elektrický příhřev

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 2000
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

elektrický příhřev

#1 Příspěvek od libovka » 10 pro 2010 18:09

Pořád jsem řešil špatné ořívání motoru TD5.Šlo mi o to,že auto i špatně topí což je v téhle zimě docela problém. :Ja blb: Já to mám do práce 20km a motor se ohřeje max nad modré políčko a já cvakám zubama. Webasto apod. je super věc,ale je dost nákladná.
Např.VW nebo BMW mají el.příhřev který pomáhá motor přihřívat.Takže jsem začal nad tímto přemýšlet a nakonec jsem to včera nainstaloval do své DII.

Použil jsem příhřev z BMW který jsem po el.stránce trochu upravil a namontoval ho na vstup do topení.Dnes jse nechal auto přes noc venku aby bylo opravdu studené.Ráno byli asi -3°C.Natastartoval jsem a cca po 1 minutě už šel do auta vlažný vzduch.Asi tak po 5 kilometrech jízdy po rovině,byla teplota nad modrým políčkem a auto topilo tak jako když bylo dřív bez příhřevu ohřáté na provozní teplotu. :Pohoda: CCa po dalších 3km teplota v půlce a z topení jde příjemě horký vzduch,že už musím topení stáhnout. :Pohoda:

Takže mám radost,že to nebyla zbytečná práce a že už nemrznu. :cool

Uživatelský avatar
jeanes
Příspěvky: 227
Registrován: 05 úno 2010 09:51
auto: Freelander TD4 2005
Bydliště: Česká Skalice

Re: elektrický příhřev

#2 Příspěvek od jeanes » 10 pro 2010 18:12

libovka píše:Pořád jsem řešil špatné ořívání motoru TD5.Šlo mi o to,že auto i špatně topí což je v téhle zimě docela problém. :Ja blb: Já to mám do práce 20km a motor se ohřeje max nad modré políčko a já cvakám zubama. Webasto apod. je super věc,ale je dost nákladná.
Např.VW nebo BMW mají el.příhřev který pomáhá motor přihřívat.Takže jsem začal nad tímto přemýšlet a nakonec jsem to včera nainstaloval do své DII.

Použil jsem příhřev z BMW který jsem po el.stránce trochu upravil a namontoval ho na vstup do topení.Dnes jse nechal auto přes noc venku aby bylo opravdu studené.Ráno byli asi -3°C.Natastartoval jsem a cca po 1 minutě už šel do auta vlažný vzduch.Asi tak po 5 kilometrech jízdy po rovině,byla teplota nad modrým políčkem a auto topilo tak jako když bylo dřív bez příhřevu ohřáté na provozní teplotu. :Pohoda: CCa po dalších 3km teplota v půlce a z topení jde příjemě horký vzduch,že už musím topení stáhnout. :Pohoda:

Takže mám radost,že to nebyla zbytečná práce a že už nemrznu. :cool
Po dalsich 5-ti km musis otevirat okna jelikoz se tam neda dychat a kdyz uz jsi tesne pred cilem tak zacina meknout palubni deska :ty jeden...:
Jak se do lesa volá,...

Land Rover FREELANDER TD4, 2005, černá metalíza, světlá kůže, audio Harman/Kardon, 18"ALU, xenony, přední + boční rámy...

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 2000
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: elektrický příhřev

#3 Příspěvek od libovka » 10 pro 2010 18:30

Po dalsich 5-ti km musis otevirat okna jelikoz se tam neda dychat a kdyz uz jsi tesne pred cilem tak zacina meknout palubni deska :ty jeden...:[/quote]

:D :D :D

Uživatelský avatar
masar
Příspěvky: 2765
Registrován: 14 bře 2010 21:49
tel.: 773968639
auto: D2 Td5
Bydliště: Děčín

Re: elektrický příhřev

#4 Příspěvek od masar » 10 pro 2010 18:42

Na kolik to vyšlo a jaké elektrické úpravy jsi prováděl?
Land Rover Discovery 2 Td5

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 2000
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: elektrický příhřev

#5 Příspěvek od libovka » 10 pro 2010 19:15

Ten předehřev jsem sehnal na vrakáči za 1500kč + nějaké hadice + dráty + modul pro spínání po startu.Osobně jsem kupoval jen ten příhřev a zbytek jsem měl.
Uvnitř toho příhřevu je elektronika která to v BMW řídí. Tu jsem musel upravit.Jinak k tomu stačí natáhnou jeden silnej plus,kostra a jeden slabej drát kterej to spíná.Dal jsem to přes modul kterej se používá na automatické rozsvicení světel a kterej spíná předehřev až po nastartování a vyrovnání palubního napětí(jde to dát i bez něj,ale zbytečně to zatěžuje baterii při startu).

