
DII TD5 problém s posilovačom riadenia
Moderátor: Miky_CZ
DII TD5 problém s posilovačom riadenia
Obraciam sa na Vás s prosbou o pomoc, jedná sa o problém s posilovačom riadenia na DISCOVERY II TD5. Volantom išlo otáčať ťažko, pod autom som našla pár kvapiek oleja, pri kontrole v nádobke ale moc neubúdal. Cca o 2 dni som pod autom našla väčšiu mláku oleja, tak som išla do servisu. Cestou prestal posilovač spolupracovať a skoro som skončila mimo cesty, ale našťastie som do servisu dorazila, žial už bez väčšiny oleja. Auto sme prezreli a našli sme prasknutú hadicu serva, túto sme vymenili. Po odskúšaní sa zistilo, že je problém aj so servo pumpou, ktorú sme taktiež vymenili. Všetko vyzeralo ok. Auto mám pojazdné len druhý deň a opať som našla pár kvapiek oleja pod autom a zrazu mám problém s točením volantu doľava. Dnes sa mi to stalo 2krát a nie na dlho. Doprava išiel bez problémov otáčať a opačným smerom som cítila odpor. Proste to doľava nešlo. Olej nechýba (teda nie vo viditeľnom množstve). V servise majú čas na rozobranie najskôr budúci týždeň, dúfam, že autíčko to dovtedy zvládne a nezhorší sa to. Už teraz mi ale povedali, že ako ďalší part si mám objednať asi prevodovku riadenia. Poštovné je drahé ako fras a už ho budem platiť tretí krát. Bojím sa, že problém sa tým nevyrieši a zasa budem musieť objednávať ďalší diel a auto budem mať ešte dlhšie nepojazdné.
Neviete mi poradiť v čom môže byť ešte problém? Je ešte nejaký diel, ktorý v servise opomenuli a môže tieto problémy spôsobovať? Za každú radu som vďačná.

- Hubert
- Příspěvky: 2518
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: DII TD5 problém s posilovačom riadenia
Pokud jde na jednu stranu lehko a na druhou těžko je to s největší pravděpodobností opravdu skříň řízení. Asi se ti tam dostaly špony a ucpaly kanálky. Doporučuji rozebrat skříň a celou ji vyčistit a doufat že ji ještě nic nebude. Pokud se systém nevyčistí a jsou v oleji opravdu ocelové špony, tak hrozí nebezpečí že opět odejde čerpadlo.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Re: DII TD5 problém s posilovačom riadenia
Ked sa to tu spomina, nemam ani tak problem ako skor taku starost, aby som nedopadol podobne. Mne trosicka unika olej zo serva, niekde, este som to neskumal, ale je to len kvapka. Volant sa otaca na moj vkus velmi lahko, ale to mi nejako nevadi. Olej v nadobke vsak klesol pod ciaru pricom ACE hladina je vyssia (akoby pretiekla z PS do ACE, ale to moze byt len moj subjektivny pocit, ale myslim, ze tekutiny v ACE bolo menej). Ja bohuzial neviem ci ta nadobka zdiela ACE a PS fluid a takisto netusim na co vsetko tento stav bude mat vplyv. Som zelenac, ja viem... uz som sa s tym zmieril
vopred vdaka za akukolvek radu

-pale
- bobf
- Příspěvky: 80
- Registrován: 01 pro 2009 10:00
- tel.: 604235370
- auto: DISCOVERY II
- Bydliště: Staré Město u Uherského Hradiště
Re: DII TD5 problém s posilovačom riadenia
Prošel jsem si podobným problémem. Servis to řešil výměnou za repasovaný posilovač. Dnes se občas ozve divný zvuk při plném řízení znovu. U RRS jsme se obrátili na jiný servis a tam provedli vyčištění, průplach a přetěsnění a vše je OK. Než bych kupoval nový díl tak raději variantu č.2
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6539
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: DII TD5 problém s posilovačom riadenia
Tak jsem dnes prisel k defovi a kdyz jsem chtel vyparkovat, tak skoro neslo tocit volantem, doprava servo nepomohlo skoro vubec, doleva obcas, vse provazeno zvuky pariciho se nosorozce. Zved jsem kapotu a vpravo ve smeru jizdy vedle motoru nasprejovany olej, v nadobce serva olej je, ale mozna ne uplne vsechen. Vcera jel s defem bracha 350 km, bracha ridil defa poprve v zivote, takze si takovych detajlu, jako jestli jde servo moc nevsimal:-) Udelal jsem dve fotky s bleskem, neb uz je ted tma a videt na to stejne neni, tak mi muzete poradit, co mne ceka.
-
- Příspěvky: 15260
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: DII TD5 problém s posilovačom riadenia
Čeká tě to umýt wapkou, dolýt kapalinu a zjistit odkud to teče. Mě před 2 lety v Polsku u Baltu praskla malinkou prasklinkou vysokotlaká trubka, co vede do převodky a po cestě domů jsem tam postupně na 1000km dolil asi 3l do nádobky, která má tak 4 deci. Nakonzervovaný bylo celý auto zespodu. Nejdřív jsem měl obavu, že je to převodka - byla celá mastná. Ale po umytí se ukázalo že to teče nad ní. Takže O kroužky - nepomohlo. Takže druhá starší trubka, a bylo to ok. Ta prasklina není okem vidět, ale při tlaku co tam je to prostě teklo. V RAVE je popis se schématem zapojení celé hydrauliky.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6539
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: DII TD5 problém s posilovačom riadenia
Dik, toho jsem se nejvic bal, ze to budu muset umejt 

