Navijáky
Moderátor: Acon
- low
- Admin fóra
- Příspěvky: 4205
- Registrován: 04 led 2007 10:39
- tel.: +420 603462950
- auto: def 110 + L322
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Navijáky
zeptej se na jihlave. a ja tvrdim, ze teorie zrovna ohledne navijeni je 100x horsi, nez praxe
http://www.offg.cz expediční poradenství, offroad expedice na míru po celém světě, offroadškola, http://www.offroadskola.cz
- Tomas K (tkala)
- Příspěvky: 1172
- Registrován: 09 zář 2009 14:25
Re: Navijáky
MadTom píše:Protože pokud se neuvážeš za strom a naviják doopravdy zabere (nepř. když se to tahané auto šprajcne), tak je velká šance, že se celé auto i s navijákem posune, protože mu budou klouzat kola. Když budeš uvázanej za strom, tak se nehne nic a naviják zabere do tvrdýho a to mu nemusí udělat dobře. Jinej důvod není.
Naprosto stejně jako když se vyprošťovaný auto zapřáhne rovnou za strom... A to se přeci dělá běžně.
- Tomas K (tkala)
- Příspěvky: 1172
- Registrován: 09 zář 2009 14:25
Re: Navijáky
low píše:zeptej se na jihlave. a ja tvrdim, ze teorie zrovna ohledne navijeni je 100x horsi, nez praxe
Zeptám.

-
- Příspěvky: 15262
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Navijáky
Ale na druhou stranu jsem se taky vázal za strom a pak prasklo to ocelový lano. Je ale pravda že to co tahalo byla Tatra 148 a lano docela bytelný a navyják ještě bytelnější. Vždy jde jenom o to, kde bude slabej článek - jestli praskne něco v navijáku, nebo lano, nebo to bude mít nějakou spojku nebo omezení výkonu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Navijáky
tkala píše:MadTom píše:Protože pokud se neuvážeš za strom a naviják doopravdy zabere (nepř. když se to tahané auto šprajcne), tak je velká šance, že se celé auto i s navijákem posune, protože mu budou klouzat kola. Když budeš uvázanej za strom, tak se nehne nic a naviják zabere do tvrdýho a to mu nemusí udělat dobře. Jinej důvod není.
Naprosto stejně jako když se vyprošťovaný auto zapřáhne rovnou za strom... A to se přeci dělá běžně.
Jde jenom o ti čí naviják to nevydrží a pokazí se.

Re: Navijáky
Je to blbost,dělám to běžně,když jseš na kluzku bez ukotvení bys nevytáhnul nic.Samozřejmě musíš používat i rozum.tkala píše:Pánové prosím poučte nepoučeného.
Proč nemůžu chytit auto vzadu za strom, zepředu na můj naviják chytit kolegu a vytáhnout ho z bláta? Několikrát tu proběhlo, že to nevydrží naviják, ale z hlediska fyziky je to to samé, jaky kdyby se on chytil svým lanem za strom. Tak kde je problém? Díky
Tom
- erik
- Příspěvky: 2886
- Registrován: 16 říj 2006 19:00
- tel.: +421905448329
- auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
- Bydliště: skalica
- Kontaktovat uživatele:
Re: Navijáky
...oba dva motory jsem udelal prave tak, ze jsem se ukotvil za strom.... a s tim rozumemOME píše:Je to blbost,dělám to běžně,když jseš na kluzku bez ukotvení bys nevytáhnul nic.Samozřejmě musíš používat i rozum.tkala píše:Pánové prosím poučte nepoučeného.
Proč nemůžu chytit auto vzadu za strom, zepředu na můj naviják chytit kolegu a vytáhnout ho z bláta? Několikrát tu proběhlo, že to nevydrží naviják, ale z hlediska fyziky je to to samé, jaky kdyby se on chytil svým lanem za strom. Tak kde je problém? Díky
Tom

tak k veci
1. je nejlepe stat na pevnem podkladu / asfalt nejlip a ten neni vsude...

