300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Kraky
Příspěvky: 126
Registrován: 12 kvě 2008 22:28
Bydliště: Plzeň

300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?

#1 Příspěvek od Kraky » 07 led 2012 17:03

Moc s 300 zkušenosti nemám,ale poměr spotřeba výkon mi připadá nesmysl :-)
Při jízdě s lehoukou nohou jako pírko,brzda provozu,je spotřeba 12,6,když na spotřebu moc nehledím,najedu za 1000kč
snad ani ne 180km.
...jenže výkon motoru +- žádnej :-)

Dobře,je to krabice těžká,ale ať to srovnám s čímkoli jiným,je to zoufalost.
Proč by to mělo mít stejný jízdní vlastnosti jako třeba Mercedes 220D v automatu z roku 1970? :-)

Např.starý Ducato Maxi 2.5,krabice jako kráva,totálně naložená železem,si jede naprosto luxusně 110-120,s výkonem
nemá problém a spotřeba 9l.
Ostatně všechny starý sráče vychází motorově mnohem líp...

To se ten motor 300tdi tak nepoved? Nebo je něco špatně?
Ten muj vypadá že je jinak v super stavu,jenom měl vypadlý propojení tlaku mezi čerpadlem a turbem,ale stejně zoufalost.

Uživatelský avatar
cyril
Příspěvky: 2760
Registrován: 17 črc 2008 17:22
tel.: iphone
auto: D4,110,130,90,F2,107
Bydliště: Doma

Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?

#2 Příspěvek od cyril » 07 led 2012 17:17

Kraky píše:Moc s 300 zkušenosti nemám,ale poměr spotřeba výkon mi připadá nesmysl :-)
Při jízdě s lehoukou nohou jako pírko,brzda provozu,je spotřeba 12,6,když na spotřebu moc nehledím,najedu za 1000kč
snad ani ne 180km.
...jenže výkon motoru +- žádnej :-)

Dobře,je to krabice těžká,ale ať to srovnám s čímkoli jiným,je to zoufalost.
Proč by to mělo mít stejný jízdní vlastnosti jako třeba Mercedes 220D v automatu z roku 1970? :-)

Např.starý Ducato Maxi 2.5,krabice jako kráva,totálně naložená železem,si jede naprosto luxusně 110-120,s výkonem
nemá problém a spotřeba 9l.
Ostatně všechny starý sráče vychází motorově mnohem líp...

To se ten motor 300tdi tak nepoved? Nebo je něco špatně?
Ten muj vypadá že je jinak v super stavu,jenom měl vypadlý propojení tlaku mezi čerpadlem a turbem,ale stejně zoufalost.
Myslím si, že máš něco špatně.
Moje býválá D1 rok 1995 v automatu na originál kolech včetně klimy při normální svižné jízdě brala kolem 10l nafty.
Když jsem auto zatížil železnou výzbrojí, zvětšil aerodynamický odpor +2" liftem, ztížil přívod vzduchu šnorchlem a nasadil MT kola 235/85/16, bralo 12l. V terénu jsem to nepočítal, ale myslím tak 14-17.
Kolik bere teď, ti možná řekne její novej majitel strejda Brudr.... :idea:

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7915
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?

#3 Příspěvek od Sláma Karel » 07 led 2012 17:27

To asi nemá cenu u komentovat tenhle příspěvek. Jsi zřejmě nečetl nic na tomhle foru. :tmi

300tdi je jeden z nejlepších motorů které LR vyrobil a i ve srovnání s ostatními vyrobci je to absolutní špička své doby a dob Tdi.
A s automatem je to jedna z nejoblíbenějších kombinací v LR.

A co se týká spotřeby, tak za 12l při 100km/h jezdím já se svojí Mammutkou (disco 300tdi v automatu), která váží při cestě do Rumunska 3200kg a je zvýšená, prodloužená, nazvedaná onavijákovaná na Simexech a všechno možný jen ne ekonomická.
(V terénu to samo značně naroste ta spotřeba) A nemám ani v terénu žádnou známku chybějícího výkonu.

A i můj naprostý závodní speciál Mammuťátko (Def 300tdi v automatu) který je i orámovaný zvenku dokáže jezdit při přesunech za 12l po silnici.

A ještě navíc já neumím jezdit ekonomicky. Mě i DIII v naprosté silniční verzi žere min 12l (a to všem jezdí normálně za 10)

Takže hledej chybu. :devil
A to jsi ještě ani nenapsal jaké máš úpravy. Protože ti taky může kecat tacho a nebo to trápíš na velkých kolech bez změny převodů.

K :dance

K :dance
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5770
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?

#4 Příspěvek od Miky_CZ » 07 led 2012 17:35

Sláma Karel píše: Protože ti taky může kecat tacho a nebo to trápíš na velkých kolech bez změny převodů.

K :dance

K :dance
ja mam 33 a puvodni prevody, spotrebu pocitam od plne do plne a prepocitavam a jezdim do 10l na 100km, do rumunska jsem jel za necelych 9

a i peslik se s tim svezl a rikal ze by prevody nemenil ze to jede pekne
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8488
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?

#5 Příspěvek od RudaK » 07 led 2012 18:07

Sláma Karel píše: Mě i DIII v naprosté silniční verzi žere min 12l (a to všem jezdí normálně za 10) K :dance
To bych zrovna netvrdil o těch ostatních ..... :chuckle Kdo chce auto kvůli spotřebě,ať zabrousí k jiným značkám :ty jeden...:
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7915
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?

#6 Příspěvek od Sláma Karel » 07 led 2012 18:19

Miky_CZ píše:
Sláma Karel píše: Protože ti taky může kecat tacho a nebo to trápíš na velkých kolech bez změny převodů.

K :dance

K :dance
ja mam 33 a puvodni prevody, spotrebu pocitam od plne do plne a prepocitavam a jezdim do 10l na 100km, do rumunska jsem jel za necelych 9

a i peslik se s tim svezl a rikal ze by prevody nemenil ze to jede pekne
Jenže ty máš manuál. K :dance
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7915
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?

#7 Příspěvek od Sláma Karel » 07 led 2012 18:22

RudaK píše:
Sláma Karel píše: Mě i DIII v naprosté silniční verzi žere min 12l (a to všem jezdí normálně za 10) K :dance
To bych zrovna netvrdil o těch ostatních ..... :chuckle Kdo chce auto kvůli spotřebě,ať zabrousí k jiným značkám :ty jeden...:
Tvrdil, bo vím, že ty jsi jediný kdo mi dokáže s D3 konkurovat. Jenže ty jezdíš na větších AT se zahrádkou a šnorchlem.
A pokud vím, ta se ti ta spotřeba po zaslepení EGRů zlepšila ne?
Já je zaslepil a absolutně žádná změna. Lehká noha, na dálnice do 130ti a spotřeba u D3 12,6 l/100km :Ale fuuj:

K :dance
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

Uživatelský avatar
Kraky
Příspěvky: 126
Registrován: 12 kvě 2008 22:28
Bydliště: Plzeň

Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?

#8 Příspěvek od Kraky » 07 led 2012 19:02

Koukám na ty rozdíly ve spotřebách,trochu divný ne?

300tdi apsolutní špička tý doby,tak v čem bejvá problém?
Jenom to srovnávám s porovnatelným:

Např.Starej Peugeot J5 (jepice) odtahovka 3nápravy s motorem 2,5D co se taky dával
třeba do Citroenu CX (historickej komorovej dýzl) jede celkem normálně se spotřebou necelých 10l
a naložená + naloženej vlek ta spotřeba nijak brutálě nenaroste.
Když jsem do ní dal motor 2,5 Tdi Sofim z Ducata,rok tak 1995,tak svezení naprosto luxusní,prázdná
bez problému za 8l a komplet naložená s vlekem (3 nápravy+dvouodej vlek) lehce přes 10l

Myslim že srovnávám srovnatelný,tak v čem tady bejvá problém?
V čem je ten motor špičkovej? Je to komora,nebo přímej vstřik?
Nejsem proti tomu zaujatej,jenom se chci dostat aspoň na podobný parametry jako
jiný stroje před patnácti lety :-)
Dík

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5770
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?

#9 Příspěvek od Miky_CZ » 07 led 2012 19:15

tam muze byt tech problemu vic, spatne cerpadlo, nebo spatne nastavene, spatne vstriky, horsi turbo, mas tam katalyzator? ten taky muze byt pricpany, vyndej egr ventil

me osobne dost pomohlo vycistit intercooler a to i zevnitr
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?

#10 Příspěvek od Acon » 07 led 2012 20:43

Kraky píše:........Jenom to srovnávám s porovnatelným:....
.........Nejsem proti tomu zaujatej,jenom se chci dostat aspoň na podobný parametry jako
jiný stroje před patnácti lety :-)
Dík
No, podľa mňa nezrovnávaš. Ktorý offroad s permanentným pohonom 4x4 s motorom 2,5l mal lepšie prametre a nižšiu spotrebu? Obávam sa, že ich veľa nebude ak vôbec. Porovnávať 2t auto s 2 prevodovkami a 3 diferákmi, sprevodované s ohľadom na použitie cesta-terén, s 2oj kolkou postavenou prioritne na ekonomiku je podľa môjho názoru scestné.

Nenapadá ma iné porovnanie ale napr. 4.0l benzín V8 je použitý v RR P38 aj v Jaguari XJ8. V Jaguari si pri rovnakej jazde vystačí s necelými 11l ak by mal to tempo držať RR tak pod 16 nepôjde. O meste ani nehovorím.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7915
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?

#11 Příspěvek od Sláma Karel » 07 led 2012 21:00

Acon píše: No, podľa mňa nezrovnávaš. Ktorý offroad s permanentným pohonom 4x4 s motorom 2,5l mal lepšie prametre a nižšiu spotrebu? Obávam sa, že ich veľa nebude ak vôbec. Porovnávať 2t auto s 2 prevodovkami a 3 diferákmi, sprevodované s ohľadom na použitie cesta-terén, s 2oj kolkou postavenou prioritne na ekonomiku je podľa môjho názoru scestné.
Přesně :yes A to ještě nemá ani v jednom s těch aut co vyjmenoval automat. :wink:

A ještě navíc ta 300tdi umí za 8l, když je v manuálu a správně nastavená, jezdit taky.

Ale tady to asi nemá cenu vysvětlovat. :Ja blb:

K :dance
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

Uživatelský avatar
Kraky
Příspěvky: 126
Registrován: 12 kvě 2008 22:28
Bydliště: Plzeň

Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?

#12 Příspěvek od Kraky » 07 led 2012 21:01

Srovnávám to s dodávkou+náklad 1500kg železa,nebo tříosou odtahovkou+vlek...čož myslím že musí na jízdní odpor bohatě odpovídat.
Jaguar XJ je pro srovnání úplně mimo.

Uživatelský avatar
petriiik
Příspěvky: 864
Registrován: 08 črc 2011 22:04
tel.: +421940505112
auto: SVAŘÁK
Bydliště: Dohňany PU (SVK)

Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?

#13 Příspěvek od petriiik » 07 led 2012 21:11

na akych gumach, lifte a upravach si spravil tu spotrebu 12,6l? ja mam lift 1,5" gumy boli 245/75R16 a spotreba bola priemer 10litrov na dialnici sme sa nahanali s kolegami a mal som 11l a oni na oktavii 1,9TDi 9l co si myslim ze je na oktaviu vela... (mam 300TDi automat)
"Auto musi najskor ist, az potom moze vyzerat"

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7915
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?

#14 Příspěvek od Sláma Karel » 07 led 2012 21:18

Jak píšu, tobě to asi nemá cenu vysvětlovat. :roll:

Ale ještě to jednou zkusím. Nejde jenom o váhu a odpor vzduchu. Jde taky o valivý odpor a tření dvou převodovek místo jedné, tří diffů místo jednoho. Dvou kardanů místo jednoho atd atd.


Zkus si dát 300tdi do třeba do té odtahovky, nebo jiné dodávky a budeš jezdit možná za 6l. To ještě nikdo nezkoušel. Nebo zkus si dát do té tvé disco motor z toho J5 (či dalších co jsi vypsal) a budeš jezdit za 20l a sotva se rozjedeš (to nikdo neví)

Jak jsem teď koukal, tak ta tvoje Disco je taky stavba. I když je od Eliotta, tak to budeš muset asi stejně doladit. Chyby se vychytávají až provozem.

K :dance
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

Uživatelský avatar
Kraky
Příspěvky: 126
Registrován: 12 kvě 2008 22:28
Bydliště: Plzeň

Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?

#15 Příspěvek od Kraky » 07 led 2012 21:50

Ale má to cenu vysvětlovat... :-) prostě s 300tdi nemam zkušenosti a jestli ten muj současnej
poměr výkon/spotřeba neni ok,tak se to poladí...takhle jsem z toho byl docela rozčarovanej :-)
(opravdu to vůbec nejede)

...jinak je to ta stavba DII,myslím že všechno výborně provedený,až na tohle.

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5770
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?

#16 Příspěvek od Miky_CZ » 07 led 2012 21:52

Kraky píše:Ale má to cenu vysvětlovat... :-) prostě s 300tdi nemam zkušenosti a jestli ten muj současnej
poměr výkon/spotřeba neni ok,tak se to poladí...takhle jsem z toho byl docela rozčarovanej :-)
(opravdu to vůbec nejede)

...jinak je to ta stavba DII,myslím že všechno výborně provedený,až na tohle.
aha to je ta od eliotta, no a zkousel jsi zmerit ujetou trasu podle gps? jestli ti treba nekeca pocitadlo ujetych kilometru, me na vetsich kolem ukazuje o 10% ujetych km min nez sem ve skutecnosti ujel
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
paramount2
Příspěvky: 756
Registrován: 24 dub 2010 16:19
tel.: 775958013
auto: LR DI 300, 200
Bydliště: Jihlava

Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?

#17 Příspěvek od paramount2 » 07 led 2012 22:25

někde je chyba...300 tdi nemůže nikdy na silnici žrát tolik.... :shock:

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11536
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?

#18 Příspěvek od eliott » 08 led 2012 00:10

Jen abys nehledal na nesprávných místech, čerpadlo je repasované v Boschi, a vstřiky jsou nové. Hodně dokáže dělat vadný měnič automatu (převodovka je tam namontovaná jetá, bez repase).
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3528
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?

#19 Příspěvek od Benjamin » 08 led 2012 02:47

Kraky píše: (opravdu to vůbec nejede)
Měl jsi už někdy předtím auto podobný kategorie? Myslím nějaký off nebo pořádnou 4-kolku vážící přes dvě tuny?
Já když jsem měl DII první měsíc a předtím samé dodávky nebo břichoplazy, tak jsem měl taky pocit, že to vůbec nejede ;)
Stejně tak, když do Disco přesednu třeba po delším ježdění ve focusu apod.

Časem si ale člověk zvykne a potom hlavně když vidí, jak to leze v terénu, tak mu tu částečnou silniční lenost rád odpustí.
Jinak myslím, že porovnávat dodávky 2WD (ať naložené na max či prázdné) s LR či jinými stálými 4-kolkami nemá jakýkoli smysl..

Nehledě na to, že DII bude asi i o něco málo těžší než DI...
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

Uživatelský avatar
spata
Příspěvky: 501
Registrován: 29 led 2009 13:29
tel.: 775664455
auto: RANGE ROVER P38 TDS
Bydliště: PRAHA

Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?

#20 Příspěvek od spata » 08 led 2012 06:02

Skutečnost:kamarad BMW 5 TDs já P38 stejné motory on 7litru/100kmm já 11l/100km ale neujede mi ani v kopci!Také se počítá : Kw / kg a odpory převodovek jsou jasné.Spata
LAND ROVER JE AUTOMOBIL,OSTATNI JE POUZE DOPRAVNÍ PROSTŘEDEK. A ŘÍKÁM MU ARISTOKRAT,DĚLA MU TO DOBŘE.

Odpovědět