V8 biely dym z výfuku

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Zpráva
Autor
pidibi
Příspěvky: 854
Registrován: 24 úno 2009 23:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

V8 biely dym z výfuku

#1 Příspěvek od pidibi » 11 kvě 2010 22:32

...

edit Acon: pidibi to zmazal vrátan enázvu vlákna no možno to niekomu pomôže..
pidibi píše:cau potrebuju radu, v aute mam 20W50, dolival jsem zase 20W50 ale ne classic, ale 4T (pro motorky) cca 2l zere to 1/1000
auto zacalo pri rozjezdech po stani na volnobech cudit (zkrizovatky treba) bilej dym
muze to byt tim olejem?
da se takto olej zamenovat? nebo mam radeji vymenit vsechno
Naposledy upravil(a) pidibi dne 15 pro 2010 00:40, celkem upraveno 3 x.

pidibi
Příspěvky: 854
Registrován: 24 úno 2009 23:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: olej 20W50

#2 Příspěvek od pidibi » 12 kvě 2010 00:08

...
Naposledy upravil(a) pidibi dne 15 pro 2010 00:37, celkem upraveno 1 x.

pidibi
Příspěvky: 854
Registrován: 24 úno 2009 23:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: olej 20W50

#3 Příspěvek od pidibi » 12 kvě 2010 00:09

tim padem musim zjsitit proc mi to vlastne cudi :)

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2670
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: olej 20W50

#4 Příspěvek od teslo » 12 kvě 2010 08:26

pekne si sa sam so sebou porozpraval :)
ja davam do mojho 20w50 Valvoline VR1. ale v zasade je to jedno. Zbehol by som s tym na diagnostiku. Vaha vzduchu, lamda, cidla teploty a tak...resp skontroluj konektory.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

pan klobouk
Příspěvky: 298
Registrován: 21 lis 2009 17:04
auto: RR L322 TD6
Bydliště: Brno

Re: olej 20W50

#5 Příspěvek od pan klobouk » 12 kvě 2010 09:22

Myslím,že to je tím olejem.Je hustej a v opotřebovaném motoru ho pístní kroužky prostě setřou a tak se spaluje.(bílej kouř+spotřeba).Do auta prostě nepatří,pouze do motocyklů. A u Classic olejů 20W50 je přímo na obalu napsáno,že je určen pro letní použití. Nehledě na to,že v zimě při -5 je z něj vazelína. Do 4,0V8 patří specifikace ACEA A3,což splňují oleje 0W,5W,10W,15W

pidibi
Příspěvky: 854
Registrován: 24 úno 2009 23:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: olej 20W50

#6 Příspěvek od pidibi » 12 kvě 2010 09:28

...
Naposledy upravil(a) pidibi dne 15 pro 2010 00:39, celkem upraveno 1 x.

pidibi
Příspěvky: 854
Registrován: 24 úno 2009 23:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: olej 20W50

#7 Příspěvek od pidibi » 12 kvě 2010 09:58

...
Naposledy upravil(a) pidibi dne 15 pro 2010 00:40, celkem upraveno 1 x.

pidibi
Příspěvky: 854
Registrován: 24 úno 2009 23:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: olej 20W50

#8 Příspěvek od pidibi » 12 kvě 2010 10:08

...
Naposledy upravil(a) pidibi dne 15 pro 2010 00:40, celkem upraveno 1 x.

pan klobouk
Příspěvky: 298
Registrován: 21 lis 2009 17:04
auto: RR L322 TD6
Bydliště: Brno

Re: olej 20W50

#9 Příspěvek od pan klobouk » 12 kvě 2010 10:13

A1 je opravdu doporučenej v manuálu na LR. Je to norma speciálně pro Forda. Sám ho tam taky dávám a neveme to ani deci na 10000km.

pidibi
Příspěvky: 854
Registrován: 24 úno 2009 23:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: olej 20W50

#10 Příspěvek od pidibi » 12 kvě 2010 10:18

...
Naposledy upravil(a) pidibi dne 15 pro 2010 00:39, celkem upraveno 1 x.

pan klobouk
Příspěvky: 298
Registrován: 21 lis 2009 17:04
auto: RR L322 TD6
Bydliště: Brno

Re: olej 20W50

#11 Příspěvek od pan klobouk » 12 kvě 2010 10:38

Spíš by mohl rozpustit karbon co tam bude a ten by mohl ucpat mazací kanály,ale neznám charakteristiku toho motoru,ale když vezmu dobu vzniku motoru ,tak syntetiku neznali.Pokud tam teď nebyla tak bych ji tam nedával.Myslím,že polosyntetika 10W40 nic nezkazí a ta se snese s minerálem i se syntetikou.Navíc je to levnej olej,dá se vyhodit po 5000km(pro klid duše a čistotu motoru)

pidibi
Příspěvky: 854
Registrován: 24 úno 2009 23:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: olej 20W50