2. kdyz nemam pevno pod kolama, pouzivam kotveni za dalsi auto a treba i dalsi auto ne strom.
3. kdyz dalsi neni nebo to nestaci,ukotvim o strom, pak taham pres kladku / v takovem pripade jak Tom pise o rozumu- ja davam 2 kladky bo na warnu 8274 mam 50m lana a podlozim najezdove Wafle... pak soustavu kladek a lana umitim do vetsi vysky a netaham dele jak 5 sekund v kuse...
4. kdyz neni vice aut a navijaku kopeme nebo pak uz jen traktor...
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu
Discovery 3 ,bez skrabancu
Re: Navijáky
Nikdo tady nezmínil použití zakládacích klínů, třeba i improvizovanejch. Sou situace, kdy pomůžou.
Je jasný, že to chce používat při vyprošťování rozum ale to stejně nezaručuje, že to naviják přežije. Třeba u Tatry 813 to je dobře vyřešený pomocí střižnejch kolíčků.
Je jasný, že to chce používat při vyprošťování rozum ale to stejně nezaručuje, že to naviják přežije. Třeba u Tatry 813 to je dobře vyřešený pomocí střižnejch kolíčků.
Defender 90 200Tdi "ZEBRA" / Range Rover L322 V8 4.4 / Series III 109" 2.25l exMOD "VOJÁK" + Sankey Trailer Narrow Track
servisuje http://www.OWR.cz
servisuje http://www.OWR.cz
Re: Navijáky
Podla mna je to rovnake ako s jazdenim...casom si vytvoris odhad na situaciu co si mozes dovolit a co uz nie...
Samozrejme na zaciatok,resp. pri uceni sa, najprv skusat "odporucane" metody z manualov a postupne prichadzat na dalsie sposoby ako auto ukotvit a pouzit navijak.
Nemam problem si auto ukotvit o strom, ale zaroven ked vidim( citim, pocujem), ze mi navijak ide zastavit, tak prekladkovat lano a pod...
A este jedna vec, treba si uvedomit, ze aj ked moj navijak s lanom to mozno vydrzia, tak to nemusi vydrzat kotviaci bod na zapadnutom aute...nieje nic lepsie ako prerazeny chladic niekde hlboko v lese. Ja ked niekoho vytahujem( a hlavne niekoho koho nepoznam), tak sa vzdy idem pozriet kam si to lano uchyti.
Samozrejme na zaciatok,resp. pri uceni sa, najprv skusat "odporucane" metody z manualov a postupne prichadzat na dalsie sposoby ako auto ukotvit a pouzit navijak.
Nemam problem si auto ukotvit o strom, ale zaroven ked vidim( citim, pocujem), ze mi navijak ide zastavit, tak prekladkovat lano a pod...
A este jedna vec, treba si uvedomit, ze aj ked moj navijak s lanom to mozno vydrzia, tak to nemusi vydrzat kotviaci bod na zapadnutom aute...nieje nic lepsie ako prerazeny chladic niekde hlboko v lese. Ja ked niekoho vytahujem( a hlavne niekoho koho nepoznam), tak sa vzdy idem pozriet kam si to lano uchyti.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
- tagr
- Příspěvky: 2254
- Registrován: 18 lis 2009 06:49
- auto: Freelander 2004
- Bydliště: PRAHA
- Kontaktovat uživatele:
Re: Navijáky
Hezky napsané, stahoval jsem dřevo navy pár let , auta jsem tahal taky - tohle všechno pravda
, chce to cit a hlavně používat hlavu a vše radši 2x zkontrolovat než udělat jednu pitominu
a pak mít moc práce s opravou.


Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5770
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: Navijáky
mam takovy dotaz, potrebuju aby byl vyvod lana z navijaku ne dole ale nahore, muzu to lano cele previnout na opacnou stranu nebo je to jenom jednostranne? na ovladaci mam in out a jeste mam nake prepinani na navijaku in out
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
Re: Navijáky
na snekovom je to jedno. pri beznom( planetova prevodovka) je konusova brzda. Ta je aktivna iba v jednom smere...takze navijak musis aj cely otocit...
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5770
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: Navijáky
no prave ze ho cely otocit nemuzu:-( no nic hodim tam plotnu a trochu ho posunu a bude to v cajkuteslo píše:na snekovom je to jedno. pri beznom( planetova prevodovka) je konusova brzda. Ta je aktivna iba v jednom smere...takze navijak musis aj cely otocit...
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
Re: Navijáky
neviem akej konstrukcie je ten navijak, ale mozno by stacilo ho rozobrat a otocit len brzdu...ale nerucim za vysledok...
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5770
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: Navijáky
jednodussi bude udelat plotnu s tim uz s inak pohraju:-)teslo píše:neviem akej konstrukcie je ten navijak, ale mozno by stacilo ho rozobrat a otocit len brzdu...ale nerucim za vysledok...
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
- jendarover
- Příspěvky: 89
- Registrován: 29 bře 2009 22:37
- auto: Freelander
- Bydliště: Chodov
Re: Navijáky
ahoj nemáte někdo náhodou skušenost s tímto peklostrojem?? popřípadě jestli se to dá sehnat a za kolik?
docela mě to zaujalo hlavně by mě zajímala cena
http://www.youtube.com/watch?v=ZJdwVSOWtbM" onclick="window.open(this.href);return false;
docela mě to zaujalo hlavně by mě zajímala cena
http://www.youtube.com/watch?v=ZJdwVSOWtbM" onclick="window.open(this.href);return false;
- jendarover
- Příspěvky: 89
- Registrován: 29 bře 2009 22:37
- auto: Freelander
- Bydliště: Chodov
Re: Navijáky
tak jsem ho našel s tou sintetikou na 3tuny vypadá zajímavě http://www.wyeth-scott.com/orders.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
- jendarover
- Příspěvky: 89
- Registrován: 29 bře 2009 22:37
- auto: Freelander
- Bydliště: Chodov
Re: Navijáky
možná do toho pujdu mám známího v USA tak by mi to mohl dovýzt ale asi až na podzim protože za tejden přiletí a už to nestihne přibalit, protože jak sem tak koukal tak mi to připadá jako nejlepší varianta ruč. nav. a hlavně je i ta cena zajimavapidibi píše:to je tak na osobak, pry ma byt navijak na dvojnasobek vahy auta, DII ma skoro 3t
a jeste koukam, ze ta speccifikace je pri dvojitym lane, pres kladku
ale zase podle nich na visici predmety
takze kdyz by to bylo pres dvojity lano a na aute tak by to mohlo tech 6t utahnout
pudes do toho? koukal jsem ze to vychazi na 5tis Kc plus postovny, v te nejlepsi verzi
akorat postovny netusim, mezinarodni objednavky pres telefon, mam sice dovcu ale v pondeli bych se mohl pres VPN pripojit do prace a zavolat tam
a na to moje 1navýjení za 2měs to postačí vozim plechy a něco jako hi-lift takže s touhle kombinací by neměl být problém
jinak sem ještě uvažoval o tom tzv.polikači lana co nabýzí tady http://www.shop4x4.cz/navijaky/rucni/ru ... k-32t.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ale za 10 mi to přijde drahý