DISCO I, ťažko sa radí spiatočka
Moderátor: Miky_CZ
DISCO I, ťažko sa radí spiatočka
Dobrý deň, na discovery I sa mi zle radí spiatočka. Olej je vymenený, robí to za studena aj za tepla. Ide ju zaradiť len veľmi tažko /hrubou silou/ Občas pomože keď zaradím jednotku, podám sa o meter a potom ju tam zaradím, ale aj tak nie ľahko. Viete mi prosím poradiť čo by s tým mohlo byť? Ostatné rýchlosti sa radia "normálne"
- Hubert
- Příspěvky: 2518
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: DISCO I, ťažko sa radí spiatočka
Ostatní kvalty ti to řadí lehce?
Jak jde řadit jednička?
Jak jde řadit pětka?
Jak jde těžko jako přes zuby?
Má řadící páka vůly nebo je přesná?
Když vyřadíš pětku cvakne v převodovce? (musíš mět vypnutý motor aby jsi to slyšel)
Jak jde řadit jednička?
Jak jde řadit pětka?
Jak jde těžko jako přes zuby?
Má řadící páka vůly nebo je přesná?
Když vyřadíš pětku cvakne v převodovce? (musíš mět vypnutý motor aby jsi to slyšel)
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Re: DISCO I, ťažko sa radí spiatočka
Ostatné rýchlosti sa radia ľahko. 1 ľahko, 5 ťažšie /skôr nepresne, akoby som musel nájsť správnu polohu kým ju zaradím/. Pod pojmom "ťažko" myslím na silu, nie cez zuby. Zuby nechytám vôbec, skôr akoby jej niečo kládlo odpor. Radiaca páka má vôľu / na môj vkus veľkú/. Odpoveď na túto otázku zistím a pripíšem, lebo momentálne nemám auto doma/: Když vyřadíš pětku cvakne v převodovce? (musíš mět vypnutý motor aby jsi to slyšel)
- Hubert
- Příspěvky: 2518
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: DISCO I, ťažko sa radí spiatočka
Pokud má páka vůl bude to pravdě podobně vysypané kulové ložisko pod pákou. Dostaneš se na to z vrchu. Někde to tu je už vyfocené.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Re: DISCO I, ťažko sa radí spiatočka
Měl bych dotaz.Pokud vše chodí normálně i funguje ale při vyřazovaní pětky cvakne v převodovce.Co to značí? A věc druhá pokud přeřazuju z 2 na 3 a tocim 3000ot. chytnu lehce zub.Pokud tomu dam čas tak to tam padá jak po másle.Hubert píše:Ostatní kvalty ti to řadí lehce?
Jak jde řadit jednička?
Jak jde řadit pětka?
Jak jde těžko jako přes zuby?
Má řadící páka vůly nebo je přesná?
Když vyřadíš pětku cvakne v převodovce? (musíš mět vypnutý motor aby jsi to slyšel)
- Hubert
- Příspěvky: 2518
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: DISCO I, ťažko sa radí spiatočka
Jelikož je zpátečka pod pětkou a mohlo by dojít při přeřazování z pětky na čtyřku k zařazení zpátečka je tam automatický zámek. Ten se aktivuje při zařazení pětky a nedovolí řadit za pětky zpátečku. Při jeho uvolnění je slyšet cvaknutí.Dawe23 píše: Měl bych dotaz.Pokud vše chodí normálně i funguje ale při vyřazovaní pětky cvakne v převodovce.Co to značí? A věc druhá pokud přeřazuju z 2 na 3 a tocim 3000ot. chytnu lehce zub.Pokud tomu dam čas tak to tam padá jak po másle.
Teď nedávno se tu rozebíralo 3 a 4 jsou nejčastěji řazený rychlosti tím pádem mají i nejvíce opotřebené synchrony. Takže buť je vyměnit což není na materiál nákladná záležitost cca 1000 Kč. Ale musí se vyndat a rozebrat převodovka což může být cca 3000 - 5000 Kč. Nebo řadit pomalu a již opotřebené synchrony to poberou.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Re: DISCO I, ťažko sa radí spiatočka
Takže cvakání je naprosto normální, to sem rad.
Každopádně sem čekal že to budou vychozený synchronní kroužky,ale chtěl sem mít jasno.Kroužky pohoda
ovšem ta práce
Jinak díky za info 




Re: DISCO I, ťažko sa radí spiatočka
Hubert ďakujem za rady. Zajtra to skúsim rozobrať a uvidím čo s tým...
- Maxsel
- Příspěvky: 3669
- Registrován: 23 zář 2007 19:49
- auto: Land Rover
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: DISCO I, ťažko sa radí spiatočka
Ještě by bylo dobré napsat, co máte za Disco nebo z jakého roku. Převodovky se v průběhu let měnily. U některých je třeba zpátečka k sobě a dopředu (3.5 V8 a 200tdi).
Re: DISCO I, ťažko sa radí spiatočka
takže je to Land rover discovery rv 98, 2.5tdi