246
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Cukání při studeném rozjezdu DII

#12 Příspěvek od MadTom » 15 úno 2015 16:17

Znovu zopakuju - napíchnout na diagnostiku, třeba napoví. Díky té řídící jednotce v autě není fůra věcí, které se normálně mohou pokazit u mechanicky řízených motorů. A jednotka si dost věcí sama testuje, případně na sebe prozradí, co si myslí, že jí různá čidla říkají.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: Cukání při studeném rozjezdu DII

#13 Příspěvek od dava » 15 úno 2015 18:55

JJ, Tom má pravdu, ale na druhou stranu, jestli máš velký kola, tak jsou převody k nastavení motoru nekompatibilní... Na 265/75/16 se mi to totiž chová stejně blbě, ale na 235/70/16 to jezdí jak drak. Tyhle plně řízený motory se s převodama který jsou mimo optimalizovanej stav docela perou, protože po nich chceš krouťák jinde, než tam někdo vymyslel a naprogramoval. U DII je to hlavně s vlekem hodně znát, u manuálu nemůžu třeba najít rozumnej režim abych jel cca 90 a přitom to tahalo ze zatáčky nebo do kopce. Buď musím je kilo, nebo 80 na 4. Rozjezd to samý, buď to nechat skoro bez plynu trpělivě rozjet, ale to je fakt pomalu. Jakmile ale spojka je spojená, už to jde za plynem normálně. Pokud se chci rozjet rychle, musím to potrápit přes spojku jak starou škůdku a zase, dokud máš spojku částečně vypnutou, tak nic, až ji úplně pustíš, tak teprve něco.
Auto má snímač spojky, nevím co to konkretně ovlivňuje, ale nějaká optimalizace tam bude. Třeba když je moje auto studený a stojím na spojce, tak motor jde jen líně za plynem, ale jak se rozjedu, tak zatahuje naopak líp než teplej.
Na velký kola by to chtělo kompletně přemapovat, ale od základu
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

MadTom
Příspěvky: 15246
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Cukání při studeném rozjezdu DII

#14 Příspěvek od MadTom » 15 úno 2015 20:15

Začnu od konce - remap na velkých kolech pomůže, ale nedá se čekat zázraky. Zázrak se koná, až se tomu dá variabilní turbo místo wastegového - auto tahá od podstatně nižších otáček. Ale ještě to musí být správně naladěné.
Každopádně slušnej remap tomu hodně pomůže. Ale ještě víc tomu pomůže dostat převody kam patří.
Čidlo u spojky je jednak kvůli tempomatu, a dále kvůli tomu, aby jsi při plném knedlíku a zatíženém motoru, při vyšlápnutí spojky motor nepřetočil. A třetí věc je systém proti zdechnutí motoru - při vyšlápnuté spojce se to chová trošku jinak.
A v RAVE ještě píšou, že je to kvůli přetáčení motoru při řazení.

Mám na autě kola 235/85/R16 a sériové převody a se standardní mapou je to s naloženým autem docela opruz při rozjíždění. Díky tomu, že mohu přepínat za chodu mezi dvěma mapama, tak se dá velmi pěkně poznat, co remap s autem udělá. Velm,i znatelné to bylo v létě v Alpách - naložené auto, ostré kopce a nad 1500m.n.m. i méně vzduchu. Abych to netahal přes spojku, tak jsem se radši rozjížděl na redukci a tu potom vyřadil za jízdy - jako ve V3Sce.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

discoverydejf
Příspěvky: 143
Registrován: 05 zář 2008 20:47

Re: Cukání při studeném rozjezdu DII

#15 Příspěvek od discoverydejf » 15 úno 2015 21:43

to co píšete je asi přesně to, co myslím a snažil jsem se popsat. Mám také velké kola (235/85R16). Chápu tedy dobře že chip nastaví jinak množství nafty ale remap je další možnost,jak poladit lepší průběh motoru,respektive jeho výkonu?Takže pár následujících otázek: jak velký problém je udělat ten remap a poladit celý průběh výkonu, co to turbo..jsou s tím spojené další nutné úpravy, co taková sranda asi koštuje a má smysl to vůbec dělat. Jelikož plánuji také alpy naložený i s přívěsem,rád bych auto připravil....

