DII - sejmutí kastle z rámu

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3528
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

DII - sejmutí kastle z rámu

#1 Příspěvek od Benjamin » 02 led 2012 19:34

Chystám se poprat s korozí spodku na DII. Jelikož jsem punťa a nerad dělám věci napůl, hodlám sejmout kastli DII z rámu.
Co se dá, pokouším se vyčíst z Rave. Přesto budu rád za každou praktickou zkušenost, o kterou jste ochotní se podělit.

_____Počítám s tím, že se budou muset sundat či rozpojit:

- šrouby co drží karoserii
- středový tunel s řadičkami
- brzdové trubičky
- kloub řízení
- elektrický svazek
- chladič
- ???

_____Na spodku plánuji:

- odrbání a nástřik rámu (Würth??)
- natření náprav a ostatních komponentů podvozku
- nové polybushe
- nástřik spodku karoserie
- montáž najezďáku, krytů difů a krytu nádrže
- zkrácení výfuku o poslední tlumič, vyvedení do boku

_____Nejcennější informace pro mne jsou:

1) :?: co vše je třeba pro sejmutí kastle, co jsem ještě vynechal? Hlavně jak je to s elektrikou - jde rozpojit celý svazek nějak?
2) :?: jak nejlépe ošetřit rám a ostatní části podvozku, resp. čím?
3) :?: co ještě preventivně udělat když už bude kastle dole?

Budu vám všem velmi vděčný za každou konstruktivní radu :yes

Vše se má odehrát cca za dva týdny. K dispozici bude dostatečně velká (na to, aby se dala dát kastle na stranu) vytápěná dílna. Bohužel bez zvedáku. Nouzový plán je kastli pouze nadzvednout na rámu o pár cm tak, aby se dala ošetřit horní strana rámu. Nerad bych ale dělal kompromis, pokud to nebude nezbytně nutné. Po složení auta do kupy je v plánu servis motoru a případné doladění zbytku věcí v profi servise.
Přílohy
LR chassis.jpg
(116.28 KiB) Staženo 419 x
Naposledy upravil(a) Benjamin dne 02 led 2012 19:57, celkem upraveno 2 x.
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5770
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

#2 Příspěvek od Miky_CZ » 02 led 2012 19:36

drzaky bezpecnostnich pasu :wink:
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
patrik
Příspěvky: 2620
Registrován: 05 dub 2007 23:24
Bydliště: slovensky grob

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

#3 Příspěvek od patrik » 02 led 2012 19:39

Mam pocit že toto na D2 riešit netreba . Ked som robil bodylift tak som na nič take nanarazil.
. tel 0905532342 bratislavsky kraj mail info@atlascamper.sk

Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4295
Registrován: 08 zář 2007 22:35
auto: Def,Def a Def+Disco
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

#4 Příspěvek od MOPADŽI » 02 led 2012 20:43

No, kdyz uz se ti do toho chce :wasntme je to nejlepsi cesta, jak auto dokonale poznat.
Kde to budes delat ?
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3528
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

#5 Příspěvek od Benjamin » 02 led 2012 20:48

MOPADŽI píše:No, kdyz uz se ti do toho chce :wasntme je to nejlepsi cesta, jak auto dokonale poznat.
Kde to budes delat ?
No né že bych se do toho úplně hrnul, ale když bych to jenom něčím naflákal dole, tak bych nebyl spokojený a stejně bych to dřív nebo později asi udělal. Uvidíme jak to dopadne až se do toho pustíme, nakolik si na to troufnem. Třeba to bude nad naše síly :think Přesto chci přes tuto zimu auto doladit, pak už nebude na takové věci čas. Krom toho jak říkáš, aspoň budu vědět s čím jezdím a zase do toho lépe uvidím...

Budem to dělat na dílně u kamaráda v Českých Libchavách...
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

Uživatelský avatar
SJ410
Příspěvky: 642
Registrován: 12 lis 2010 07:13
Bydliště: Plzeň-sever

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

#6 Příspěvek od SJ410 » 02 led 2012 21:15

Ty, myslim že bez dvousloupáku tu kasli nesundáš. U samureje sme jí sundali v 6 lidech, ale ta je lehounká.
U LC95 sem jí za práhy přizvednul od rámu, potom sem prostrčil napříč dva trámky a celý to zvednul a odjel
pryč s rámem. Už bych to takhle znova nedělal, několikrát mi to skoro spadlo...
Už radši na nic...

