Dlouhodobý test D I, D II?

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
motohanz
Příspěvky: 1038
Registrován: 08 bře 2007 11:40
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od motohanz » 04 bře 2008 12:05

moje zkusenost: mel jsem D1 dobu tak stejne dlouhou jako muj svagrik D2....on na horach jsme zustali pri sjizdeni skopce s napechovanejma zadnima mechama, takze to vypadalo ze prepadnem do predu, nekolikrat zustalo auto nahnuty.pro tim odrel ruzek narazniku, malej plastik 3500,-..parkrat problem se studenym startem a pak ke konci mu odesel motor...
auto najeto 38 tisic. :!: je jasny ze za to treba mohl i predchozi majitel....a ten svagr je spis opatrnej jezdec zadnej zavodnik...jinak ja D1 a mimo toho ze mi odesla baterka tak bez problemu, nikdy me to nikde nenechalo....JO a je ho D2 nemela mezinapravovej....teda uzaveru...

D2 co si pamatuju je zas o poznani komfortnejsi ale D1 v serii neni vubec nepohodlna....a kdyz si na to soupnete pekny kolesa tak pusobi tak pekne mohutne.... :)


nikomu nerikam co je lepsi a tak ale tot moje zkusenost....
Naposledy upravil(a) motohanz dne 04 bře 2008 12:23, celkem upraveno 1 x.
MotoHanz - prodej a dovoz motocyklů prodej náhradních dílů a doplňků na Harley-Davidson a další http://www.motohanz.cz

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5255
Registrován: 10 říj 2006 15:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

#22 Příspěvek od Rover » 04 bře 2008 12:17

Luboš M. píše:Názora jsou, a budou Rovere , s tím nic neuděláš a já taky ne. :idea:
Já s tím taky nic dělat nechci a nebudu... Je to každého věc co má a co si koupí... :idea:

Co jsem psal nebyly ani tak názory, spíš zkušenosti...
Country boy...

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#23 Příspěvek od karel » 04 bře 2008 12:18

Rozhodně ani já nechci nikoho urážet a stejně jako někomu něco vnucovat.Jisté je že každé novější auto je víc nabité elektronikou, většinou je pohodlnější a ceny ND logicky vyšší.Pokud ho dotyčný forest chce jako druhé auto do rodiny, logicky se musí rozhodnout on sám myslím, že uvažuje rozumně když volí z LR právě model Discovery, ketrá uspokojí na všech frontách.
Ještě doplním nástup krouťáku u 300 TDi je mnohem lepší než u TD5 tzv turbodíra,což je pro jízdu hlavně v terénu důležitější než nějaký koník navíc , takže žádný lenoch Luboši:wink:
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

#24 Příspěvek od Jenda » 04 bře 2008 15:54

karel píše:Rozhodně ani já nechci nikoho urážet a stejně jako někomu něco vnucovat.Jisté je že každé novější auto je víc nabité elektronikou, většinou je pohodlnější a ceny ND logicky vyšší.Pokud ho dotyčný forest chce jako druhé auto do rodiny, logicky se musí rozhodnout on sám myslím, že uvažuje rozumně když volí z LR právě model Discovery, ketrá uspokojí na všech frontách.
Ještě doplním nástup krouťáku u 300 TDi je mnohem lepší než u TD5 tzv turbodíra,což je pro jízdu hlavně v terénu důležitější než nějaký koník navíc , takže žádný lenoch Luboši:wink:
...trochu mimo tema,ta ,,turbodira"u Td5 mozna nemusi byt problem pozdniho nastupu turba ale spozdeni mezi snimacem na elektronickem pedalu :twisted: a klapkou na sani.Ja uz to resim delsi dobu,pry to reseni ma a stoji to 4500kc.Za pedal se da konektorova redukce s nejakym svabem uvnitr a to pry zrychli pokyn od pedalu ke klapce.No mazec,stale se k tomu za ty prachy nemuzu dokopat :(
Nu,kdo vi :D
Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Luboš M.
Příspěvky: 3310
Registrován: 09 úno 2007 17:16
tel.: 608 969 607
auto: Defender 110
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od Luboš M. » 04 bře 2008 22:22