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6538
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Cukání při studeném rozjezdu DII

#16 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 16 úno 2015 08:50

jo dejve myslim, ze jedinej problem je, ze je to slabe (na ta kola). Chip a remap je ve zdejsi hantyrce to same, proste chip znamena, ze v "mapě" kombinaci otáček, množství vzduchu, polohy plynu, teploty a tlaku a já nevimčeho ještě, je dávka paliva pro motor a "přemapování", neboli chip znamená, že se tyto dávky upraví, většinou tak, že to při nižších otáčkách dá trochu víc a při vyšších třeba stejně jako normálně, jsou tam omezeni pro případ, že se nedostává vzduchu apod.,
Nicmene jsem včera schvalně zkusil prijit ke studene (přes noc) DII a otočil jsem klíčkem jak jsem stihnul, bez žhavení, dal jsem tam dvojku a jen na spojku se to po rovině rozeběhlo, sice bez nějaké ohromné síly ale bez kuckání a na plyn to pak zareagovalo, ne nejak oslnive ale prece. mám nejaky sedmnacky kola nejakeho total nesmyslneho rozmeru, ale neco mezi 235/70/16 a 235/85/16 to ve vysledku bude.
Tim chci rici ze mne neprekvapuje, ze ti to moc nejede, ale zaroven se muze stat, ze jina pojede malinko lip, zrovna v utahanejch prevodech zastudena bez plynu tam rozdily bejt muzou, jsme dost na hraně toho, co od motoru vůbec chtít.
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

discoverydejf
Příspěvky: 143
Registrován: 05 zář 2008 20:47

Re: Cukání při studeném rozjezdu DII

#17 Příspěvek od discoverydejf » 16 úno 2015 09:48

díky kluci za odpovědi...dnes jsem se také více soustředil za studena (cca -4 °C). Nenaložená rozjezd bez plynu v pohodě..poté na plyn reaguje. Asi opravdu hledám více koní, tam kde nejsou a při těchto kolech ještě chudáci slábnou :-) Spíš jsem se bál, jestli není něco v nepořádku. To cukání dělá hlavně když studenej rozjedu za jedna do kopce a pak přeřadím na dvojku (nebo nedejbože s vlekem cca 1,5t) a to auto prostě nemá sílu tak začne jakože přiskákávat, takže podřadím a další rychlosti přidávám až na rovině. Při teplém je to bez problémů, jen to prostě nezatáhne (s naloženým vlekem). Jinak po tom chipu mě to jede bez velkého vleku docela hezky (malý nepociťuji)a i zrychluje ještě ve vyšších rychlostech (jen do těch dlouhejch kopců se jí moc přes stovku jet nechce,pokud nejsem rozjetej..to pak dokáže udržet klidně 120).A s těma rozjezdama je to jak píšete - když chci auto odpíchnout rychle, musím více přes spojku jak se stodvácou, jinak nejdřív pustit plně spojku a pak přidat plyn a počkat si na odezvu :-)
Takže asi vše v pořádku ... děkuji :-)

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: Cukání při studeném rozjezdu DII

#18 Příspěvek od dava » 16 úno 2015 15:56

Hanys_a_Kaca píše:jo dejve myslim, ze jedinej problem je, ze je to slabe (na ta kola). Chip a remap je ve zdejsi hantyrce to same, proste chip znamena, ze v "mapě" kombinaci otáček, množství vzduchu, polohy plynu, teploty a tlaku a já nevimčeho ještě, je dávka paliva pro motor a "přemapování", neboli chip znamená, že se tyto dávky upraví, většinou tak, že to při nižších otáčkách dá trochu víc a při vyšších třeba stejně jako normálně, jsou tam omezeni pro případ, že se nedostává vzduchu apod.,
Nicmene jsem včera schvalně zkusil prijit ke studene (přes noc) DII a otočil jsem klíčkem jak jsem stihnul, bez žhavení, dal jsem tam dvojku a jen na spojku se to po rovině rozeběhlo, sice bez nějaké ohromné síly ale bez kuckání a na plyn to pak zareagovalo, ne nejak oslnive ale prece. mám nejaky sedmnacky kola nejakeho total nesmyslneho rozmeru, ale neco mezi 235/70/16 a 235/85/16 to ve vysledku bude.
Tim chci rici ze mne neprekvapuje, ze ti to moc nejede, ale zaroven se muze stat, ze jina pojede malinko lip, zrovna v utahanejch prevodech zastudena bez plynu tam rozdily bejt muzou, jsme dost na hraně toho, co od motoru vůbec chtít.