Myslím,že materiál bez práce by vyšel cca 2500kč.

Uživatelský avatar
Jacko
Příspěvky: 680
Registrován: 03 lis 2009 21:02

Re: elektrický příhřev

#6 Příspěvek od Jacko » 10 pro 2010 20:34

Tak to by sa dalo namontovať aj na D1,nie?
Range Rover Classic 300Tdi , Range Rover Classic vogue s 2,5TD

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 2000
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: elektrický příhřev

#7 Příspěvek od libovka » 10 pro 2010 21:36

Jasně.Teoreticky to jde do každého auta.

Lze to dát třeba i přes vypínač aby to v létě zbytečně nehřálo.Nebo přes čidlo které by to spínalo jen třeba od +10°C a níž.

Budu to testovat a vychytávat.

Uživatelský avatar
fidzi
Příspěvky: 966
Registrován: 04 zář 2010 23:33
tel.: Xiaomi Mi2S
auto: Discovery I 300Tdi
Bydliště: Č.B./Písek/Lysice

Re: elektrický příhřev

#8 Příspěvek od fidzi » 10 pro 2010 22:46

A z čeho si to vykuchal? Z TDS nebo D?
Každé skutečné dobrodružství začíná nárazem fantazie na skutečnost.

Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 2000
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: elektrický příhřev

#9 Příspěvek od libovka » 10 pro 2010 23:08

Mají to 320D nebo 330D.

Uživatelský avatar
Jacko
Příspěvky: 680
Registrován: 03 lis 2009 21:02

Re: elektrický příhřev

#10 Příspěvek od Jacko » 11 pro 2010 07:00

No tak to sa idem hladať,či to náhodou niekto nemá :chuckle
Range Rover Classic 300Tdi , Range Rover Classic vogue s 2,5TD

Uživatelský avatar
papavel.k
Příspěvky: 739
Registrován: 25 říj 2008 18:40
Bydliště: České Budějovice

Re: elektrický příhřev

#11 Příspěvek od papavel.k » 11 pro 2010 16:48

:yes ...tak o tohle bych měl zájem...zima mne nutila též k zamyšlení a vzpomínal jsem jaké bylo krásné sednout do avie kterou jsem měl v zásuvce než jsem vypil kafe..leč teď by byla zásuvka ve 3patře :mrgreen: takže toto je velmi dobré řešení
DII Td5 99...ve výstavbě za provozu zdánlivě připomínající technologické přestávky

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 2000
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: elektrický příhřev

#12 Příspěvek od libovka » 11 pro 2010 18:12

Třeba oktávka v TDI to má taky,ale je to řešené třemi "žhavícími svíčkami" které jsou v takovém domečku na motoru.

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: elektrický příhřev

#13 Příspěvek od MadTom » 11 pro 2010 19:20

A nějaké foto by nebylo? S těma žhavícíma svíčka to má i Focus.
Ještě jsem nekoukal do RAVE, ale nešlo by to ovládat místo originál bufíka, co byl v D2 na příhřev vody? Tím by se mohlo dát vyřešit to kdy se zapne a ještě tomu přidat nějakej termostat, aby to topilo cca do například 40stC teploty vody.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 2000
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: elektrický příhřev

#14 Příspěvek od libovka » 11 pro 2010 19:28

Zítra to nafotím.
Uvnitř toho BMW příhřevu je jednotka do kterou řídí impulzy odkudsi.Já jí upravil tak aby na ní stačilo přivést napětí a "spirály" začaly hřát.Já tam mám čidlo které při dosažení 85°C vody,vypne příhřev.Určitě bych to chtěl vymyslet tak aby to bylo ještě přes čidlo venkovní teploty,které by to seplo třeba od 10°C dolů.