........zrychli pokyn od pedalu ke klapce.No mazec,stale se k tomu za ty prachy nemuzu dokopat :(
Nu,kdo vi :D
Honza[/quote]

To je zajímavé!!!!! A proč je to tak drahé? Nedokázal by to jejaký elektro inženýr tady na foru nějak očůrat? Kuva to jsou vychytávky, a pak že ta elektronika je mínus. :P

Uživatelský avatar
motohanz
Příspěvky: 1038
Registrován: 08 bře 2007 11:40
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od motohanz » 04 bře 2008 22:38

ja mam rad elektroniku dokud se nesere.... :)
MotoHanz - prodej a dovoz motocyklů prodej náhradních dílů a doplňků na Harley-Davidson a další http://www.motohanz.cz

Uživatelský avatar
Jarys
Příspěvky: 911
Registrován: 29 pro 2006 13:39
Bydliště: Broumov

#27 Příspěvek od Jarys » 04 bře 2008 22:39

Jenda píše:
karel píše:...trochu mimo tema,ta ,,turbodira"u Td5 mozna nemusi byt problem pozdniho nastupu turba ale spozdeni mezi snimacem na elektronickem pedalu :twisted: a klapkou na sani.Ja uz to resim delsi dobu,pry to reseni ma a stoji to 4500kc.Za pedal se da konektorova redukce s nejakym svabem uvnitr a to pry zrychli pokyn od pedalu ke klapce.No mazec,stale se k tomu za ty prachy nemuzu dokopat :(
Nu,kdo vi :D
Honza
Kde jsi to slyšel, našel, či viděl? Auto je do dvou tisíc otáček fakt lenoch a trochu ho pošťouchnout by se mi taky líbilo. A to nemluvím o tom, že budu přezouvat na větší kola a raketa mi ještě o to víc zpomalí... :(
Disco mi zachránilo život

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8488
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

#28 Příspěvek od RudaK » 05 bře 2008 05:09

motohanz píše:ja mam rad elektroniku dokud se nesere.... :)

to Motohanz ta elektronika je přeci držák nafurt.Akorát někdy drží servis nad vodou. :lol:
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
motohanz
Příspěvky: 1038
Registrován: 08 bře 2007 11:40
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od motohanz » 05 bře 2008 13:25

jenze pak se potapi moje penezenka..... :?
MotoHanz - prodej a dovoz motocyklů prodej náhradních dílů a doplňků na Harley-Davidson a další http://www.motohanz.cz

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od Admin » 05 bře 2008 21:12

Se zrychlením signálu od pedálu k jednotce toho moc nezískáš.
Problém je taky v tom, že řídící jednotka nedá dostatek paliva v hodně nízkých otáčkách kvůli plnění emisních limitů.
Stačilo by upravit mapu v jednotce aby dala víc nafty a turbo začalo plnit dřív byly by rozjezdy mnohem lepší.

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

#31 Příspěvek od Jenda » 06 bře 2008 09:03

Takze reseni to asi nema :( .Je fakt ze se mi to zdalo nejak jednoduchy.
Ja su vlastne spokojen,trial jezdit nebudu a vykon na to co jezdime je dostatecny.Jenom mi vrtalo hlavou jak to vlastne je :D
Kdyby to s tou dodavkou nafty slo vyresit nejak jednoduse,bylo by to fajn ale
da se na to zvyknout :D
Zatim Admine dik,

Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Uživatelský avatar
Piskot
Příspěvky: 454
Registrován: 16 črc 2007 11:30
tel.: +420602648622
auto: LR Discovery 2,5 Tdi
Bydliště: u Prahy

Re: Dlouhodobý test D I, D II?

