Stránka 5 z 7
Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE
Napsal: 19 říj 2018 11:22
od teslo
jawakain píše: ↑18 říj 2018 23:08
Okrem víčka expanzky som vymenil všetko. Má zmysel meniť aj to? Môže to robiť víčko?
V kazdom pripade by som to vyskusal. Viecko expansky sice prichadza na rad az pri vareni kedy udrzuje v systeme vyssi tlak, aby voda vrela pri vyssej teplote. Ale ktovie, TDS pracuje na hrane a je to narocny system na uchladenie (v podmienkach RR P38). Napriek tomu, ze sa system tvari, ze ma sandardnu prevadzkovu teplotu, tak mozno v bloku vznikaju vyrazne teplejsie miesta, kde sa teplota moze blizit bodu varu a tam moze splynovat. Vtedy viecko urcite pomoze tym, ze udrzi v systeme vyssi tlak.
Viecko by som urcite kupil minimalne OEM. A vlastne vsetky komponenty chladiaceho okruhu.
Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE
Napsal: 19 říj 2018 11:25
od teslo
jawakain píše: ↑18 říj 2018 23:08
Auto dnes s koňovlekom liezlo s teplotou až k červenému. Ale prdel je tá, že najčastejsie v nižších otáčkach, v tiahlých kopcoch. keď som pridal plyn, auto si podradilo a podržalo 2800-3500 otáčok, teplota klesla.
Na druhej strane, keď som tomu poriadne naložil, hrialo sa aj vo vyšších otáčkach.
V ramci stylu jazdy, tak je lepsie ist na vyssie otacky. Voda rychlejsie cirkuluje a zaroven motor viac "dycha".
Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE
Napsal: 19 říj 2018 11:52
od teslo
Miklosxxx píše: ↑19 říj 2018 06:57
Diki Lenovo kukneme sa na to.
Ak ho dochladi mala by byt visco OK?
Este ho skusime odvzdusnit a uvidim co to povie..
Ked je zvysok systemu OK, tak by sa mal aj so slabsou visko na volnobeh uchladit. Slabsia visko znamena, ze sa vrtula stale toci a nejaky vzduch este cerpa.
Ale to co popisujes, by slabsiu visko mohlo znamenat. Za predpokladu, ze su chladice ciste a priechodne.
Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE
Napsal: 19 říj 2018 13:44
od LevonHD
Já jsem svoji visco při volnoběhu chytil do ruky, trochu se točila jak jsem ji chytl tak neměla žádný odpor. Nenabadam tě aby jsi strkal ruku do vrtule
Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE
Napsal: 19 říj 2018 14:43
od MadTom
Nevím jak u P38, ale u TD5ky když se vrtule nechá chvilku točit, tak ji v klid zastavím prstem. Je pravda, že preferuji cizí prst. A funguje doopravdy dobře, když se to celé pořádně ohřeje, a ta viskózní spojka zabere naplno, tak i při volnoběhu je to jako když startuje vrtulník. V ČR jsem to snad ještě neslyšel, při výletech v létě někde na jihu Evropy to bylo vždy krátké zahučení někde nahoře na kopci, když jsem odstavil plyn do volnoběhu po ostřejším stoupání.
Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE
Napsal: 19 říj 2018 17:02
od teslo
LevonHD píše: ↑19 říj 2018 13:44
Já jsem svoji visco při volnoběhu chytil do ruky, trochu se točila jak jsem ji chytl tak neměla žádný odpor. Nenabadam tě aby jsi strkal ruku do vrtule
Neboj, prsty vo vrtuli som uz par krat mal
Hm...asi by si ju mal skusit vymenit...
Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE
Napsal: 20 říj 2018 04:55
od jawakain
Tak ako poslednú možnosť som vymenil víčko expanzky. OEM síce nemám, dostal som GATES. Snáď to bude dobré.
Skusmo som auto zahrial na prevádzkovú teplotu a potom pripojil koňovlek s balastom 80 koní- dve motorky po 180kg.
Vyhnal som súpravu na Slanské Vrchy, v stúpaní som skúsil režim 40kmh za kamiónom, predbiehanie kamiónu (vytočené na 4000rpm, stúpanie za dedinou najväčšie v úseku) na rýchlosť 80kmh, následné šuňanie 60kmh za osobákom, na kopci som zastavil, nechal bežať minútu na voľnobeh, típol motor. Potom zjazd, brzdenie motorom.
Celá procedúra s teplotou absolútne v normále.
Dnes berie manželka koňovlek s jedným koňom na hubertus, tak som ju inštruoval, aby sledovala budík teploty bedlivo, či náhodou.
Veď aj naposledy po odvzdušnení bolo vše OK, ale na druhý deň už hrialo.
A pri mojej skúšobnej jazde som zistil ďalší neduh. Auto mi grcká olej okolo vane a najskôr spod uchytenia klimakompresora? Sú tam skrutky uchytenia tej konzoly kompresora durch cez stenu a môze tamadiaľ vzlínať olej?
Práve pri jazde vyššími otáčkami tlačí olej od čela hlavy (od vačky), niekde okolo turba tiež slzí, ale zdola až kvapká. Pretesniť sa to chystám onedlho, do mesiaca, len čo s tou konzolou? máznuť pod ňu silikón?
Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE
Napsal: 20 říj 2018 20:11
od Miklosxxx
Tak dnes som vyskusal tu nasu visko spojku pri vypnutom motore isla uplne lahucko skoro ziadny odpor.
Pri nastartovani som hu udrzal malickom.
Neskusali sme pridavat aby nemal nahodou robutu chirurg,ale chcem vediet je to normal alebo isla do haja visko...
Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE
Napsal: 20 říj 2018 20:13
od Kokesek
Ja kdyz mel ok p38 s ok visco. Tak po startu hucela na konec ulice a pak prestala. Potom hucela v pulce mohelnicaku. Jinak sem ji moc neslyses. Maximalne nejaka kolona v lete.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE
Napsal: 20 říj 2018 20:17
od Miklosxxx
Kokesek píše: ↑20 říj 2018 20:13
Ja kdyz mel ok p38 s ok visco. Tak po startu hucela na konec ulice a pak prestala. Potom hucela v pulce mohelnicaku. Jinak sem ji moc neslyses. Maximalne nejaka kolona v lete.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Asi mas pravdu,lebo v Disckoske my huci ako v trafaku ked je studena,ale nasim to akosi preklzuje..
Teraz som trochu v pomykove.Ja som si myslel ze visko ked je vadna tak sa pridiera cize ide skoro na pevno.
Alebo ze by to bolo naopak???
Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE
Napsal: 20 říj 2018 20:19
od Kokesek
Ja bych rekl ze kdyz je ok a studena jde trochu tuze. Jak je v provozni teplote je volna a pak zacne s teplotou svirat.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE
Napsal: 20 říj 2018 21:00
od kapr
největší problém toho krásného vehyklu je chladič - vstup nahoře, výstup nahoře bez příčky - chcete chladit průchozí trubku 2,5 litrového motoru, který potřebuje chladit celým chladičem - zeptejte se levonaHD, jak mu chladí orange po předělání na klasiku ( čína, myslím vstup dole, výstup nahoře )... ne visco spojku, může tam býti i elektromagnetická z nivy, fiatu, atd ... na 100 % to fungovat nebude nikdy.
Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE
Napsal: 20 říj 2018 22:51
od LevonHD
Nevím jak ale asi jim ten chladič funguje, mě nefungoval a nahradil jsem ho celohlinikovym. Visco mi hučí taky na konec ulice a pak ztichne a projeví se až při zátěži nebo když se déle stojí, pak se přidá otáček tak je taky slyset chvilku. Ten chladič byl vcelku levný oproti origo chladici, s tou cenou ke to zajímavá alternativa která zatím funguje.
Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE
Napsal: 21 říj 2018 10:45
od Miklosxxx
Vyskusame vymenit visco lebo aj za studena nic nehuci ani pri zatazi.
Na volnobeh vydno ako preklzuje a nesuhlasi z otackami motora..(za studena )
Takze sa radsej preventivne vymeni.
LenovoHD
Mas konkretny link alebo eshop kde si kupoval tu Cinsku nahradu? Dakujem.
Este ma jedna vec znepokojuje ked sa auto zahreje na prevadzkovu teplotu mierne ztvrdne hadica na vodu silovo asi ako keby som stlacal vajce na tvrdo
Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE
Napsal: 21 říj 2018 11:12
od MadTom
Jinak na viskózní spojka když déle stojí, tak v ní steče olej a po roztočení je jakoby "tuhá", když se olej postupně odstředí, trvá to klidně pár minut, on je doopravdy spíš jako želé, tak se spojka uvolní, a ztuhne, až se to celé ohřeje a má to začít foukat.
Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE
Napsal: 21 říj 2018 11:41
od kapr
možné řešení, nebo pokus je nainstalovat dopředu před chladiče elektromagnetický ventilátor ( co největší, ze šroťáku za par kaček na dva plocháče ) ovládaný natvrdo spínačem, nebo termostat. čidlem - dal bych ho na šestý hrnek - když teplota vyleze sepne čidlo, nebo ručně. ztvrdnutí hadice může udělat do určité míry i neprůchozí , zanešený chladič. hodně zdaru.
Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE
Napsal: 21 říj 2018 11:43
od kapr
Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE
Napsal: 21 říj 2018 11:59
od MadTom
Když už automaticky spínaný ventilátor, tak k němu přidělat kontrolku, aby si člověk všimnul, že se něco děje.
Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE
Napsal: 21 říj 2018 12:07
od kapr
jo, kontrolku určitě.
Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE
Napsal: 22 říj 2018 09:30
od teslo
kapr píše: ↑20 říj 2018 21:00
největší problém toho krásného vehyklu je chladič - vstup nahoře, výstup nahoře bez příčky - chcete chladit průchozí trubku 2,5 litrového motoru, který potřebuje chladit celým chladičem - zeptejte se levonaHD, jak mu chladí orange po předělání na klasiku ( čína, myslím vstup dole, výstup nahoře )...
Neber to tak, ze chcem obhajovat ten chladic (tiez ho nepovazujem za stastny), ale prosim Ta ako si prisiel na to, ze original chladic nema priecku? Samozrejme, ze ma. To, ze nejaky cinan uvedie, ze jeho chladic je super, pretoze ma priecku, je kravina ako delo. Skaratka, ta tam musi byt aj tak inak by nefungoval, resp. "fungoval" ako si popisal Ty. Leda ze by sa porovnaval s inymi cinskymi kravinami kam tu priecku nedali "lebo cina".
Pokial ma pamat neklame, tak LevonHD daval celohlinikovy chladic rovnakej koncepcie ako original. Tzn. vstup/vystup hore. V jeho konkretnom pripade si dovolim tvrdit, ze hlavny prinos noveho chladica bol, ze nebol zvnutra upchaty - podla fotiak stareho by som to tipoval s vysokou pravdepodobnostou.
Este detail ale podstatny. Vstupy a vystupy do chladica su pri LR V8 vstup hore a vystup dole.