Po vyřazení motor zhasnul

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
BeerRudolf
Příspěvky: 947
Registrován: 30 říj 2007 13:31
auto: Tak akorát

Po vyřazení motor zhasnul

#1 Příspěvek od BeerRudolf » 16 dub 2012 07:41

Tak jsem na letošní RoadShow do mostu díky závadě nedorazil :Ja blb: . Celé záležitosti předcházel problém že občas měl motor na volnoběh tendenci se zakuckávat. Vinu jsem přikládal nějaké nečistotě a stání auta přes zimu a žil v dojmu, že při cestě do mostu ho protáhnu a vše se znormalizuje. Situace: jedu po silnici č.7 před odbočkou na Most vyřadím abych doplachtil na ten kruhák. Při pohledu na budíky mne upoutají rozsvícené kontrolky nabíjení a mazání, dále pak otáčkoměr na nule. Zastavil jsem a pokusil se motor natočit. Při prvním pokusu po zapnutí zapalování blikla poruchová kontrolka motoru a zůstala svítit motor sebou parkrát škubl a zhasnul. Druhý pokus to samé. Teprve na třetí pokus motor naskočil kontrolka motoru zhasla, ale motor měl stále tendenci zhasínat a měl velice tvrdý chod. Poodjel jsem již na výpadovce na Most k nejbližší pumpě. Při příjezdu k pumpě (na volnoběh) se několikrát vždy při poklesu otáček rozsvítila poruchová kontrolka motoru. Motor zvuk jak traktor. Vypnul jsem ho a začal přemýšlet jak postupovat dále. Po vykouření dvou cigaret jsem auto nastartoval. Zvuk motoru dobrý kontrolky normálně zhasly akorát měl stále tendenci snižovat otáčky a občas jakoby střelit do výfuku. Po zralé úvaze jsem se rozhodl pro návrat domů. Cestou jsem nepřekročil 2000.otáček a s sevřenými půlkami dojel domů, auto jelo bez jakýchkoliv problémů. Naštěstí se mnou jel kamarád který má v areálu garáží servis. Po příjezdu jsme auto napíchli na diagnostiku Bosh, která vyhodila dvě chyby:
400 Snímač tlaku rozvodu paliva. Příliš velký signál
4496 Kontrola tlaku rozvodu paliva. Porucha funkce
Motor má tendenci na volnoběh se stále zakuckávat a občas jakoby střelit do výfuku, vždy při poklesu otáček se snižuje množství vstříknutého paliva. Motor nechytá tzv. na cvaknutí, ale až po několikerém otočení, ale vždy chytne. Čerpadlo v nádrži pokaždé po zapnutí zapalování běží tak půl minuty. Jedná se o Freelander Td4 MY 2006. Prosím poraďte na co se při opravě zaměřit a co říkají nahlášené chyby. Děkuji :Sorry: :Sorry: :Sorry:
BeerRudolf
ČZ 150,Černá1951BABUŠKA/Ford Granada L MkI, 2,3V6 Automatic,SaturnGold1977PROFESOR/Simson S50 N,Červená1978MOPED/ Simca-Talbot Solara LS 1,3,ZelenáMetalíza1980TAŤKA/Simson S51 Enduro,Šedá1984SÍMA/Oltcit Club 11,Červená1988OLDÍK/Fiat Panda 4X4,Stříbrná2010

Uživatelský avatar
dzordzi
Příspěvky: 370
Registrován: 03 bře 2010 14:24
auto: LR3
Bydliště: Malé Karpaty

Re: Po vyřazení motor zhasnul

#2 Příspěvek od dzordzi » 16 dub 2012 08:28

takúto závadu som nedávno čítal na EU.
počítač písal rovnaké hlášky,
Common rail, celá rampa....... :S
Discovery3 2,7 TDV6 HSE, automat,

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5768
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: Po vyřazení motor zhasnul

#3 Příspěvek od Miky_CZ » 16 dub 2012 08:36

az zas tak se v tom nevyznam ale kdyz cerpadlo dlouho bezi a motor kucka tak mi to pripada ze se to nekde zavzdusnuje, kdyz to celou zimu stalo tak zkontrolovat zda si mysicky ci kuny nepohraly s palivovym vedenim, vymenit palivovy filtr, a zkontrolovat veskere kabely, zda nejsou poskozene (s timto mam na nasich autech velke zkusenosti)
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

MadTom
Příspěvky: 15245
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Po vyřazení motor zhasnul