#32 Příspěvek od Piskot » 02 kvě 2008 15:41

forest píše:Zdar všem, nemáte někdo odkaz na nějaká dloudobí testy či recenze?
Dík
Ahoj, nevím, jestli je to pro tebe ještě aktuální, ale někde na webu jsem vyštrachal toto. Je to okopírované z nějaké recenze. Ostatním se omlouvám, že je to tak dlouhý :roll:


Nejlepší, ale nikoli ideální Land Rover Discovery je jedním z nejlepších terénních vozů na světě. Právě on byl po dlouhou dobu základním automobilem Camel Trophy ? a lepší ocenění si sotva lze představit. Ale jak se říká, i na slunci bývají skvrny...
Discovery se objevil v roce 1989, o pět let později absolvoval modernizaci a loni na podzim byla zahájena výroba nové generace. Na první pohled se tyto vozy od sebe téměř neliší. Modely z roku 1994 mají poněkud menší světlomety a na jejich kapotě chybí znak Land Rover. Uvnitř je ovšem rozdílů více. Přístrojová deska je u starších automobilů sice velmi originální, avšak nepříliš přehledná. Otáčkoměr má příliš drobné číslice, rychloměr je velmi malý a schovává se až v rohu přístrojové desky, takže najít jej a přečíst údaje představuje jistý problém. Od roku 1994 je však přístrojová deska uspořádána podstatně lépe. Rok výroby automobilu lze určit také podle umístění ovládacího tlačítka houkačky: v automobilech vyrobených před rokem 1994 se nachází na čelní plošce přepínače pod volantem vlevo, zatímco nyní je umístěno ve středu volantu. Své stáří prozrazuje i sám volant: u starších automobilů má dvě ramena, u novějších pak čtyři a kromě toho ještě nastavitelnou polohu.

Je výborný, ale jen se vznětovým motorem

Discovery má k dispozici mnoho motorů ? každý je jiný a všechny jsou dobré. V prvních vozech bývaly zážehové motory V8 se zdvihovým objemem 3,5 l a výkonem 83 kW (113 k). Pokud byly vybaveny vstřikovacím zařízením, výkon vzrostl na 122 kW (166 k). V roce 1994 se objevil 3,9litrový vidlicový osmiválec o výkonu 134 kW (182 k). Existuje ještě dvoulitrový čtyřválec o výkonu 98 kW (134 k), ale ten podle názoru expertů nevyniká ani spolehlivostí, ani provozními kvalitami. Nejpopulárnější je přeplňovaný vznětový motor o výkonu 83 kW (113 k) a zdvihovém objemu 2,5 litru. Skuteční znalci uznávají terénní vůz Discovery výhradně s tímto turbodieselem. Palivová nádrž o objemu 88 l vystačí při klidné jízdě na 1000 km, v městském režimu tento automobil spotřebuje na 100 km pouhých 8,6 litru nafty.
Převodovky jsou dvě: pětistupňová přímo řazená Rover a čtyřstupňový ?automat? ZF. Starý Discovery působil problémy neobvyklým uspořádáním převodových stupňů, zpětný chod se řadil pohybem páky do krajní levé polohy a dopředu. Pro terénní vůz je to výhodné, protože se často rozjíždí ?rozhoupáním?, a proto se musí řadit rychle za sebou zpátečka a jednička. Problém spočívá v tom, že v praxi lze snadno udělat chybu. U modernizovaných vozů je zpětný převodový stupeň umístěn naproti pátému a k jeho zařazení je potřeba vyvinout větší tlak, což podstatně snižuje možnost omylu při řazení.


Přístrojová deska, která se vyráběla v letech 1994 až 1998, vypadá docela přehledně. Zadní sedadlo se dá sklopit celé, tedy jak opěradlo, tak i sedák.