No, oni právě některý tzv. chipovaný jednotky pracují jen s úpravou chování akcelerátoru, resp. reakcí na snímač, kdy je nastavená jakoby vyšší citlivost na pedál. Taková úprava toho pak mnoho nevyřeší v tomto ohledu. Je to však naprosto bezpečná varianta a nemusí se pro výsledek řešit kondice komponentů motoru a pokud možno brzda. Případně ještě se pracuje s plněním, to už ale chce jiné hodnoty turba, tedy zásah i do železa. Skutečná úprava parametrů řízení motoru je pak nejlíp dělat na brzdě na konkretním motoru a známých převodech, hmotnosti a podobně. Znamená to většinou i technické změny na turbu, vačkách, vstřikách, pístech, setrváku , ventilech, cooleru, chlazení... To je ale drahá a tudíž neprovozovaná cesta, při které navíc hrozí i nějaké ty omyly a následné škody, takže se praktikuje spíš u speciálních sportovních úprav.
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: Cukání při studeném rozjezdu DII

#19 Příspěvek od dava » 16 úno 2015 16:15

discoverydejf píše:díky kluci za odpovědi...dnes jsem se také více soustředil za studena (cca -4 °C). Nenaložená rozjezd bez plynu v pohodě..poté na plyn reaguje. Asi opravdu hledám více koní, tam kde nejsou a při těchto kolech ještě chudáci slábnou :-) Spíš jsem se bál, jestli není něco v nepořádku. To cukání dělá hlavně když studenej rozjedu za jedna do kopce a pak přeřadím na dvojku (nebo nedejbože s vlekem cca 1,5t) a to auto prostě nemá sílu tak začne jakože přiskákávat, takže podřadím a další rychlosti přidávám až na rovině. Při teplém je to bez problémů, jen to prostě nezatáhne (s naloženým vlekem). Jinak po tom chipu mě to jede bez velkého vleku docela hezky (malý nepociťuji)a i zrychluje ještě ve vyšších rychlostech (jen do těch dlouhejch kopců se jí moc přes stovku jet nechce,pokud nejsem rozjetej..to pak dokáže udržet klidně 120).A s těma rozjezdama je to jak píšete - když chci auto odpíchnout rychle, musím více přes spojku jak se stodvácou, jinak nejdřív pustit plně spojku a pak přidat plyn a počkat si na odezvu :-)
Takže asi vše v pořádku ... děkuji :-)
Jo, to pohopsávání je specialita DII pod otáčkama, to mě taky sere, ale prostě jí dám víc toček a neděje se to. Myslím že na tom nese největší podíl ta slavná hardyspojka a taky vůle v převodech, kdy v systému dojde k zakmitání, neboli momentově nevyvážená soustava přenosu výkonu...
Určitě je to nepříjemný a taky to zavání poškozením silenbloků, hardyny nebo lamely, je dobrý to pokud možno rychle řešit spojka + kvalt dolů + plyn co se do ní vejde...
Z těchto i jiných důvodů mám v autě (každým už léta) olej Fuchs CFE s MoS, kterej maže i za studena nesrovnatelně líp než běžné typy olejů. Mohu si pak dovolit i za studena ho víc prohnat, což je pro mě potřeba, protože od baráku směrem na UO mám po 1 km kopec jako kráva a Td5 v zimě trvá dlouho než se ráno ohřeje.
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

MadTom
Příspěvky: 15246
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Cukání při studeném rozjezdu DII

#20 Příspěvek od MadTom » 16 úno 2015 17:38

K tomu cukání - mám D2 manuál z roku 2001 - s originální řídící jednotkou při podtočení motoru, třeba při výjezdu do ostřejšího kopce, měl motor snahu začít cukat, takže spojka, podřadit a třeba i couvat kopec dolů a potom se s výrazně vytočeným motorem rozjet znovu a tentokrát už většinou vyjet. Jednotka byla ještě MSB - tedy "nepřepisovatelná". Už po výměně za přepisovatelnou jednotku s poslední standardní mapou se to celé výrazně změnilo - auto sice nejelo o moc lépe, ale přestalo cukání. A po načipování (tedy přesněji nahrání upraveného software do řídící jednotky) se to chová jako bych předtím podřadil - auto táhne od nižších toček podstatně plynuleji, takže není tak moc potřeba tahat přes spojku, motor je pružnější a i v terénu toho víc projedu napoprvé, bez nutnosti honit motor do vysokých otáček. A pokud doopravdy potřebuju větší výkon, tak většinou jenom chvilku - třeba při předjíždění.
Na druhou stranu přechod z kol 235/70/R16 na 235/85/R16 to srazil o kus zpátky. ještě že LR má tak pomalou redukci, kde se to tak moc neprojeví.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět