DISCO I, ťažko sa radí spiatočka

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
1nero
Příspěvky: 13
Registrován: 21 úno 2012 21:06

DISCO I, ťažko sa radí spiatočka

#1 Příspěvek od 1nero » 21 úno 2012 21:14

Dobrý deň, na discovery I sa mi zle radí spiatočka. Olej je vymenený, robí to za studena aj za tepla. Ide ju zaradiť len veľmi tažko /hrubou silou/ Občas pomože keď zaradím jednotku, podám sa o meter a potom ju tam zaradím, ale aj tak nie ľahko. Viete mi prosím poradiť čo by s tým mohlo byť? Ostatné rýchlosti sa radia "normálne"

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2518
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: DISCO I, ťažko sa radí spiatočka

#2 Příspěvek od Hubert » 22 úno 2012 09:23

Ostatní kvalty ti to řadí lehce?
Jak jde řadit jednička?
Jak jde řadit pětka?
Jak jde těžko jako přes zuby?
Má řadící páka vůly nebo je přesná?
Když vyřadíš pětku cvakne v převodovce? (musíš mět vypnutý motor aby jsi to slyšel)
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

1nero
Příspěvky: 13
Registrován: 21 úno 2012 21:06

Re: DISCO I, ťažko sa radí spiatočka

#3 Příspěvek od 1nero » 22 úno 2012 14:58

Ostatné rýchlosti sa radia ľahko. 1 ľahko, 5 ťažšie /skôr nepresne, akoby som musel nájsť správnu polohu kým ju zaradím/. Pod pojmom "ťažko" myslím na silu, nie cez zuby. Zuby nechytám vôbec, skôr akoby jej niečo kládlo odpor. Radiaca páka má vôľu / na môj vkus veľkú/. Odpoveď na túto otázku zistím a pripíšem, lebo momentálne nemám auto doma/: Když vyřadíš pětku cvakne v převodovce? (musíš mět vypnutý motor aby jsi to slyšel)

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2518
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: DISCO I, ťažko sa radí spiatočka

#4 Příspěvek od Hubert » 22 úno 2012 20:23

Pokud má páka vůl bude to pravdě podobně vysypané kulové ložisko pod pákou. Dostaneš se na to z vrchu. Někde to tu je už vyfocené.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
Dawe23
Příspěvky: 103
Registrován: 24 říj 2011 21:50
auto: D II Td5
Bydliště: Brno

Re: DISCO I, ťažko sa radí spiatočka

#5 Příspěvek od Dawe23 » 22 úno 2012 23:10

Hubert píše:Ostatní kvalty ti to řadí lehce?
Jak jde řadit jednička?
Jak jde řadit pětka?
Jak jde těžko jako přes zuby?
Má řadící páka vůly nebo je přesná?
Když vyřadíš pětku cvakne v převodovce? (musíš mět vypnutý motor aby jsi to slyšel)
Měl bych dotaz.Pokud vše chodí normálně i funguje ale při vyřazovaní pětky cvakne v převodovce.Co to značí? A věc druhá pokud přeřazuju z 2 na 3 a tocim 3000ot. chytnu lehce zub.Pokud tomu dam čas tak to tam padá jak po másle.

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2518
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: DISCO I, ťažko sa radí spiatočka

#6 Příspěvek od Hubert » 23 úno 2012 07:39

Dawe23 píše: Měl bych dotaz.Pokud vše chodí normálně i funguje ale při vyřazovaní pětky cvakne v převodovce.Co to značí? A věc druhá pokud přeřazuju z 2 na 3 a tocim 3000ot. chytnu lehce zub.Pokud tomu dam čas tak to tam padá jak po másle.
Jelikož je zpátečka pod pětkou a mohlo by dojít při přeřazování z pětky na čtyřku k zařazení zpátečka je tam automatický zámek. Ten se aktivuje při zařazení pětky a nedovolí řadit za pětky zpátečku. Při jeho uvolnění je slyšet cvaknutí.

Teď nedávno se tu rozebíralo 3 a 4 jsou nejčastěji řazený rychlosti tím pádem mají i nejvíce opotřebené synchrony. Takže buť je vyměnit což není na materiál nákladná záležitost cca 1000 Kč. Ale musí se vyndat a rozebrat převodovka což může být cca 3000 - 5000 Kč. Nebo řadit pomalu a již opotřebené synchrony to poberou.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
Dawe23
Příspěvky: 103
Registrován: 24 říj 2011 21:50
auto: D II Td5
Bydliště: Brno

Re: DISCO I, ťažko sa radí spiatočka

#7 Příspěvek od Dawe23 » 23 úno 2012 10:07

Takže cvakání je naprosto normální, to sem rad. :dance Každopádně sem čekal že to budou vychozený synchronní kroužky,ale chtěl sem mít jasno.Kroužky pohoda :cash ovšem ta práce :muscle Jinak díky za info :Sorry:

1nero
Příspěvky: 13
Registrován: 21 úno 2012 21:06

Re: DISCO I, ťažko sa radí spiatočka

#8 Příspěvek od 1nero » 23 úno 2012 17:48

Hubert ďakujem za rady. Zajtra to skúsim rozobrať a uvidím čo s tým...

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3669
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: DISCO I, ťažko sa radí spiatočka

#9 Příspěvek od Maxsel » 23 úno 2012 22:17

Ještě by bylo dobré napsat, co máte za Disco nebo z jakého roku. Převodovky se v průběhu let měnily. U některých je třeba zpátečka k sobě a dopředu (3.5 V8 a 200tdi).
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

1nero
Příspěvky: 13
Registrován: 21 úno 2012 21:06

Re: DISCO I, ťažko sa radí spiatočka

#10 Příspěvek od 1nero » 24 úno 2012 16:15

takže je to Land rover discovery rv 98, 2.5tdi

Odpovědět