Koncept modernych aut na expedicie
Moderátor: Acon
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Koncept modernych aut na expedicie
narazil som na super clanok: http://www.gpsvehiclenavigation.com/rmp ... verlanders" onclick="window.open(this.href);return false;
"Overlanding means remote travel in rough terrain, by definition far from assistance. Vehicle reliability becomes critical, as indeed it does for the likes of the emergency services and even people who rely on the car for their daily living. The reliability of a utility 4X4 may well be a matter of life and death, and this is more likely to be so than a normal car. Yet 4X4s have systems that, from a high-availability perspective, are very poorly designed."
stoji za precitanie...
"Overlanding means remote travel in rough terrain, by definition far from assistance. Vehicle reliability becomes critical, as indeed it does for the likes of the emergency services and even people who rely on the car for their daily living. The reliability of a utility 4X4 may well be a matter of life and death, and this is more likely to be so than a normal car. Yet 4X4s have systems that, from a high-availability perspective, are very poorly designed."
stoji za precitanie...
Re: Koncept modernych aut na expedicie
Interesting, avšak do doby než se z ECUs stanou FRUs, tak budu na vejlety jezdit LR DII a staršími a nejspíš jako velký skeptik i potom. Ale bůh ví 

UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Koncept modernych aut na expedicie
ale ak Ti na DII prdne čidlo ABS tak máš odrovnané hneď 3 systémy. ABS,TC a HDC. Myslím, že DII má hodne systémov spoločných a akeď sa porúča 1, súvisia s ním ďalšie. Takže na expe je vhodné niečo úpne mechanické bez jediného kábla. Myslíme pre schopnosť pohybu, nie svetlá a pod.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koncept modernych aut na expedicie
ale domov/niekam dojdes aj bez ABS cidla a uplne normalne. ak by sa ti to stalo na modernejsom aute, tak mozno padne do nudzoveho rezimu a normalne nepojazdis...
btw: zrovna toto nebol dobry priklad, kedze ABS, TC a HDC snimaju rychlost rovnakymi cidlami a nevyhnes sa tomu per design;-)
btw: zrovna toto nebol dobry priklad, kedze ABS, TC a HDC snimaju rychlost rovnakymi cidlami a nevyhnes sa tomu per design;-)
Re: Koncept modernych aut na expedicie
... nebud az taky skeptik.Acon píše:Takže na expe je vhodné niečo úpne mechanické bez jediného kábla. Myslíme pre schopnosť pohybu, nie svetlá a pod.


LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
-
- Příspěvky: 15263
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Koncept modernych aut na expedicie
Pán to napsal pěkně a plynou z toho dvě věci:
1. znát svoje auto, než někam jedu
2. mít možnost "obejít" různé nouzové režimy
Obojí předpokládá znát svoje auto a jeho funkce pořádně a vědět, co se může stát, když něco vyblokuji (třeba ABS, protože upadlo čidlo). Tohle ale první blbej američan udělá, protože nechce platit servis a potom se v autě někde rozplácne. A u soudu vyhraje tučný odškodný a nový auto. Proto všechna technika, nejenom auta, se dělá čím dál víc pro blbce (ABS, kontrola trakce, ESP, ...). Né že by tyto systémy nebyly fajn, ale lidi už bez nich přestávají umět jezdit. A lidi jsou v tomto případě myšleni jako většina.
A druhá věc je ještě o opravách mimo servis - to nikdo nechce, protože majitel auta k tomu přeci není kvalifikovanej a vyškolenej, takže pokud na něj sám šáhne, tak mu neuznají záruku. Takže radši objednat odtah a do servisu, kde takový auto pořádně neviděli a ví o něm ještě méně než majitel, i když je to autorizovaný servis.