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5770
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

#7 Příspěvek od Miky_CZ » 02 led 2012 21:23

SJ410 píše:Ty, myslim že bez dvousloupáku tu kasli nesundáš. U samureje sme jí sundali v 6 lidech, ale ta je lehounká.
U LC95 sem jí za práhy přizvednul od rámu, potom sem prostrčil napříč dva trámky a celý to zvednul a odjel
pryč s rámem. Už bych to takhle znova nedělal, několikrát mi to skoro spadlo...
presne tohle jsem mu taky rikal, a tvym druhym postupem jsme sundavali kastli ze stare oktavky :wink:
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
Tonny
Příspěvky: 1449
Registrován: 03 pro 2009 16:28
auto: Def 110
Bydliště: Praha

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

#8 Příspěvek od Tonny » 02 led 2012 22:09

ještě budeš odpojovat nádrž, rozvod nafty k motoru a zpátečku
když sme sundavali kastli z defa, tak sme komplet utrhali brzdový trubička a zničili závity na hadičkách jak to bylo zarostlý, takže tohle všechno se dávalo nový...
když už budeš mít kastli dole, dal bych rám opískovat, neduhy vyvařit, případně do pozinku a nastříkat kvalitní barvou
jestli budeš dávat nový polybushe, dal bych rovnou novej ten středovej čep zadního trojlinku (nevim jestli je i u D2 ale předpokládám že je)
připrav si tak 2000 kč na šrouby a matky, všechno samozřejmě v nerezu nebo pozinku...
ještě bych dal klidně novou spojku když už je to všechno sundaný...

jo a počítej že to bude stát tak dvakrát tolik než si teď myslíš :-D

ale good luck... mě čeká už jen geometrie a mam to hotový :-)
Def 110 ???, RR 3,6 TDV8, EX D2 TD5, EX Def 90 300TDi, EX Disco 300TDi
https://nove.landroverforum.cz/forum/vi ... hp?t=29054

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5770
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

#9 Příspěvek od Miky_CZ » 02 led 2012 22:15

Tonny píše:
jo a počítej že to bude stát tak dvakrát tolik než si teď myslíš :-D
a taky 3x vic casu nez kolik si ted myslis :D
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
patrik
Příspěvky: 2620
Registrován: 05 dub 2007 23:24
Bydliště: slovensky grob

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

#10 Příspěvek od patrik » 02 led 2012 22:20

Tak to znamena že je lepšie sa na to vyprdnut :mrgreen: . A riešit len podstatne veci . :Pohoda:
. tel 0905532342 bratislavsky kraj mail info@atlascamper.sk

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7915
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

#11 Příspěvek od Sláma Karel » 02 led 2012 22:30

No hlavně jsem ještě neviděl nějak rezavý rám ani kastli na DII. Vždy jenom povrchový lišej.

K :dance
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

Uživatelský avatar
masar
Příspěvky: 2765
Registrován: 14 bře 2010 21:49
tel.: 773968639
auto: D2 Td5
Bydliště: Děčín

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

#12 Příspěvek od masar » 02 led 2012 22:31

Jestli je myšleno trojlinkem to co je vidět tady na fotce http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 76#p186576" onclick="window.open(this.href);return false; , tak u DII je místo toho Wattův přímovod bych řekl.
Land Rover Discovery 2 Td5

Uživatelský avatar
Tonny
Příspěvky: 1449
Registrován: 03 pro 2009 16:28
auto: Def 110
Bydliště: Praha

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

#13 Příspěvek od Tonny » 02 led 2012 22:40

masar píše:Jestli je myšleno trojlinkem to co je vidět tady na fotce http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 76#p186576" onclick="window.open(this.href);return false; , tak u DII je místo toho Wattův přímovod bych řekl.
jojo... to sem myslel...

D2 neznám :S

a jestli nevidíš skrz podlahu nebo rám, tak se na to vykašli.. auto rozebereš v optimistickém případě na měsíc, v horším na rok :D
Def 110 ???, RR 3,6 TDV8, EX D2 TD5, EX Def 90 300TDi, EX Disco 300TDi
https://nove.landroverforum.cz/forum/vi ... hp?t=29054

Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4295
Registrován: 08 zář 2007 22:35
auto: Def,Def a Def+Disco
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

#14 Příspěvek od MOPADŽI » 02 led 2012 23:58

Benjamin píše:
MOPADŽI píše:No, kdyz uz se ti do toho chce :wasntme je to nejlepsi cesta, jak auto dokonale poznat.
Kde to budes delat ?
No né že bych se do toho úplně hrnul, ale když bych to jenom něčím naflákal dole, tak bych nebyl spokojený a stejně bych to dřív nebo později asi udělal. Uvidíme jak to dopadne až se do toho pustíme, nakolik si na to troufnem. Třeba to bude nad naše síly :think Přesto chci přes tuto zimu auto doladit, pak už nebude na takové věci čas. Krom toho jak říkáš, aspoň budu vědět s čím jezdím a zase do toho lépe uvidím...