Steve
Příspěvky: 1157
Registrován: 29 bře 2008 02:33
auto: D.I manuál 1997
Bydliště: Zlínsko

Re: elektrický příhřev

#15 Příspěvek od Steve » 11 pro 2010 21:06

Už se to tady probíralo, řekl bych a jedna z možností byla montáž nějaké topné spirály z traktora nebo něčeho podobného.
Pokud se nepletu, tak to ani nebylo nějak drahé a montovalo se to místo mrazové zátky.
Zdá se mi to dost jednoduché na to, aby to fungovalo. I když - jak se říká - geniální věci bývají jednoduché.
Možná by nebylo úplně ideální, že to bylo napřímo, bez nějaké regulace, ale to by se dalo řešit třeba časovým spínačem.
Zkusil to někdo?
Discovery je životní styl.

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: elektrický příhřev

#16 Příspěvek od MadTom » 11 pro 2010 21:12

Aby se rozumnělo - to z traktoru je na 230V - čili nahřeješ ze zásuvky před odjezdem. To z BMW je na 12V - hřeje z palubní sítě auta ve chvíli, kdy je nastartováno - aby se motor rychleji ohřál.
Je to kvůli tomu, že moderní diesely mají tak dobrou účinnost, že jim trvá moc dlouho, než se ohřejí na provozní teplotu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Hunter
Příspěvky: 1497
Registrován: 22 bře 2007 01:04
auto: Free I Td4 AT
Bydliště: Jičínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: elektrický příhřev

#17 Příspěvek od Hunter » 11 pro 2010 22:33

Presne tak, to, co se tu probiralo, bylo na 220V, treba tady http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 79&start=0" onclick="window.open(this.href);return false; jinak a tech 220V je dobre toto http://www.normans.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;. ale to reseni BWM je super, 220V neni vsude :idea:
Free Td4 2004 HSE automat

Uživatelský avatar
papavel.k
Příspěvky: 739
Registrován: 25 říj 2008 18:40
Bydliště: České Budějovice

Re: elektrický příhřev

#18 Příspěvek od papavel.k » 12 pro 2010 00:05

ano to na 220V do zásuvky je přesně to o čem jsem psal...jednoduché jak ponorák (pro ty co již nezažili ponorvý vařič, což je spirála ponořená do hrnečku s vodou a nakonec z toho bylo kafe)...
...ovšem to se nedá použít všude chce to těch 220 mít kde napíchnout...
...pokud bude a jak tady čtu existuje něco 12V :yes
...v zimě je to vážně dobrá věc ...a celkem ne drahá...
DII Td5 99...ve výstavbě za provozu zdánlivě připomínající technologické přestávky

Uživatelský avatar
Jacko
Příspěvky: 680
Registrován: 03 lis 2009 21:02

Re: elektrický příhřev

#19 Příspěvek od Jacko » 12 pro 2010 07:34

MadTom píše:Aby se rozumnělo - to z traktoru je na 230V - čili nahřeješ ze zásuvky před odjezdem. To z BMW je na 12V - hřeje z palubní sítě auta ve chvíli, kdy je nastartováno - aby se motor rychleji ohřál.
Je to kvůli tomu, že moderní diesely mají tak dobrou účinnost, že jim trvá moc dlouho, než se ohřejí na provozní teplotu.
Presne tak Tome. VW group to má na 3 žhaviace sviečky,ktore nehrejú stále,ale v nejakých časových impulzoch,ale neviem ako to má BMW. Keby som mal posledných 7 čísiel VIN kodú z nejakej 320 -330D,tak by som to vedel pozreť v katalógu a poprípade zistiť aj cenu nového dielu - myslím že to bude lacnejšie,ako webasto a pod.
Range Rover Classic 300Tdi , Range Rover Classic vogue s 2,5TD

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 2000
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: elektrický příhřev

#20 Příspěvek od libovka » 12 pro 2010 08:30

Na to nepotřebuješ VIN.Dá se to najít i normálně.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/S ... _electr-2/" onclick="window.open(this.href);return false;

Odpovědět