-
- Příspěvky: 15260
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: DII TD5 problém s posilovačom riadenia
Pokud je te únik malej, jako jsem měl já, tak doopravdy nebylo poznat, kde to teče, dokud jsem to neumyl.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6539
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: DII TD5 problém s posilovačom riadenia
Muselo to cele probehnout behem vcerejska (350 km) a v nadobce nechybi vic nez panak oleje, takze mne ceka asi detektivka, ve stepich stredni asie se opravovalo krasne, ale v Praze pred panelakem, je to trochu otrava... Az vystopuju pricinu, dam vedet, treba to bude jen ta tlakova hadice / trubka, kdyby to byla pumpa nebo prevodka, tak bych ten olej cekal na druhe strane, ale ted v noci je na to prd videt.
-
- Příspěvky: 15260
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: DII TD5 problém s posilovačom riadenia
U toho hledá jsem musel oddělat filtrbox a další věci, abych na to vůbec viděl a potom to několikrát spláchnout wapkou (pouze studená voda), než jsme našli, kde to teče. Byl potřeba duhej člověk, aby buďto startoval, nebo koukal těsně po nastartování.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6539
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: DII TD5 problém s posilovačom riadenia
Ja nevim, jestli defa umeju, tak upadne spousta dalsich veci, ale asi mi fakt nic jinyho nezbude, zacnu tim, ze si sezenu ten olej na dolevani. Posledni hypoteticky dotaz: podari se mi vyndat pumpu serva, aniz bych sundal vrtuli chladice?
To totiz nezvladnu, to uz jsem zkousel a moje vrtule drzi jak pribita.
To totiz nezvladnu, to uz jsem zkousel a moje vrtule drzi jak pribita.
-
- Příspěvky: 15260
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: DII TD5 problém s posilovačom riadenia
Nepodaří, pokud by jsi nesundal řemen. Na dolévání jsem použil Dextron 3 - olej do automatické převodovky.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6539
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: DII TD5 problém s posilovačom riadenia
Remen sundam, ja uz menil remen s vrtuli nandanou, dokonce za tmy a v desti, ruce jsem mel posekany, ale slo to, ale jestli se ta pumpa musi nejak vysunout, tak to asi fakt nedam. Pocitam, ze remenice je na trech sroubech, takze napred shodim remen, potom ty tri srouby a remenici, pak odpojit 2 hadice (to bude asi nejvetsi peklo) a pak pumpu ven. Ale to trochu predbiham, napred to cele prozkoumam. Nebudu tu to vic plevelit a dam vedet az budu chytrejsi.
Edit:
Tak jsem se na to dneska trochu juknul. nikde nic teci jsem nenasel, ale nakonec se def priznal sam. Uz i na volnobeh, aniz bych tocil volantem trochu pochroupaval. Sundal jsem remen a remenice s hrideli servopumpy ma vakl. Sice je uplne sucha, ale vyhodnotil jsem ji jako hlavniho podezreleho. Olej uz vubec neubyva, vic uz se nic nemasti, ale servo skuci a moc nepomaha, takze podezrivam pumpu ze dava maly tlak, ze je nejaka chudinka utahana po tech 270 tisicich kilometrech...
Pujde ven, zkusim nejakou v lepsi kondici a pak uvidim.
Edit:
Tak jsem se na to dneska trochu juknul. nikde nic teci jsem nenasel, ale nakonec se def priznal sam. Uz i na volnobeh, aniz bych tocil volantem trochu pochroupaval. Sundal jsem remen a remenice s hrideli servopumpy ma vakl. Sice je uplne sucha, ale vyhodnotil jsem ji jako hlavniho podezreleho. Olej uz vubec neubyva, vic uz se nic nemasti, ale servo skuci a moc nepomaha, takze podezrivam pumpu ze dava maly tlak, ze je nejaka chudinka utahana po tech 270 tisicich kilometrech...
Pujde ven, zkusim nejakou v lepsi kondici a pak uvidim.