Tak Defík dostal k Vánocům aspoň nové náplně.
Zjistil jsem, že můj oblíbený motorový olej Millers Oils NanoDrive EE Semi Synthetic 10W40 byl definitivně nahrazen. Napřed jsem myslel, že mi z Litepu poslali omylem něco jiného, ale pak jsem popátral na netu a je to vůle výrobce M.O., přímou náhradou prý je EE Performance Engine Oil Fully Synthetic 10W40 NanoDrive Ester. Když jsem pak pročítal fóra i odborné články, tak z toho v podstatě vyplynulo, že dělení olejů na minerály, polo a plnésyntetiky už je jen anachronismus a hra se zákazníky.
Jezdil jsem teď 5000km s čistícím výplachem na pístní kroužky Bishop 560. Do nové náplně jsem přidal jejich aditivum Bishop 906 GDC.
A konečně taky došlo na výměnu oleje v hlavní převodvce R380. Měl jsem teda štestí, že jsem mohl využít azyl ve vyhřáté dílně místního člena, protože válet se zase ve sněhu pod autem a ještě zápasit se zátkou už se mi nechtělo. Napouštěcí zátku (Torx 55 / na moment 30Nm) jsem měl rozhýbanou už z dřívějška. Teď jsem se těšil na zátku. Nejhorší je, že použití robustního nářadí brání kloub kardanu. Běžná ráčna se standardním vořechem vel.32 se tam prostě nedá nasadit. Já už jsem si teda po zkušenosti z prvního pokusu zajistil pořádný kovaný vořech se sníženou výškou (konkrétně Förch 4570 12 32 1), ale ani s větším trhákem tam nešel pořádně usadit. Nakonec pomohl malý trhák s nasazenou trubkou. Ještěže auto bylo na polozvedáku, že jsem si pod ním mohl sednout na bobek a opřít sestavu "páky" o rameno a zátku konečně odtrhnout (jakoby snad nebyla utažená na požadovaných 51Nm, ale na trojnásobek).
Na výpustní zátce byl takový hezký dikobraz
Jako náplň hlaní převodovky jsem použil originální MTF-94. Musím říct, že výměna je znát, řazení je teď o poznání sametovější. Ne úplně dokonalé, ale rozhodně hebčejší. Ale když to srovnám se zánovní Pumou, tak klidně řeknu luxusní. I studená jednička tam jde o poznání lépe, tak jako "zaobleně".
Je taky možné, že na to může mít vliv i použití experimentální přísady - Interflon Fin Gear Aditiv. Sice vstříknutí do první plnící várky vypadalo jak býčí mlíčí a už sem myslel, že to bude průser, ale po protřepání se to krásně promíchalo v takovou mléčnou emulzi. Jedna kapsička je tak akorát na náplň R380-tky.
- Interflon-FIN-GEAR-ADDITIVE.jpg (15.97 KiB) Zobrazeno 4403 x
Hned po výměně následoval minulý víkend kdy bylo přes noc -14°C a tak jsem hned v neděli ráno ze zvědavosti vyběhl Defíka nastartovat. Bylo vidět (kontrolky doslova mžouraly) i slyšet (motor se jen těžce převaloval), že baterka dostává do těla, asi šla hodně pod 10V. A to sem jí pár dní před tím dobíjel a testerem zkontroloval. No, ale po 8sekundách se hned při prvním pokusu motor přeci jen chytil a naskočil, takže resuscitáční jumpstartér nebyl třeba