Problémy s korozí

Vnitřní vybavení je velmi odolné a kvalitní, takže viditelné opotřebování interiéru svědčí buď o velmi intenzivním využívání automobilu, nebo o nedostatečné péči majitele.
Poměrně rozšířený názor o ?věčnosti? hliníkových karoserií u vozu Discovery zde docela neplatí. Například kontakt se solným posypem na silnicích nijak neprospívá ani ocelovým součástkám, natožpak hliníkovým. U nich snadno dochází k elektrochemické korozi, přičemž nejvíce trpí spodní části karoserie, zadní dveře a jejich závěsy. Oprava hliníkové karoserie je navíc poměrně drahá, protože vyžaduje speciální technologie.

Častější výměna řemenů

Motory ? s výjimkou nepovedeného dvoulitru ? jsou dostatečně spolehlivé. Slabým místem motorů V8 po delším užívání je systém vstřikování a elektrická instalace. Vysokonapěťové vodiče probíjejí, letované spoje v elektronických blocích oxidují ? ale zpravidla jsou alespoň dobře přístupné a snadno opravitelné. Velmi často ?odcházejí? vstřikovací trysky, především vinou nekvalitního paliva. Motory jsou také velmi citlivé na nemrznoucí směsi. Při jejich nepravidelné výměně dochází ke korozi a poté zpravidla k poškození těsnění hlavy válců v její zadní části. Vznětové motory jsou spolehlivé, přičemž agregát řady 200, který se používal do roku 1994, je lepší než pozdější motory řady 300. Odborníci doporučují měnit řemeny po každých 65 tisících km na motorech obou sérií, přestože podle běžných zvyklostí stačí řemen u motorů řady 300 měnit až po ujetí 110 tisíc km. Řemen k alternátoru je nutno měnit každých 30 tisíc km. Výfukové potrubí motoru řady 300 se postupně zanese, a pokud se chcete vyvarovat zbytečných potíží s policií, musíte je častěji pročistit, nejlépe zároveň s výměnou řemene motoru.
Do roku 1994 se do automobilů Discovery montovala převodovka LT77, která byla velmi spolehlivá, a pokud z ní nevytékal olej, nevyžadovala žádnou údržbu. Později se začala používat nová převodovka R380, podstatně tišší, ale velmi citlivá na kvalitu oleje. Pokud byste chtěli v tomto smyslu šetřit, budete riskovat rychlé opotřebování součástek. Samočinné převodovky působí méně potíží, ale špatně snášejí jízdu po nerovných silnicích. A je zde ještě jedno slabé místo: těsnění kulových čepů předních kol. Je pravda, že použití speciálního mazadla doporučeného firmou a opatrná jízda mohou odsunout náročnou opravu na později. Na zadní nápravě si budete muset všímat kulového kloubu. Pokud je poškozen, ihned dává o sobě vědět hlasitým klepáním. Doporučují se měnit pryžová pouzdra a tlumiče mezi 90 a 120 tisíci km. Nedodržení tohoto pravidla může mít za následek výměnu mnohem dražších součástek. Celkové náklady na provoz vozu Discovery nejsou větší než náklady na provoz osobního automobilu střední třídy. Servis motoru V8 je pochopitelně dražší než servis turbodieselu, ale ne podstatně. Poměrně přísný je režim povinných kontrol ? každých 9000 km.



Nejsilnější motor ? 3,9litrový V8 o výkonu134 kW (182 k) ? urychlí vůz na 170 km/h.