#4 Příspěvek od MadTom » 16 dub 2012 09:49

Já bych to spíš viděl na servis, kde rozumí common rail motorům. Buďto je to nějaké čidlo a bude to ptákovina (stání přes zimu by tomu i nasvědčovalo), nebo je to něco kolem vstřikování a to common railu bych nenechal šáhnout nikoho, kdo to seriózně nedělá. A takových servisů moc není. Takže bez rozebírání palivových věcí bych šel po všech čidlech a drátech k nim.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
cesta
Příspěvky: 546
Registrován: 01 črc 2009 10:08
auto: Freelander I TD4
Bydliště: Koňakov-Český Těšín

Re: Po vyřazení motor zhasnul

#5 Příspěvek od cesta » 16 dub 2012 12:24

Jo jo to znám,jak zní tvrdý chod motoru a že jede jak traktor a z hruba co si pamatuju tak do těch 1800 ot to jakš takš jelo, mě to dělal regulátor tlaku na vysokotlakém čerpadle ,pak je tam ještě jeden snímač vysokého tlaku přímo na liště. Ale tím Ti nechcu radit, plně souhlasím s tím co píše Mad Tom.
Freelander TD4 2002+Discovery 2 TD5 2001

Uživatelský avatar
Oldman
Příspěvky: 486
Registrován: 12 led 2008 17:12
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Po vyřazení motor zhasnul

#6 Příspěvek od Oldman » 16 dub 2012 12:27

Zkusil bych jako první variantu a zřejmě nejlevnější nalít do nádrže něco na čištění vstřikovacích trysek. Mě to při stejných příznacích a potom, co jsem dal deset tisíc zbytečně do elektriky pomohlo. Ale já mám benzíňáka...

Uživatelský avatar
BeerRudolf
Příspěvky: 947
Registrován: 30 říj 2007 13:31
auto: Tak akorát

Re: Po vyřazení motor zhasnul

#7 Příspěvek od BeerRudolf » 16 dub 2012 13:03

Všem děkuji za cenné rady. Do auta tankuji pouze želví Power od Shellu, poslední tankování někdy v únoru, přidávám aditivum TDA od Castrolu. Tento týden mám pracovně dost naditý takže na autě se začne dělat až někdy v průběhu příštího týdne, takže kdyby ještě někoho něco napadlo rád si přečtu další názory, postřehy a rady. :!: :!:
Naposledy upravil(a) BeerRudolf dne 29 kvě 2013 07:36, celkem upraveno 1 x.
ČZ 150,Černá1951BABUŠKA/Ford Granada L MkI, 2,3V6 Automatic,SaturnGold1977PROFESOR/Simson S50 N,Červená1978MOPED/ Simca-Talbot Solara LS 1,3,ZelenáMetalíza1980TAŤKA/Simson S51 Enduro,Šedá1984SÍMA/Oltcit Club 11,Červená1988OLDÍK/Fiat Panda 4X4,Stříbrná2010

Uživatelský avatar
BeerRudolf
Příspěvky: 947
Registrován: 30 říj 2007 13:31
auto: Tak akorát

Re: Po vyřazení motor zhasnul

#8 Příspěvek od BeerRudolf » 25 dub 2012 07:33

Hezký den,
problém snad vyřešen :lol: V sobotu se na tom dělalo, a to následující.
1/ Vyndání celého toho monstra z nádrže a jeho vyčištění. Odsátí toho svinstva které prodávají jako Shell W-Power :Ale fuuj: :angry , vyčištění nádrže.
2/ Vyndání celého bloku (čerpadlo, filtr,odkalovač) z podběhu kola. Mimochodem když budete někdo měnit filtr, nebo čerpadlo tak radím sundat kolo, sundat plastový podběh a celé to odpojit a potom měnit, jde to parádně :idea: . Rozebrání, vyčištění všeho, výměna filtru.
3/ Do odkalovače nalít Diesel System Super Cleaner, viz: http://www.pro-tec-cz.eu/produkty/dieselove-motory.html" onclick="window.open(this.href);return false;
4/ Vše smontovat nalít prověřenou naftu natočit nechat ohřát a projet.
Zatím se tváří že dobrý :wink: , ale uvidíme po větší porci kilometrů.
Takže rezultát: bordel v nádrži ve spojení s "českou naftou" :Ja blb: Viz foto:
Přílohy
kos1.jpg
v_nadrzi.jpg
Naposledy upravil(a) BeerRudolf dne 29 kvě 2013 07:37, celkem upraveno 1 x.
ČZ 150,Černá1951BABUŠKA/Ford Granada L MkI, 2,3V6 Automatic,SaturnGold1977PROFESOR/Simson S50 N,Červená1978MOPED/ Simca-Talbot Solara LS 1,3,ZelenáMetalíza1980TAŤKA/Simson S51 Enduro,Šedá1984SÍMA/Oltcit Club 11,Červená1988OLDÍK/Fiat Panda 4X4,Stříbrná2010