Budem to dělat na dílně u kamaráda v Českých Libchavách...
Verim, ze se to podari. Nevidel bych v tom sundani nic zasadniho, jen ze proste neco nepujde lehce a tak se pouzije nasili. Jenom ta manipulace s tou boudou... To by chtelo jesterku, kdyz neni zvedak a kurtama to nejak sikovne zvednout. Bude to tezke, kdyz ve vnitr vse nechas. Zkus kdyz tak Evromat, ti by mohli do Ceskejch zadem prijed.
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3528
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

#15 Příspěvek od Benjamin » 03 led 2012 00:06

To Mopadži: díky moc, kdyžtak se optám, asi by to něco chtělo, nebude to taková sranda, nějak to snad vymyslíme
To Karel: ona to bude všechno jenom povrchová lišej, nic vážného nečekám snad - jen už se mi na to nechce dívat
To Tony: díky za rady Tony, brzdový trubičky půjdou dobře, mám půl roku staré, spojka netřeba, mám automat, na palivový systém se musím ještě tedy mrknout, jinak gratuluji k rychlému sestavení auta a držím palce na rally

To all: dneska se pořádně vyspím, a ráno až se vzbudím, tak se rozhodnu, esi se na to všechno vyprdnu a pojedu na husačinku, nebo budu 2 týdny rozebírat auto. Ale jak se znám se svou láskou k Disco, zase to skončí tím druhým :Ja blb: :Sorry:
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3528
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

#16 Příspěvek od Benjamin » 03 led 2012 11:52

Takže jsem dal na vaše rady - bude to trvat 2x dýl, než si teď myslíš - a začneme o týden dřív, čili už v pondělí. Poradil by mi někdo, kdo to sundával, s elektrikou? Lze všechno rozpojit na konektorech, nebo mám někde čekat problém?
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

Uživatelský avatar
Stavros
Příspěvky: 2627
Registrován: 25 říj 2006 08:42

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

#17 Příspěvek od Stavros » 03 led 2012 12:06

myslim si, ze tu rez zbytecne resis, ja mam toyotu o deset let starsi a zatim se to nechystam delat.
Ja bych to resil, az budou nekde diry v ramu, neni to jen tak takova generalka. Podle meho se to dela, az kdyz je auto opravdu dobity. Tobe se chce za to ted dat par desitek tisic?

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5125
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

#18 Příspěvek od DanoDEF » 03 led 2012 12:11

Benjamin píše:...Lze všechno rozpojit na konektorech, nebo mám někde čekat problém?
...urcite bude vsetko na konektoroch. Robil som to na mojom Defe a tam je vsetko na konektoroch tak urcite to bude aj na D2
...jedine co ti doporucim dat pozor na rozpajanie konektorov. vsetky maju nejake zapadky na zaistenie a niektore sa daju otvorit az konektor stiahnes z drziaka (ak je konektor niekde prichyteny-zasunuty v drziaku)
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

#19 Příspěvek od visby » 03 led 2012 12:22

suhlasim so stavrosom, vzhladom na komplexnost opravy by som ju preradil zo zoznamu "preventivne" do zoznamu "az ked bude naozaj treba";-)

Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3528
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

#20 Příspěvek od Benjamin » 03 led 2012 16:17

Já se Stavrošem v podstatě taky souhlasím a určitě auto není ve stavu, kdy by to bylo neodkladné a nezbytně nutné. Jen se mi naskytla příležitost - sešel se mi po dlouhé době čas i dílna i kamarádi ochotní pomoci za přátelské ceny, tak toho chci využít. Krom toho se rád přiučím něco o autě a taky se dokopu udělat všechno ostatní na podvozku, co furt odkládám. Koncem ledna zase nastupuju plně do pracovně-studijního procesu daleko od domu v Praze a hezky dlouhou dobu si asi neškrtnu s koníčky, proto do toho chci jít už teď.

Kdybychom v pondělí přišli na to, že to jde hodně ztuha a není to dobrý nápad, uděláme nějaký kompromis a třeba se na to i vykašlem, ale když už tu možnost i prostory mám, tak ji využiji a aspoň to zkusím.

Dneska jsem začal pořádným ovapkováním podvozku od bláta a špíny... :rock :rofl

To Dano: díky za rady...když vše odpojím (i řídící jednotku, jednotku ACE, jednotku aut. přev.) a znovu zapojím - je třeba diagnostika potom na nějakou kalibraci, nebo by mělo všechno šlapat po znovuzapojení jako před rozděláním?
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

Odpovědět