Historie modelu

Discovery (v překladu ?objev?) je pro tento terénní vůz navýsost výstižným názvem. Absolutně nový model umožnil proslulé britské firmě vstoupit do automobilové třídy, v níž dosud neměla žádného zástupce, neboť v její předchozí produkci byly zastoupeny pouze užitkové Land Rovery (nyní Defender) a aristokratické vozy Range Rover. Na úspěchu automobilu má podíl i to, že nová generace (foto nahoře) byla zkonstruována tak, aby co nejvíce připomínala svého předchůdce. Obměna modelu poněkud snížila ceny vozů Discovery v Evropě a tento pokles podstatně změnil situaci na trhu, kde se najednou objevila mnohem bohatší nabídka. Ceny se pohybují od 200 000 do 1 milionu korun, přičemž každý prodejce ochotně sníží cenu, pokud je kupující také milovníkem terénní jízdy. Náhodní kupci se v této kategorii zájemců o automobily skoro nevyskytují.
10/89 premiéra třídveřového Discovery na frankfurtském autosalonu, zážehové motory 3,5 l V8, výkon 114 kW (155 k) s katalyzátorem, nebo 122 kW (166 k) bez katalyzátoru, přeplňovaný vznětový motor 83 kW (113 k)
10/90 pětidveřová verze
09/93 V8, 3,9 litru, 134 kW (182 k) místo 3,5litrového, šestnáctiventilový čtyřválec 2,0 l, 100 kW (136 k)
03/94 začíná se prodávat modernizovaná verze
10/98 na autosalonu v Paříži se konala premiéra nového provedení Discovery




Britský původ prozrazuje náhradní kolo zavěšené na pravé straně dveří zavazadlového prostoru. Vysoká střecha umožňuje celkem pohodlně umístit v zavazadlovém prostoru dva cestující.





Výsledné hodnocení:
vynikající manévrovací schopnost
prostorný interiér i zavazadelník
citelné vynášení vozu v ostrých zatáčkách
drahá oprava karoserie
Land Rover Discovery I, 2,5Tdi, KONI Heavy Track, Cooper Discoverer M+S, jinak standard :-)

Uživatelský avatar
Land Lover
Příspěvky: 81
Registrován: 02 kvě 2008 19:05
auto: LR Discovery II Td5

#33 Příspěvek od Land Lover » 02 kvě 2008 19:18

Celkem dobrá recenze,.. nenašlo by se něco i na Disco II, nebo se na to radši ani žádný recenze nepíšou. Po tom co si tu člověk přečte co s tim maj lidi za problémy bych se tomu nedivil. Docela bych si koupil Disco II tak 2003 po faceliftu, ale pak mě to tak nějak přejde po tom co si tu pročítám na fórech. 8)

Uživatelský avatar
kryten
Příspěvky: 1874
Registrován: 11 kvě 2007 17:33
tel.: +420606042322

#34 Příspěvek od kryten » 02 kvě 2008 21:06

Nevím kdo tuhle recenzi sesmolil ale je v ní spoustu nepřesností a bludů... :ty jeden...:

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#35 Příspěvek od karel » 02 kvě 2008 21:22

kryten píše:Nevím kdo tuhle recenzi sesmolil ale je v ní spoustu nepřesností a bludů... :ty jeden...:
Je to z časopisu Autohit a je potřeba si to tak nějak přebrat po svém :wink:
http://www.autohit.cz/clanek/415/land_r ... overy.html
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
Land Lover
Příspěvky: 81
Registrován: 02 kvě 2008 19:05
auto: LR Discovery II Td5

#36 Příspěvek od Land Lover » 03 kvě 2008 01:07

To je právě ono, asi nemá cenu to řešit. Jak někdo psal výše, je to co člověk to názor. A tady je ten muj: Na disco 3 nemám a ani se mi tolik nelíbí, to už je hezčí novej range rover, disco I je už starý a je spíš víc do terénu, disco II je víc poruchový, ale třeba je faceliftová verze vychytanější, nebo neni? (každopádně je hezčí a neni to zase tak starý auto, takže bude mít míň najeto a pokud se o něj předchozí majitel dobře staral, tak by mohlo být v pohodě). Dobrej je taky defender, ale to už je vyloženě účelově dělanej offroad, ale né že by nebyl on-road dobrej, ale přeci jen když se s tim autem jezdí hlavně do práce nebo někam na delší cestu po silnici bude lepší disco.