#12 Příspěvek od pidibi » 12 kvě 2010 10:43

...
Naposledy upravil(a) pidibi dne 15 pro 2010 00:39, celkem upraveno 1 x.

pan klobouk
Příspěvky: 298
Registrován: 21 lis 2009 17:04
auto: RR L322 TD6
Bydliště: Brno

Re: olej 20W50

#13 Příspěvek od pan klobouk » 12 kvě 2010 11:15

No A3 je i v mazacích plánech jak jsem psal v prvním příspěvku (ne LR) A1 má myslím proto,že LR vlastnil v té době Ford,ale možná se pletu. 10W40 jsem navrhl proto,pokud by jsi chtěl v budoucnu měnit za syntetiku a nebo zůstat u minerálu. S takovými km to chce trochu zalaborovat. :whew

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11535
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: olej 20W50

#14 Příspěvek od eliott » 12 kvě 2010 11:45

Jen na doplnění, motor je cca 20000km po GO. Navíc 200 000km není pro motor nic, motory které generálkujeme z důvodu prasklého bloku jsou vždy bez známky opotřebení. Olej 20W50 API SG/CF-4 od Liguy Molly používáme ve všech V8 s kterými jezdíme my a zákazníci a bez problému. Je pravda že na zimu je lepší 15W nebo 10W, ale 5W bych do tohoto motoru nedával, je třeba si uvědomit, že motor konstrukčně pochází z 60tých let :idea:. Použití motocyklového oleje pro auto asi není ideální, vzhledem k tomu, že u motorek jsou úplně jiné pracovní otáčky, a pokud je i pro vzduchem chlazené motorky, musí být i na vyšší teploty.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2906
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: olej 20W50

#15 Příspěvek od Neklan » 12 kvě 2010 11:53

Souhlas, v RPI mi říkali, že žádné řídké oleje do Roveru V8 nepatří. Doporučují 20W50 na léto a 15W40 na zimu.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250

pan klobouk
Příspěvky: 298
Registrován: 21 lis 2009 17:04
auto: RR L322 TD6
Bydliště: Brno

Re: olej 20W50

#16 Příspěvek od pan klobouk » 12 kvě 2010 12:06

Ted jsem to psal ,že jsem se blbě vyjádřil s tím laborováním,ale někam se to ztratilo.....Spíš jsem měl na mysli jemné "doladění".Jak píše Eliott 200000 km není na motor nic,to je na V8 po záběhu.Spíše není potřeba laborovat,ale myslel jsem to tak,že 20W50 od Castrolu je na tento konkrétní motor hustej,ale vím ,že zde jsou i jiné zkušenosti. Je možné ,že LM má jinou charakteristiku.Ten motor není žádnej Hi-tech.Navíc vyměnit to za cca 15W,nebo 10W je nejlevnější řešení jak zjistit proč to papá a kouří.

pidibi
Příspěvky: 854
Registrován: 24 úno 2009 23:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: olej 20W50

#17 Příspěvek od pidibi » 12 kvě 2010 12:23

...
Naposledy upravil(a) pidibi dne 15 pro 2010 00:38, celkem upraveno 1 x.

pan klobouk
Příspěvky: 298
Registrován: 21 lis 2009 17:04
auto: RR L322 TD6
Bydliště: Brno

Re: olej 20W50

#18 Příspěvek od pan klobouk » 13 kvě 2010 16:36

Má samozřejmě lepší výkony,ale tento motocyklový olej je vysoce aditivován a to se smícháním původního oleje mohlo jeho vlastnosti zhoršit. Každopádně pryč s ním a novej olej. Potom se uvidí kde byla chyba.

pidibi
Příspěvky: 854
Registrován: 24 úno 2009 23:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: olej 20W50

#19 Příspěvek od pidibi » 13 kvě 2010 19:56

...
Naposledy upravil(a) pidibi dne 15 pro 2010 00:39, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 2000
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: olej 20W50

#20 Příspěvek od libovka » 13 kvě 2010 21:19

[quote="pan klobouk"]Myslím,že to je tím olejem.Je hustej a v opotřebovaném motoru ho pístní kroužky prostě setřou a tak se spaluje.(bílej kouř+spotřeba).

To je spíš naopak.Vždycky motor žere řidčí olej než hustej.Proto se taky s věkem auta přehází např. ze syntetiky na polosyntetiku. :ty jeden...:

Odpovědět