Uživatelský avatar
Hunter
Příspěvky: 1497
Registrován: 22 bře 2007 01:04
auto: Free I Td4 AT
Bydliště: Jičínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Po vyřazení motor zhasnul

#9 Příspěvek od Hunter » 25 dub 2012 21:54

On ten Shell VPD nemusi byt v principu spatna nafta, ale problem je jeho cena, tudiz se to dnes jiz moc neprodava a tudiz to stoji dlouho v tanku. A stejne tak to, ze s tim malo jezdis - dnes musis s naftakem jezdit, pokud to stoji, nafta se "kazi" - zkus si dat do petky na par mesicu naftu a budes se divit :idea: Jedine pridavat neco na osetreni nafty, ale stejne.
Free Td4 2004 HSE automat

Uživatelský avatar
BeerRudolf
Příspěvky: 947
Registrován: 30 říj 2007 13:31
auto: Tak akorát

Re: Po vyřazení motor zhasnul

#10 Příspěvek od BeerRudolf » 02 kvě 2012 07:47

Tak čištění nepomohlo :S . Ne že by to nebylo potřeba, ale závada bude jinde. Diagnostika už píše jen chybu 400 (Snímač tlaku rozvodu paliva, Příliš velký signál). V dalším postupu se zaměříme na regulátor tlaku paliva. Při jeho odpojení motor změní zvuk a okamžitě naskočí chyba 400. POZOR ač je motor od BMW, tak tato součástka z motoru BMW nepasuje. Liší se konektorem. Na první pohled se to pozná tak že BMW má konektor kolmo na osu regulátoru. U Freelandera je konektor v ose s čidlem. No a samozřejmě mají každý jiný tvar. Tak ať se někdo nenapálí jako já, do :moon . Mimochodem, velká prosba, nemá někdo možnost tuto součástku sehnat za rozumný peníz? :Sorry:
ČZ 150,Černá1951BABUŠKA/Ford Granada L MkI, 2,3V6 Automatic,SaturnGold1977PROFESOR/Simson S50 N,Červená1978MOPED/ Simca-Talbot Solara LS 1,3,ZelenáMetalíza1980TAŤKA/Simson S51 Enduro,Šedá1984SÍMA/Oltcit Club 11,Červená1988OLDÍK/Fiat Panda 4X4,Stříbrná2010

Uživatelský avatar
dandee
Příspěvky: 462
Registrován: 03 lis 2010 12:28
auto: Free 1.8 benz 1999

Re: Po vyřazení motor zhasnul

#11 Příspěvek od dandee » 02 kvě 2012 10:33

Mne to podobne urobilo ked som natankoval na Benzine,a to som uz myslel na cerpadlo a pod.Mam sice benzinak Fricko,ale principialne je to rovnake.Proste v palive bolo vela vody alebo nejakych sraciek.Motor skapal,a chvilu ani nesiel nastartovat.Potom velice lezerne nastartoval a nesiel do otacok,tak som na 50 km/h na 5rychlosti isiel domov. Po vypnuti a nastartovani uz to vrcalo normalne.Isiel som na dalsi den dotankovat na Slovnaft pumpu doplna a uz sa to neopakovalo.Bolo to presne pred rokom. Ono by som nebol taky isty,keby som v ten isty den nebol na tej Benzine aj so Suzuki a tiez som dal asi 20l. A robilo to to iste,skapinalo. Takze tak isto som isiel na Slovnaft natankovat doplna a tiez uz nikdy sa to neopakovalo.Takze sa vyhybam pumpe Benzina. Ono ani nemusi byt chyba dovezeneho paliva,ale smelina medzi pracovnikmi. Pocul som,ze v cechach za to dostali dobre palky za riedene palivo.
LR Freelander 1,8 , Fiat Ducato obytne auto , Suzuki Samuraj 1,3 , Mercedes C 180 sport coupe kompresor .

Uživatelský avatar
cesta
Příspěvky: 546
Registrován: 01 črc 2009 10:08
auto: Freelander I TD4
Bydliště: Koňakov-Český Těšín

Re: Po vyřazení motor zhasnul

#12 Příspěvek od cesta » 02 kvě 2012 16:01

Pokud se bavíme o stejném regulátoru, viz. soubor.Zkus vyměnit jen tu těsnící gumku co je tam před tím teflonovým kroužkem.Ale nedávej tam obyčejnou černou musí to být ta zelená.Nemusí být vadný regulátor.
Přílohy
0281 002 480_Pressure Regulators.pdf
(141.33 KiB) Staženo 498 x
Freelander TD4 2002+Discovery 2 TD5 2001

Uživatelský avatar
BeerRudolf
Příspěvky: 947
Registrován: 30 říj 2007 13:31
auto: Tak akorát

