Koncept modernych aut na expedicie

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Koncept modernych aut na expedicie

#1 Příspěvek od visby » 13 srp 2012 12:59

narazil som na super clanok: http://www.gpsvehiclenavigation.com/rmp ... verlanders" onclick="window.open(this.href);return false;

"Overlanding means remote travel in rough terrain, by definition far from assistance. Vehicle reliability becomes critical, as indeed it does for the likes of the emergency services and even people who rely on the car for their daily living. The reliability of a utility 4X4 may well be a matter of life and death, and this is more likely to be so than a normal car. Yet 4X4s have systems that, from a high-availability perspective, are very poorly designed."

stoji za precitanie...

Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3528
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: Koncept modernych aut na expedicie

#2 Příspěvek od Benjamin » 14 srp 2012 02:52

Interesting, avšak do doby než se z ECUs stanou FRUs, tak budu na vejlety jezdit LR DII a staršími a nejspíš jako velký skeptik i potom. Ale bůh ví :think
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Koncept modernych aut na expedicie

#3 Příspěvek od Acon » 14 srp 2012 12:30

ale ak Ti na DII prdne čidlo ABS tak máš odrovnané hneď 3 systémy. ABS,TC a HDC. Myslím, že DII má hodne systémov spoločných a akeď sa porúča 1, súvisia s ním ďalšie. Takže na expe je vhodné niečo úpne mechanické bez jediného kábla. Myslíme pre schopnosť pohybu, nie svetlá a pod.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Koncept modernych aut na expedicie

#4 Příspěvek od visby » 14 srp 2012 12:47

ale domov/niekam dojdes aj bez ABS cidla a uplne normalne. ak by sa ti to stalo na modernejsom aute, tak mozno padne do nudzoveho rezimu a normalne nepojazdis...

btw: zrovna toto nebol dobry priklad, kedze ABS, TC a HDC snimaju rychlost rovnakymi cidlami a nevyhnes sa tomu per design;-)

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5125
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Koncept modernych aut na expedicie

#5 Příspěvek od DanoDEF » 14 srp 2012 12:52

Acon píše:Takže na expe je vhodné niečo úpne mechanické bez jediného kábla. Myslíme pre schopnosť pohybu, nie svetlá a pod.
... nebud az taky skeptik. :mrgreen: Este dlho budeme jazdit nasimi autami. Elektrika nie je az taky postrach len jej treba rozumiet. :mrgreen: Vzdy budu odporcovia elektriky a zastancovia mechaniky. Skor aby nam ta nasa slavna EU nezakazala ine veci.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Koncept modernych aut na expedicie

#6 Příspěvek od MadTom » 14 srp 2012 12:56

Pán to napsal pěkně a plynou z toho dvě věci:
1. znát svoje auto, než někam jedu
2. mít možnost "obejít" různé nouzové režimy
Obojí předpokládá znát svoje auto a jeho funkce pořádně a vědět, co se může stát, když něco vyblokuji (třeba ABS, protože upadlo čidlo). Tohle ale první blbej američan udělá, protože nechce platit servis a potom se v autě někde rozplácne. A u soudu vyhraje tučný odškodný a nový auto. Proto všechna technika, nejenom auta, se dělá čím dál víc pro blbce (ABS, kontrola trakce, ESP, ...). Né že by tyto systémy nebyly fajn, ale lidi už bez nich přestávají umět jezdit. A lidi jsou v tomto případě myšleni jako většina.
A druhá věc je ještě o opravách mimo servis - to nikdo nechce, protože majitel auta k tomu přeci není kvalifikovanej a vyškolenej, takže pokud na něj sám šáhne, tak mu neuznají záruku. Takže radši objednat odtah a do servisu, kde takový auto pořádně neviděli a ví o něm ještě méně než majitel, i když je to autorizovaný servis.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Koncept modernych aut na expedicie

#7 Příspěvek od visby » 14 srp 2012 13:18

ja si osobne myslim, ze td5 ecu je spravene vcelku robustne, kedze dokaze bezat iba s jednym cidlom. rovnako by siel spravit aj common rail, akurat potom by kricali urady kvoli emisnym normam...

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Koncept modernych aut na expedicie

#8 Příspěvek od MadTom » 14 srp 2012 13:43

Není důvod aby křičeli kvůli emisním normám. U TD5ky budou křičet stejně. Prostě je to nouzovej režim. Jde o to, jestli si mohou dle emisních norem vůbec v nouzovým režimu fungovat, nebo jestli musí auto odstavit. Ono tam těch čidel u common railu není potřeba víc než u PDčka. Čistě mechanickej motor neřeším, prostě už se do "osobních" aut v EU nedělají. Možná v Rusku a pro vojáky.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Koncept modernych aut na expedicie

#9 Příspěvek od visby » 14 srp 2012 14:16

to je prave ta finta, podla noriem musi auto ak nesplna emisne normy upadnut do nudzoveho rezimu a RJ musi obmedzit dojazd a pocet startov. taktiez kvoli emisiam nie je dovolene pri chybe cidle pouzivat v normalnom mode nahradne hodnoty, musis spadnut do nudzaku. toto td5ka nespravi, ide horsie ale nudzovy rezim ako je teraz definovany to nie je...

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Koncept modernych aut na expedicie

#10 Příspěvek od MadTom » 14 srp 2012 15:14

Ale i TD5ka má nouzovej režim, akorát je na 3000 otáček tuším. Všechnoje to proto, že blbci co chtějí šetřit za opravy by v tom nouzovým režimu klildně jezdili, někteří by si toho ani nevšimli. A celé honění za emisema by bylo v .... .
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Koncept modernych aut na expedicie

#11 Příspěvek od Acon » 14 srp 2012 15:51

visby píše:ale domov/niekam dojdes aj bez ABS cidla a uplne normalne. ak by sa ti to stalo na modernejsom aute, tak mozno padne do nudzoveho rezimu a normalne nepojazdis...

btw: zrovna toto nebol dobry priklad, kedze ABS, TC a HDC snimaju rychlost rovnakymi cidlami a nevyhnes sa tomu per design;-)
Bol to len príklad, nechcel som tým povedať, že auto je nepoužiteľné. Aj keď v tomto prípade ka niekto nemá aspoň medzinápr. uzávierku, tak v teréne je to naozaj pri závade ABS nepoužiteľné. Jedno zaberajúce koleso takú opachu nikam nedostane.
Disco považujem za skvelé auto na cesty a ťažký terén. Ten komfort čo poskytuje v oboch režimoch je zrejme ťažko prekonateľný.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
Stavros
Příspěvky: 2627
Registrován: 25 říj 2006 08:42

Re: Koncept modernych aut na expedicie

#12 Příspěvek od Stavros » 15 srp 2012 10:45

Acon, tobe se zda ta DII konfortni? To bych prave ani nerekl, to se mi zda spis teda D3 nebo jiny vuz treba.

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Koncept modernych aut na expedicie

#13 Příspěvek od Acon » 15 srp 2012 10:50

mám na mysli autá z 90 rokov. Samozrejme, že sa to nedá porovnávať s modernejšími autami. Zasa modernejšie už nie sú tak ľahko a lacno prestavateľné do terénu.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
Stavros
Příspěvky: 2627
Registrován: 25 říj 2006 08:42

Re: Koncept modernych aut na expedicie

#14 Příspěvek od Stavros » 15 srp 2012 11:15

tak to pak jo, to mas pravdu docela

Odpovědět