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

#37 Příspěvek od Jenda » 03 kvě 2008 07:04

Land Lover píše:To je právě ono, asi nemá cenu to řešit. Jak někdo psal výše, je to co člověk to názor. A tady je ten muj: Na disco 3 nemám a ani se mi tolik nelíbí, to už je hezčí novej range rover, disco I je už starý a je spíš víc do terénu, disco II je víc poruchový, ale třeba je faceliftová verze vychytanější, nebo neni? (každopádně je hezčí a neni to zase tak starý auto, takže bude mít míň najeto a pokud se o něj předchozí majitel dobře staral, tak by mohlo být v pohodě). Dobrej je taky defender, ale to už je vyloženě účelově dělanej offroad, ale né že by nebyl on-road dobrej, ale přeci jen když se s tim autem jezdí hlavně do práce nebo někam na delší cestu po silnici bude lepší disco.
Mam Defika 110 a jezdim s tim kazdej den do prace.Zvyknout se na to da,prijde mi to uz uplne normalni a v poho.Prestal jsem jezdit rychle,vic se kocham,pac z te vysky ted vidim daleko vic veci nez driv a taky se cejtim tak nejak bezpecneji :D.Vlastne uz si ani nevybavaju,,pohodli"osobaku.
No jo,jaky to vlastne je?Neni to nuda? :lol:
Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Uživatelský avatar
Jarys
Příspěvky: 911
Registrován: 29 pro 2006 13:39
Bydliště: Broumov

#38 Příspěvek od Jarys » 03 kvě 2008 13:34

Mám Discovery II r.v.2003, Td5 po faceliftu. Auto mám rád, ale znovu bych si ho nepořídil. No určitě u něj už zůstanu, protože je za rozumné peníze neprodejné. Auto mám necelé dva roky od 90000km a najel jsem na něm dalších 40000km. Auto stojí rozhodně více času v servise než u mě na dvorku... bez přeháněk. Koupené v německu, serviska vyplněná od LR dealera každých deset tisíc km. Závady typu. Umřela převodovka, umřela přídavná, odešel kardan, spojka, divný zvuky ze zadního diferenciálu... prý se to běžně okolo 100000km stává. Tak si to přeber.

V terénu mě to baví. Na cestě je to houpavá kačena, kterou předjede Felície s motorem 1,2.

Ale jinak jak píšu, mám to auto na těch pár dní v roce kdy jezdí rád.
Disco mi zachránilo život

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od Miloš II » 03 kvě 2008 13:43

[quote="Jarys"]Mám Discovery II r.v.2003, Td5 po faceliftu. Auto mám rád, ale znovu bych si ho nepořídil.


Mám D2 r.v. 99 najeto 260000 polem nepolem rozštípnutej kardan asi mojí vinou, strávím na ní dost času spíš si s ní hraju (kdo si hraje nezlobí) žádnej problém akurát olej v řídící jednotce, ale to se pořešilo. Motor šlape jako hodinky převodovka jemně mastí, když ji stoupnu na krk de za plynem. Tak to sem chtěl napsat. Teď babo raď. Miloš II
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

Uživatelský avatar
Stavros
Příspěvky: 2627
Registrován: 25 říj 2006 08:42

#40 Příspěvek od Stavros » 03 kvě 2008 16:08

Mam svoji LR D II rad, da se s ni jezdit fakt kazdy den velmi prijemne, az skoro jak s osobakem, coz se mi pri vybirani auta u zadnyho off roadu nepodarilo - napriklad Nissan Patrol 3,0D. spotreba je cca i po nandani obou pevnostaku a gum 245/75/16 10,5l/100km. Jenom stale premyslim o nakupu neceho novyho, asi ty toyoty a nebo spis koupim osobak a k tomu asi nejakou DI na kraveni.
Nejhorsi je, ze kdyby mi dal nekdo 400 tis, tak odvedu 19% DPH a 21% dan z prijmu a nezbyde mi ani na normalni akontaci na koupi neceho normalniho.

Odpovědět