1. znát svoje auto, než někam jedu
2. mít možnost "obejít" různé nouzové režimy
Obojí předpokládá znát svoje auto a jeho funkce pořádně a vědět, co se může stát, když něco vyblokuji (třeba ABS, protože upadlo čidlo). Tohle ale první blbej američan udělá, protože nechce platit servis a potom se v autě někde rozplácne. A u soudu vyhraje tučný odškodný a nový auto. Proto všechna technika, nejenom auta, se dělá čím dál víc pro blbce (ABS, kontrola trakce, ESP, ...). Né že by tyto systémy nebyly fajn, ale lidi už bez nich přestávají umět jezdit. A lidi jsou v tomto případě myšleni jako většina.
A druhá věc je ještě o opravách mimo servis - to nikdo nechce, protože majitel auta k tomu přeci není kvalifikovanej a vyškolenej, takže pokud na něj sám šáhne, tak mu neuznají záruku. Takže radši objednat odtah a do servisu, kde takový auto pořádně neviděli a ví o něm ještě méně než majitel, i když je to autorizovaný servis.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koncept modernych aut na expedicie
ja si osobne myslim, ze td5 ecu je spravene vcelku robustne, kedze dokaze bezat iba s jednym cidlom. rovnako by siel spravit aj common rail, akurat potom by kricali urady kvoli emisnym normam...
-
- Příspěvky: 15263
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Koncept modernych aut na expedicie
Není důvod aby křičeli kvůli emisním normám. U TD5ky budou křičet stejně. Prostě je to nouzovej režim. Jde o to, jestli si mohou dle emisních norem vůbec v nouzovým režimu fungovat, nebo jestli musí auto odstavit. Ono tam těch čidel u common railu není potřeba víc než u PDčka. Čistě mechanickej motor neřeším, prostě už se do "osobních" aut v EU nedělají. Možná v Rusku a pro vojáky.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koncept modernych aut na expedicie
to je prave ta finta, podla noriem musi auto ak nesplna emisne normy upadnut do nudzoveho rezimu a RJ musi obmedzit dojazd a pocet startov. taktiez kvoli emisiam nie je dovolene pri chybe cidle pouzivat v normalnom mode nahradne hodnoty, musis spadnut do nudzaku. toto td5ka nespravi, ide horsie ale nudzovy rezim ako je teraz definovany to nie je...
-
- Příspěvky: 15263
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Koncept modernych aut na expedicie
Ale i TD5ka má nouzovej režim, akorát je na 3000 otáček tuším. Všechnoje to proto, že blbci co chtějí šetřit za opravy by v tom nouzovým režimu klildně jezdili, někteří by si toho ani nevšimli. A celé honění za emisema by bylo v .... .
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Koncept modernych aut na expedicie
Bol to len príklad, nechcel som tým povedať, že auto je nepoužiteľné. Aj keď v tomto prípade ka niekto nemá aspoň medzinápr. uzávierku, tak v teréne je to naozaj pri závade ABS nepoužiteľné. Jedno zaberajúce koleso takú opachu nikam nedostane.visby píše:ale domov/niekam dojdes aj bez ABS cidla a uplne normalne. ak by sa ti to stalo na modernejsom aute, tak mozno padne do nudzoveho rezimu a normalne nepojazdis...
btw: zrovna toto nebol dobry priklad, kedze ABS, TC a HDC snimaju rychlost rovnakymi cidlami a nevyhnes sa tomu per design;-)
Disco považujem za skvelé auto na cesty a ťažký terén. Ten komfort čo poskytuje v oboch režimoch je zrejme ťažko prekonateľný.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
Re: Koncept modernych aut na expedicie
Acon, tobe se zda ta DII konfortni? To bych prave ani nerekl, to se mi zda spis teda D3 nebo jiny vuz treba.
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Koncept modernych aut na expedicie
mám na mysli autá z 90 rokov. Samozrejme, že sa to nedá porovnávať s modernejšími autami. Zasa modernejšie už nie sú tak ľahko a lacno prestavateľné do terénu.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
Re: Koncept modernych aut na expedicie
tak to pak jo, to mas pravdu docela