Re: Po vyřazení motor zhasnul

#13 Příspěvek od BeerRudolf » 03 kvě 2012 07:27

Tak to myslíš něco jiného, já mám na mysli ten co je na liště.
Přílohy
big_regulator-tlaku-paliva-lr009732_2.jpg
ČZ 150,Černá1951BABUŠKA/Ford Granada L MkI, 2,3V6 Automatic,SaturnGold1977PROFESOR/Simson S50 N,Červená1978MOPED/ Simca-Talbot Solara LS 1,3,ZelenáMetalíza1980TAŤKA/Simson S51 Enduro,Šedá1984SÍMA/Oltcit Club 11,Červená1988OLDÍK/Fiat Panda 4X4,Stříbrná2010

Uživatelský avatar
cesta
Příspěvky: 546
Registrován: 01 črc 2009 10:08
auto: Freelander I TD4
Bydliště: Koňakov-Český Těšín

Re: Po vyřazení motor zhasnul

#14 Příspěvek od cesta » 03 kvě 2012 12:10

Aha, ale psal jsi "V dalším postupu se zaměříme na regulátor tlaku paliva. "tak to co chcete měnit tak to je jen snímač vysokého tlaku. Aby ta chyba právě nebyla v tom regulátoru co jsem psal. Ten snímač píšeš že signalizuje vysokou hodnotu a o ten tlak jaký tam příjde se právě stará ten regulátor tlaku.Tak ať nevyhodíš zbytečné peníze.
Freelander TD4 2002+Discovery 2 TD5 2001

Uživatelský avatar
BeerRudolf
Příspěvky: 947
Registrován: 30 říj 2007 13:31
auto: Tak akorát

Re: Po vyřazení motor zhasnul

#15 Příspěvek od BeerRudolf » 03 kvě 2012 13:06

Diagnostika píše " 400 Snímač tlaku rozvodu paliva Příliš velký signál. Tak teď jsi mne nahlodal. Objednal jsem to co je na mém obrázku, v popisu dílu uvádějí regulátor tlaku paliva, někdo také snímač tlaku paliva. Kde se nachází to co myslíš Ty :?:
ČZ 150,Černá1951BABUŠKA/Ford Granada L MkI, 2,3V6 Automatic,SaturnGold1977PROFESOR/Simson S50 N,Červená1978MOPED/ Simca-Talbot Solara LS 1,3,ZelenáMetalíza1980TAŤKA/Simson S51 Enduro,Šedá1984SÍMA/Oltcit Club 11,Červená1988OLDÍK/Fiat Panda 4X4,Stříbrná2010

Uživatelský avatar
cesta
Příspěvky: 546
Registrován: 01 črc 2009 10:08
auto: Freelander I TD4
Bydliště: Koňakov-Český Těšín

Re: Po vyřazení motor zhasnul

#16 Příspěvek od cesta » 04 kvě 2012 05:53

Přímo na vysokotlakém čerpadle, je to dost špatně vidět,když máš před sebou startér tak vlevo od něj je čerpadlo a nahoře.Startér musi ven kdyby jsi ho vytahoval a drží na 2 torxech.
Freelander TD4 2002+Discovery 2 TD5 2001

Uživatelský avatar
BeerRudolf
Příspěvky: 947
Registrován: 30 říj 2007 13:31
auto: Tak akorát

Re: Po vyřazení motor zhasnul

#17 Příspěvek od BeerRudolf » 14 kvě 2012 08:04

Cestou uváděný regulátor jsem našel. Ten lze otestovat a je OK. Na rampě se to jmenuje opravdu "regulátor" koupil jsem nový zde http://www.brau.cz" onclick="window.open(this.href);return false; (jako dárek jsem si ještě odnesl vkusné podložky pod SPZ) a ve čtvrtek byl vyměněn, pro jistotu jsem ještě vyndal vstřiky a nechal je vyčistit (všechny OK). Rozpojené konektory, i když byly kontakty čisté jsem prostříkl kontaktolem. Chybu to již nepíše a tváří se to dobře. Už jsem najel celých 80 km a zatím dobrý. Tak snad je to vyřešeno.
Edit.: po další porci kilometrů motor přede jako kotě.
ČZ 150,Černá1951BABUŠKA/Ford Granada L MkI, 2,3V6 Automatic,SaturnGold1977PROFESOR/Simson S50 N,Červená1978MOPED/ Simca-Talbot Solara LS 1,3,ZelenáMetalíza1980TAŤKA/Simson S51 Enduro,Šedá1984SÍMA/Oltcit Club 11,Červená1988OLDÍK/Fiat Panda 4X4,Stříbrná2010

Odpovědět